بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تست A/B چیست؟ تعریف، اهمیت و راهنما

آزمایش آ/ب - تست AB

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

متخصصان بازاریابی از تست A/B برای بهبود کمپین ها از طریق تجزیه و تحلیل داده های مشخص استفاده می کنند. این ارزیابی شامل آزمایش چندین نسخه از یک صفحه وب یا برنامه برای شناسایی نحوه پاسخ مشتریان به طرح‌های مختلف، فراخوان‌ها برای اقدام یا کپی وب‌سایت است. این تست‌ها به هدایت تیم‌های بازاریابی کمک می‌کنند زیرا آنها مؤثرترین تکنیک‌ها را برای جذب مشتریان تعیین می‌کنند.

در این مقاله از ایوسی، اصول اولیه تست A/B را توضیح می‌دهیم و مراحلی را برای کمک به شما در انجام آنالیز خود ارائه می‌کنیم.

تست A/B چیست؟

تست A/B که به عنوان تست تقسیم نیز شناخته می شود، به کسب و کارها کمک می کند تا موثرترین روش بازاریابی را برای مشتریان بالقوه تعیین کنند. این ارزیابی به متخصصان بازاریابی اجازه می دهد تا تغییرات فردی یا جامع را در یک وب سایت، صفحه وب یا برنامه تلفن همراه آزمایش کنند. در تست A/B، هر بار که بازدیدکننده وب سایت پیوندی را دنبال می کند، به طور تصادفی به یکی از صفحات فرود موجود سازمان ارسال می شود. پس از جمع‌آوری داده‌های بازدیدکننده از یک حجم نمونه از پیش تعیین‌شده، تیم بازاریابی نتایج را هم برای صفحه اصلی و هم برای تنوع بررسی می‌کند تا بهترین نسخه را پیدا کند.

در تست A/B، حجم نمونه بزرگتر اغلب داده های قابل اعتمادتری تولید می کند. متخصصان بازاریابی اغلب یک سری آزمایشات را در طول فرآیند تست A/B انجام می دهند و بعداً از گزینه برنده به عنوان پایه ای برای بهبود مستمر استفاده می کنند.

مرتبط:  ۷ روش برای استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری

چرا تست A/B مهم است؟

بسیاری از بخش‌های بازاریابی بر تست A/B تکیه می‌کنند زیرا یکی از موثرترین روش‌ها برای تطبیق رویکرد شما با مشتریان است. در حالی که تجزیه و تحلیل داده ها و روند عناصر مهم طراحی صفحات وب جذاب هستند، تست A/B شواهد عملی و ملموسی از تاثیرگذارترین تکنیک های بازاریابی شما ارائه می دهد.

معیارهای آنلاین و تجزیه و تحلیل مدرن همچنین ارزیابی نتایج تست تقسیم را برای شما آسان می کند. ابزارهای ردیابی بازدیدکنندگان به شما این امکان را می‌دهند که معیارهای کلیدی ترافیک وب را ارزیابی کنید، از جمله تعداد بازدیدکنندگانی که به هر نسخه ارسال شده‌اند، مدت زمانی که در هر صفحه مانده‌اند و چند درصد از بازدیدکنندگان در صفحه شما به اندازه کافی برای تکمیل هدف کمپین شما باقی مانده‌اند. تست A/B همچنین به بازاریابان این امکان را می دهد که در جهت تبدیل بیشتر، کیفیت سرنخ بهتر و افزایش تعامل با مشتری کار کنند.

مطالب مرتبط:  بازاریابی داده محور چیست؟ (تعریف و مثالها)

تست A/B چگونه کار می کند؟

برای شروع فرآیند تست A/B، متخصصان بازاریابی تنوعی از محتوای اصلی وب سایت یا برنامه ایجاد می کنند. چه تست خود را با استفاده از گزینه های تست A/B ارائه شده برای یک وب سایت راه اندازی کنید یا یک راه حل داخلی ایجاد کنید، تدارکات آزمایش ثابت می ماند.

هر بازدید کننده به طور تصادفی به یکی از گزینه های موجود هدایت می شود، جایی که می توانید فعالیت و رفتار آنها را در آن صفحه ثبت کنید. کل داده‌هایی که بر اساس رفتار همه بازدیدکنندگان وب جمع‌آوری می‌کنید، می‌تواند داده‌های ارزشمندی در مورد اینکه کدام گزینه یا صفحه بیشترین سود را برای سازمان شما دارد به شما بدهد.

هنگامی که بازاریابان داده‌های یک تست A/B را بررسی می‌کنند، صفحات با عملکرد بالا را در چرخش نگه می‌دارند و در عین حال گزینه‌های با عملکرد ضعیف را حذف می‌کنند. تست‌های A/B نیز معمولاً همراه با  قیف‌های فروش استفاده می‌شوند . متخصصان بازاریابی این صفحات اختصاصی را برای پذیرایی از بازدیدکنندگانی که روی یک تبلیغ در یک صفحه وب یا سایت رسانه اجتماعی کلیک کرده اند، طراحی می کنند. اکثر سایت‌های قیف پیشرو دارای گزینه‌های تست A/B هستند که در سیستم‌های مدیریت محتوای خود تعبیه شده است، که اجرای تست‌های A/B خود را آسان‌تر می‌کند.

مرتبط:  ۸ مرحله برای ایجاد استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی موفق

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

نحوه انجام تست A/B

اگر آماده استفاده از تست A/B برای یافتن بهترین برنامه های بازاریابی برای شرکت خود هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. جمع آوری بینش

قبل از شروع ساختن تست های تقسیم خود، اطلاعاتی را که در مورد مشتریان خود دارید جمع آوری کنید. این می تواند مشاهدات مستقیمی که در مورد مشتریان خود انجام داده اید و همچنین بینش رهبران صنعت در مورد جمعیت شناسی ایده آل برای محصول یا خدمات شما باشد. درک دقیق مشتریان بالقوه شما می تواند نتایج مثبتی از کمپین های شما ایجاد کند.

مرتبط:  ۵ تست A/B برای اجرا در صفحه پرداخت برای بهینه سازی نرخ تبدیل

۲. اهداف خود را تعیین کنید

همانطور که مهم است بدانید که چگونه می توانید محصولات را به طور موفقیت آمیزی درگیر کنید و به مشتریان خود بفروشید، همچنین مهم است که بدانید چه چیزی از کمپین خود به دست آورید. همه کمپین های بازاریابی اهداف یکسانی در ذهن ندارند. به عنوان مثال، معیارهایی که برای یک کمپین آگاهی از برند نظارت می‌کنید، احتمالاً متفاوت از معیارهای کمپینی متمرکز بر به حداکثر رساندن فروش است. داشتن یک هدف واضح در ذهن، تشخیص اینکه روی کدام معیارها تمرکز کنید و چگونه از داده ها استفاده کنید، آسان تر می شود.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن اهداف بازاریابی

۳. یک نظریه ایجاد کنید

هنگامی که مخاطبان هدف خود را تجزیه و تحلیل کردید و هدفی در ذهن داشتید، می توانید یک تئوری بازاریابی ایجاد کنید. فرضیه ای در مورد مؤثرترین روش برای مخاطبان هدف خود برای دستیابی به هدفی که به دنبال آن هستید، ایجاد کنید. این تئوری می تواند به عنوان یک مرجع در هنگام ایجاد صفحات مختلف برای تست A/B خود عمل کند.

مطالب مرتبط:  نظریه در مقابل فرضیه: تفاوت ها، تعریف و انواع

۴. تغییرات خود را بسازید

اگرچه اکثر سیستم‌های محتوا به شما اجازه می‌دهند تا تست‌های تقسیم‌بندی را با چندین نوع مختلف انجام دهید، معمولاً بهتر است هر دور آزمایش را به دو یا سه نسخه محدود کنید. این به شما امکان می دهد تا به سرعت به تعداد ترافیک مورد نظر در هر صفحه ضربه بزنید تا بتوانید نتایج بازدیدکنندگان را با هم مقایسه کنید. همچنین جداسازی تفاوت های کلیدی برای تعیین اینکه کدام گزینه منجر به افزایش تعامل کاربر شده است را آسان تر می کند.

۵. تست های تقسیم را اجرا کنید

پس از ساخت انواع صفحه فرود، نوبت به راه اندازی صفحات و اجرای تست های A/B می رسد. تست ها را برای مدت زمان از پیش تعیین شده ای اجرا کنید که به اندازه کافی از داده های مورد نظرتان را در اختیار شما قرار دهد. در نظر بگیرید که آیا می خواهید چندین آزمایش را همزمان برای صفحات فرود مختلف اجرا کنید یا روی یک برنامه یا عنصر صفحه وب متمرکز شوید.

مرتبط:  تست چند متغیره در مقابل A/B در بازاریابی (سؤالات متداول)

۶. نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که اطلاعات کافی برای تصمیم گیری آگاهانه جمع آوری کردید، شروع به بررسی داده های جمع آوری شده از هر یک از انواع در آزمون A/B کنید. در حین بررسی داده های تکمیلی، به معیارهای کلیدی خود توجه کنید.

به عنوان مثال، اگر تصمیم به اجرای کمپینی برای ایجاد آگاهی از نام تجاری دارید و متوجه می شوید که یکی از نسخه ها اعداد فروش بسیار بالاتری را ایجاد می کند، این داده های جانبی همچنان بینش ارزشمندی را ارائه می دهد. بر اساس اینکه کدام نسخه در تست A/B بهترین عملکرد را دارد، کمپین برنده را انتخاب کنید و با این نوع به عنوان مبنای به‌روزرسانی‌های آینده پیش بروید.

۷. در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید

پس از اینکه متوجه شدید کدام گزینه در آزمون تقسیم برنده شد، به بررسی داده ها ادامه دهید و کمپین تبلیغاتی خود را در صورت نیاز تنظیم کنید. اگر معیارهای نسخه برنده با استانداردهای کیفیت شما مطابقت دارد، می‌توانید بدون آزمایش بیشتر، تمام ترافیک وب را به آن صفحه هدایت کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با افزودن گزینه‌های جدید برای آزمایش در برابر تقسیم برنده، یک تست A/B جدید انجام دهید. هنگامی که نسخه های جدید را در مقابل نسخه برنده امتحان می کنید، از نتایج اولین آزمایش برای ایجاد یک صفحه ایده آل استفاده کنید که بازدیدکنندگان را درگیر نگه می دارد.

مطالب مرتبط:  تعامل با مشتری چیست؟ تعریف استراتژی های پلاس

۸. به نظارت ادامه دهید

حتی پس از چندین دور تست A/B، ایده خوبی است که به طور منظم تاکتیک های بازاریابی خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که هنوز موثر هستند. کمپین‌های بازاریابی معمولاً به نقطه‌هایی می‌رسند که بازدهی کمتری دارند، یا از آنجایی که محتوا به سادگی کمتر مرتبط می‌شود یا مشتریان جدید بالقوه‌ای از یک کمپین خاص کم می‌شوند.

عادت کنید که داده‌های عملکرد کمپین‌ها را حتی پس از اینکه یک تقسیم برنده پیدا کردید و تمام ترافیک را به سمت آن هدایت کردید، رصد کنید. اگر عملکرد کاهش یافت، کمپین را اصلاح کنید یا به مرحله یک بازگردید و دور جدیدی از آزمایش A/B را انجام دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *