بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

هزینه هر کلیک (CPC) چیست؟ و نحوه محاسبه آن

هزینه هر کلیک تبلیغات

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همانطور که تجارت آنلاین بیش از هر زمان دیگری انجام می شود، تبلیغات نیز افزایش یافته است. تبلیغ‌کنندگان باید در ایجاد و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هوشیارتر باشند، و تمام گام‌های درست را برای به حداکثر رساندن تأثیر بودجه‌شان و در عین حال دستیابی به بیشترین مشتریان بالقوه بردارند، و آنها بیشتر از جستجوی راه‌هایی برای دستیابی به این هدف هستند. آنها در حال نوآوری هستند، کمپین های تبلیغاتی جدیدتر و موثرتر را با بودجه هایی که حداکثر افزایش می یابد ایجاد می کنند.

این مقاله از ایوسی، مدل تبلیغاتی CPC یا هزینه به ازای کلیک را بررسی می‌کند، چگونه می‌توانید بیشترین بهره را از CPC خود ببرید و چگونه به بودجه CPC دست یابید.

CPC چیست؟

CPC هزینه به ازای کلیک است، یک مدل تبلیغاتی مبتنی بر وب که هدف آن هدایت ترافیک وب سایت از طریق تبلیغات نمایشی است که بر اساس تعداد کلیک هایی که آگهی دریافت می کند صورتحساب می شود. CPC توسط تبلیغ‌کنندگانی استفاده می‌شود که بودجه‌ای روزانه برای پایبندی به آن دارند، که مبلغ دلاری است که تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیکی که تبلیغ دریافت می‌کند در حالی که در سایت است، به وب‌سایت می‌پردازد. بنابراین، اگر بودجه روزانه ۱۰ دلار و میانگین CPC 0.10 دلار باشد، حداکثر کلیک روزانه که تبلیغ می تواند دریافت کند ۱۰۰ است. پس از برآورده شدن بودجه، تبلیغ از محل سایت حذف می شود.

CPC اغلب به اشتباه به جای CPM یا هزینه به ازای هر هزار نمایشی که تبلیغات دریافت می کند استفاده می شود. بسیاری از وب‌سایت‌ها از تبلیغات CPC استفاده می‌کنند و زمانی که یک یا چند کلمه کلیدی تبلیغ‌کننده مورد پرسش قرار می‌گیرد یا زمانی که محتوای وب‌سایت محتوای مرتبط مشابهی را نمایش می‌دهد، یک آگهی را نمایش می‌دهند. این تبلیغات به عنوان “حمایت شده” نامیده می شوند و در نزدیکی بالای نتایج جستجوی ارگانیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا در یک مکان اختصاص داده شده در یک سایت محتوا ظاهر می شوند.

مطالب مرتبط: درباره مدیر تبلیغات بودن بیاموزید

نحوه محاسبه CPC

مقدار CPC معمولاً یا با پیروی از یک فرمول (نرخ ثابت) یا از طریق یک فرآیند مبتنی بر پیشنهاد تعیین می شود.

نرخ ثابت

با استفاده از یک مدل نرخ ثابت، تبلیغ‌کننده و ناشر وب‌سایت مبلغ ثابتی را که تبلیغ‌کننده برای هر کلیک پرداخت می‌کند، مذاکره می‌کنند. ناشران معمولاً یک کارت نرخ دارند که قیمت تبلیغات آنها را درج می کند که در آن هر نقطه در سایت آنها هزینه متفاوتی دارد. به عنوان مثال، یک بنر تابلوی رهبر (شاخه تبلیغاتی که در بالای صفحه قرار می گیرد) معمولاً گرانتر از یک تبلیغ نمایشی کوچک است که در پایین صفحه قرار می گیرد و گاهی اوقات نرخ ها بسته به صفحه سایتی که تبلیغ کننده تبلیغ خود را می خواهد متفاوت است. برای نمایش داده شود. این نرخ ها اغلب هنگام امضای قرارداد بلندمدت کاهش می یابد. برای مثال، اگر CPC برای یک تبلیغ نمایشی معمولی ۰.۱۰ دلار باشد، اما تبلیغ‌کننده قراردادی ۱۲ ماهه با ناشر وب‌سایت امضا کند، ممکن است بتواند CPC را تا ۰.۰۸ دلار کاهش دهد. برای ناشران،

زمان‌های دیگر، CPC با فرمولی تعیین می‌شود که ساده‌ترین و رایج‌ترین آن بودجه کل/تعداد کلیک‌ها است.

بر اساس پیشنهاد

همانطور که از نام آن پیداست، این یک حراجی است که در آن تبلیغ‌کنندگان برای کسب جایگاهی که برای تبلیغ خود می‌خواهند رقابت می‌کنند. تبلیغ کنندگان شرکت کننده در حراج حداکثر بودجه CPC خود را تعیین می کنند. آگهی‌دهندگان می‌توانند پیشنهادهای خود را به‌صورت دستی رسیدگی کنند یا از مناقصه خودکار استفاده کنند، که قیمت‌ها را از طرف آگهی‌دهنده در محدوده بودجه آنها قرار می‌دهد. حراج به صورت خودکار انجام می شود و هر بار که روی آن نقطه کلیک می شود، فعال می شود.

اگر نقطه آگهی در صفحه نتایج موتور جستجو باشد، حراج خودکار هر زمان که جستجوی کلمه کلیدی برای کلمه ای که برای آن پیشنهاد داده می شود آغاز شود. در آن زمان، پیشنهادات برای کلمه کلیدی بر اساس مکان جستجوگر، روز و ساعت جستجو و سایر پارامترهای مشخص شده با یکدیگر مقایسه می‌شوند و برنده یا برندگان، در مواردی که چندین نقطه موجود وجود دارد، مشخص می‌شوند. مبلغی که تبلیغ کنندگان می پردازند بر اساس مبلغ پیشنهادی آنها است. موتورهای جستجوی اصلی همچنین ممکن است تبلیغات مرتبط را برای قرار دادن در سایت‌های محتوای شریک شخص ثالث تسهیل کنند. در این موارد، ناشران سایت ها موافقت می کنند که در ازای بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات، آن تبلیغات را میزبانی کنند.

این حراج ها که بارها توسط آژانس های تبلیغاتی مدیریت می شوند، توسط سیستم های مناقصه خودکار انجام می شوند تا مقیاس پذیر و سودآور باشند و همچنین ترافیک و مخاطبان هدف را مدیریت کنند.

صرف نظر از روش، تبلیغ‌کننده باید ارزش هر کلیکی را که ممکن است آگهی دریافت کند، در نظر بگیرد. آنها این ارزش را بر اساس مخاطبان هدف خود و درآمد بالقوه ای که تبلیغ کننده می تواند از هر کلیک، بلافاصله یا درازمدت به دست آورد، تخمین می زنند.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

چرا CPC مهم است؟

همه تبلیغات یک سرمایه گذاری است. CPC مهم است زیرا ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت می کند و چندین مزیت دیگر را برای کمپین های تبلیغاتی شما فراهم می کند، مانند:

۱. مقرون به صرفه بودن

بر خلاف مدل CPM، که در آن شما برای نمایش هایی که ممکن است بازدهی صفر داشته باشد، پرداخت می کنید، با CPC، شما فقط برای تعداد کلیک ها به وب سایت خود پرداخت می کنید.

۲. سفارشی سازی

همانطور که کمپین شما اجرا می شود، می توانید موفقیت آن را پیگیری کنید و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنید. از آنجایی که دیجیتال است، تغییرات بلافاصله منعکس می شود.

۳. انعطاف پذیری

بودجه شما توسط شما تعیین می شود و به شما این امکان را می دهد که برای هر تعداد یا چند کلیک که مناسب می دانید بودجه بندی کنید.

۴. قابل اندازه گیری

شما می توانید بازده دقیق سرمایه گذاری به دست آمده از طریق کمپین را اندازه گیری کنید و همچنین تبدیل های خود را از طریق نظارت بر URL پیگیری کنید.

۵. زمان واقعی

تأثیر کمپین شما بر خلاف بازاریابی موتورهای جستجو که ممکن است یک چهارم کامل طول بکشد تا تأثیر خود را بگذارد، فوراً متوجه خواهد شد.

۶. هدف گیری

مخاطبان هدف شما را می توان با معیارهایی که برای کسب و کار شما مهم هستند تقسیم بندی کرد. این‌ها می‌توانند گسترده‌تر باشند، مانند جنسیت، سن یا وابستگی‌های سیاسی، یا دقیق‌تر، مانند مادران خانه‌نشین ۲۹ تا ۳۴ ساله که در منطقه بزرگ شیکاگو زندگی می‌کنند و از جدیدترین گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، یا هر داده دیگری که تحقیقات بازار شما دارد. برای مخاطبان هدف شما تعیین می شود.

مرتبط: اهداف هوشمند: تعریف و مثال

چگونه CPC را کاهش دهیم در حالی که هنوز نتیجه می گیریم

تعیین ROI کمپین تبلیغاتی شما یک معادله ساده است که شامل CPC و ارزش ترافیک کلیکی است. از آنجایی که هزینه و ارزش دو عنصر کلیدی بازده شما از هر کمپین هستند، مهم است که به دنبال CPC کمتری باشید که ترافیک باکیفیتی را به سایت شما بیاورد. در اینجا چند راه برای رسیدن به آن وجود دارد:

نمره کیفیت خود را بالا ببرید

موتورهای جستجو دارای سیستم های خودکار برای تعیین امتیاز کیفیت حساب شما هستند. حساب‌های دارای کمپین در رتبه اول (امتیازات > 6) می‌توانند CPC خود را تا ۵۰٪ کاهش دهند. برعکس، حساب‌هایی با امتیازات پایین (<4) می‌توانند CPCهای بیشتری را تا ۴۰۰٪ تجربه کنند. برای بالا بردن نمره کیفیت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تبلیغات با کیفیت بالا با CTA قانع کننده ایجاد کنید تا نرخ کلیک را افزایش دهید.

  2. گروه‌هایی از تبلیغات مرتبط ایجاد کنید، تنوع بصری اضافه کنید، اما برندسازی ثابت و پیامی واضح را حفظ کنید.

  3. اطمینان حاصل کنید که صفحه فرودی که تبلیغ شما به آن پیوند داده شده است با عبارات جستجویی که برای آن تنظیم شده است مرتبط باشد، و دوباره، با برند شما سازگار باشد.

با کلمات کلیدی جدید آزمایش کنید

هدف جستجو را با جایگزین کردن عبارات کلیدی نامربوط با کلمات کلیدی مرتبط تر گسترش دهید تا کلیک های بیشتری به دست آورید و پرداخت بودجه خود را بهینه کنید.

بهترین کلیک ها را دریافت کنید

کلمات کلیدی منفی را برای فیلتر کردن تعداد کلیک ها اختصاص دهید و از پرداخت بی مورد برای کلیک هایی که به احتمال زیاد تبدیل نمی شوند، خودداری کنید. این شرایط به کمپین می گوید که آنها را هدف قرار ندهد. هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط که احتمالاً بهترین عملکرد را برای کمپین شما دارند، بهترین استفاده را از بودجه شما می‌کند و کلیک‌های بدون ارزش نسبی را فیلتر می‌کند، و همچنین به بهبود امتیاز کیفیت شما کمک می‌کند و احتمالاً CPC شما را کاهش می‌دهد.

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *