بنر وب سایت مجموعه ایوسی

هدایای ویژه طراحی سایت

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) چیست و چگونه کار می کند؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات PPC یک انتخاب محبوب برای بازاریابی موتورهای جستجو است. این یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای اجرای کمپین بازاریابی آنلاین است. مهم است که مطمئن شوید کمپین های PPC شما به درستی هدف گذاری شده و ساختار یافته اند تا نتایج بهینه را به دست آورند.

در این مقاله از ایوسی، به بررسی تبلیغات PPC می پردازیم و چگونه می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

PPC چیست؟

PPC مخفف pay-per-click است. این نوعی از تبلیغات است که در آن تبلیغ‌کننده هر بار که تبلیغش از کاربر کلیک می‌کند، هزینه‌ای را پرداخت می‌کند. به جای پرداخت نرخ ثابت برای قرار دادن تبلیغات، PPC فقط زمانی هزینه دارد که توجه را به خود جلب کند و بازدیدکنندگان را به وب سایت شما بیاورد.

کسب‌وکارها با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود در یک حراج خودکار، برای درج آگهی پیشنهاد می‌دهند. با استفاده از مناقصه بلادرنگ، موتور جستجو تعیین می‌کند که چه تبلیغاتی برای کاربر نمایش داده می‌شود که آن فرد درخواست جستجوی خود را ارسال می‌کند. شرکت‌ها برای یک تبلیغ برجسته در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی محبوب، هزینه بیشتری نسبت به زمانی که مخاطب خاص خود را با کلمه یا عبارتی که اغلب استفاده نمی‌شود، هدف قرار می‌دهند، پرداخت می‌کنند.

تبلیغات PPC همچنین برای شرکت هایی که محتوای مرتبط و مفید ارائه می دهند مقرون به صرفه تر است. هر چه یک کسب و کار در تامین نیازهای کاربر موثرتر باشد، موتور جستجو برای تبلیغ محصولات و خدمات خود هزینه کمتری از آنها دریافت می کند. یک کمپین موفق PPC درآمد بیشتری نسبت به آنچه شرکت برای تبلیغات می پردازد به ارمغان می آورد. در حالی که کمپین PPC ممکن است ۳ دلار به ازای هر کلیک هزینه داشته باشد، تبلیغات باید چندین برابر این مبلغ را با تبدیل آن کلیک ها به فروش با ارزش هم در بازدید اصلی و هم از طریق خریدهای تکراری به ارمغان بیاورد.

چرا PPC مهم است؟

PPC یکی از محبوب ترین انواع تبلیغات در موتورهای جستجو است. این یک گزینه مهم برای کاوش است زیرا فقط برای تبلیغاتی که به اندازه کافی موفق هستند که از بیننده کلیک دریافت کنند، از شما هزینه دریافت می کند. اگر تبلیغات شما هرگز مورد بازدید قرار نگیرد، هزینه آن را پرداخت نخواهید کرد.

برای اطمینان از تبدیل کمپین های PPC، باید صفحه فرود خود را با دقت طراحی کنید. اگرچه تا زمانی که کاربر روی تبلیغ شما کلیک نکند هزینه ای از شما دریافت نمی شود، اما همچنان برای بازدیدکنندگانی که از سایت شما خارج می شوند یا بدون خرید بازدید می کنند، هزینه پرداخت می کنید.

مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

۶ مرحله برای یک کمپین موفق PPC

در اینجا شش مرحله برای راه اندازی یک کمپین موفق PPC آورده شده است:

۱. کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید

کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما و کمپین فعلی را ارزیابی کنید. شرایط برند، شرایط مربوط به محصول و خدمات و حتی شرایط رقیب را در نظر بگیرید. اگر بودجه بازاریابی سخاوتمندانه ای دارید، می توانید با ایجاد صفحه ای که برند شما را با سایر ارائه دهندگان برتر در جایگاه شما مقایسه می کند، ترافیک برخی از جستجوگرانی را که به دنبال محصولات رقیب هستند جذب کنید. این را برای کلمات کلیدی رقبا بهینه کنید و از آن به عنوان بخشی از کمپین PPC خود استفاده کنید.

اگر به دنبال یک رویکرد مقرون به صرفه تر برای تلاش های PPC خود هستید، از شروط رقیب خودداری کنید، اما رویکردی گسترده برای طوفان فکری خود داشته باشید. اصطلاحات مرتبطی را در نظر بگیرید که می توانند با محصولات شما پیوند بخورند و بخش هنوز استفاده نشده از مخاطبان بالقوه شما را جذب کنند. به عنوان مثال، “سلامت حیوان خانگی” و “وزن سگ” می تواند به فروش غذای حیوانات خانگی مرتبط باشد.

انتخاب کلمه کلیدی با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است. بسیار مهم است که کلمات کلیدی را انتخاب کنید که به شما در دستیابی به مخاطبان هدف در لحظه ای که بیشتر علاقه مند به خرید هستند کمک کند.

۲. پسوندهای تبلیغاتی را در نظر بگیرید

افزونه های تبلیغاتی به شما امکان می دهند ویژگی های بیشتری را به تبلیغات خود اضافه کنید، که می تواند عملکرد آنها را افزایش دهد. برخی از موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • افزونه لینک سایت: دارای چندین لینک از وب سایت شما در یک تبلیغ است
  • تمدید تماس: اگر جستجو در ساعات کاری انجام شود، شماره تلفن کسب‌وکار شما را در آگهی درج می‌کند
  • پسوند موقعیت مکانی: آدرس فیزیکی، شماره تلفن و نشانگر نقشه شما را نشان می دهد
  • پسوند موقعیت مکانی وابسته: فروشگاه‌های اطراف را که محصولات شما را حمل می‌کنند فهرست می‌کند
  • پسوند مرور: جوایز، نظرات یا رتبه‌بندی‌های شخص ثالث را برجسته کنید
  • پسوند پیام: پیوندی را برای ارسال فوری یک متن به شرکت شما ارائه می دهد
  • گسترش قیمت: قیمت را با محصولات خاص مشخص می کند
  • افزونه Callout: به شما امکان می دهد نقاط فروش خاصی را برای محصولات یا خدمات خود فراخوانی کنید
  • پسوند Structured Snippet: به شما امکان می دهد یک موضوع هدر مانند امکانات یا مارک ها را انتخاب کنید و جزئیات مرتبط را در نتایج جستجو قرار دهید.
  • پسوند برنامه: پیوندی را برای کاربر ارائه دهید تا برنامه شما را دریافت کند

۳. بودجه خود را تعیین کنید

هزینه به ازای هر کلیک (CPC) خود را به دقت ارزیابی کنید و تعیین کنید چقدر می توانید برای کمپین PPC خود بپردازید. شما می توانید با استفاده از میانگین سود هر مشتری، نرخ تبدیل و حاشیه سود، قیمت مناسب برای هر کلیک را تعیین کنید. این عوامل را با محاسبه زیر ضرب کنید:

[ میانگین سود به ازای هر مشتری ] * (۱ – [ حاشیه سود ] ) * [ نرخ تبدیل ] = حداکثر CPC

درک و ارزیابی تفاوت بین مبلغی که برای یک کلیک از قبل می پردازید و آنچه در نهایت از آن به دست می آورید بسیار مهم است. اگر برای کلیکی که منجر به فروش ۳۰۰ دلاری می شود ۳ دلار بپردازید، از سود زیادی از آن مشتری برخوردار خواهید شد. با این حال، هر کلیک ۳ دلاری باعث فروش در آن اندازه یا فروش دیگری نمی شود. ارزیابی میانگین نرخ تبدیل و سود به ازای هر مشتری به شما ایده واضح تری از آنچه می توانید برای سرمایه گذاری در کمپین PPC خود بپردازید به شما می دهد.

۴. صفحات فرود با کیفیت ایجاد کنید

صفحات فرود را ایجاد کنید که بسیار مرتبط با عبارات جستجویی مورد نظر شما هستند. هرچه صفحه شما مفیدتر باشد، هزینه کمتری برای کلیک پرداخت خواهید کرد. یک صفحه فرود مرتبط و با دقت هدفمند نیز به شما کمک می کند تا تبدیل ها را افزایش دهید.

اگر “سلامت حیوانات خانگی” را برای شرکت غذای حیوان خانگی خود هدف قرار می دهید، صفحه فرود مربوطه باید روش هایی را که می توانید از سلامت حیوان خانگی خود حمایت کنید، توضیح دهد. این شامل حمایت از سلامت آنها با یک رژیم غذایی با کیفیت است، اما باید اطلاعات دیگری نیز داشته باشد تا ارزش واقعی را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید و شرکت خود را به عنوان یک رهبر فکری و منبع قابل اعتماد در صنعت خود معرفی کنید.

۵. تبلیغات خود را بسازید

آگهی شما معمولاً شامل عنوان، URL و کپی آگهی است. کپی خود را با دقت بسازید تا بتوانید توجه بیننده را به خود جلب کنید و محصولات یا خدمات خود را به طور موثر برجسته کنید. شما فضای محدودی برای نسخه تبلیغاتی خود دارید، بنابراین مطمئن شوید که پیشنهاد خدمات منحصر به فرد خود و دعوت به اقدام را درج کرده اید. در اینجا نیز از کلمات کلیدی مورد نظر خود و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

۶. پیشنهادات خود را قرار دهید

برای کلمات کلیدی که در مرحله اول فرآیند شناسایی کرده‌اید، در بودجه‌ای که قبلاً تعریف کرده‌اید باقی بمانید. می‌توانید مناقصه خودکار را تنظیم کنید تا قیمت پیشنهادی خود را بسته به پارامترهای جستجو، مانند هزینه هر خرید و نرخ تبدیل، تنظیم کنید.

از اصلاح کننده های پیشنهادی برای هدف قرار دادن تبلیغات خود برای مخاطبان خاص تر استفاده کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا با بودجه کمتری در مناقصه برنده شوید. برای مثال، ممکن است برای تبلیغاتی که منحصراً در دستگاه‌های تلفن همراه یا فقط در رایانه نمایش داده می‌شوند، پیشنهاد بدهید.

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

عناصر لیست کلمات کلیدی موثر PPC

انتخاب کلمه کلیدی برای موفقیت در کمپین های PPC بسیار مهم است. عناصر زیر را با دقت در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که مؤثرترین کلمات کلیدی را برای نیازهای خود انتخاب می کنید:

  • ارتباط: فقط از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات شما استفاده کنید. در حالی که غذای سگ ممکن است حجم جستجوی بالایی داشته باشد، این کلمه کلیدی مناسبی برای خدمات نشستن حیوانات خانگی شما نیست. ممکن است به صاحبان سگ دسترسی پیدا کنید، اما کسانی که تبلیغات شما را می بینند احتمالاً به دنبال نگهدارنده حیوان خانگی نیستند. هرچه صفحه شما با نیازهای جستجوگر مرتبط تر باشد، کمپین PPC شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  • حجم: حجم جستجو را برای کلمات و عبارات مرتبط با پیشنهادات خود مقایسه کنید. شما باید مزایای آشکار حجم بالا را با مقرون به صرفه بودن اصطلاحاتی که حجم کمتری دارند متعادل کنید. عباراتی که حجم جستجوی کمتری دارند نیز ممکن است به شما کمک کنند تا به مخاطب خاصی دست پیدا کنید که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن دارد.
  • رقابت: ببینید رقبای برتر شما برای چه رتبه‌بندی می‌شوند و به دنبال راه‌هایی برای تشخیص کمپین خود باشید. در صورت امکان، کلمات کلیدی کم استفاده ای را بیابید که بخشی از بازار را هدف قرار می دهند.
  • احتمال تبدیل: در نظر بگیرید که جستجوگر هنگام وارد کردن یک عبارت جستجوی خاص به دنبال چه چیزی است. برخی از کلمات کلیدی ممکن است نشان دهند که جستجوگر به جای عبارت خرید، فقط در مرحله تحقیق سفر خود است. به عنوان مثال، “قطعات خودرو” نشان دهنده قصد کمتر از “خط سوخت Chevy Malibu 2010” است.

نحوه مدیریت کمپین های PPC

هنگامی که کمپین های PPC خود را راه اندازی کردید، مهم است که آنها را به دقت مدیریت کنید تا بتوانند به عملکرد خوبی برای شما ادامه دهند. برای مدیریت موفقیت آمیز کمپین های خود، این چهار مرحله را دنبال کنید:

۱. از چند کمپین به طور همزمان استفاده کنید

دلیلی وجود ندارد که یک کمپین را قبل از شروع کمپین دیگر به پایان برسانید. چندین کمپین را به طور همزمان اجرا کنید تا شانس خود را برای نمایش در نتایج جستجو افزایش دهید. کمپین های خود را متنوع کنید تا به طور کلی به مخاطبان بیشتری برسید. برای مثال، ممکن است از یک پیشنهاد تبلیغاتی فقط برای تلفن همراه استفاده کنید که شامل پسوند موقعیت مکانی و کلمه کلیدی خاص محصول است تا به خریداران کمک کند فروشگاه شما را در حالی که در جستجوی یک مورد خاص هستند پیدا کنند. کمپین دیگری ممکن است خریداران کامپیوتری را که در مرحله تحقیق هستند با استفاده از یک کلمه کلیدی مرتبط هدف قرار دهد که به آنها کمک می کند تا در مورد مواد تشکیل دهنده و فرآیند تولید شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

۲. صفحات فرود خود را مدیریت کنید

مطمئن شوید که صفحات فرود برای کمپین های PPC شما به درستی مدیریت می شوند. این صفحات هرگز نباید قدیمی باشند. اگر محصولات یا خدمات شما تغییر کرد، باید فوراً صفحات فرود خود را به روز کنید. همچنین می توانید کمپین های خود را با به روز رسانی صفحات فرود خود با جدیدترین تبلیغات یا محصولات فصلی بهینه کنید. شما ممکن است همان کمپین را برای کلمات کلیدی مرتبط با کوپن هدف قرار دهید، اما صفحه فرود را هر هفته به روز کنید تا همیشه معاملات فعلی را ارائه دهد.

۳. نتایج خود را پیگیری کنید

کمپین های PPC خود را به دقت ارزیابی کنید تا ببینید عملکرد آنها چگونه است. می توانید از تست A/B برای مقایسه دو کلمه کلیدی مشابه قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه بودجه، مواد بازاریابی و تلاش بیشتری صرف خواهید کرد، استفاده کنید. از اطلاعاتی که از کمپین های PPC خود جمع آوری می کنید برای تنظیم استراتژی های فروش و بازاریابی خود برای اثربخشی بیشتر در آینده استفاده کنید. روی کلمات کلیدی که بالاترین نرخ تبدیل را دارند تاکید بیشتری داشته باشید و در نظر بگیرید که کلمات کلیدی با نرخ پرش بالا را حذف کنید. تمرکز بر تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا کمپین های موثرتری برای آینده ایجاد کنید.

۴. بازاریابی مجدد را تمرین کنید

بازاریابی مجدد تبلیغات هدفمندی را به مشتریانی ارائه می دهد که قبلاً از صفحه شما بازدید کرده اند. نیازهای بازدیدکنندگانی را که زمان خود را در صفحه شما سپری کرده اند اما به فروش تبدیل نشده اند، تجزیه و تحلیل کنید. برای دستگیری مجدد این افراد، کمپین های PPC را با هدف آن نیازها ایجاد کنید. کمپین های بازاریابی مجدد محصولات و خدمات شما را به طور مداوم در مقابل بازدیدکنندگان قبلی قرار می دهند، بنابراین نام تجاری شما در سرلوحه ذهن آنها باقی می ماند و زمانی که آنها آماده خرید هستند یک رقیب احتمالی است.

مطالب مرتبط: ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی