بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۵ نکته برند شخصی برای کمک به شغل شما (به علاوه مزایا)

آیا در اوایل کار خود به برند شخصی خود علاقه مند هستید؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ایجاد یک برند شخصی موثر می تواند برای زندگی شخصی و حرفه ای شما مفید باشد و به شما کمک کند هنگام جستجوی شغل خود را از سایر حرفه ای ها متمایز کنید. برند شخصی شما ممکن است به ایجاد اعتماد با مشتریان یا کارفرمایان شما کمک کند. درک مولفه های کلیدی برای ایجاد یک روایت شخصی ممکن است موفقیت شغلی شما را تضمین کند.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد چیستی برندسازی شخصی صحبت می‌کنیم، از جمله فهرستی از ۱۵ نکته درباره برند شخصی برای کمک به حرفه شما و مزایایی که ممکن است از اجرای آنها تجربه کنید.

برند شخصی چیست؟

برند شخصی پیامی عمدی است که شما ایجاد می‌کنید و شخصیت شما را مشخص می‌کند، از جمله ارزش‌ها و اخلاقیاتی که دارید و نحوه بیان آنها. برند شخصی شما این است که چگونه خود را از دیگران متمایز می کنید و به شما امکان می دهد سطحی از اعتبار را نزد مخاطبان ایجاد کنید. پیام برند شخصی شما می تواند شامل ویژگی هایی مانند:

بیشتر بخوانید: ۲۱ نوع برند (با تعاریف)

۱۵ نکته برای برند شخصی

اگر علاقه مند به ایجاد برند شخصی خود هستید، در اینجا ۱۵ نکته وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

۱. معتبر باشید

هنگام توسعه یک برند شخصی، به خود وفادار بمانید و معتبر باشید. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید خود واقعی خود را بیان کنید، مانند به اشتراک گذاشتن افکار و نظرات خود به طور سالم و تصمیم گیری هایی که با ارزش ها و اخلاق شما همسو باشد. مخاطبان شما می توانند تشخیص دهند که شما چه زمانی خود را به طور واقعی نمایندگی می کنید، که می تواند به ایجاد اعتماد با آنها کمک کند. اغلب، افراد تمایل به ارتباط واقعی با دیگران دارند و اصالت برای این امر ضروری است.

۲. در مورد علایق خود صحبت کنید

برند شخصی خود را بر اساس علایق خود قرار دهید. این باعث می‌شود که مکالمه با دیگران و ایجاد محتوای جدید پیرامون علایق شما راحت‌تر باشد. وقتی ایده‌های مرتبط با علایق خود را ایجاد می‌کنید یا در مورد آن بحث می‌کنید، ممکن است مخاطبان متوجه شوند که شما نسبت به موضوع علاقه دارید و به افکار و نظرات خود در آن اعتماد دارید. به جای تعقیب مخاطبانی که فکر می کنید سودآورتر هستند، از علایق خود پیروی کنید. ایجاد یک نام تجاری شخصی حول علایق موجود شما نیز باعث می شود که در مکالمات خود معتبر بمانید.

مطالب مرتبط: ۶ راه برای یافتن اشتیاق برای زندگی پربارتر

۳. از آنچه شما را متمایز می کند استفاده کنید

جنبه هایی از خود را که شما را از دیگران متمایز می کند، شناسایی کنید. یک برند شخصی همه چیز درباره شما و به اشتراک گذاشتن دیدگاه منحصر به فرد شما با جهان است. به عنوان مثال، اگر در سنین جوانی به خودتان کدنویسی را یاد داده اید، این می تواند بخش مهمی از برند شخصی شما به عنوان یک برنامه نویس کامپیوتر باشد. هرچه برند شخصی شما منحصر به فردتر باشد، به یاد ماندنی تر می شود.

۴. یک روایت بسازید

تفاوت های منحصر به فرد خود را در یک روایت منسجم ایجاد کنید. روایت داستانی است درباره خودتان تا مخاطب را مجذوب خود کنید. اغلب، یک روایت شخصی برای برانگیختن احساسات یا اعمال از مخاطب عمل می کند. به این فکر کنید که چگونه عناصر منحصر به فرد شما، مانند علایق، شخصیت و تاریخ شما، می توانند در یک داستان ترکیب شوند. تصور اینکه در حال نوشتن شرح شخصیت برای یک کتاب یا فیلم با استفاده از این عناصر هستید، ممکن است مفید باشد. نسخه های مختلفی از روایت شخصی خود را با تمرکز بر بخش های مختلف داستان خود بنویسید.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن یک روایت شخصی (با مثال)

۵. زمین آسانسور را آماده کنید

ایده خوبی است که یک نسخه کوتاه شده از روایت خود را در یک صفحه آسانسور ایجاد کنید. زمین آسانسور زمانی است که شما چیزی را در زمان سوار شدن به آسانسور، که حدود ۳۰ ثانیه است، توصیف می کنید. تصور کنید با فرد ایده‌آلی که می‌خواهید در آسانسور با او ارتباط برقرار کنید ملاقات می‌کنید و فقط ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا او را در مورد خودتان بیان کنید. ایده های اصلی را از داستان خود انتخاب کنید که موضوع داستان شما را نشان می دهد. روایت خود را به یک یا دو جمله تأثیرگذار کوتاه کنید و سپس آن را برای استفاده در آینده حفظ کنید.

مطالب مرتبط: چگونه به ارائه آسانسوری بپردازیم (با مثال)

۶. انجام تحقیق

برای ایجاد یک برند شخصی مؤثرتر، در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق کنید. جنبه‌های کلیدی را بیابید، مانند مکان‌هایی که وقت خود را آنلاین می‌گذرانند، نوع محتوایی که مصرف می‌کنند و با چه کسانی در یک پروژه کار می‌کنند. از تحقیقات مخاطبان خود برای تنظیم نام تجاری شخصی خود بدون تغییر ارزش های اصلی خود استفاده کنید و در عین حال هدف را حفظ کنید که مخاطبان هدف خود را در جایی که از نظر نیازها و خواسته ها هستند، برآورده کنید.

مطالب مرتبط: مهارت های تحقیق چیست؟ تعریف، مثال ها و نکات

۷. به دنبال مشاوره باشید

اگر کسی هست که او را تحسین می کنید، از او راهنمایی بخواهید. از آنها در مورد برند شخصی خود و نحوه ساخت آن بپرسید. نظرات خود را در مورد نام تجاری خود مطرح کنید و ببینید آیا آنها می توانند بازخوردی ارائه دهند یا خیر. بسته به زمان‌بندی‌های متفاوتی که هر دو دارید و نیازتان به تخصص آنها، می‌توانید یک یا چند بار با این فرد ملاقات کنید. پس از مشاوره گرفتن از آنها، برخی از پیشنهادات آنها را در مورد برند خود اعمال کنید و مشاهده کنید که چه کاری برای شما انجام می دهد.

مرتبط: چگونه در ۸ مرحله یک مربی پیدا کنیم (به علاوه نکات مربیگری)

۸. پیگیری کنید

یک برند شخصی که به خوبی توسعه یافته است، برندی است که مخاطب می تواند به قابل اعتماد بودن آن وابسته باشد. اگر به مخاطبان خود تعهد می دهید، پیگیری آن ضروری است. به عنوان مثال، اگر هر هفته به مخاطبان خود قول یک پست وبلاگ جدید می دهید، تمام تلاش خود را بکنید تا هر هفته یک پست وبلاگ را به موقع ارائه دهید. برای کمک به شما برای پیگیری، برنامه ای برای پایبندی و سازماندهی تعهدات خود در نظر بگیرید. وقتی قابل اعتماد باشید و به قول هایی که به مخاطبان خود داده اید عمل کنید، به افزایش وفاداری به برند در میان مصرف کنندگان کمک می کند.

مطالب مرتبط: چگونه یک برنامه روزانه ایجاد کنم و به آن پایبند باشم؟

۹. کمک کننده باشید

مفید بودن یکی دیگر از عناصر برجسته یک برند شخصی است. افراد ممکن است از دیگرانی که مفید هستند و مایلند دانش، تجربه یا زمان خود را با آنها به اشتراک بگذارند، لذت ببرند. ایجاد شهرت به عنوان فردی که به دیگران کمک می کند ممکن است تصویر برند شخصی شما را بهبود بخشد. به دنبال فرصت هایی برای کمک به دیگران باشید و تمام تلاش خود را برای ارائه کمک در صورت درخواست انجام دهید.

مطالب مرتبط: باشگاه دوست داران عطا کننده: راهنمایی برای تبدیل شدن به فردی که همیشه دهنده است

۱۰. به روش های مختلف متصل شوید

مخاطبان شما احتمالاً ترجیح می دهند به روش های مختلف ارتباط برقرار کنند، مانند برخی از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط و برخی دیگر ترجیح می دهند از ایمیل استفاده کنند. این بدان معناست که با استفاده از روش های مختلف برای دستیابی به مخاطبان خود، می توانید بیشتر با مخاطبان خود تماس بگیرید و آگاهی از برند را بیشتر گسترش دهید. برای کمک به برقراری ارتباط با مخاطبان خود، روایت خود را در چندین بستر ارتباطی پیاده سازی کنید و نتایج را زیر نظر بگیرید. با نتایج، می توانید تعیین کنید که کدام روش های ارتباطی برای برند شما محبوب تر هستند.

۱۱. به دنبال تأیید باشید

تأییدها روشی سودمند برای اعتبار بخشیدن به تصویر برند شما هستند. اگر یک چهره یا برند قابل توجه شما را تأیید کند، به مخاطبی که با شما آشنا نیست کمک می کند تا به برند شما اعتماد کند. شما می توانید این کار را با انتشار نظرات مشتریان قبلی در صفحه پر بازدید وب سایت خود، مانند صفحه اصلی یا بخش درباره شما، انجام دهید. همچنین می‌توانید از مدیران سابق بخواهید هنگام درخواست شغل جدید، توصیه‌هایی را ارائه کنند.

مطالب مرتبط: نحوه درخواست توصیه نامه: مراحل، الگو و مثال

۱۲. با شبکه خود در تماس باشید

اگر با افراد ارتباط برقرار می کنید، این ارتباط را برای ادامه رشد آن حفظ و پرورش دهید. با ارتباطات قدیمی در تماس باشید تا روابط و برند شخصی خود را در ذهن آنها قوی نگه دارید. می توانید این کار را با ارسال یک خبرنامه، تعامل در رسانه های اجتماعی یا ارسال کارت های تعطیلات به شبکه خود انجام دهید.

مطالب مرتبط: شبکه های حرفه ای: چیست و چگونه بر آن مسلط شویم

۱۳. در یک زمان روی یک چیز تمرکز کنید

برای برند شخصی خود هدفی تعیین کنید و روی دستیابی به آن تمرکز کنید. روی بهبود هر یک از جنبه های برند شخصی خود یک به یک کار کنید، سپس به سراغ بعدی بروید. این به شما اجازه می دهد تا به جزئیات کوچک در برند خود توجه کنید و روایتی را که می خواهید به دیگران نشان دهید ایجاد کنید.

۱۴. موفقیت خود را بسنجید

برای اینکه ببینید آیا نام تجاری شخصی شما کار می کند یا خیر، معیارهایی برای ردیابی آن ایجاد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تعداد ارتباطی که در یک رویداد شبکه برقرار می‌کنید، تعداد درخواست‌های جدیدی که دریافت می‌کنید، تعداد افرادی که در روز از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند یا تعداد فالوورهای رسانه‌های اجتماعی که به دست آورده‌اید را پیگیری کنید. معیاری را انتخاب کنید که با اهداف برند شخصی شما مرتبط باشد. سپس، آن معیار را دنبال کنید و استراتژی های مختلفی را برای برند خود امتحان کنید. نتایج استراتژی‌های خود را اندازه‌گیری کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای شما و برندتان بهتر است.

۱۵. پیام های خود را به مرور زمان اصلاح کنید

همانطور که به عنوان یک فرد حرفه ای و فردی رشد می کنید، برند شخصی شما ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشد تا با شما رشد کند. علایق شما تغییر می کند، سطح تجربه شما افزایش می یابد و علایق مخاطبان شما تغییر می کند. مرور منظم تصویر برند شخصی خود را به عادت تبدیل کنید و در صورت نیاز پیام خود را اصلاح کنید. تغییرات کوچک در روایت یا تلاش های ارتباطی شما ممکن است در درازمدت تفاوت قابل توجهی در موفقیت شما ایجاد کند.

موارد مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

مزایای ایجاد یک برند شخصی

ایجاد یک برند شخصی به شما این امکان را می دهد تا کنترلی بر نحوه برداشت دیگران از شما داشته باشید. ایجاد یک روایت شخصی مزایایی دارد، مانند:

  • روابط تقویت شده: با ایجاد نام تجاری شخصی خود، تشخیص می دهید که چه کسی هستید و در زندگی حرفه ای و شخصی خود چه می خواهید. این به شما امکان می‌دهد صادقانه‌تر با افراد ارتباط برقرار کنید و شراکت‌های سودمند دوجانبه پیدا کنید.

  • افزایش فرصت های شغلی: شناخت برند شخصی خود به شما این امکان را می دهد که تصمیمات بهتری در مورد اینکه با چه کسی و در کجا ارتباط برقرار می کنید بگیرید. همچنین به شما این امکان را می دهد تا اهداف خود را مشخص کنید و به شما این امکان را می دهد تا گام های عملی بعدی در حرفه خود را درک کنید.

  • فروش بهبود یافته: استفاده از برند شخصی شما ممکن است به دلیل اصالت شما اعتماد به نفس ایجاد کند. اصالت و اطمینان دو جنبه حیاتی برای افزایش فروش هستند، زیرا مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد با برندی که خود را در آن منعکس می‌کنند، ارتباط برقرار می‌کنند، به‌ویژه با اخلاق و اخلاق.

  • تشخیص نام بزرگ‌نمایی: وقتی کنترل این فرآیند را به دست می‌گیرید، افراد بیشتری از شما می‌شنوند و تشخیص نام شما افزایش می‌یابد. همانطور که تشخیص نام شما افزایش می یابد، می تواند احساسات خاصی را در دیگران برانگیزد و ممکن است فرصت های رشد شغلی شما را افزایش دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *