بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

فراخوان برای اقدام چیست؟ (تعریف و ۱۷ مثال)

فراخوانی برای اقدام

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شرکت‌ها می‌توانند از تماس برای اقدام (CTA) برای کمک به گسترش مخاطبان خود و افزایش فروش خود استفاده کنند. بسته به آنچه که یک کسب و کار به دنبال دستیابی به آن است، انواع مختلفی از فراخوان ها برای اقدام وجود دارد که می توانید ایجاد کنید. یادگیری نحوه نوشتن CTAهای متقاعد کننده ممکن است به شما کمک کند تا ترافیک وب سایت شرکت یا صفحات رسانه های اجتماعی را افزایش دهید و مشتریان بیشتری را برای حمایت از یک تجارت تشویق کنید.

در این مقاله از ایوسی، ما یک تعریف فراخوان برای اقدام ارائه می دهیم، بررسی می کنیم که چرا CTA ها مهم هستند، توضیح می دهیم که چگونه یک فراخوان بنویسید و ۱۷ نمونه از فراخوان ها را به اشتراک می گذاریم، همراه با نکاتی برای ایجاد خود.

فراخوان برای اقدام چیست؟

فراخوانی برای اقدام، دعوتی برای انجام یک عمل دلخواه است. شرکت ها از یک بیانیه کوتاه برای دریافت پاسخ فوری در انتهای پیام خود استفاده می کنند. این به مشتریان بالقوه یا مشتریان بالقوه در مورد مراحل بعدی که باید بردارند، آگاهی پیدا می کند. کسب‌وکارها یا سازمان‌ها اغلب از فراخوان برای اقدام به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی یا کمپین سیاسی استفاده می‌کنند. همچنین می توانید از آنها برای تبلیغ خود در یک نامه پوششی یا پایان دادن به یک سخنرانی یا مقاله متقاعدکننده استفاده کنید.

چرا CTA مهم است؟

دعوت به اقدام می تواند شانس انجام یک کار خاص توسط مصرف کننده را افزایش دهد. استفاده از یک فراخوان موثر می تواند به انگیزه و راهنمایی مصرف کنندگان کمک کند. در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که دعوت به اقدام برای یک تجارت مهم است:

  • درآمد شرکت را افزایش می‌دهد: اغلب، کسب‌وکارها از فراخوان برای اقدام برای تبلیغ یک کالا یا خدمات استفاده می‌کنند که باعث فروش بیشتر و افزایش درآمد شرکت می‌شود.

  • پایگاه مشتری را گسترش می دهد: با دریافت ترافیک وب از کاربران جدیدی که روی دکمه ها کلیک می کنند به صفحه فرود خود ، یک شرکت ممکن است پایگاه مشتری خود را افزایش دهد و به مخاطبان جدیدی دست یابد.

  • تعامل ادامه دارد: قرار دادن یک فراخوان برای اقدام در پایین صفحه وب یا پست رسانه های اجتماعی می تواند بازدید کننده را تشویق کند تا به تعامل با شرکت ادامه دهد و از ترک زودهنگام آنها جلوگیری کند.

  • مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل می کند: استفاده از فراخوان به اقدام می تواند به حرکت مشتریان بالقوه از طریق قیف فروش کمک کند و آنها را به خرید سوق دهد.

مطالب مرتبط: قیف فروش چیست؟

نحوه نوشتن CTA

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک فراخوان برای اقدام موثر دنبال کنید:

۱. یک عمل را شناسایی کنید

قبل از شروع نوشتن، مهم است که هدف خود را از فراخوان برای اقدام مشخص کنید. این به معنای انتخاب یک اقدام دلخواه برای کاربران است، مانند ثبت نام در خبرنامه ایمیل یا خرید یک مورد از یک وب سایت. سعی کنید اقدامی را انتخاب کنید که فقط شامل چند مرحله باشد و برای خوانندگان ساده باشد. این ممکن است شانس آنها را برای تکمیل عمل افزایش دهد.

۲. مکان را تعیین کنید

مکان‌هایی را که می‌توانید تماس برای اقدام خود را اضافه کنید، مانند یک پست رسانه‌های اجتماعی، در یک وب‌سایت یا در یک ایمیل، مشخص کنید. پلتفرم می تواند نوع زبانی که در بیانیه خود استفاده می کنید را تعیین کند. برای مثال، در رسانه‌های اجتماعی، ممکن است از کلماتی مانند «اشتراک‌گذاری» یا «دنبال کردن» استفاده کنید تا کاربران را تشویق به تعامل و تبلیغ محتوای شما کنید. در وب‌سایت یک خرده‌فروش آنلاین، ممکن است روی استفاده از کلماتی مانند «خرید» یا «خرید» تمرکز کنید تا مصرف‌کنندگان را برای خرید کالا یا خدمات ترغیب کنید.

۳. از کلمات عملی استفاده کنید

هنگام نوشتن دعوت به اقدام، با کلمات عملی مانند “اشتراک” و “دانلود” شروع کنید. این می تواند به اطلاع خوانندگان از اقداماتی که باید انجام دهند کمک کند. در یک صفحه وب یا ایمیل، می‌توانید لینک‌ها یا دکمه‌های پررنگ با کلمات عملی ایجاد کنید تا کاربران را وادار به انجام مراحل مورد نظر کنند. استفاده از کلمات قابل اجرا مانند “تماس” یا “سفارش” می تواند مشتریان را به انجام یک عمل خاص ترغیب کند، مانند پر کردن یک فرم یا تماس با نماینده یک شرکت.

۴. مشوق ها را ارائه دهید

پس از ارائه یک اقدام برای خوانندگان، توضیح دهید که چرا آنها باید اقدام را دنبال کنند. سعی کنید با ارائه یک انگیزه، مانند پاداش، آزمایش یا هدیه، آنها را هیجان زده یا علاقه مند کنید. همچنین می‌توانید مهلت‌های فروش را برجسته کنید تا کاربران را تشویق به اقدام سریع کنید تا بتوانند از تخفیف‌های ارائه شده استفاده کنند.

۱۷ نمونه فراخوان برای اقدام

در اینجا چند نمونه از فراخوان برای اقدام آورده شده است:

۱. بیشتر بدانید

این تکنیک فراخوانی، خوانندگان را ترغیب می کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات، اقدامی انجام دهند. این عمل ممکن است کلیک کردن روی یک پیوند، بازدید از یک صفحه وبلاگ یا تماس با یک تجارت باشد.

مثال: با کلیک کردن در اینجا درباره غذای سگ ارگانیک ما بیشتر بدانید.

مطالب مرتبط: ۲۰ نمونه صفحه فرود عالی و چرایی کارکرد آنها

۲. مشترک شوید

شرکت ها ممکن است این نوع فراخوان برای اقدام بنویسند تا بینندگان را تشویق کنند تا در خبرنامه یا سرویس پخش خود مشترک شوند. شما همچنین می توانید از این CTA برای ترغیب خوانندگان برای اشتراک در یک مجله یا ثبت نام در جعبه اشتراک یک شرکت استفاده کنید.

مثال: امروز مشترک شوید تا در اشتراک یک ساله خود در Boston Beacon صرفه جویی کنید.

۳. آن را به صورت رایگان امتحان کنید

پیشنهادات آزمایشی رایگان به افراد این فرصت را می‌دهد که محصول یا خدماتی را آزمایش کنند تا تصمیم بگیرند که آیا آن را دوست دارند و آیا ارزش هزینه‌شان را دارد یا خیر. می‌توانید از این نوع CTA برای تشویق خوانندگان به نمونه‌برداری از یک محصول استفاده کنید، که ممکن است منجر به خرید آن شود.

مثال: بیایید ببینید شامپوی سازگار با محیط زیست ما که با عسل واقعی و طبیعی ساخته شده است، چه خبر است. امروز آن را به صورت رایگان امتحان کنید.

۴. اهدا کنید

یک دکمه اهدا معمولاً به دنبال توضیح شرکت در مورد یک دلیل یا نیاز مالی است. این فراخوان برای اقدام بینندگان را تشویق می کند تا به یک موسسه خیریه یا سازمان پول بدهند.

مثال: به بچه های گرسنه جامعه ما کمک کنید. امروز اهدا کنید!

مطالب مرتبط: چگونه یک فراخوان خوب بنویسیم (با مثال)

۵. شروع کنید

این فراخوان برای اقدام، مصرف کنندگان را تشویق می کند تا فوراً از خدمات یک شرکت استفاده کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک دکمه “شروع به کار” داشته باشید که خوانندگان را به صفحه ای با دستورالعمل های بیشتر هدایت می کند.

مثال: ما به خود می بالیم که ساده ترین و مناسب ترین جعبه سرویس غذا برای خانواده هستیم. در حال حاضر آغاز شده است!

۶. به اشتراک بگذارید

دکمه اشتراک گذاری در صفحات رسانه های اجتماعی بازدیدکنندگان را متقاعد می کند که یک پست را به اشتراک بگذارند، معمولاً برای شانس بردن یک جایزه هدیه یا پاداش دیگری. ترغیب کاربران برای به اشتراک گذاشتن پست های شما ممکن است به محتوای شما امکان دسترسی به مخاطبان بیشتری را بدهد.

مثال: امروز این پست را به اشتراک بگذارید تا شانس برنده شدن ست تابه حرفه ای ما را داشته باشید.

۷. ثبت نام کنید

شرکت‌ها ممکن است مشتریان را تشویق کنند تا برای خبرنامه، نشریه یا اشتراک خود با درخواست آدرس ایمیلی که می‌توانند اطلاعات را به آن ارسال کنند، ثبت‌نام کنند. این CTA از مصرف کنندگان دعوت می کند که به طور منظم با یک شرکت تماس داشته باشند، که ممکن است به آنها کمک کند تا با محصولات یا خدمات آن بیشتر آشنا شوند.

مثال: امروز ثبت نام کنید تا نسخه آزمایشی رایگان پخش جریانی خود را شروع کنید و از نمایش های باورنکردنی ما لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: ۵۱ نمونه فراخوان موثر (و چرا کار می کنند)

۸. همین حالا خرید کنید

این روش فراخوانی، مشتریان را تشویق می‌کند تا روی دکمه‌ای کلیک کنند که آنها را برای خرید آنلاین به وب‌سایت شرکت هدایت می‌کند. شما می توانید از این CTA برای آگاه سازی کاربران از فروش با زمان محدود یا محصولات جدیدی که می توانند خریداری کنند استفاده کنید.

مثال: اکنون برای تمام اعضای خانواده تی شرت و شورت ورزشی بخرید، همه زیر ۲۰ دلار.

۹. راهنمایی بگیرید

راه دیگر برای تعامل با مشتریان، ارائه محتوای رایگان در مورد موضوعی است که شرکت در مورد آن آگاهی دارد. این باعث ایجاد تعامل با مشتریان می شود و می تواند دید مثبتی را نسبت به شرکت ایجاد کند زیرا نشان می دهد که کسب و کار معتبر و مفید است.

مثال: با روش های تهیه رزومه بی عیب و نقص آشنا شوید. نکاتی را از اینجا دریافت کنید!

۱۰. با ما تماس بگیرید

پس از توضیح همه خدمات یا انواع محصولاتی که یک کسب و کار در وب سایت خود ارائه می دهد، ممکن است دکمه «تماس با ما» یا «بیایید صحبت کنیم» را در پایین قرار دهد. این می تواند مشتریان را تشویق کند تا با کارمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار یا درخواست خدمات تعامل داشته باشند.

مثال: اکنون با ما تماس بگیرید تا بدانید چگونه می توانید بیمه اجاره کننده خود را کاهش دهید.

۱۱. نتیجه بگیرید

برخی از سازمان‌ها ممکن است یک مسابقه برای پیشنهاد یک محصول یا خدمات شخصی به خواننده ارائه دهند. در پایان مسابقه، معمولاً گزینه ای برای خوانندگان وجود دارد که اطلاعات تماس خود را وارد کنند تا بتوانند نتایج خود را دریافت کنند.

مثال: ایمیل personalityquiz@email.com برای دریافت نتایج در مورد نوع شخصیت کاری که دارید.

۱۲. پیشنهادات را مشاهده کنید

در این CTA، یک کسب و کار پیشنهادی را که ارائه می کند تبلیغ می کند و روشی برای مشاهده معاملات ایجاد می کند. مصرف کنندگان می توانند روی دکمه ای کلیک کنند یا ایمیل خود را وارد کنند تا پیشنهادات برای آنها ایمیل شود.

مثال: پیشنهادات جدیدترین لباس شنا را با قیمت های مقرون به صرفه مشاهده کنید.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای نوشتن دعوت به اقدام در ایمیل

۱۳. برای اقامت رزرو کنید

این فراخوان برای اقدام به بازدیدکنندگان می‌گوید که برای بازدید از هتل، استراحتگاه تعطیلات یا مشاغل مشابه برنامه ریزی کنند. گاهی اوقات می تواند فوریت را بیان کند، مانند پیشنهاد معامله اگر مشتری اقامت خود را در تاریخ خاصی رزرو کند.

مثال: با Moonlight Manor اقامتی رزرو کنید تا اتاق‌ها و خدمات غذایی به سبک استراحتگاه ما را تجربه کنید.

۱۴. یک نقل قول دریافت کنید

شرکت‌هایی مانند شرکت‌هایی که بیمه ارائه می‌کنند، می‌توانند یک پیشنهاد رایگان برای نشان دادن نرخ‌های مصرف‌کنندگان ارائه دهند. این شرکت پس از تکمیل فرمی با اطلاعات مربوطه، مانند ماشین یا نوع خانه، تخمینی را برای ارسال به فرد تبدیل می کند.

مثال: امروز قیمتی را که می توانید با بیمه خودرو Sunrise پرداخت کنید، رایگان دریافت کنید.

مطالب مرتبط: ۲۰ نقل قول برای ایجاد انگیزه در تیم فروش شما

۱۵. ببینید چه می گویند

برخی از شرکت ها بخشی را برای بازدیدکنندگان وب سایت در نظر می گیرند تا از آنچه سایر کاربران یا مشتریان در مورد شرکت خود می گویند مطلع شوند. این به یک کسب‌وکار کمک می‌کند تا اعتبار ادعاهای خود را ارائه کند و بررسی‌های خود را به نمایش بگذارد.

مثال: ببینید مشتریان در مورد روغن پخت و پز کاملا طبیعی ما چه می گویند و چگونه روش پخت آنها را تغییر داده است.

۱۶. معرفی یک دوست

یکی دیگر از تاکتیک‌های تعامل با مصرف‌کنندگان این است که به آنها توصیه کنیم در ازای تخفیف یا ارسال قرعه‌کشی برای یک جایزه بزرگ، دوست خود را معرفی کنند. این به شرکت اجازه می دهد تا به مشتریان جدید دسترسی پیدا کند و درآمد بیشتری ایجاد کند.

مثال: یک دوست را به کیف زیبایی ماهانه ما معرفی کنید و ۵ دلار از کیف بعدی خود دریافت کنید.

مرتبط: بازاریابی ارجاعی: تعریف، مزایا و استراتژی ها

۱۷. ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

این فراخوان برای اقدام کاربران را تشویق می کند تا با یک شرکت در پلتفرم های رسانه های اجتماعی تعامل داشته باشند. این ممکن است تعداد فالوورهای شرکت را افزایش دهد، تعامل آنلاین با برند را بهبود بخشد و افراد بیشتری را وادار به دیدن تبلیغات دیجیتال آن کند.

مثال: ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا طعم ها و غذاهای ویژه بستنی چرخشی روزانه ما را ببینید.

نکاتی برای ایجاد CTA

در اینجا چند نکته برای ایجاد یک فراخوان موثر برای اقدام برای یک سازمان آورده شده است:

  • از دید اطمینان حاصل کنید. برای جلب توجه بیننده، تماس خود را برای اقدام با فونت بزرگی بگنجانید که خواندن و یافتن آن در مرورگر وب یا پلت فرم تبلیغاتی آسان است.

  • آن را کوتاه نگه دارید. دعوت به عمل خود را به پنج یا هفت کلمه محدود کنید تا به خاطر ماندن آن کمک کند.

  • احساس فوریت ایجاد کنید. سعی کنید در فراخوان خود احساس فوریت ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است برای تشویق مصرف کنندگان به اقدام فوری، بنویسید «فعلا قبل از تمام شدن منابع اقدام کنید».

  • دلیلی برای اقدام ارائه کنید. به مصرف کنندگان اجازه دهید بدانند چرا باید اقدامی انجام دهند و مزایای انجام این اقدام چیست.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

    1. فراخوانی بسته به زمینه می تونه معانی مختلفی داشته باشه:

      ۱. تماس تلفنی با کسی.
      ۲. احضار یا درخواست از شخصی برای اومدن به مکانی خاص.
      ۳. میل شدید یا حرفه برای دنبال کردن شغل یا هدف خاصی در زندگی.
      ۴. گریه یا فریاد بلند.
      ۵. اعلام یا اعلام چیزی علنی یا رسمی.

      در نظر گرفتن زمینه ای که در اون اصطلاح “تصدیق” برای تعیین معنای خاص اون استفاده می شه، مهمه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *