بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۶۷ اصطلاح و تعاریف برتر رسانه های اجتماعی: یک راهنمای نهایی

اصطلاحات و کلمات رسانه های اجتماعی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تیم های بازاریابی و تبلیغات موفق از توسعه واژگان رسانه های اجتماعی آگاه هستند تا بتوانند محصولات یا خدمات را بهتر تبلیغ کنند، آگاهی از برند را افزایش دهند یا با مشتریان بالقوه تعامل داشته باشند. می‌توانید با اصطلاحات رسانه‌های اجتماعی آشنا شوید تا استراتژی‌هایی را برای کمپین‌های بازاریابی آینده برای هدف قرار دادن مشتریان جدید ایجاد کنید. اگر در یک موقعیت بازاریابی کار می کنید، دانستن این اصطلاحات می تواند به شما در ارتباط با مشتریان و ایجاد استراتژی های بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، ما ۶۷ اصطلاح رسانه های اجتماعی و تعاریف آنها را فهرست می کنیم تا به شما در پیشرفت شغلی کمک کنید.

اصطلاحات رسانه های اجتماعی

در اینجا لیستی از ۶۷ اصطلاح رسانه های اجتماعی به ترتیب حروف الفبا آورده شده است:

۱. تست A/B

تست A/B شامل اندازه گیری موفقیت یک تبلیغ در مقابل تبلیغ دیگر است. برای مثال، می‌توانید دو تبلیغ رسانه‌های اجتماعی را با نسخه‌های مختلف مقایسه کنید تا بدانید کدام یک عملکرد بهتری دارد. برای نتایج دقیق، چندین بار تست کنید و یک متغیر را در یک زمان آزمایش کنید.

مرتبط: تست چند متغیره در مقابل تست A/B در بازاریابی

۲. الگوریتم

در رسانه های اجتماعی، یک الگوریتم فیدهای کاربران را بر اساس ارتباط سازماندهی می کند. بسیاری از سایت‌ها نشان دادن پست‌های افراد یا برندهایی را که اغلب با آنها در تعامل هستید، در اولویت قرار می‌دهند.

بخوانید: الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت

۳. تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل فرآیند بررسی معیارهای رسانه های اجتماعی برای اطلاع از تصمیمات بازاریابی است. می توانید از نرم افزار بینش داخلی یک شبکه اجتماعی برای انجام تجزیه و تحلیل یا دانلود نرم افزار خارجی برای این تحلیل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی چیست و چرا مهم هستند؟

۴. میانگین زمان پاسخگویی

این سنجه مدت زمانی است که شما برای پاسخ دادن به بازخورد در رسانه های اجتماعی نیاز دارید. در نظر بگیرید که در عرض ۲۴ ساعت به دنبال کنندگان پاسخ دهید تا نشان دهید که به نیازهای آنها توجه دارید.

بخوانید: راهنمای قطعی میانگین زمان وضوح

۵. حامی برند

حامی برند یا سفیر برند کسی است که از یک برند در رسانه های اجتماعی حمایت می کند. برای ایجاد فرصت‌های بازاریابی همتا، از حامیان برند بخواهید برای توصیفات ویدیویی و به اشتراک گذاشتن آنها.

مرتبط: وفاداری به برند چیست؟ (به علاوه نکاتی برای افزایش آن)

۶. اصالت برند

اینگونه است که یک برند برای مخاطبان خود صادقانه و شفاف ظاهر می شود. بازاریابی معتبر می تواند باعث شود مصرف کنندگان از نظر احساسی با ایده های شما ارتباط برقرار کنند و یک برند را برای دیگران تبلیغ کنند.

مرتبط: ۱۵ نکته برند شخصی برای کمک به شغل شما (به علاوه مزایا)

۷. آگاهی از برند

آگاهی از برند به این معناست که یک برند چقدر برای مخاطبان هدف خود به یاد ماندنی است. ممکن است با اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر و پاسخ دادن به دنبال کنندگان به شیوه ای جالب یا خنده دار، آگاهی از برند را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:  آگاهی از برند: نحوه تعریف، اندازه گیری و بهبود آن

۸. صدای برند

صدای برند نحوه ارتباط شما با برند شرکت است. در نظر بگیرید که صدای برند را متمایز کنید تا از رقبا متمایز شوید.

۹. تجارت به تجارت (B2B)

شرکت های تجاری به تجارت به شرکت های دیگر می فروشند. اگر برای یک شرکت B2B کار می کنید، می توانید از رسانه های اجتماعی برای هدف قرار دادن مشتریان تجاری بالقوه با ارائه مشاوره به عنوان یک رهبر صنعت استفاده کنید.

۱۰ تجارت به مصرف کننده (B2C)

شرکت های تجاری به مصرف کننده به مصرف کنندگان می فروشند. شما می توانید از رسانه های اجتماعی برای یک شرکت B2C برای تعامل با مشتریان بالقوه و ارائه پشتیبانی از مشتریان فعلی استفاده کنید.

مرتبط: تجارت الکترونیک چیست؟ با تعاریف و مثال ها

۱۱. فراخوان برای اقدام (CTA)

استفاده از فراخوان برای اقدام در رسانه های اجتماعی می تواند دنبال کنندگان را برای انجام یک اقدام خاص ترغیب کند. اگر انگیزه ای ارائه کنند اغلب موفق تر هستند. به عنوان مثال، ممکن است یک CTA بنویسید که می گوید،  اکنون بخرید! تمامی اجناس ۵۰ درصد تخفیف دارند. آیا برای این پس انداز آماده هستید؟

مرتبط: ۱۰ نکته برای نوشتن یک فراخوان برای اقدام در یک ایمیل

۱۲. چرخ فلک

چرخ فلک یک تبلیغ رسانه اجتماعی است که دارای چندین عکس یا انواع رسانه در یک پست است. این نوع تبلیغات اغلب تعامل کاربر را تشویق می کند که ممکن است دسترسی آن را افزایش دهد.

۱۳. نرخ کلیک

این نرخ نشان می‌دهد که چند نفر روی یک پیوند دعوت به اقدام کلیک می‌کنند. اگر نرخ کلیک پایین است، می‌توانید تعیین کنید که چگونه یک فراخوان برای اقدام را برای تشویق بیشتر درگیر کنید.

مرتبط: نرخ کلیک (CTR) چیست؟ – ۴ نکته مهم برای بهبود CTR

۱۴. نرخ تبدیل (CVR)

نرخ تبدیل به این معناست که اغلب بازاریابان مصرف‌کنندگان را به افرادی تبدیل می‌کنند که با محتوای رسانه‌های اجتماعی آن‌ها به روشی خاص تعامل دارند، مانند کلیک کردن بر روی یک تبلیغ. تیم های بازاریابی اغلب موفقیت یک کمپین را با مقایسه CVR آن با معیارهای صنعت اندازه گیری می کنند.

بیشتر بخوانید:  نحوه محاسبه و بهینه سازی نرخ تبدیل

۱۵. هزینه در هر مایل (CPM)

هزینه به ازای هر میل مبلغی است که شما برای هر ۱۰۰۰ بار نمایش در تبلیغات رسانه های اجتماعی خود پرداخت می کنید که در لاتین “mille” به معنای ۱۰۰۰ است. فرکانس تبلیغات CPM خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که همان کاربران حداکثر سه بار آن را مشاهده می کنند.

مرتبط: CPM در بازاریابی چیست؟ تعریف و نحوه محاسبه آن

۱۶. کراس کانال

هر پلتفرم رسانه اجتماعی فردی یک کانال است. بازاریابی بین کانالی محتوایی است که در تمام حساب های رسانه های اجتماعی یک برند ارسال می شود.

۱۷. جمع سپاری

جمع سپاری به درخواست از مخاطبان رسانه های اجتماعی برای ایده های محتوا اشاره دارد. ایجاد مسابقاتی را در نظر بگیرید که به کاربران رسانه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری پاداش می‌دهند، که می‌تواند وفاداری به برند را تقویت کرده و به تولید ایده کمک کند.

مرتبط: جمع سپاری در مقابل تامین مالی جمعی: تفاوت چیست؟

۱۸. کیوریشن

Curation فرآیند یافتن محتوایی است که مخاطب شما مفید می‌داند، حتی اگر محتوایی باشد که توسط دیگران ایجاد شده است. به عنوان مثال، به اشتراک گذاری پست های وبلاگ از سفیران برند می تواند برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کند و وفاداری به برند ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:  مدیریت محتوا چیست؟ چگونه این کار را انجام دهیم و چرا مهم است

۱۹. پست تاریک

این تبلیغات فقط برای افرادی که خارج از لیست فالوورهای شما هستند قابل مشاهده است. یک پست تاریک می تواند محتوای تبلیغاتی را که دنبال کنندگان می بینند متعادل کند.

۲۰. اجتماعی تاریک

تاریک اجتماعی ترافیکی است که از منبعی ناشناخته به صفحه یک برند می رسد. اغلب زمانی اتفاق می افتد که افراد پیوندها را از طریق پیام های مستقیم به اشتراک می گذارند.

۲۱. محتوای ناپدید شونده

این محتوایی است که پس از مدت زمان مشخصی خود را حذف می کند. به دلیل به موقع بودن می تواند منجر به افزایش تعامل شود.

۲۲. وکالت کارکنان

این زمانی است که کارمندان یک شرکت در مورد آن در رسانه های اجتماعی پست می کنند. احتمال دارد کارمندان محتوایی را به اشتراک بگذارند که برای گروه‌های مختلفی مانند دوستان یا خانواده‌شان ارزش ایجاد می‌کند.

۲۳. نامزدی

این معیار رسانه های اجتماعی به شما می گوید که چقدر کاربران با پست های شما تعامل دارند. این شامل لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها، نشانک ها و کلیک ها می باشد.

مطالب مرتبط:  نحوه بهبود تعامل در رسانه های اجتماعی در ۱۴ مرحله

۲۴. میزان مشارکت بر اساس برداشت

این موفقیت یک پست است که بر اساس تعداد دفعاتی است که یک شبکه رسانه اجتماعی آن را نمایش داده است. اغلب مطلوب است که نرخ تعامل با نمایش بین ۱٪ و ۵٪ باشد. فرمول این است:

نرخ تعامل بر اساس تعداد نمایش‌ها = (مجموع نمایش‌های یک پست/کل مشارکت‌های آن) × ۱۰۰

۲۵. نرخ نامزدی از طریق پست

این میزان موفقیت پست شما نسبت به تعداد کل فالوورهای شما است. این می تواند به شما در درک انواع پست هایی که با دنبال کنندگان یک برند طنین انداز می شود کمک کند. فرمول این است:

نرخ تعامل بر اساس پست = (مجموع تعاملات یک پست/کل دنبال کنندگان) x 100

۲۶. نرخ تعامل بر اساس دسترسی

این موفقیت پست شما با تعداد افرادی است که آن را دیده اند. این یک محاسبه نرخ تعامل مفید است، زیرا همه کسانی که یک برند را دنبال می کنند، هر پست رسانه اجتماعی را مشاهده نمی کنند. این فرمول است:

نرخ تعامل بر اساس دسترسی = (مجموع تعاملات یک پست/دسترسی کل پست) × ۱۰۰

۲۷. محتوای همیشه سبز

این محتوایی است که مدت طولانی پس از پست شدن مرتبط باقی می ماند. فهرست‌ها، مقاله‌ها و بررسی‌های محصول اغلب انواعی از محتوای همیشه سبز هستند. می توانید به اشتراک گذاری محتوای همیشه سبز به صورت دوره ای ادامه دهید تا ترافیک بیشتری به دست آورید.

مرتبط: ۶ مرحله برای تبدیل شدن به یک سازنده محتوا

۲۸. ترس از دست دادن (FOMO)

می توانید از این مخفف در رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا مشتریان را تشویق به اقدام فوری کنید. به عنوان مثال، ممکن است در مورد خرید کفش تماسی برای اقدام ارسال کنید زیرا تنها دو جفت در انبار باقی مانده است.

مرتبط: فومو: از از دست دادن فرصت ها می ترسید؟ |جومو چیست؟

۲۹. برچسب گذاری جغرافیایی

برچسب گذاری جغرافیایی زمانی است که بازاریابان مکان دقیق خود را در یک پست رسانه اجتماعی به اشتراک می گذارند. می تواند یافتن یک کسب و کار را برای مشتریان آسان تر کند.

مرتبط: هدف گذاری جغرافیایی چیست؟ (و این چگونه کار میکند؟)

۳۰. ژئوتارگتینگ

هدف گذاری جغرافیایی یک استراتژی برای تمرکز تبلیغات رسانه های اجتماعی بر اساس موقعیت مکانی کاربر است. برای گسترش مخاطبان خود، در مورد مکان‌هایی تحقیق کنید که برند ممکن است موفق شود و تبلیغات شما را مرتبط کند.

مرتبط: هدف گیری در مقابل ژئوفنسینگ: تفاوت چیست؟

۳۱. برداشت ها

Impressions تعداد دفعاتی را که یک سایت محتوای شما را نمایش داده است، اندازه گیری می کند، صرف نظر از اینکه کاربر به آن نگاه کرده است یا خیر. اگر یک کاربر یک پست را بیش از یک بار مشاهده کند، ممکن است به‌عنوان برداشت‌های متعدد حساب شود.

مرتبط: دسترسی در مقابل برداشت: تفاوت چیست؟ (و چرا مهم است)

۳۲. بازاریابی درونگرا

این نوع بازاریابی به کاربران این امکان را می دهد که با انجام تحقیقات خود برندی را پیدا کنند. بازاریابی درونگرا زمانی موفقیت آمیز است که محتوایی ایجاد می کنید که برای هر مرحله از سفر خریدار به سوالات پاسخ می دهد.

مرتبط: چگونه از بازاریابی برون گرا به بازاریابی درونگرا گذر کنیم

۳۳. در صورتی که آن را از دست دادید (ICYMI)

اگر می خواهید یک پست رسانه اجتماعی را چندین بار به اشتراک بگذارید، این عبارت مخفف مفیدی است. ممکن است این کار را برای اضافه کردن اطلاعات جدید به پست اصلی یا جلب مشارکت بیشتر انجام دهید.

۳۴. اینفلوئنسرها

اینها افرادی هستند که می توانند بر تصمیمات خرید مخاطبان شما تأثیر بگذارند. اگر تجربه تبلیغ محصولات مشابه در رسانه های اجتماعی را داشته باشند، ممکن است به شما در دستیابی به اهداف برند کمک کنند.

مرتبط: چگونه در ۱۰ مرحله به یک اینفلوئنسر تبدیل شویم

۳۵. اینفوگرافیک

اینها گرافیک هایی هستند که اطلاعات را در قالبی قابل خواندن نمایش می دهند. می‌توانید از آنها در رسانه‌های اجتماعی برای کمک به کاربران برای درک مفهومی مانند ارزش‌های اصلی یک شرکت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  اینفوگرافیک چیست؟ نمونه ها و نکات طراحی

۳۶. بینش

برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بینش‌هایی را درباره نحوه عملکرد محتوای شما در شبکه اجتماعی ارائه می‌دهند. صفحات Insight اغلب در دسترس دارندگان حساب های تجاری هستند.

بخوانید: بینش، خلاقیت و تکنیک: مهارت های حرفه ای یک هنرمند

۳۷. شاخص عملکرد کلیدی (KPI)

بازاریابان از شاخص های کلیدی عملکرد برای تعیین کمیت موفقیت یک کمپین اجتماعی استفاده می کنند. شاخص های کلیدی عملکرد ارزشمند، اهداف استراتژی رسانه های اجتماعی شما را اندازه گیری می کنند، چه تبدیل سرنخ های بیشتر به فروش یا دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو.

مرتبط: ۱۶ نمونه از KPI برای محل کار

۳۸. لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ دیگران را تشویق می کند تا یک لینک را به اشتراک بگذارند که به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کند. قبل از اینکه از آنها بخواهید پیوندی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، روابط معتبری را با سایر برندها و تأثیرگذاران ایجاد کنید.

۳۹. لیست

این مقاله ای است که مانند یک لیست است که می توانید در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. استفاده از فهرست ها را برای ساده کردن موضوعات در نظر بگیرید.

۴۰. اتوماسیون بازاریابی

استفاده از نرم افزار برای تجزیه و تحلیل الگوهای مصرف کننده به طور خودکار بخشی از اتوماسیون بازاریابی است. برای یافتن مکان هایی که می توانید فرآیندهای بازاریابی خود را در رسانه های اجتماعی بهینه کنید، به کمپین های گذشته نگاه کنید.

مرتبط: اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چیست؟ – راهنما

۴۱. معیارها

اینها اعدادی هستند که عملکرد محتوای رسانه های اجتماعی را اندازه گیری می کنند. یک مثال تعامل است، که تعداد دفعات تعامل کاربران با یک پست است. استفاده از معیارها را برای اندازه گیری موفقیت بلندمدت در سایت های رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید.

۴۲. تبلیغات بومی

این یک تبلیغ در شبکه های اجتماعی است که شبیه یک پست معمولی است. می تواند تعامل ایجاد کند زیرا کاربران می توانند آن را لایک کنند، نظر بدهند و به اشتراک بگذارند.

مرتبط: تبلیغات بومی چیست؟ انواع، مزایا و تجربه کاربری

۴۳. دسترسی ارگانیک

این نوع دسترسی به شما نشان می دهد که چه تعداد از کاربران محتوای شما را بدون پرداخت هزینه تبلیغاتی مشاهده می کنند. این شامل هر کاربری است که حداقل یک بار محتوا را مشاهده کرده باشد.

بیشتر بخوانید:  محتوای ارگانیک چیست؟ (به علاوه مزایا، کیفیت ها و نکات) | ترافیک ارگانیک: چیست و چرا مهم است

۴۴. دسترسی به صفحه

دسترسی به صفحه تعداد کاربرانی است که محتوای پست شده در یک صفحه خاص را در یک بازه زمانی مشخص مشاهده می کنند. این به شما امکان می دهد بفهمید که محتوای شما چقدر به دنبال کنندگان برند می رسد.

۴۵. دسترسی پرداختی

دسترسی پولی تعداد کاربرانی است که محتوایی را که برای تبلیغ پرداخت کرده‌اید مشاهده می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است برای تبلیغات هدفمند برای دسترسی به مصرف کنندگان در جمعیتی خاص، مانند یک مکان جغرافیایی، هزینه کنید.

۴۶. ​​پرداخت به ازای هر کلیک

پرداخت به ازای کلیک یک مدل تبلیغاتی است که به شما امکان می دهد بر اساس تعداد افرادی که روی یک تبلیغ کلیک می کنند، پرداخت انجام دهید. کلمات کلیدی را در نظر بگیرید که مشتریان زمانی که به خرید نزدیک می شوند، جستجو می کنند، مانند  اکثر تلویزیون های مقرون به صرفه.

بیشتر بخوانید:  تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) چیست و چگونه کار می کند؟

۴۷. دسترسی به پست

این معیار تعداد کاربرانی است که یک پست خاص را در رسانه های اجتماعی مشاهده می کنند. می تواند به شما در تعیین محبوبیت محتوای خاص کمک کند.

۴۸. دسترسی بالقوه

این تعداد کل فالوورهای شما در همه پلتفرم ها است. این نشان دهنده تعداد کل افرادی است که ممکن است محتوای شما را مشاهده کنند.

۴۹. رسیدن

دسترسی نشان‌دهنده تعداد افرادی است که محتوای شما، مانند تبلیغات یا پست‌ها را در فیدهای خود مشاهده می‌کنند. کاربران تکی را حساب می کند، بنابراین می توانید از آن برای اندازه گیری اندازه مخاطب استفاده کنید.

۵۰. بازاریابی در زمان واقعی

بازاریابی بلادرنگ زمانی است که از رویدادهای جاری برای ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده می کنید. برای مثال، اگر می‌دانید که یک رویداد ورزشی پرطرفدار به‌زودی برگزار می‌شود، می‌توانید پست‌هایی را درباره هر نتیجه پیش‌نویس کنید و پس از پایان رویداد، نتیجه واقعی را ارسال کنید.

مرتبط: ۱۱ نوع بازاریابی الکترونیکی مقرون به صرفه

۵۱. هدف گذاری مجدد

هدف گذاری مجدد نوعی از تبلیغات رسانه های اجتماعی است که افرادی را هدف قرار می دهد که قبلا با محتوای شما تعامل داشته اند. به عنوان مثال، اگر شخصی برای تی شرت ها جستجو کرده است، می توانید تبلیغات شبکه های اجتماعی را برای تی شرت های بیشتر به او نشان دهید.

مرتبط: هدف گذاری مجدد در مقابل بازاریابی مجدد

۵۲. بازگشت سرمایه

در رسانه های اجتماعی، بازگشت سرمایه (ROI) به ارزش تلاش های رسانه های اجتماعی شما در مقایسه با زمان و هزینه برای ایجاد آنها اشاره دارد. فرمول محاسبه ROI در اینجا آمده است:

بازگشت سرمایه = (سود/کل سرمایه گذاری) x 100

بیشتر بخوانید:  نحوه محاسبه ROI رسانه های اجتماعی (با نکات و مثال)

۵۳. خلاصه سایت غنی (RSS)

فیدهای RSS مشترکین را در مورد محتوا، مانند وبلاگ‌ها و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، در یک قالب خوانا به‌روزرسانی می‌کنند. شما می توانید از فیدهای RSS برای دریافت ترافیک بیشتر در رسانه های اجتماعی استفاده کنید زیرا مشترکین با هر اعلان یک لینک دریافت می کنند.

۵۴. تحلیل احساسات

تحلیل احساسات  از نرم افزاری برای تحلیل مکالمات در رسانه های اجتماعی استفاده می کند. شما می توانید از این ابزار برای درک احساس مردم نسبت به یک برند و تنظیم تبلیغات در پاسخ استفاده کنید.

مرتبط: سرمایه‌گذاری احساسات: هنر حضور هیجان در زندگی

۵۵. محتوای قابل اشتراک گذاری

این محتوایی است که افراد را ترغیب به اشتراک گذاری می کند. ممکن است شامل محتوایی باشد که سرگرم کننده، هیجان انگیز و مرتبط با علایق مخاطب هدف شما باشد.

مرتبط: نحوه ایجاد پیوندهای اشتراک گذاری اجتماعی

۵۶. سهم چشم

این میزان فضایی است که برند از نظر بصری در مقایسه با رقبا به صورت آنلاین اشغال می کند. به عنوان مثال، بازاریابان می‌توانند از نرم‌افزار تشخیص تصویر برای تعیین تعداد دفعات نمایش لوگوی یک شرکت در عکس‌ها استفاده کنند.

۵۷. سهم صدا

این میزان فضایی است که پست‌های متنی شما در فضای آنلاین اشغال می‌کنند و مشتریان چقدر در مورد برند صحبت می‌کنند. می‌توانید کمپین‌های خاصی را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید چه تعداد از مردم درباره آن‌ها می‌دانند و بر اساس مکالمه‌هایشان، مخاطبانتان چه ارزشی قائل هستند.

۵۸. گوش دادن اجتماعی

گوش دادن اجتماعی شامل استفاده از نرم افزار برای نظارت بر مکالمات پیرامون کلمات و عبارات خاص است. با درک زمینه مکالمه، می توانید یاد بگیرید که کاربران در مورد برند چه احساسی دارند و از این بینش ها برای تقویت محتوای آینده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  گوش دادن اجتماعی: چیست، چرا مهم است و چگونه آن را انجام دهیم

۵۹. نظارت بر رسانه های اجتماعی

این زمانی است که به صحبت های مردم در مورد یک برند نگاه می کنید و در زمان واقعی پاسخ می دهید. استفاده از نرم افزاری را در نظر بگیرید که نام های تجاری را در یک برنامه کامپایل می کند تا بتوانید سریعتر پاسخ دهید.

مرتبط: تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی چیست و چرا مهم هستند؟

۶۰. بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO)

می‌توانید از بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد مداوم محتوای موفق استفاده کنید. اغلب، SMO شامل قرار دادن کلمات کلیدی خاص در پست‌های شما و استفاده از نرم‌افزاری است که پست‌ها را در کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی زمان‌بندی می‌کند.

۶۱. اثبات اجتماعی

اثبات اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که افراد بر اساس کارهایی که همسالانشان انجام می‌دهند تصمیم می‌گیرند. ممکن است پتانسیل برند برای اثبات اجتماعی را بر اساس تعداد فالوورها یا تعاملات خود در پست‌ها بسنجید.

مرتبط: توضیح ۱۵ اصل روانشناسی بازاریابی

۶۲. فروش اجتماعی

فروش اجتماعی یک استراتژی برای ارتباط با جمعیت هدف از طریق رسانه های اجتماعی است. ممکن است شامل پاسخ دادن به نظرات آنلاین یا به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر باشد.

۶۳. گواهینامه ها

اینها معمولاً نظرات ویدیویی یا نوشته شده از مشتریان قبلی هستند. افزایش آگاهی و اعتبار برند را با به اشتراک گذاشتن توصیفاتی در نظر بگیرید که نشان می دهد چگونه یک محصول زندگی مشتری را بهبود بخشیده است.

۶۴. موضوع پرطرفدار

این یک موضوع یا رویداد خاص با افزایش ناگهانی تعامل است. می توانید از این موضوعات برای یادگیری آنچه کاربران را علاقه مند می کند یا ایجاد فرصت های بازاریابی در زمان واقعی استفاده کنید.

۶۵. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

UGC مخفف محتوای تولید شده توسط کاربر است. این محتوای مخصوص برند است که از سوی مصرف‌کنندگان می‌آید، مانند گواهی ویدیویی درباره یک محصول.

بیشتر بخوانید:  محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در بازاریابی چیست؟

۶۶. معیارهای غرور

اینها معیارهایی هستند که چشمگیر به نظر می رسند اما ارزش موقعیتی دارند. برای مثال، نمایش‌ها اغلب بالاترین عددی هستند که در معیارهای پست خود مشاهده می‌کنید، اما ممکن است از معیارهای دیگری برای اندازه‌گیری آگاهی از برند استفاده کنید.

۶۷. نرخ تکمیل ویدیو (VCR)

نرخ تکمیل ویدیو اندازه‌گیری است که نشان می‌دهد چند کاربر از ابتدا تا انتها یک ویدیو یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی را تماشا می‌کنند. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید چه نوع محتوای ویدیویی باعث ایجاد تعامل با دنبال کنندگان می شود.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *