یک اینفلوئنسر می تواند با به اشتراک گذاشتن تخصص و توصیه های خود در مورد اتفاقات صنعت، تأثیر قابل توجهی بر همتایان خود در صنعت بگذارد. با تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، ممکن است مزایای حرفه ای را برای حرفه، شبکه و برند خود مشاهده کنید، اما رسیدن به وضعیت اینفلوئنسر مستلزم آن است که خود را به عنوان یک مرجع یا متخصص شناخته شده در حوزه کاری خود معرفی کنید.
در این مقاله از ایوسی، ۱۰ مرحله را بیان می کنیم که می تواند به شما کمک کند تا سفر خود را به سمت تبدیل شدن به یک تأثیرگذار صنعت آغاز کنید.
اینفلوئنسر چیست؟
اینفلوئنسر فردی است که در صنعت خود از محبوبیت یا اقتدار بالایی برخوردار است. آنها معمولاً دنبال کنندگان خود را به دست می آورند زیرا تجربه، موفقیت یا تخصص قابل توجهی در این زمینه دارند.
در نتیجه، دیگران در صنعت ممکن است برای نظرات، دانش و حتی مشاوره به آنها مراجعه کنند. شرکت ها ممکن است به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود با اینفلوئنسرها شریک شوند به این امید که مخاطبان آنها برای خرید محصولات شرکت ها تحت تأثیر قرار گیرند.
توجه به این نکته ضروری است که یک اینفلوئنسر نیازی به شناخته شدن در مقیاس بزرگ مانند یک سلبریتی بزرگ ندارد. برای مثال، «میکرو اینفلوئنسرها» می توانند بسیار موفق باشند و به طور کلی نمایانگر اینفلوئنسرهایی هستند که کمتر از ۵۰۰۰۰ دنبال کننده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود دارند.
انواع مختلف اینفلوئنسرها
-
نانو اینفلوئنسرها : ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دنبال کننده
-
میکرو اینفلوئنسرها: ۱۰۰۰۰-۵۰۰۰۰ فالوور
-
اینفلوئنسرهای سطح متوسط: ۵۰۰۰۰-۵۰۰۰۰۰ فالوور
-
اینفلوئنسرهای کلان : ۵۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ دنبال کننده
-
مگا اینفلوئنسرها (اغلب افراد مشهور): بیش از ۱,۰۰۰,۰۰۰ دنبال کننده
مطالب مرتبط: اینفلوئنسر چیست؟
چگونه در صنعت خود یک تأثیرگذار شوید
در اینجا ۱۰ مرحله وجود دارد که می توانید برای تثبیت خود به عنوان یک تأثیرگذار در صنعت خاص خود بردارید:
۱. جایگاه خود را پیدا کنید
ابتدا باید تعیین کنید که می خواهید روی چه حوزه تخصصی در صنعت خود تمرکز کنید، زیرا این به شما کمک می کند تا جایگاه خود را به عنوان تأثیرگذار در حوزه خود پیدا کنید. برای انجام این کار، باید علایق و نقاط قوت خود را در نظر بگیرید، زیرا انتخاب جایگاهی که با آن مناطق هماهنگ باشد به شما امکان می دهد مهارت های خود را به رخ بکشید و بیشتر تقویت کنید.
انتخاب یک جایگاه مفید است زیرا تمام تمرکز شما را تنها بر روی یک حوزه از صنعت قرار می دهد، که باعث می شود قدرت خود را ایجاد کنید و در نتیجه مخاطب را جذب کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا مخاطبان خاص تری را هدف قرار دهید و به شما امکان می دهد محتوای خود را با نیازها و علایق آنها تنظیم کنید.
نمونه هایی از سوله هایی که ممکن است برای شما جالب باشد عبارتند از:
-
مسافرت رفتن
-
روش
-
سبک زندگی
-
ورزش ها
-
غذا
-
زیبایی
-
مراقبت از پوست
-
بازی
-
فیلم و تلویزیون
-
فنی
-
مربیگری شغلی
-
تناسب اندام
-
مشاوره مالی
۲. پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را انتخاب کنید
برای افزایش فالوورهای خود، بسیار مهم است که پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با جایگاه و مخاطب هدف شما باشد. مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند ، تحقیق کنید که با چه پلتفرم هایی بیشتر درگیر هستند و سپس از آن پلتفرم ها استفاده کنید. همچنین میخواهید ببینید که سایر اینفلوئنسرها در صنعت شما بیشتر از کدام پلتفرمها استفاده میکنند، زیرا این نیز میتواند شما را به مسیر درست برای ایجاد مخاطب مرتبط راهنمایی کند.
پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی برای اینفلوئنسرها عبارتند از:
-
اینستاگرام
-
TikTok
-
یوتیوب
-
فیس بوک
-
توییتر
هنگام انتخاب پلتفرم های رسانه های اجتماعی، همچنین باید در نظر داشته باشید که چه نوع محتوایی را می خواهید منتشر کنید و کدام پلتفرم ها برای این نیازها بهتر عمل می کنند. به عنوان مثال، اگر در صنعت خلاق به عنوان یک هنرمند کار می کنید، ممکن است بخواهید یک نمایه رسانه اجتماعی در سایتی داشته باشید که در درجه اول بر روی اشتراک گذاری تصاویر یا ویدیوهای کار شما متمرکز است.
۳. استراتژی محتوای خود را توسعه دهید
برای اینکه به عنوان یک تأثیرگذار حضور داشته باشید، باید محتوای با کیفیت بالا و مرتبط را برای مخاطبان هدف خود ارائه دهید که نشان دهد شما یک منبع متخصص و ارزشمند هستید. شما باید تصمیم بگیرید که محتوای شما چه فرمتی داشته باشد و چگونه این محتوا را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
شما ممکن است از یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری دقیق محتوای بصری مانند ویدیوها یا تصاویر، از پلتفرم دیگری برای محتوای نوشتاری خود مانند مقالات یا پست های وبلاگ و پلتفرم دیگری برای اشتراک گذاری ترکیبی از این دو استفاده کنید.
در مورد ایده های موضوعی، می توانید از بازخوردها و نظرات دنبال کنندگان یا نوع محتوای ارائه شده توسط سایر تأثیرگذاران صنعت الهام بگیرید. همچنین میخواهید تعیین کنید که محتوای شما چه صدایی خواهد داشت – بسته به موضوعاتی که پوشش میدهید، آیا محتوای شما کاملاً آموزنده، شخصیتر یا ترکیبی از این دو است.
در نهایت، میخواهید مطمئن شوید که مردم واقعاً شما را میبینند و با شما ارتباط برقرار میکنند، و منابع آنلاین زیادی وجود دارد که میتواند به شما در تعیین بهترین زمانهای روز برای انتشار محتوایتان کمک کند.
مطالب مرتبط: اصول بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم
۴. ساخت و نگهداری یک وب سایت
با جلب توجه، این احتمال وجود دارد که مردم شما را به صورت آنلاین جستجو کنند. داشتن وبسایت شخصی شما میتواند بهعنوان یک مکان مرکزی عمل کند که همه چیزهایی را که باید درباره شما بدانند و همچنین منبعی برای محتوای دیگر به مخاطبان ارائه میدهد.
به عنوان مثال، وب سایت شما می تواند به عنوان کانالی باشد که از طریق آن افراد برای خبرنامه شما ثبت نام می کنند، اگر شما یکی از آنها را دارید، یا کتاب یا کتاب الکترونیکی را که نوشته اید دریافت می کنند.
همچنین ایده خوبی است که یک وبلاگ در سایت خود داشته باشید که به طور مداوم برای آن محتوا ایجاد کنید، زیرا این امر می تواند به بهبود بیشتر ترافیک سایت شما کمک کند. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاربردی و به خوبی طراحی شده است، زیرا این تضمین می کند که به عنوان یک منبع معتبر، حرفه ای و قابل اعتماد دیده شوید.
۵. ثابت قدم باشید
جدا از انتشار محتوای باکیفیت، مطمئن شوید که آن را به طور مداوم برای حفظ دنبال کنندگان خود ارائه می دهید. مخاطبان شما باید بتوانند برای بهروزرسانیها و پستهای منظم روی شما حساب کنند—اگر شما غیرفعال هستید، ممکن است تصمیم بگیرند شما را لغو فالو کنند یا کلاً شما را فراموش کنند.
اگر در به خاطر سپردن انتشار دستی محتوا مشکل دارید یا میخواهید از یک برنامه زمانبندی دقیق پیروی کنید، منابع زیادی در دسترس هستند که میتوانند زمانهایی را برای ارسال خودکار محتوای شما در پلتفرمها تنظیم کنند.
زمان می برد تا خود را به عنوان یک تأثیرگذار معرفی کنید، بنابراین حفظ سازگاری با فرآیندهای رسانه های اجتماعی شما همچنین تضمین می کند که برای رسیدن به اهداف خود زمان و تلاش خود را صرف می کنید. مخاطبان از پستهای ثابت قدردانی میکنند و به احتمال زیاد با آنها درگیر میشوند، که به شما کمک میکند روابط قویتری با فالوورهایتان ایجاد کنید.
۶. نظر داشته باشید
برای اینکه خودتان را از هزاران مقاله، پست و انواع دیگر محتوا جدا کنید، باید مطمئن شوید که افکار خود را به اشتراک میگذارید، حتی اگر با آنچه دیگران در صنعت شما به اشتراک میگذارند متفاوت باشند. مردم ممکن است به جای صدایی که فقط صحبت های رایج را تکرار می کنند، جذب و وفادارتر به صداهای منحصر به فرد و معتبر باشند.
۷. با مخاطبان خود درگیر شوید
هنگامی که مخاطبان خود را افزایش می دهید، مهم است که مستقیماً با آنها تعامل داشته باشید زیرا این باعث می شود آنها احساس ارزشمندی کنند و بنابراین احتمال بیشتری دارد که به حمایت شما ادامه دهند. میتوانید این کار را با پاسخ دادن به نظرات یا تأیید نظرات، پاسخ دادن به پیامهای مستقیم و وقت گذاشتن برای اشتراکگذاری محتوا یا برجسته کردن اعضای خاصی از مخاطبان خود، در صورت امکان، انجام دهید.
نظارت بر بازخورد و نظرات مخاطبان نیز میتواند به شما کمک کند تا ایدههای محتوای جدیدی یا راههایی برای بهبود محتوایی که از قبل ارائه میدهید پیدا کنید. همچنین میتوانید مستقیماً با نظرسنجی از فالوورهای خود برای دریافت اطلاعاتی در مورد نوع محتوایی که از شما به دنبال آن هستند، تماس بگیرید.
۸. شبکه خود را رشد دهید
همانطور که خود را به عنوان یک اینفلوئنسر تثبیت می کنید، ایجاد روابط با افراد تأثیرگذار در صنعت شما می تواند به رشد مخاطبان شما کمک کند. برای ارتباط آنلاین با اینفلوئنسرها، میتوانید از طریق نظر دادن و اشتراکگذاری منظم با محتوای آنها ارتباط برقرار کنید تا با آنها ارتباط برقرار کنید. در نهایت، آنها ممکن است محتوای شما را به اشتراک بگذارند، بنابراین مخاطبان خود را به نمایه های شما هدایت می کنند و آنها را تشویق می کنند تا شما را دنبال کنند.
همچنین میتوانید برای همکاری با افراد تأثیرگذار دیگر به صورت خصوصی ارتباط برقرار کنید، اما این مستلزم آن است که تا حدودی تثبیت شده باشید، زیرا احتمالاً باید چیزی جذاب داشته باشید که بتوانید در ازای شراکت به آنها پیشنهاد دهید.
بهصورت آفلاین، میتوانید با ملاقات با متخصصان صنعت در رویدادهای حضوری مانند نمایشگاهها، کنفرانسها یا سخنرانیهای عمومی، شبکهسازی کنید.
مطالب مرتبط: درباره سفیر برند بیاموزید
۹. پیشرفت خود را ارزیابی و پیگیری کنید
اکثر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی بینش و تحلیلهایی را در مورد عملکرد شما ارائه میکنند، مانند جمعیت شناسی مخاطبان، میزان دسترسی به محتوای شما و نرخ تعامل شما. هنگام شروع سفر اینفلوئنسر، می خواهید این اطلاعات را زیر نظر داشته باشید زیرا سرعت ایجاد مخاطب را به شما نشان می دهد.
این دادهها همچنین به شما اطلاع میدهند که در کجا موفق هستید و همچنین زمینههایی که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که انواع خاصی از محتوایی که پست کردهاید به خوبی سایرین کار نمیکنند، که بر استراتژی محتوای شما تأثیر میگذارد.
همچنین داشتن این اطلاعات هنگام شبکهسازی یا دنبال کردن فرصتها در صنعت خود مفید است زیرا میتوانید از دادههای خود برای اثبات اینکه دارای قدرت و پیروانی هستید استفاده کنید. هرچه دادههای شما چشمگیرتر باشد، میتوانید برای همکاریهای بالقوه یا مشارکتهای بازاریابی جذابتر باشید ، اگر این چیزی است که شما علاقه مند به توسعه آن هستید.
۱۰. در مورد روندها به روز باشید
به عنوان یک تأثیرگذار، مخاطبان شما انتظار دارند که آخرین اخبار، روندها و سایر اطلاعات مهم در مورد صنعت خود را در اختیار آنها قرار دهید. شما می توانید این کار را با دنبال کردن منابع خبری صنعت، رهبران فکری و سایر کارشناسان و به اشتراک گذاشتن آنها با مخاطبان خود همراه با دیدگاه خود انجام دهید.
این همچنین می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را افزایش دهید زیرا می توانید محتوا را بر اساس آنچه مردم در حال حاضر جستجو می کنند ارسال کنید و از هشتگ های رسانه های اجتماعی برای پخش محتوای خود به افرادی که قبلاً شما را دنبال نمی کنند استفاده کنید.
همچنین مهم است که از هرگونه تغییر در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود، مانند ویژگیهای جدید، آگاه باشید تا مطمئن شوید که از تمام پتانسیلهایشان استفاده میکنید و محتوای خود را در صورت نیاز تطبیق میدهید. اگر درگیر بازاریابی اینفلوئنسر هستید، همچنین باید دستورالعملهای کمیسیون تجارت فدرال (FTC) را بهروزرسانی کنید تا مطمئن شوید که هیچ قانونی را نقض نمیکنید.
لطفاً توجه داشته باشید که هیچ یک از شرکت های ذکر شده در این مقاله به ایوسی وابسته نیستند.