بنر وب سایت مجموعه ایوسی

هدایای ویژه طراحی سایت

ایجاد رابطه: نکات و مثال ها

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ایجاد رابطه (تلفظ “را-پور”) عمل ایجاد روابط با دیگران است که در آن هر دو طرف احساس حمایت و درک می کنند. در هنگام ایجاد شبکه، در طول مصاحبه و زمانی که شغل خود را در یک شغل خاص توسعه می دهید، ارتباط بسیار مهم است. در حالی که ایجاد رابطه می تواند زمان بر باشد، اما زمانی که برای دستیابی به اهداف مهم شغلی تلاش می کنید مفید است.

در این مقاله، در مورد اینکه چرا ایجاد رابطه مهم است و چگونه می توان در محل کار خود، در مصاحبه بعدی یا در رویداد شبکه بعدی خود، رابطه ایجاد کرد، بحث خواهیم کرد.

چرا ایجاد رابطه مهم است؟

ایجاد رابطه مهم است زیرا می تواند به شما کمک کند تا با توسعه روابط شغلی خود را ارتقا دهید. در اینجا چند رابطه وجود دارد که می تواند از رابطه خوب بهره مند شود:

  • روابط با افراد الهام بخش. ایجاد رابطه با اطرافیانتان، چه به دنبال شغل باشید و چه در حال حاضر در یک شغل، می تواند به شما کمک کند از افرادی که می توانند الهام بخش کار شما باشند، یاد بگیرید. افرادی که ملاقات می کنید ممکن است یک مربی آینده باشند، به شما کمک کنند تا ایده های خود را توسعه دهید یا با شما همکاری کنند تا به شما در دستیابی به اهداف خاصی کمک کنند.
  • روابط با سهامداران کلیدی. ایجاد رابطه با افرادی که برای انجام کارها باید با آنها کار کنید مفید است. مهمتر از همه، به شما کمک می کند تا بفهمید چگونه می توانید با افراد اطراف خود به بهترین شکل ارتباط برقرار کنید. این امر می تواند کار با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک را برای هر دو طرف کارآمدتر و لذت بخش تر کند.
  • روابط با ارتباطات احتمالی ایجاد رابطه با اطرافیانتان می تواند فرصت های جدیدی را برای شما باز کند. چه در شرکت فعلی خود با شخصی ارتباط برقرار کنید، چه در یک رویداد شبکه ای یا صرفاً در طول روز برنامه ریزی شده خود، ارتباط با دیگران می تواند هنگام توسعه و برنامه ریزی شغلی شما مفید باشد.
  • روابط با مصاحبه کنندگان و مدیران استخدام. در طول مصاحبه، این سودمند است که سعی کنید با مصاحبه کنندگان خود ارتباط برقرار کنید. ایجاد این روابط می تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و به کارفرمایان کمک کند تا بهتر درک کنند و با شما ارتباط برقرار کنند و اینکه آیا شما برای این موقعیت مناسب هستید یا خیر.

نحوه ایجاد رابطه

ایجاد رابطه مستلزم زمان و تلاش است. در اینجا چند نکته برای ایجاد رابطه با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید آورده شده است:

  1. زمان هایی برای اتصال پیدا کنید
  2. دوستانه اما واقعی باشید
  3. درباره کار، زندگی یا علایق فرد سؤال بپرسید
  4. جزئیات مکالمه خود را به خاطر بسپارید – به خصوص نام آنها
  5. مکالمه قبلی را با سؤالات بعدی بسازید
  6. به سوالات آنها در مورد خودتان پاسخ دهید
  7. تعادلی بین سؤالات، اظهارات و صحبت کردن به نوبت پیدا کنید
  8. از زبان بدن باز و خوشایند استفاده کنید
  9. به وقت آنها احترام بگذارید
  10. اطلاعات تماس خود را ارائه دهید

بیایید به ایجاد رابطه با جزئیات بیشتر نگاه کنیم زیرا به موقعیت های خاص مربوط می شود.

در طول رویدادهای شبکه

برای ایجاد ارتباط در طول رویدادهای شبکه، زمانی را صرف کنید تا در محیط مستقر شوید. اگر شلوغ است و غرق شدید، نفس عمیق بکشید. اگر صندلی در دسترس است، لحظه ای وقت بگذارید و افکار خود را جمع کنید و دستان خود را در کنار خود قرار دهید و هر دو پا را محکم روی زمین قرار دهید.

وقتی احساس راحتی می کنید، به یک فرد یا مکالمه ای که به نظرتان جالب می رسد نزدیک شوید. در رویدادهای شبکه، مردم انتظار ملاقات با آشنایان جدید را دارند، بنابراین مناسب است به دیگران نزدیک شوید و خود را معرفی کنید. با صدای قوی صحبت کنید و از دست دادن محکم استفاده کنید. می‌توانید برای شروع مکالمه از آنها سؤالاتی بپرسید، مانند «چه چیزی شما را به رویداد می‌آورد؟» یا “حرفه شما چیست؟”

در اینجا چندین یخ شکن اضافی وجود دارد که ممکن است در طول مکالمات اولیه با اتصالات جدید استفاده کنید:

  • اگر برنامه گفتگو داشتید، سه مهمان اول شما چه کسانی بودند؟
  • اگر بتوانید فوراً در یک موضوع متخصص شوید، آن موضوع چیست؟
  • معلم مورد علاقه شما در جوانی چه کسی بود؟ چرا؟
  • دوست دارید چه ابرقدرتی داشته باشید؟
  • بخش مورد علاقه شما در یک کتابفروشی یا کتابخانه کدام است؟
  • کدام جنبه از شخصیت شما بیشترین ارزش را به دنیا می‌افزاید؟
  • چه مهارتی را در جوانی یاد گرفتید و امروز هم از آن استفاده می کنید؟
  • افتخار آورترین دستاورد شما چیست؟
  • با ارزش ترین توصیه شغلی که به شما داده شده چیست؟

پس از اینکه در گفتگوهای اولیه با یک فرد یا گروهی از افراد شرکت کردید، اطلاعات تماس خود را ارائه دهید. شما باید با افرادی که می توانند در جستجوی شغل به شما کمک کنند و به نحوی می توانید به آنها کمک کنید در تماس باشید. همچنین ایجاد روابط با افرادی که به نظر شما قابل تحسین یا جالب هستند، ارزشمند است. تشکیل جلسات برای بحث در مورد کار فعلی یا آرزوهای آینده می تواند به ایجاد روابط حرفه ای خوب کمک کند.

در طول مصاحبه ها

ایجاد رابطه با افرادی که در طول فرآیند استخدام با آنها ملاقات می کنید نیز می تواند مفید باشد. از ملاقات با مسئول پذیرش در میز پذیرش گرفته تا استخدام کننده تا مصاحبه کنندگان، شروع به ایجاد روابط با این افراد می تواند شانس شما را برای به دست آوردن شغل افزایش دهد. هرچه بتوانید ارتباطات شخصی بهتری ایجاد کنید، کارفرمایان قادر خواهند بود درک جامعی از شخصیت شما و ارزشی که می توانید برای شرکت آنها به ارمغان بیاورید به دست آورند.

برای ایجاد ارتباط در طول مصاحبه، از مصاحبه کننده پیروی کنید. اگر مشغله به نظر می‌رسند و پاسخ‌های مختصر و دقیق را ترجیح می‌دهند، سعی نکنید مکالمه اضافی را در مصاحبه بگنجانید. اگر مصاحبه‌کننده‌ها جلسه شما را با مکالمه معمولی شروع می‌کنند، از این زمان برای ایجاد رابطه استفاده کنید. به سؤالات آنها پاسخ دهید و در عوض سؤالات خود را بپرسید. در حالی که باید از موضوعات شخصی مانند مذهب و سیاست اجتناب کنید، یافتن موضوعات یا سرگرمی های مورد علاقه می تواند مناسب باشد. مهم است که به مصاحبه کننده علاقه واقعی داشته باشید. گوش دادن فعال و زبان بدن دقیق مانند تماس چشمی می تواند به ایجاد یک ارتباط واقعی کمک کند.

در محل کار

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید شروع به ایجاد رابطه در محل کار فعلی خود کنید. این احتمال وجود دارد که شما به طور طبیعی با برخی از همکاران ارتباط برقرار کنید در حالی که دیگران ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشند. در هر صورت، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید در محل کار ایجاد رابطه کنید:

  • لحظات مناسبی را برای گفتگوی معمولی پیدا کنید. در حالی که صحبت کردن در مورد کار مهم است، شرکت در مکالمه معمولی تر می تواند در ایجاد روابط مفید باشد. به عنوان مثال، هنگامی که با کسی جلسه ای دارید، با پرسیدن اینکه چه فعالیت هایی در آخر هفته انجام داده اند یا اینکه آیا برنامه ای برای هفته دارند، شروع کنید.
  • فعالانه گوش دهید و جزئیات را به خاطر بسپارید. وقتی پنجره‌هایی برای مکالمه پیدا می‌کنید، نکته کلیدی این است که به دقت گوش کنید، سؤالات بعدی بپرسید و جزئیات کلیدی را به خاطر بسپارید. مطرح کردن موضوعات از مکالمات قبلی می تواند پایه مهمی برای گفتگوهای آینده ایجاد کند. اینگونه است که شما شروع به یافتن نقاط مشترک می‌کنید، علایق و علاقه‌های دیگران را یاد می‌گیرید و در نهایت عمیقاً درک می‌کنید که چگونه کار می‌کنند و چگونه فکر می‌کنند.
  • زمان با کیفیت را به طور منظم برنامه ریزی کنید. برای ادامه ایجاد رابطه، زمانی را برای ملاقات منظم پیدا کنید. می توانید یک ناهار را با آن شخص برنامه ریزی کنید، وقتی متوجه شدید که وقت آزاد دارد، کنار میز او توقف کنید، از او بخواهید که برای قهوه یا قدم زدن در اطراف ساختمان برود یا در فعالیتی که هر دو از آن لذت می برید، وقت بگذرانید.

ایجاد رابطه با افراد می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که چگونه کار می کنند، علاقه مندی ها و ناخوشایندهای آنها و نحوه برقراری بهترین ارتباط با آنها. در حالی که ایجاد رابطه مهارتی است که در طول زندگی حرفه ای خود به ایجاد آن ادامه خواهید داد، چند قدم وجود دارد که می توانید اکنون برای پیشبرد روابط حرفه ای خود بردارید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *