بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مهارت های قابل انتقال: تعاریف و مثال ها

انتقال مهارت های قابل انتقال شما

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مهارت‌های قابل انتقال، که به عنوان «مهارت‌های قابل حمل» نیز شناخته می‌شوند، ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند از یک شغل به شغل دیگر منتقل شوند. برجسته کردن مهارت های قابل انتقال شما به ویژه هنگام تغییر شغل یا صنعت مهم است. شما احتمالاً قبلاً دارای بسیاری از مهارت‌های قابل انتقالی هستید که کارفرمایان برای آنها ارزش قائل هستند، مانند سازماندهی، ارتباطات، ایجاد رابطه یا توجه به جزئیات.

در این مقاله از ایوسی، مهارت‌های قابل انتقال را تعریف می‌کنیم و مثال‌ها و نکاتی را برای برجسته کردن آن‌ها در جستجوی شغل ارائه می‌دهیم.

مهارت های قابل انتقال چیست؟

مهارت های قابل انتقال مهارت هایی هستند که در مشاغل و صنایع مختلف مفید هستند. مهارت‌های قابل انتقال را می‌توان برای موقعیت‌یابی تجربیات گذشته خود در هنگام درخواست شغل جدید به‌ویژه اگر در صنعت دیگری باشد، استفاده کرد. به عنوان مثال، کارفرمایان اغلب به دنبال نامزدهایی با مهارت های ارتباطی قوی هستند. اگر توانایی به اشتراک گذاری آسان اطلاعات با و از همکاران را توسعه داده اید، می توانید آنها را در هر محل کار اعمال کنید.

به عنوان مثال، مشاغل در آموزش به افرادی نیاز دارند که بتوانند به خوبی با دانش آموزان، والدین و سایر اعضای هیئت علمی ارتباط برقرار کنند. در همین حال، افراد در موقعیت های بازاریابی باید بتوانند با اعضای تیم، مشتریان، مدیران و دیگران ارتباط برقرار کنند تا یک کمپین را از ایده به تولید برسانند.

مرتبط: ۱۲ مهارت شغلی برتر برای هر صنعتی: مهارت های قابل انتقالی که نیاز دارید

مهارت های برتر قابل انتقال

قبل از درخواست برای مشاغل جدید، زمانی را در نظر بگیرید که در حال حاضر چه مهارت هایی دارید که می تواند به یک کارفرمای جدید منتقل شود. اگر مطمئن نیستید، چند شرح شغلی را برای نقشی که به آن علاقه دارید بخوانید و به مهارت ها و تجربه مورد نیاز آنها توجه زیادی داشته باشید. فهرست مهارت‌های قابل انتقال هر فرد متفاوت است، اما برخی از مهارت‌های رایجی که کارفرمایان به دنبال آن هستند عبارتند از:

ارتباط

ارتباط قوی توانایی انتقال اطلاعات به دیگران از طریق صحبت کردن، نوشتن یا در رسانه های دیگر است. مهارت های ارتباطی به شما کمک می کند بدانید چه زمانی و چگونه سوال بپرسید، چگونه زبان بدن را بخوانید و چگونه با افراد در زمینه های مختلف صحبت کنید. در محل کار، کارفرمایان برای توانایی آنها در کار با دیگران و پیشبرد پروژه ها به افراد ارتباطی قوی اهمیت می دهند.

مهارت های ارتباطی قابل انتقال عبارتند از:

قابل اعتماد بودن

قابل اعتماد بودن شامل ویژگی هایی است که شما را به یک کارمند قابل اعتماد تبدیل می کند. این شامل وقت شناسی، سازماندهی و مسئولیت است. هر کارفرمایی به دنبال نامزدهایی است که بتوان به آنها اعتماد کرد تا وظایف را به خوبی و به موقع انجام دهند. آنها اغلب به همین افراد برای مدیریت موفق روابط، تکالیف و اهداف اعتماد دارند.

مهارت های قابل اعتماد قابل انتقال عبارتند از:

مرتبط: مهارت های نرم: تعاریف و مثال ها

کار گروهی

مهارت های کار تیمی شامل توانایی کار با دیگران برای رسیدن به یک هدف مشترک است. کار گروهی مؤثر به چندین ویژگی دیگر مانند همدلی، گوش دادن فعال و ارتباط قوی نیاز دارد. ارائه نمونه های موفق کار تیمی در طول مصاحبه می تواند به کارفرمایان کمک کند تا بفهمند چگونه با دیگران در شرکتشان کار خواهید کرد.

مهارت های کار گروهی قابل انتقال عبارتند از:

بیشتر بخوانید: ۷ نمونه از مهارت های مهم کار گروهی

سازمان

یک فرد منظم دارای ساختار قوی و منظمی در فضای کاری، وظایف و روابط خود است. کارکنان سازمان یافته معمولاً ضرب الاجل ها را رعایت می کنند، به موقع با دیگران ارتباط برقرار می کنند و دستورالعمل ها را به خوبی دنبال می کنند. کارفرمایان می توانند به کارگران سازمان یافته اعتماد کنند تا ضرب الاجل ها را رعایت کنند، یادداشت برداری کنند و از تکمیل کارآمد پروژه ها اطمینان حاصل کنند.

مهارت های سازمانی قابل انتقال عبارتند از:

بیشتر بخوانید: مهارت های سازمانی چیست؟ (با مثال)

تطبیق پذیری

مهارت های انطباق پذیری برای ادامه کار برای رسیدن به اهداف مورد استفاده قرار می گیرد، حتی با تغییر تیم ها، پروژه ها، مدیریت یا محصولات. کارفرمایان نامزدهای انعطاف پذیری را استخدام می کنند که می توانند به سرعت مهارت ها و فرآیندهای جدید را بیاموزند تا مطمئن شوند کار به سرعت، کارآمد و با نگرش مثبت انجام می شود.

مهارت های سازگاری قابل انتقال عبارتند از:

بیشتر بخوانید: مهارت های سازگاری: تعریف و مثال

رهبری

مهارت های رهبری شامل ویژگی هایی مانند ارتباط قوی، ایجاد رابطه و قابل اعتماد بودن است. می‌توانید مهارت‌های رهبری را به بسیاری از صنایع مختلف منتقل کنید، زیرا اکثر کارفرمایان برای افرادی که می‌توانند تیم‌هایی را برای رسیدن به اهداف مشترک سازماندهی کنند، ارزش قائل هستند.

مهارت های رهبری قابل انتقال عبارتند از:

مرتبط: ۲۰ ویژگی یک رهبر بزرگ (با نکات)

تصمیم گیری

تصمیم گیری برای کارفرمایان در سراسر هیئت جذاب است زیرا نشان دهنده اعتماد به نفس و قضاوت خوب است که در هر صنعتی ارزشمند است. تصمیم گیری مستلزم آن است که یک موقعیت را تجزیه و تحلیل کنید، نتایج احتمالی را پیش بینی کنید و در یک بازه زمانی کارآمد راه حل یا اقدامی ارائه دهید.

مهارت های تصمیم گیری قابل انتقال عبارتند از:

بیشتر بخوانید: مهارت های تصمیم گیری: تعریف و مثال

یکدلی

داشتن همدلی و هوش هیجانی قوی باعث ارتقای یک محیط کاری سالم می شود و به ایجاد روابط قوی با مشتریان و همکاران کمک می کند. از آنجایی که بسیاری از مشاغل شامل کار یا تعامل با افراد دیگر است، داشتن همدلی مهارتی است که برای اکثر کارفرمایان مطلوب است.

مهارت های همدلی قابل انتقال عبارتند از:

بیشتر بخوانید: چگونه در محل کار همدل باشیم؟

ابتکار عمل

توانایی ایجاد انگیزه در محل کار، مهارتی است که بدون توجه به صنعتی که در آن فعالیت می کنید، قابل توجه است. ابتکار عمل برای پیگیری وظایف جدید، مشارکت دادن ایده ها و تولید کار با کیفیت بالا به نشان دادن تعهد به شغل شما کمک می کند و اغلب منجر به پیشرفت شغلی شما می شود. .

مهارت های ابتکاری قابل انتقال عبارتند از:

بیشتر بخوانید: ۹ راه برای ابتکار عمل در محل کار

سواد فناوری

سواد فناوری راحتی و توانایی شما برای هدایت فناوری جدید است. تقریباً هر موقعیتی در هر صنعتی مستلزم استفاده از فناوری در سطوحی است. در یک محل کار با فناوری روزافزون، کارفرمایان برای نامزدهایی ارزش قائل هستند که می توانند ابزارها و نرم افزارهای جدید را به سرعت برای تکمیل وظایف یاد بگیرند.

مهارت های سواد فناوری قابل انتقال عبارتند از:

مرتبط: در مورد تکنسین IT بیاموزید

چگونه مهارت های قابل انتقال خود را برجسته کنید

می‌توانید مهارت‌های قابل انتقال را در رزومه، نامه پوششی و در مصاحبه‌های خود بگنجانید. شرح شغل را به دقت بررسی کنید تا مشخص کنید کدام یک از مهارت های قابل انتقال شما به آن موقعیت مرتبط است.

مهارت های قابل انتقال در رزومه

در رزومه شما، هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه مهارت های کلیدی قابل انتقال را درج کنید، چندین گزینه وجود دارد. می‌توانید مهارت‌های قابل انتقال را در رزومه خود در بخش‌های زیر فهرست کنید:

  • خلاصه یا هدف رزومه
  • شرح سابقه استخدام
  • لیست مهارت ها

بیشتر بخوانید: فهرست دستاوردها در رزومه شما (با مثال)

در خلاصه یا هدف رزومه خود، ارزشمندترین و مرتبط ترین مهارت قابل انتقال خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مهارت های ارتباطی قوی دارید، ممکن است بگویید:

“مدیر پروژه سرسخت با پنج سال تجربه با استفاده از مهارت های ارتباطی قوی برای تکمیل پروژه های موفقیت آمیز نهایی در چندین تیم.”

در بخش سابقه اشتغال خود، مشخص کنید که از چه مهارت هایی برای موفقیت در نقش های قبلی استفاده کرده اید. به جای اینکه به سادگی وظایف شغلی خود را فهرست کنید، باید دو تا سه مورد از مرتبط ترین دستاوردهای خود را انتخاب کنید. شما احتمالاً از چندین مهارت مختلف برای دستیابی به آن اهداف استفاده کرده اید، بنابراین نیازی به بیان مستقیم مهارت قابل انتقال ندارید. برای مثال، یکی از دستاوردهای شما در نقش قبلی ممکن است بگوید:

ایجاد سهمیه های رقابتی و برنامه پاداش برای بخش فروش، افزایش درآمد سالانه ۱۰٪ در سال مالی اخیر

این به کارفرما می گوید که شما از چندین مهارت مختلف مانند خلاقیت، ارتباطات و رهبری استفاده کرده اید که برای شرکت آنها مفید خواهد بود.

فهرست مهارت های شما همچنین راهی مفید برای نمایش قوی ترین مهارت های قابل انتقال شما است. در حالی که احتمالاً چندین ویژگی مفید دارید، حتماً از شرح شغل استفاده کنید تا تصمیم بگیرید که کدام مهارت ها را در رزومه خود قرار دهید . این موارد را می توان در بخش هایی مانند “وظایف شغلی” یا “الزامات” یافت.

مهارت های قابل انتقال در نامه پوششی

هنگام نوشتن نامه خود، روی یک یا دو مهارت قابل انتقال خود تمرکز کنید که کارفرما در شرح شغل گنجانده است. در پاراگراف های متن نامه خود بنویسید که چه زمانی از این مهارت ها در تجربیات کاری گذشته استفاده کرده اید. به عنوان مثال، یک پاراگراف در یک نامه پوششی برای یک حسابدار ممکن است بگوید:

در طول نقش قبلی ام درشرکت، بیش از پنج سال مدیر دفتردار بودم و تمام سوابق مالی را مرور می کردم. در طول مدت تصدی من در آنجا، شرکت ۱۸ درصد افزایش درآمد را طی پنج سال تجربه کرد. من همچنین از نزدیک با مدیران دیگر کار کردم و در محیط تیم محور عالی بودم.”

نامزد در اینجا توضیح می دهد که چگونه کار تیمی و مهارت های سازمانی آنها به موفقیت شرکتشان کمک کرده است. این به کارفرمایان کمک می کند تا به وضوح درک کنند که چگونه مهارت های خود را در زمینه نشان داده اند، و درک آنها را برای موقعیت مناسب آسان تر می کند.

مرتبط: مهارت های بین فردی: تعاریف و مثال ها

مهارت های قابل انتقال در حین مصاحبه

در طول مصاحبه خود، در صورت وجود، از نمونه هایی استفاده کنید که از مهارت های قابل انتقال مرتبط برای پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه کننده خود استفاده کرده اید. به خاطر داشته باشید که به جای «گفتن» در زمانی که می توانید، «نشان دهید»، و داستان های خاصی از زمانی که از مهارت های خود با موفقیت استفاده کردید، ارائه دهید.

هنگامی که به دنبال فرصت های شغلی جدید هستید، خواهید دید که بسیاری از مهارت های فعلی شما، مانند مهارت های بین فردی، به کارفرمایان جدید قابل انتقال هستند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *