بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ (و نحوه انجام آن)

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای افزایش سرسام آور سئوی شما در سال 2022

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تحقیق کلمات کلیدی گام مهمی برای صاحبان وب سایت است. چه بخواهید مردم در خبرنامه شما ثبت نام کنند، محصول شما را بخرند، با دفتر شما تماس بگیرند یا در مورد پست وبلاگ شما نظر دهند، باید کلمات کلیدی مناسبی داشته باشید تا وب سایت شما توسط مخاطبان هدف شما پیدا شود.

در این مقاله از ایوسی، به توضیح چیستی تحقیق کلیدواژه، اهمیت آن و مراحل انجام تحقیقات کلیدی موثر می پردازیم.

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند تحقیق در مورد عبارات جستجوی آنلاین محبوبی است که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند. دانستن اینکه این عبارات جستجو چیست مهم است تا بتوان از آنها به صورت استراتژیک در محتوای وب سایت استفاده کرد تا به وب سایت کمک کند رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کسب کند. تحقیق کلمات کلیدی یک روش کلیدی در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

برای بهترین شیوه ها، تحقیقات کلمات کلیدی باید زمانی اتفاق بیفتد که کمپین ها، محتوا و پروژه های آینده هنوز در مرحله برنامه ریزی هستند. کارشناسان سئو، تحقیق کلمات کلیدی را در اولویت قرار می دهند زیرا به توسعه کارهای مهم دیگر کمک می کند. تحقیق کلمات کلیدی مهم است زیرا می توانید:

مردم را وادار کنید تا شما را پیدا کنند:

مهمترین چیزی که یک وب سایت برای موفقیت در آن نیاز دارد، ترافیک است. مخاطب مناسب برای دستیابی به اهداف وب سایت بسیار مهم است. اهداف می تواند ثبت نام در خبرنامه، فروش محصولات یا تماس با یکی از نمایندگان شرکت برای نام بردن چند نمونه باشد. بر این اساس، قرار گرفتن در بالای صفحه موتور جستجو که در آن شخص می تواند به راحتی روی وب سایت شما کلیک کند باید اولویت اصلی شما باشد و این همان کاری است که استفاده از کلمات کلیدی مناسب می تواند انجام دهد.

محتوای متمرکز بنویسید:

با در نظر گرفتن کلمات کلیدی، می توانید محتوایی بنویسید که بر روی کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید متمرکز شده است. اکنون موتورهای جستجو به جای مقالاتی که مملو از کلمات کلیدی هستند، محتوای با کیفیت را ترجیح می دهند. به عنوان مثال، اگر مقاله‌ای در مورد قایق‌ها دارای زیرعنوان‌هایی با کلمات کلیدی مناسب باشد و برای خواننده مفید باشد، احتمالاً رتبه خوبی کسب خواهید کرد. این با مقاله‌ای مقایسه می‌شود که تراکم کلمه کلیدی را در اولویت قرار می‌دهد (تمرکز بر تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در مقاله گنجانده شده است) اما برای خواننده ارزشی ندارد.

در مورد ویژگی های نام تصمیم بگیرید:

کلمات کلیدی مناسب همچنین می توانند به شما در تصمیم گیری در مورد نام ویژگی های محصول خود کمک کنند. ویژگی های محصول شرح محصولات شما است.

کمپین های خود را هدایت کنید:

کلمات کلیدی می توانند به شما در تصمیم گیری در مورد جهت گیری کمپین های خود کمک کنند. با در نظر گرفتن کلمات کلیدی مناسب، می توانید نام کمپین های با مارک بهتر، کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC)، گروه های تبلیغاتی بهتر و موارد دیگر ایجاد کنید.

مخاطبان خود را بشناسید:

داشتن کلمات کلیدی مناسب بسیار مهم است زیرا به این معنی است که شما درک خوبی از بازار هدف خود دارید. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی، می توانید بفهمید که مخاطب هدف شما به چه چیزی نیاز دارد و چگونه آن را جستجو می کند.

درک تقاضا داشته باشید:

کلمات کلیدی می توانند به شما بینشی در مورد میزان تقاضا برای محصول، خدمات یا محتوای شما بدهند. علاوه بر این، متوجه خواهید شد که تقاضا برای کلمات کلیدی خاص چقدر زیاد است و رقابت شدید چقدر است. از کلمات کلیدی با رتبه بالا با رقابت کم استفاده کنید تا شانس بیشتری برای رتبه بندی بالا در SERP داشته باشید.

موضوع را کاوش کنید:

تحقیق کلمات کلیدی بینشی را در مورد موضوعی که در حال تحقیق هستید ارائه می دهد. این روشی برای کاوش موضوع و گسترش آن است زیرا با کلمات مختلفی که مردم برای یافتن اطلاعات در مورد موضوع شما از آنها استفاده می کنند، برخورد می کنید.

تبدیل ترافیک داشته باشید:

کلمات کلیدی مناسب مخاطبان مناسب را به وب سایت شما می آورند و احتمال تبدیل این ترافیک به تبدیل را افزایش می دهند. تبدیل ها اهدافی هستند که برای وب سایت خود تعیین می کنید. تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس مد ممکن است باعث شود که مخاطبان برای یک خبرنامه هفتگی ثبت نام کنند یا برای خرید اقلام فروشگاه کلیک کنند. برای یک شرکت بیمه، تبدیل ها ممکن است باعث شود خوانندگان با شرکت تماس بگیرند تا یک قرار ملاقات بگذارند.

هنگامی که کلمات کلیدی دارید، تحقیقات شما باید ادامه یابد. ممکن است اصطلاحات زبان تغییر کنند و کلمات کلیدی جدید به راحتی شکل بگیرند. بنابراین زمانی که می‌خواهید مقاله جدیدی بنویسید یا فرآیند ایجاد یک کمپین جدید را شروع کنید، مهم است که دوباره تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا به ایجاد محتوا و کمپین‌هایی که مخاطبان مناسب را هدف قرار می‌دهند، ادامه دهید.

مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

در زیر راهنمای گام به گام بهترین شیوه ها در هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی است:

  1. با نیت شروع کنید.
  2. یک لیست تهیه کنید.
  3. حجم جستجوی ماهانه را مشخص کنید.
  4. عبارات جستجوی مرتبط را مطالعه کنید.
  5. شامل کلمات کلیدی دم بلند
  6. مسابقه را بررسی کنید
  7. لیست کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید.

۱. با قصد شروع کنید

در روزهای اولیه تحقیق در مورد کلمات کلیدی، متخصصان سئو بر روی نوشتن محتوا با کلماتی متمرکز بودند که دقیقاً با کلمه کلیدی مطابقت داشتند. امروزه به جای تطبیق دقیق، به قصد کاربر اهمیت بیشتری داده می شود. به عنوان مثال، “چگونه یک وب سایت بسازیم” ممکن است یک اصطلاح کلیدی برای شما باشد، اما با این عبارت، هنوز مطمئن نیستید که مخاطب هدف شما دقیقاً به دنبال چه چیزی است.

بهترین کاری که در این مورد می‌توان انجام داد، تحقیق بیشتر برای یافتن یک اصطلاح بهتر و خاص‌تر است، مانند «چگونه یک وب‌سایت با استفاده از وردپرس بسازیم» یا «چگونه یک وب‌سایت سازگار با موبایل بسازیم». هرچه کلمه کلیدی و محتوای شما خاص تر باشد، جذب افراد مناسب به وب سایت شما آسان تر خواهد بود.

یکی از راه های یافتن هدف خوانندگان، تایپ کلمه کلیدی در موتور جستجو است. لحظه ای که شروع به تایپ کنید، پیشنهاداتی ارائه می شود. این پیشنهادات می توانند کلیدواژه های جدید شما باشند.

۲. یک لیست تهیه کنید

در مورد آنچه می خواهید رتبه بندی کنید فکر کنید. به عنوان مثال، برای یک وب سایت والدین، ممکن است بخواهید برای «نکات مادر شاغل»، «نکات نوزادان» و موارد دیگر رتبه بندی کنید. فهرست گسترده ای از موضوعاتی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید تهیه کنید، زیرا این لیست در طول تحقیق کلمات کلیدی شما مهم خواهد بود. از زیر مجموعه ها برای لیست استفاده کنید. به عنوان مثال، برای وبلاگ والدین، کلمات مربوط به “مامان شاغل” را در یک عنوان و کلمات مربوط به “نوزاد” را در زیر عنوان دیگر قرار دهید.

یک راه خوب برای دستیابی به یک لیست خوب این است که خود را به جای مخاطبان خود قرار دهید که به عنوان شناخت شخصیت خریدار نیز شناخته می شود. مورد دوم تمرینی است که توسط کارشناسان و بازاریابان سئو انجام می شود تا بفهمند مخاطبان یک وب سایت خاص چه کسانی هستند و کجا می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. برای اینکه بفهمید شخصیت خریدار شما کیست، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چه کسی در حال خرید محصول شما یا خواندن وبلاگ شما است؟
  • چه کسی شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کند؟
  • بیشتر خوانندگان شما اهل کدام کشورها هستند؟
  • رقابت شما چه می کند؟
  • چه مشکلی را برای مخاطب هدف خود حل می کنید؟
  • انگیزه مخاطب هدف شما چیست؟
  • هدف مخاطب شما چیست؟
  • چگونه می توانید به حل مشکل مخاطبان خود کمک کنید و به آنها کمک کنید تا به هدف خود برسند؟

از پاسخ های این سوالات برای ساختن یک شخصیت ایده آل که نماینده بخشی از مخاطبان هدف شما باشد استفاده کنید.

۳. حجم جستجوی ماهانه را مشخص کنید

هنگامی که فهرست موضوعات خود را تهیه کردید، از ابزارهای آنلاین برای یادگیری حجم جستجوی ماهانه کلمات موجود در لیست خود استفاده کنید. حجم کلمات به شما نشان می دهد که چقدر این موضوعات برای مخاطبان هدف شما مهم هستند. همچنین ممکن است یاد بگیرید که مخاطبان شما از کلمات دیگری برای جستجوی محصول شما استفاده می کنند. به عنوان مثال، شما «تغذیه به نوزاد» را به عنوان یک کلمه کلیدی احتمالی فهرست کرده اید، اما از طریق تجزیه و تحلیل، متوجه می شوید که مخاطبان شما بیشتر از عبارت «تغذیه نوزاد با بطری» استفاده می کنند.

علاوه بر استفاده از لیستی که ایجاد کرده اید، همچنین ایده خوبی است که بدانید وب سایت شما قبلاً در چه رتبه ای قرار گرفته است. ابزارهای تجزیه و تحلیل آنلاین به شما کمک می کنند کلمات یا عباراتی را که افراد را به سمت وب سایت شما هدایت می کنند شناسایی کنید. این یک گام مهم است، زیرا می توانید تصمیم بگیرید که این عبارات را بخشی از فهرست کلیدواژه های رسمی خود قرار دهید تا از آنها برای محتوا و سایر کمپین ها استفاده کنید تا مخاطبان شما را پیدا کنند.

مطالب مرتبط: درباره متخصص بازاریابی بیاموزید

۴. عبارات جستجوی مرتبط را مطالعه کنید

گام دیگر برای تحقیق کلمات کلیدی شما این است که کادر عبارات جستجوی مرتبط موجود در انتهای صفحه نتایج را مطالعه کنید. به عنوان مثال، “لباس کودک” را جستجو کنید. روی enter کلیک کنید و سپس به انتهای صفحه بروید. در آنجا فهرستی از عبارات جستجوی مرتبط مانند «لباس کودک ارگانیک»، «لباس نوزاد ارزان قیمت، «لباس نوزاد طراح» و موارد دیگر را خواهید یافت. این عبارات می توانند برای مخاطب هدف شما مناسب باشند و ممکن است بخواهید از آنها به عنوان بخشی از لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

۵. کلمات کلیدی دم بلند را بگنجانید

کلمات کلیدی دم بلند عباراتی بسیار خاص هستند که مخاطبان شما برای یافتن محتوای خاص از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال، “لباس ارگانیک کودک در استرالیا” یک کلمه کلیدی دم بلند است. از آنجایی که آنها بسیار خاص هستند، مهم است که عبارات کلیدی دم بلند را در لیست کلمات کلیدی خود قرار دهید. اگر شخصی از یک عبارت جستجوی خاص استفاده می کند، به این معنی است که فرد به دنبال چیزی عمومی نیست. اگر آن محتوا، محصول یا خدمات خاص را دارید، می توانید به تبدیل دست پیدا کنید.

هنگام تهیه فهرست کلمات کلیدی خود، ضروری است که برای هر زیر عنوان از موضوعات خود، هم کلمات کلیدی و هم کلمات کلیدی طولانی داشته باشید. به عنوان مثال، برای وب‌سایت والدین، در زیر عنوان «مامان شاغل»، کلمه کلیدی «مادر شاغل» و همچنین «کار کردن از مشاغل خانگی برای مادران» را به‌عنوان یک کلمه کلیدی بلند می‌خواهید.

۶. مسابقه را بررسی کنید

دانستن اینکه رقبای شما برای چه رتبه ای تلاش می کنند به شما بینشی در مورد صنعت شما می دهد. علاوه بر این، ممکن است متوجه شوید که می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید که رقبای شما به آن توجه زیادی نمی کنند. به عنوان مثال، شما به تازگی یک مجله مد آنلاین راه اندازی کرده اید. کلمه کلیدی “مجله مد” ممکن است ترافیک زیادی ایجاد کند، اما رقابت بالایی نیز دارد. این بدان معناست که مجلات مد دیگر از این کلمه کلیدی استفاده می کنند.

در حالی که نمی توانید با مجلاتی که سال ها آنلاین هستند شروع کنید، می توانید از کلمات کلیدی دیگری استفاده کنید که حجم قابل توجهی دارند اما رقابت کمتری دارند و از آن ها برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو استفاده کنید. بنابراین اگر “مجله مد” کلمه ای بسیار رقابتی است، می توانید از “مجله مد زمستانی” استفاده کنید.

۷. لیست کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید

پس از اینکه فهرست طولانی از کلمات کلیدی ممکن را تهیه کردید، فهرست را به بهترین عبارات محدود کنید. هر کلمه یا عبارت را در تجزیه و تحلیل خود بگنجانید و میزان حجم جستجوی ماهانه را مشخص کنید. روی تعادل حجم تمرکز کنید. از داشتن عبارات کم حجم بیش از حد خودداری کنید، بلکه از داشتن اصطلاحات با حجم زیاد نیز خودداری کنید. شما باید ترکیبی از هر دو را داشته باشید.

هنگامی که لیست را محدود کردید، می توانید از این کلمات کلیدی در کار خود استفاده کنید. می توانید شروع به نوشتن پست های وبلاگ، بهینه سازی صفحات و ایجاد کمپین هایی کنید که افراد مناسب را به وب سایت شما جذب کند.


لیست ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

در ادامه لیستی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای شما تهیه کرده‌ایم. با استفاده از این لیست می‌توانید به عبارت‌های  پر کابردی که افراد در موتورهای جستجوگر گوگل سرچ می‌کنند دسترسی پیدا کنید.

answer the public
answer the public

۱. ابزار تحقیق کلمات کلیدی Answer the Public

وب سایت Answer the Public یک ابزار خوب البته به زبان انگلیسی است. بنابراین بیشتر برای افرادی مناسب است که محتوایی با زبان انگلیسی تولید می‌کنند. البته در قسمت پیشنهادها و یا همان ابزار Google Suggest سوالاتی که ممکن کاربر به دنبال آن‌ها باشد را برای شما به نمایش می‌گذارد. بنابراین با اندکی تامل می‌توانید با استفاده از همین ابزار نیز به کلمات کلیدی مناسب دست پیدا کنید.

روش کار این وب سایت به گونه‌ای است که سؤالاتی که معمولاً با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر شما از گوگل پرسیده می‌شود را نمایش می‌دهد. روش کار وب‌سایت Answer the Public به این ترتیب است که با کلمه کلیدی شما سؤال می‌سازد. بنابراین این ابزار تحقیق کلمات کلیدی لیستی شامل محتوا در تمامی  شبکه‎‌های اجتماعی، را به شما ارائه می‌دهد به همین دلیل علاوه بر اینکه به یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک می‌کند برای نویسندگان محتوا نیز یک منبع الهام محسوب می‌شود.

SEMrush
SEMrush

۲. SEMrush

یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و همچنین یکی از معروف‌ترین سایت‌ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ، سمراش است که در راستای استراتژی بازایابی محتوا کمک می‌کند. اما روش کار آن متفاوت است زیرا به جای این‌که لیست طویلی از کلمات کلیدی را در اختیار شما بگذارد، کلمات کلیدی‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهد که در حال حاضر، رقبای‌تان در آن‌ها رتبه کسب کرده‌اند.

البته متاسفانه در حال حاضر کشور ایران در فهرست کشورهای این ابزار وجود ندارد، اما شما می‌توانید برای استفاده از آن ایالات متحده (US) یا کشورهای فارسی زبان را انتخاب کنید، اینگونه برای کلمات کلیدی کلی‌تر می‌توانید نتایج مناسبی را به دست بیاورید. از بهترین ویژگی‌های این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • کشف کلیدواژه‌های طولانی برای موضوعات خاص
    • مشاهده روند سالیانه کلمات کلیدی مختلف
    • میزان حجم سرچ کلیدواژه در گوگل
    • استفاده رایگان تا ۷ روز

کاربرد سمراش:

  • سدو
  • تبلیغات به ازای هر کلیک
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بازاریابی محتوا
  • مدیریت کمپین
  • تحلیل رقبا
Google Keyword Planner
Google Keyword Planner

۳. Google Keyword Planner

یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی شناخته شده است که در پنل گوگل ادز قرار دارد. برای دسترسی به این ابزار لازم است که یک حساب Google Ads ایجادکنید. با وارد کردن کلیدواژه‌های خود در این ابزار، گوگل لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به شما پیشنهاد خواهد داد. این ابزار داده‌های خود را از گوگل دریافت می‌کند. بنابراین یکی از دقیق ترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی است. Google Keyword Planner  رایگان بوده و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست.

مرتبط: راهنمای قطعی سئوی یوتیوب

Ubersuggest logo
Ubersuggest

۴. Ubersuggest

این ابزار یکی از  ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است این ابزار را به جرات می‌توان ابزار شانس نامید زیرا وسعت تنوع کلمات کلیدی و دقت بالایی دارد. گستردگی نتایج این ابزار به شکلی است که حتی کللماتی را که ا Google Keyword Planner پیدا نمی‌کند را ارائه می‌دهد. برای کار با این ابزار کافی است که یک کلمه کلیدی را در کادر مربوطه وارد کنید تا فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه یک نمودار و وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه را برای آن کلمه دارند نمایش داده شود.

۵.

Ahrefs
Ahrefs

Ahrefs  یک نرم‌افزار محبوب سئو است و ابزارهای مفیدی برای لینک‌بیلدینگ، تحقیق کلمات کلیدی و … مربوط به سئو را دارد. بنابراین اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم که Ahref کامل‌ترین و معتبرترین ابزار سئو است.

برترین ویژگی‌های Ahrefs شامل موارد زیر می‌شود‌.

  • تعیین امتیاز برای سختی کلیدواژه
  • ارائه خدمات به ۱۷۱ کشور دنیا
  • ارائه خدمات ابزار تحقیق کلمات کلیدی به زبان فارسی
  • پیشنهاداتی برای بهبود CTR
  • ارائه لیست کلمات کلیدی

مرتبط: نحوه حذف لینک‌های ناخواسته وب‌سایت

Advanced Web Ranking
Advanced Web Ranking

۶. Advanced Web Ranking

یک ابزار ردیابی رتبه بسیار قوی است که هدف آن ارائه داده های معتبر رتبه بندی است. اطلاعات این ابزار همیشه تازه و دقیق است. به همین علت از این ابزار برای ردیابی جایگاه کلمات کلیدی، برای سایت های مختلف استفاده می شود. این ابزار اطلاعات مختصری در مورد ۱۰ وب سایت برتر برای هر یک از سوالات شما را نمایش می‌دهد. چنانچه قصد دارید هر چیزی را با جزئیات بیشتری ردیابی کنید، آن را به برگه «اصلی رقبا» اضافه کنید و برای دریافت جزئیات بیشتر پیگیری کنید.

Serpstat
Serpstat

۷. Serpstat

Serpstat یک مجموعه نرم افزار SEO است که توسط Oleg Salamaha تأسیس شده است. این مجموعه به آرامی از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی به یک “ابزار هک رشد” تبدیل شده است که دارای ویژگی هایی برای لینک سازی، SEO فنی، PPC و موارد دیگر است. اگر تا به حال از یک ابزار اصلی SEO (مانند Moz یا SEMrush) استفاده کرده باشید، با Serptat کاملاً در خانه خواهید بود.

به زبانی دیگر Serpstat فقط یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیست. بلکه این ابزارترکیبی از تجزیه و تحلیل وب سایت، تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل SERP، تجزیه و تحلیل بک لینک، یک ردیاب رتبه و ویژگی های حسابرسی وب سایت است. این ابزار در سال ۲۰۱۹ کشف شده است و کار آن تعیین و شناسایی کلمات کلیدی مهم و اصلی است.

SpyFu
SpyFu

۸. SpyFu

یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل برای رقابت است. این ابزار می‌تواند وب‌سایت‌های مختلف که در یک کلیدواژه رقابت می‌کنند را با یکدیگر مقایسه کند. دو ویژگی مهم دیگر این دستگاه دشواری رتبه‌‌‌بندی و تغییرات تاریخی رتبه سایت‌ها در کلمات کلیدی و ماژول‌های اضافی برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت است.

SpyFu فرمول مخفی بازاریابی جستجوی موفق ترین رقبای شما را افشا می کند. هر دامنه‌ای را جستجو کنید و هر مکانی را که در Google نشان داده‌اند ببینید: هر کلمه کلیدی که در تبلیغات گوگل خریداری کرده‌اند، هر رتبه ارگانیک و هر تنوع تبلیغاتی در ۱۵ سال گذشته. نحوه ارتباط با این دامنه ها را نیز بیاموزید.

Google Analytics
Google Analytics

۹. Google Analytics

Google Analytics یک راهکار حرفه ای برای کنترل و مانیتور ترافیک وب سایت می باشد که به صورت رایگان منتشر شده است.  این ابزار قادر است جغرافیای بازدید کنندگان و کلماتی که با آن‌ها کاربران به سایت شما مراجعه کرده‌اند را نمایش می‌دهد.  به طور کلی می‌توان گفت این ابزار قادر است اطلاعات بسیار کاملی را دربارۀ ترافیک ورودی، رفتار کاربران در سایت، نرخ تبدیل و کلی اطلاعات و گزارشات سودمند را در اختیار مدیران وب‌سایت‌ قرار دهد.

نحوه عملکرد Google Analytics با جمع آوری اطلاعات در مورد بازدیدکنندگان سایت است. از منابع ترافیک یک وب سایت گرفته تا تعداد بازدیدها در ماه، لذا این ابزار قدرتمند بینش بسیار خوبی از رفتار کاربران ارائه می دهد و داده های ارزشمند کاربر را در زمان واقعی جمع آوری می کند. به بیانی دیگر Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که آمار و ابزارهای تحلیلی اولیه را برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و اهداف بازاریابی ارائه می دهد.

این سرویس بخشی از پلتفرم بازاریابی گوگل است و برای هر کسی که حساب Google داشته باشد به صورت رایگان در دسترس است.

Google Trends
Google Trends

۱۰. Google Trends

Google Trends یکی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است و می‌تواند به شما نشان  دهد در طول زماان چه تغییراتی داشته اند. برای استفاده از این ابزار تنها کافی است وارد آن شده و عبارت کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. سپس می توانید لیست کلمات کلیدی مرتبط و محبوبی که در ۱۲ ماه گذشته توسط کاربران استفاده شده اند را مشاهده کنید.

Google Trends داده های جستجو را عادی می کند تا مقایسه بین عبارات را آسان تر کند. نتایج جستجو با زمان و مکان یک پرس و جو با فرآیند زیر عادی می شوند: هر نقطه داده بر کل جستجوهای جغرافیا و محدوده زمانی که نشان می دهد برای مقایسه محبوبیت نسبی تقسیم می شود.

اما برای اینکه از Google Trends استفاده کنید، کافی است:
  1. حجم جستجوی کلمات کلیدی را درک کنید.
  2. روندهای فصلی را شناسایی کنید
  3. از کلمات کلیدی به طور موقت محبوب خودداری کنید.
  4. موضوعات مرتبط پرطرفدار را پیدا کنید.
  5. از پیش بینی روند استفاده کنید.
  6. جستجوهای مرتبط را برای شکست دادن رقابت پیدا کنید.
  7. استراتژی سئوی محلی خود را بهینه کنید.
  8. استراتژی سئوی ویدیوی خود را افزایش دهید.
Amazon Alexa
Amazon Alexa

۱۱. Alexa

یکی از پر طرفدارترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای تحلیل داده‌ها بر اساس بازدید است. این ابزار می‌تواند به شما اطلاعات خوبی در خصوص بازدید سایت ارائه کند. این سایت در ایران یکی از پر طرفدارترین ابزارها به شمار می‌آید. الکسا یک نوار ابزار  دارد که بر روی مرورگرها نصب می‌شود و اطلاعات سایت‌هایی که کاربران از آنها دیدن می‌کنند را به سرور مرکزی Alexa ارسال می‌کند. طبق این اطلاعات، سایت‌های مختلف در الکسا رتبه‌بندی می‌شوند.

۱۲. Ispionage

یک ابزار ردیابی محبوب است که به طور خاص روی شبکه های رسانه های اجتماعی تمرکز دارد. این ابزار تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند محتوا یا موضوعات مربوط به محتوا را برای رقبای مختلفی که بیشترین اشتراک را دارند یا بیشترین آن‌ها را درگیر می کنید پیدا کنید. به کمک این ابزار می‌توانید بفهمید که چه مقالات ، موضوعات و انواع محتوا بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند  و به شما ایده مشخصی می‌دهد که باید درباره چه محتوایی بنویسید.

۱۳. Grepwords

یک ابزار تحقیق مناسب برای کلمات کلیدی با قیمت مناسب و دارای scraper سوال عالی است.  این ابزار قابلیت این را دارد که به شما جدیدترین و مشابه‌ترین کلمات را ارائه دهد.

۱۴. IMforSMB Bulk Keyword Generator

به کمک این ابزار می‌توانید لیستی  از کلمات کلیدی مرتبط را باتوجه به مکانی جغرافیایی در اختیار خود داشته باشید. با توجه به اینکه این ابزار  دسته بندی شغلی دارد، به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به کلمه‌ی کلیدی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. خوشبختانه این ابزار به صورت رایگان در دسترس قرار دارد.

۱۵. Hit Tail

این یک ابزار فوق‌العاده برای افرادی است که در سایت خود محصول یا خدماتی را می‌فروشند. زیرا به کمک این ابزار می‌توانند پی ببرند که کاربران برای بازدید از سایت از چه کلماتی استفاده کرده‌اند. این ابزار با بررسی کامل محتوای سایت می‌تواند بهترین کلمات کلیدی را به شما ارائه دهد.

برای استفاده از این ابزار باید موضوع مورد نظر خود را سرچ کنید، سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را باتوجه به مکانی جغرافیایی خواهید دید. این ابزار حرفه‌ای به صورت رایگان در دسترس است.

۱۶. Jaaxy

استراتژی این ابزار تحقیق کلمات کلیدی به این صورت است که لیستی از با ارزش‌ترین و پربازدیدترین کلمات را در اختیار شما می‌گذارد. به همین دلیل مورد توجه دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته است.

۱۷. Keyword Revealer

این ابزار کلمات کلیدی را در اختیار شما می‌گذارد که رقیبان کمتری دارند. به همین دلیل شما با خیال راحت می‌توانید از این کلمات کلیدی استفاده کنید و نگران کنیبال شدن سایت خود نباشید. این ابزار کلمات کلیدی را از نظر سختی و آسانی آنالیز می‌کند در نتیجه دیگر نیازی نیست که شما کلمات را آنالیز کنید.

۱۸. Long Tail Pro

Long Tail Pro  یکی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که می‌تواند به شما کمک کند تا از رقبا چند پله جلوتر باشید. اما چگونه؟ در جواب باید بگویم تمرکز ویژه این ابزار بیشتر بر در پیدا کردن کلمات کلیدی بلند و چگونگی رتبه بندی رقیب‌های شما به واسطه گوگل است. بنابراین شما با یک بررسی کلی می‌توانید سایت‌هایی که رتبه بالایی دارند را از سایت‌هایی که نتوانسته‌اند رتبه خوبی از گوگل بگیرند تشخیص دهید و خطاهای سایت‌های ضعیف را تکرار نکنید.

۱۹. Keyword Country

کلمات کلیدی که این ابزار به شما ارائه می‌دهد بیشتر در حوزه سئو کاربرد دارد. بنابراین یک ابزار کاربردی برای وب مستران به شمار می‌رود.

۲۰. Keyword Tool.io

ابزار keyword tool این قابلیت را دارد که به ما در رابطه با تعداد سرچ کلمات کلیدی و روند ترند اطلاعات مفیدی ارائه دهد. همچنین می‌تواند تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط را در دسته بندی‌های مختلف برای ما آماده کند.

۲۱. Keyword In

این ابزار جدیدترین و به روز ترین کلمات کلیدی را به شما ارائه می‌دهد که این کلمات در شبکه‌های اجتماعی مختلف و سئو کاربرد دارند. رایگان بودن یکی از مزیت‌های این ابزار است که آن را از سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی متمایز می‌کند.

۲۲. Kombinator

یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رایگان است که کلمات کلیدی ارائه شده توسط آن، به بهینه شدن سایت شما کمک می‌کند و شیوه استفاده از آن بسیار ساده است. فقط کافی است شما موضوع مورد نظر خود را در این ابزار سرچ کنید.

۲۳. LSIGraph

تا حالا زیاد پیش آماده است که عبارتی را درگوگل سرچ کنیم و عبارات مشابه را در پایین صفحه مشاهده کنیم. LSI  دقیقا همان ابزاری است که در پایین صفحه گوگل، عبارات مشابه را به کاربران نمایش می‌دهد. این ابزار کلمات مرتبط با معنای اصطلاح مورد نظر شما را نمایش می‌دهد.

۲۴. KW Finder

بسیاری از معیارهای کلیدی را جهت تجزیه و تحلیل، از نظر حجم جستجو و داده‌های تاریخی استفاده می‌کند.

۲۵. KW Finder

این ابزار کلمات کلیدی‌ را با میزان سختی پایین و میزان جستجوی بالا در اختیار کاربران می‌گذارد. رقیبان را تحلیل و بررسی می‌کند. و با توجه به سایت‌های رقیب و موضوع مورد نظر شما بهترین کلمات کلیدی را به شما ارائه می‌دهد تا از آن‌ها استفاده کنید. با KW Finder می‌توانید موضوعاتی که سرچ بالایی دارند و باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شوند را پیدا کنید. به همین دلیل یکی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که در دنیا به ویژه در ایران مخاطبان و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

۲۶. MOZ

یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است زیرا سختی و آسانی کلمات کلیدی شما را در SERP می‌سنجد و کلمات کلیدی هدفمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *