بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

آمار بهینه سازی نرخ تبدیل نشان می دهد که چه چیزی را از دست داده اید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) توجه بیشتری را برای پیشنهادات به خود جلب می‌کند و بهینه‌سازی موتور جستجوی وب‌سایت را از مزایای آن می‌برد. تکنیک های مناسب CRO بهبود عملکرد کمپین و سود بیشتر را تضمین می کند. برای انجام این کار مستلزم رعایت استانداردهای مشخص شده توسط متخصصان CRO و SEO است.

در این مقاله از ایوسی، بهینه سازی نرخ تبدیل چیست، عناصر اساسی آن و نحوه پیاده سازی آن در یک سایت را مورد بحث قرار می دهیم.

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO، فرآیند افزایش تبدیل در یک وب سایت یا برنامه تلفن همراه است. در این مورد، تبدیل‌ها به عنوان بازدیدکنندگان یک وب‌سایت تعریف می‌شوند که اقدام دلخواه خود را انجام می‌دهند، از جمله شرکت در یک کمپین ایمیل، پر کردن یک فرم، دانلود یک PDF مفید یا خرید. این عمل اغلب کاربران را وارد یک قیف بازاریابی می کند. برای بهینه سازی نرخ تبدیل موثر، بازاریابان باید بدانند که کاربران چگونه در سایت خود حرکت می کنند. قبل از اینکه یک سایت یا صفحه فرود فعال شود، بازاریابان باید از خود بپرسند که آیا اطلاعات منطقی است، آیا مشتریان را از طریق قیف هدایت می کند، کاربران چه اقداماتی می توانند انجام دهند و آیا مرزهایی برای جلوگیری از تبدیل وجود دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: راهنمای قطعی بازاریابی اینترنتی

عناصر بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل نیاز به آزمایش، ویرایش و تجزیه و تحلیل قبل از پخش زنده دارد. این شامل تسلط بر چندین مهارت است و اغلب به تیمی از متخصصان نیاز دارد که هر کدام حوزه تخصصی خود را دارند. سه عنصر اصلی CRO وجود دارد:

  • طرح
  • کپی 🀄
  • تجزیه و تحلیل

هر عنصر نقش مهمی در تبدیل کاربران دارد. هر سه حوزه را برای موفقیت کمپین ویرایش و آزمایش کنید.

طرح

طراحی شامل ساختار کمپین کامل و همچنین نحوه چیدمان صفحات است. طرح های متمرکز بر CRO کاربرپسند هستند و برای به حداکثر رساندن سود ساخته شده اند. تعادل در رابط کاربری و زیبایی شناسی کلی عملکرد کمپین را بهبود می بخشد. برخی از بازاریابان وب‌سایت‌های زیبایی را با انیمیشن‌های شیت سبک آبشاری پیچیده ارائه می‌کنند. CSS عناصر خلاقانه خوبی را به صفحه اضافه می کند، اما بیش از حد آن باعث سردرگمی می شود.

انتظارات کاربر بسته به اقدام ارائه شده متفاوت است. برای درک اینکه کاربران انتظار دارند چه چیزی را ببینند و چه چیزی برای تبدیل کردن آنها لازم است، نیاز به تحقیقات کامل در صنعت دارد. ارائه عناصری که کاربران در یک دسته بندی خاص به دنبال آن هستند، و ارائه روش های آسان جهت یابی، تنها می تواند نرخ تبدیل کمپین را افزایش دهد.

کپی 🀄

یک وب سایت ممکن است زیبا باشد، اما کپی نوشته شده به گونه ای که کاربران را تشویق به تبدیل کند، نتایج بهتری ارائه می دهد. این باید تأثیری بگذارد زیرا فرصتی است که بازاریاب برای متقاعد کردن کاربران به انجام یک اقدام دلخواه دارد. کپی باید با محصول یا خدمات ارائه شده مرتبط باشد و بر مزایای آن تاکید کند.

ساختار کپی نقش مهم تری در طراحی صفحه فرود ایفا می کند. یک تیتر قوی، فهرستی از مهم ترین عوامل و روش عمل باید در بالای صفحه باشد. تمام محتوای زیر ممکن است به جزئیات بیشتر مزایا، زمان، مکان و سایر اطلاعات مهم بپردازد. در پاورقی، کپی اغلب شامل بخش سؤالات متداول، شرایط و ضوابط، و اطلاعات حق چاپ است.

این استانداردها برای کپی به عناصر خارج از صفحه نیز گسترش می یابد. به عنوان مثال، برخی از کمپین ها شامل یک پاپ آپ زمان بندی شده هستند که در آن کاربران اقدامات خود را انجام می دهند. کپی موجود در این پاپ آپ باید واضح باشد و به طور موثر توضیح دهد که انجام اقدام مورد نظر چه چیزی به آنها می دهد.

تجزیه و تحلیل

کپی و طراحی نقش مهمی در هدایت کاربران به سمت یک اقدام ایفا می‌کنند، اما معیارها اثبات می‌کنند که روش‌ها کارآمد هستند. تجزیه و تحلیل‌ها میزان ترافیک دریافتی یک صفحه، تعداد کلیک‌های یک دکمه اقدام، تعداد ایمیل‌های ارسال شده به دلیل اقدام و موارد دیگر را اندازه‌گیری می‌کنند. این به شناسایی مشکلات فنی کمپین کمک می کند. به عنوان مثال، یک کاربر از یک صفحه فرود بازدید می کند و خود را مایل به تبدیل می بیند. کپی نشان می دهد که وقتی روی دکمه فراخوان برای اقدام کلیک می کنند، به صفحه جدیدی هدایت می شوند. کاربر روی دکمه کلیک می کند و هیچ اتفاقی نمی افتد. آنها را به این فکر می‌اندازد که آیا این دکمه اصلا کار می‌کند یا خیر.

چنین وضعیتی کاربران را تشویق می کند که بارها و بارها کلیک کنند. در بخش تجزیه و تحلیل، این ممکن است نشان دهد که چندین نفر تبدیل شده اند. عملکرد یک کمپین فقط با معیارهای دقیق قابل اندازه گیری است. تست تجزیه و تحلیل مناسب تضمین می کند که چنین مسائلی رخ نخواهد داد.

ابزارهای تحلیلی متعددی وجود دارد که می‌توانید با نسخه‌های رایگان و پولی یکی را انتخاب کنید. آنها این معیارها را دنبال می کنند تا بازاریابان بتوانند موفقیت کمپین خود را در طول مدت آن نظارت کنند. آنها همچنین می توانند محل بروز مشکلات را در کمپین تشخیص دهند و به بازاریابان این امکان را می دهند که آنها را شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنند.

مزایای بهینه سازی نرخ تبدیل

هدف هر کمپین تبدیل هر چه بیشتر کاربر است. بسته به عمل، CRO مناسب کلیک های بیشتری کسب می کند، ایمیل های بیشتری دریافت می کند و درآمد بیشتری کسب می کند. مزایای بی شماری را ارائه می دهد، از جمله برخی از آنها که بازاریابان ممکن است در نظر نگیرند، مانند:

  • درک بهتر از پایگاه مشتری
  • ترافیک وب سایت اهرمی
  • هزینه کمتر جذب مشتری
  • شهرت برند بهبود یافته
  • شهرت بهتر با موتورهای جستجو

بیشتر بخوانید: بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ یک راهنمای کامل

درک بهتر از پایگاه مشتری

درک بهتر خواسته ها و نیازهای مشتری، بازاریابان را برای کمپین های آینده آماده می کند. CRO شامل تحقیقات و آزمایش های زیادی است که منجر به بهینه سازی مؤثرتر می شود. به عنوان مثال، بازاریابانی که روی یک کمپین فروش خودرو کار می کنند ممکن است متوجه شوند که وسایل نقلیه وقتی روی پس زمینه سفید نشان داده شوند، فروش بهتری دارند. تصاویر وسایل نقلیه خودنمایی می کنند و بیشتر برای چشم جذاب هستند. فراتر از طراحی خلاقانه صفحه، ممکن است متوجه شوند که مشتریان به مسابقات بهتر پاسخ می دهند. سپس بازاریابان می توانند کمپین هایی با محوریت شرکت در یک مسابقه سرگرم کننده ایجاد کنند.

ترافیک وب سایت اهرمی

یک مزیت عمده و اغلب نادیده گرفته شده این است که چگونه می تواند ترافیک وب سایت را افزایش دهد. برای وب‌سایت‌هایی که از قبل دارای ترافیک روزانه فعال هستند، ابتکارات CRO ترافیک فعلی را تشویق می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری در سایت باقی بماند و آنها را به مصرف‌کنندگان مادام العمر تغذیه کند. ثبت نام های ایمیل معمولاً بیشترین مزیت را دارند، زیرا ترافیک ورودی ممکن است بیشتر تشویق شود تا آدرس های خود را ارائه دهد. این نه تنها ترافیک را افزایش می دهد، بلکه کیفیت ترافیک را بهبود می بخشد و کاربران کمپین را به دست می آورد که تمایل بیشتری به اقدام دارند.

هزینه کمتر جذب مشتری

ترافیک بهبود یافته به این معنی است که بازاریابان می توانند هزینه کمتری برای سرنخ های جدید بپردازند. به عنوان مثال، یک بازاریاب ۱۰۰۰ دلار برای یک کمپین انتخاب ایمیل با هدف به دست آوردن ۱۰۰۰۰ ثبت نام هزینه می کند. در طول کمپین، آنها ۱۰۰۰ کاربر فعال را تشویق می کنند تا به صفحه بروید و شرکت کنند. این کمپین با نرخ تبدیل ۱۰% و هزینه بسیار کم ۱ دلار برای هر لید به پایان رسید. اکنون ۱۰۰۰ کاربر در قیف ایمیل آماده خرید هستند.

شهرت برند بهبود یافته

فرآیند بهینه سازی نرخ تبدیل، مشروعیت یک وب سایت را بهبود می بخشد. این نشان می دهد که کسب و کار پشت سایت زمان و تلاش خود را برای تحقیق و طراحی صرف کرده است. آنها به پیشنهاد خود و کاربران خود اهمیت می دهند. نقض امنیت یک مشکل واقعی است و مشاغلی که وب سایت های حرفه ای دارند شهرت بهتری به دست می آورند. اعتماد کاربر برای طول عمر کسب و کار آنلاین ضروری است.

بیشتر بخوانید: برندسازی چیست؟ چرا برندسازی برای کسب و کار شما مهم است؟

شهرت بهتر با موتورهای جستجو

پیروی از بهترین استانداردهای عملی برای CRO همچنین سئو را بهبود می بخشد. موتورهای جستجو به سایت هایی با سئوی خوب این امکان را می دهند که در جستجوها رتبه بالاتری داشته باشند. هر چه یک سایت به بالای صفحه نزدیکتر باشد، ترافیک بیشتری از جستجو به دست می آورد. با این حال، ممکن است فروش را تضمین نکند. اگر سایتی ترافیک بالایی با نرخ پرش به همان اندازه داشته باشد، ممکن است در کل سایت مشکلی ایجاد شود.

استراتژی های بهینه سازی نرخ تبدیل

استانداردهای بهینه سازی اغلب تغییر می کنند. برای جلوتر ماندن از روندها به تحقیقات قابل توجهی نیاز دارد. بهینه سازی یک سایت زمان می برد و نیاز به استراتژی و برنامه ریزی قوی دارد. هنگام استفاده از بهینه سازی نرخ تبدیل در یک سایت، سه حوزه وجود دارد که بازاریابان باید تلاش خود را در آنها متمرکز کنند:

موارد مرتبط: نرخ تبدیل ۱۰۱: نحوه محاسبه، ردیابی و بهینه سازی نرخ تبدیل

صفحه نخست

صفحه اصلی یک وب سایت ممکن است اولین چیزی باشد که کاربران هنگام پیمایش به یک سایت می بینند. اگر چنین است، این اولین برداشت آنها از کسب و کار به عنوان یک کل است. پیروی از استانداردهای CRO تضمین می کند که اکثریت در سایت باقی می مانند و به پیمایش ادامه می دهند. با این حال، یک صفحه اصلی ممکن است به جزئیات بیشتری نیاز داشته باشد، مانند یک سری پیوندهای تأکید شده، یک دکمه فراخوان برای اقدام در بالای صفحه یا حتی یک ربات چت برای پاسخ به سؤالات.

وبلاگ

پیاده سازی وبلاگ یک راه عالی برای هر کسب و کاری برای جذب ترافیک است. تکنیک های مناسب سئو در مقالات، ساختار لینک سایت را بهبود می بخشد و کاربران را به صفحات دیگر سایت می برد. اگر وبلاگ های دیگر از مقالات کسب و کار به عنوان مرجع استفاده کنند، ترافیک بیشتری را به سایت ارسال می کنند و اعتبار آن را در مورد موضوع افزایش می دهند.

صفحات فرود

هدف از ایجاد صفحه فرود تشویق کاربران به اقدام است. آنها می توانند به ارائه اطلاعات و فراخوانی برای اقدام برای بسیاری از انواع کمپین ها کمک کنند. آنها از همان استانداردهایی استفاده می کنند که قبلاً در این مقاله ذکر شد، که بخش بالا از همه مهمتر است. اغلب، اولین چیزی که کاربران در صفحه فرود می بینند، تصمیم آنها را برای اقدام تعیین می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *