بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه محاسبه و بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

موفقیت یک تجارت آنلاین با عوامل زیادی سنجیده می شود. نرخ تبدیل بالا یکی از عواملی است که به یک تجارت پر رونق کمک می کند. این به شما می گوید که استراتژی بازاریابی و طراحی وب شما به شیوه ای مثبت با هم کار می کنند.

در این مقاله از ایوسی، به نحوه محاسبه، ردیابی و بهینه سازی نرخ تبدیل برای ایجاد سرنخ و کسب درآمد می پردازیم.

نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل یک شرکت به تعیین موفقیت پشت تلاش های فروش و بازاریابی آن کمک می کند. این معیار مهم در بازاریابی آنلاین بینش عددی در مورد تعداد بازدیدکنندگان وب سایت و سایر اقدامات را در قالب درصد ارائه می دهد. صاحبان مشاغل ممکن است انواع مختلفی از اهداف تبدیلی داشته باشند که مایلند به آنها برسند.

انواع تبدیل

اندازه‌گیری این نوع تبدیل‌های رایج زمانی که داده‌ها را در اختیار دارید، آسان است. هنگامی که داده ها را جمع آوری کردید، آماده محاسبه نرخ تبدیل خواهید بود. برخی از انواع تبدیل عبارتند از:

  • خرید آنلاین

  • درخواست های اطلاعاتی

  • تماس های تجاری

  • ایجاد حساب کاربری

  • دانلود دارایی دیجیتال

  • تعامل سایت

  • ثبت نام در خبرنامه

مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

انواع نرخ تبدیل

هنگامی که ترافیک سایت خود را دریافت کردید، می توانید معیارها را بر اساس انواع نرخ تبدیل که می خواهید در مورد آن بدانید، جدا کنید. در اینجا دو مورد از رایج ترین نرخ های تبدیل آورده شده است:

  • نرخ تبدیل بازدیدکنندگان جدید

  • نرخ تبدیل بازدیدکننده بازگشتی

با جداسازی معیارهای ترافیک سایت خود، نگاهی دقیق به عملکرد استراتژی بازاریابی خود خواهید داشت.

نرخ تبدیل بازدیدکنندگان جدید

این نرخ تبدیل تنها با نگاه کردن به بازدیدکنندگان جدید یا بازدیدکنندگانی که برای اولین بار با سایت شما در تعامل هستند محاسبه می شود. سهولت ناوبری، وضوح محتوا و ارزش کلی سایت بر این نرخ تأثیر می گذارد.

نرخ تبدیل بازدیدکننده بازگشتی

هنگامی که شخصی به یک وب سایت باز می گردد، ممکن است برای تکمیل یک تراکنش یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت شما بازگردد. بازدیدکنندگان بازگشتی اغلب آماده تبدیل هستند زیرا این کاربران سایت قبلاً یک بار شما را پیدا کرده اند. اگر زمان پیشنهادات مناسب باشد، احتمالاً کالایی را که اولین بار دیده بودند، خریداری خواهند کرد.

نحوه محاسبه نرخ تبدیل

محاسبه نرخ تبدیل یک فرآیند نسبتاً ساده است که از یک فرمول اساسی پیروی می کند. در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای محاسبه تبدیل در رابطه با خرید در یک سایت تجارت الکترونیک انجام دهید:

توضیح گام به گام محاسبه نرخ تبدیل

  1. از این فرمول به عنوان نقطه مرجع استفاده کنید: نرخ تبدیل = تبدیل / کل بازدیدکنندگان x 100

  2. تعداد کل تبدیل ها را بر تعداد کل بازدیدکنندگان سایت خود تقسیم کنید.

  3. این عدد را در ۱۰۰ ضرب کنید.

  4. عددی که دریافت می کنید نرخ تبدیل شما است.

  5. در صورت نیاز گرد کنید، سپس علامت درصد را اضافه کنید.

مثال گام به گام محاسبه تبدیل:

  1. کسب و کار شما از ۱۲۳۵۵ بازدیدکننده سایت، ۱۸۱ نفر پوستر کنسرت را در سایت شما سفارش دادند.

  2. ۱۸۱ را بر ۱۲۳۵۵ تقسیم کنید تا ۰.۰۱۴۶۴۹۹۴ بدست آید.

  3. ۰.۰۱۴۶۴۹۹۴ را در ۱۰۰ ضرب کنید تا به ۱.۴۶۴۹۹۳۹۳ برسید.

  4. در صورت لزوم گرد کنید. در این صورت عدد شما روی ۱.۴۶ باقی می ماند.

  5. نرخ تبدیل نهایی شما ۱.۴۶٪ است.

نرخ تبدیل را می توان به صورت دستی یا از طریق ابزار تجزیه و تحلیل آنلاین محاسبه کرد. در اینجا چند مثال اضافی از اینکه چگونه متغیرهای فرمول نرخ تبدیل می توانند بسته به نحوه اندازه گیری موفقیت یک کسب و کار متفاوت باشند آورده شده است:

  • نرخ تبدیل = تعداد کل تبدیل / تعداد کل جلسات x 100

  • نرخ تبدیل = تعداد کل تبدیل ها / تعداد کل بازدیدکنندگان منحصر به فرد x 100

  • نرخ تبدیل = تعداد کل تبدیل ها / تعداد کل سرنخ ها x 100

تعیین اینکه کدام فرمول برای شما بهترین است به هدف نهایی شما بستگی دارد. فرض کنید صاحب یک سایت آنلاین هستید که جوراب های شخصی می فروشد. هدف اصلی شما این است که اطمینان حاصل کنید که مردم سایت شما را پیدا کرده و جوراب شما را خریداری می کنند. شما یک قیف فروش ایجاد کرده اید که آنها را به سبد خرید مجازی برای خرید نهایی هدایت می کند.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل قیف های بازاریابی: نکات تعریف و ایجاد

مثالی از محاسبه نرخ تبدیل

اگر ماه گذشته ۵۵۰۰۰ بازدیدکننده منحصر به فرد از سایت خود داشتید و در نهایت جوراب های شخصی سازی شده را به ۸۰۰ نفر فروختید، نرخ تبدیل ۱.۴۵ درصدی خواهید داشت. معادله به این صورت تجزیه می شود:

۵۵۰۰۰ / ۸۰۰ x 100 = 1.45٪

چگونه می دانید که آیا نرخ تبدیل شما بر اساس استانداردهای صنعت، یک نرخ خوب در نظر گرفته می شود؟ اکثر صفحات تولید سرنخ از نرخ تبدیل ۱۲ درصد فراتر نمی روند، بنابراین اگر در این میزان یا بالاتر از آن هستید، کسب و کار شما به خوبی پیش می رود.

محاسبه نرخ تبدیل
محاسبه نرخ تبدیل

نحوه پیگیری نرخ تبدیل

محاسبه نرخ تبدیل همیشه مربوط به خرید نهایی نیست. ممکن است به دنبال ردیابی تعداد افرادی باشید که برای خبرنامه شما ثبت نام کرده اند یا تعداد سرنخ های تولید شده از یک کتاب الکترونیکی رایگان که تیم شما ایجاد کرده است. اکثر شرکت ها از یک رژیم ردیابی هفتگی یا ماهانه پیروی می کنند تا روی اهداف تبدیل خود متمرکز بمانند. افزایش نرخ تبدیل یک اولویت در بازاریابی دیجیتال است زیرا پول بیشتر برای کسب و کار به موفقیت کلی یک شرکت کمک می کند.

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید روش های ردیابی را پیاده سازی کنید:

  • سرویس تجزیه و تحلیل وب

  • ضبط جلسات و ابزارهای پخش مجدد

  • نقشه های حرارتی

  • نظرسنجی های رضایت مندی

ردیابی تبدیل‌ها به شما کمک می‌کند هنگام اجرای استراتژی‌های بازاریابی آگاه باشید، که همچنین به شما کمک می‌کند نسبت به سایرین در کسب‌وکار که ممکن است به معیارها توجه نکنند برتری رقابتی کسب کنید. اگر از نحوه صحیح ردیابی معیارها در یک پلتفرم آنلاین مطمئن نیستید، یک توسعه دهنده وب با تجربه را برای کمک به شما در تجزیه و تحلیل در نظر بگیرید.

مرتبط: نحوه محاسبه و بهینه سازی نرخ تبدیل

سرویس تجزیه و تحلیل وب

چندین پلتفرم آنلاین ابزارهای رایگانی را به مشاغل ارائه می دهند که به ردیابی تبدیل آنها کمک می کند، نه از طریق یک فرآیند دستی و وقت گیر. آنها ترافیک وب سایت را در یک مکان آسان برای یافتن ردیابی و گزارش می کنند.

مرتبط: تجزیه و تحلیل وب: یک راهنمای جامع

ضبط جلسات و ابزارهای پخش مجدد

برخی از بازاریابان با پیاده سازی ابزارهای ضبط جلسه و پخش مجدد در سایت خود اطلاعات ارزشمندی در مورد تجربه کاربر پیدا کرده اند. با مشاهده رفتار کاربر سایت متصل به صفحه، آنها می توانند زمینه های بهبود را تعیین کنند و حتی ممکن است منبع نرخ پرش بالا را کشف کنند.

نقشه های حرارتی

ابزار Heatmap مناطقی از صفحه را نشان می دهد که بازدیدکنندگان بیشتر با آن در تعامل هستند. نقشه های حرارتی رنگی روی یک صفحه نمایشگر مناطقی از یک سایت است که توسط کاربر در درجات مختلف کلیک می شود. مناطق تیره تر نشان دهنده استفاده زیاد است در حالی که مناطق روشن تر عکس آن را نشان می دهند. مناطقی که فاقد نقشه حرارتی هستند، مناطقی از صفحه نمایش را نشان می دهند که ممکن است نادیده گرفته شوند.

نظرسنجی های رضایت مندی

پرسیدن سوالات مستقیم از مشتریان یا کاربران سایت، راهی عالی برای سنجش رضایت مشتری است. تصمیم بگیرید که در هنگام نوشتن نظرسنجی چه چیزی را بیشتر بدانید و درباره تجربه کاربر سؤال بپرسید. پاسخ‌های منحصربه‌فردی دریافت خواهید کرد که با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل امکان‌پذیر نیست، مانند بهبودهای پیشنهادی در سایت و چیزهایی که مشتریان را خوشحال می‌کند. تبدیل زمانی اتفاق می افتد که مردم از تجربه خود خوشحال باشند.

نحوه بهینه سازی نرخ تبدیل

راه های مختلفی وجود دارد که یک کسب و کار می تواند وب سایت خود را برای ایجاد تبدیل بیشتر بهینه کند. بهینه سازی نرخ تبدیل بر استراتژی هایی تمرکز دارد که با استفاده از ترافیک سایت موجود، نرخ تبدیل سایت را افزایش می دهد. برای دریافت تبدیل بیشتر، باید چند کار را برای آزمایش وب سایت خود انجام دهید:

علاوه بر این، زمان بیشتری را برای آزمایش ترافیک وب سایت خود اختصاص دهید.

صفحه فرود خود را اولویت بندی کنید

قبل از اینکه پولی را برای تبلیغات پولی خرج کنید، مهم است که بدانید کدام صفحه وب سایت را می خواهید برای تبدیل هدف قرار دهید. بسیاری از کسب و کارها از صفحه اصلی خود به عنوان صفحه فرود اصلی تبلیغات خود استفاده می کنند، اگرچه برخی دیگر بر روی صفحات ویژه ای تمرکز می کنند که برای فروش فعلی ایجاد شده اند و همه موارد موجود در فروش را نشان می دهند.

تست A/B انجام دهید

هنگامی که وب سایت شما در حال حاضر ترافیک زیادی ایجاد می کند، تست A/B یک راه سریع و آسان برای انجام CRO است. دو نوع صفحه فرود ایجاد کنید که به آنها به عنوان گزینه A و گزینه B مراجعه کنید. نیمی از ترافیک خود را به صفحه A و نیمی دیگر را به صفحه B ارسال کنید. نرم افزار آنلاین CRO این فرآیند را فوق العاده آسان می کند.

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام عناصر سایت شما بیشترین تأثیر را دارند، سعی کنید انواع تست های CRO را آزمایش کنید. مهم است که با هر آزمون فقط یک عنصر را تغییر دهید تا بدانید که می توانید موفقیت را مستقیماً با آن تغییر مرتبط کنید. برخی از نمونه‌هایی از عناصری که می‌توانید تغییر دهید عبارتند از عبارت‌بندی عنوان، طرح‌بندی و شرح پیشنهادتان، و انتخاب کلماتی که در فراخوان برای اقدام شما استفاده می‌شوند، مانند «اکنون خرید کنید»، «امروز خرید کنید» یا «سریع عمل کنید. ” حتی می‌توانید A/B را با تغییر دارایی‌های تصویر یا ویدیوی خود برای درک بهتر آنچه از نظر بصری برای مخاطبانتان جذاب است، آزمایش کنید.

اعتماد ایجاد کنید

چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای تبلیغ یک وب سایت قابل اعتماد انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که “درباره ما” یا اطلاعات تماس را در مکانی قابل مشاهده قرار دهید. فردی را تعیین کنید که بتواند به موقع به سوالات آنلاین پاسخ دهد یا اگر کسب و کار شما تعداد زیادی درخواست دریافت کرد، یک مرکز تماس را اجرا کند. نظرات مشتریان، داستان های مشتری یا مطالعات موردی را در سایت خود ارائه دهید تا افراد اطلاعات مورد نیاز خود را برای تکمیل تبدیل ها با اطمینان داشته باشند.

بخوانید: ۲۱ فعالیت سرگرم کننده برای ایجاد اعتماد برای استفاده با تیم خود

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *