Impressions میتواند به تیم بازاریابی بینشی نسبت به معیارهای مهمی مانند دسترسی بازاریابی، تعامل کاربر بدهد. درک تأثیرات در ایجاد استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای توسعه محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی ضروری است. اگر میخواهید هنگام انتشار محتوای وب، برداشتها را درک کنید، میتوانید از فرمولی برای محاسبه تعداد دفعاتی که محتوا در یک پلتفرم آنلاین ظاهر میشود استفاده کنید. در این مقاله از ایوسی، ما بررسی میکنیم که برداشتها چیست، چرا در بازاریابی مهم هستند و چگونه میتوان برداشتها را محاسبه کرد تا بینش بیشتری در کاربرد فرمول و ارزیابی نتایج ارائه کنیم.
مطالب مرتبط: مبانی بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم
برداشت ها چیست؟
Impressions به تعداد دفعاتی که یک قطعه از محتوا در فید خبری یک کاربر در یک پلت فرم آنلاین نشان داده می شود، اشاره دارد. در بازاریابی رسانههای اجتماعی، تحلیلگران از تعداد برداشتها یا تعداد دفعاتی که محتوا در مقابل یک مخاطب خاص ظاهر میشود، استفاده میکنند تا بینش خود را در مورد عواملی مانند رتبه جستجو، قابلیت اشتراکگذاری محتوا و ترافیک وب به دست آورند.
برداشت ها اغلب به رتبه بندی موتورهای جستجو و تبلیغات پولی مربوط می شود. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است از تبلیغات پولی برای خرید نقاطی در موتورهای جستجو استفاده کند که پیشنهادات محتوا را برای کاربران ارائه می دهند. در اینجا، ظاهر خود محتوا در نتایج جستجو یک برداشت است. وقتی کسبوکارها محتوایی را در رسانههای اجتماعی ارسال میکنند و محتوا در فیدهای اخبار دنبالکنندگان در حین حرکت در پلتفرم نشان داده میشود، ظاهر محتوای کسبوکار در حین پیمایش کاربر به یک تصور تبدیل میشود.
مطالب مرتبط: راهنمای تکنیک های بازاریابی موثر
قالب ها برای چه مواردی استفاده می شوند؟
متخصصان بازاریابی از برداشت ها به دلایل مختلفی استفاده می کنند:
پیدا کردن مکان محتوا
یک دلیل مهم این است که تعداد برداشت ها برای یک محتوای خاص مانند یک پست وبلاگ یا پست رسانه های اجتماعی به تحلیلگران بازاریابی می گوید که محتوا در کجا نمایش داده می شود. مکان نمایش محتوا به نوع محتوا، موضوع و جایگاه کسب و کار بستگی دارد. با این حال، وبسایتها، وبلاگها و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مستقل اغلب ابزار توزیع آنلاین اولیه محتوای دیجیتال بسیاری از مشاغل را تشکیل میدهند.
شناسایی جمعیت شناسی مخاطب
با استفاده از برداشتهای حاصل از این منابع، تحلیلگران میتوانند نوع جمعیتشناختی را که محتوا در فیدهای خبری نشان داده میشود، بسنجند و به آنها ایده واضحتری از اینکه مخاطبانشان چه کسانی هستند و مخاطبانشان ترجیح میدهند چه نوع محتوایی را مرور کنند، میدهند. سپس بازاریابان محتوا و سایر متخصصان می توانند بر اساس داده های جمعیتی که تحلیلگران هنگام ارزیابی برداشت ها پیدا می کنند، محتوا ایجاد کنند.
تعیین CPM
دلیل مهم دیگری که تحلیلگران بازاریابی از برداشت ها استفاده می کنند، محاسبه CPM است. CPM مخفف کلمه click per mille است، به این معنی که به ازای هر ۱۰۰۰ برداشتی که پیوند محتوا ایجاد میکند، چند بار کاربران روی یک پیوند کلیک کردند تا با محتوای آنلاین تعامل داشته باشند. به عبارت دیگر، CPM نشاندهنده هر بار تعامل کاربر با یک پست یا قطعه محتوا به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش محتوا در پلتفرم است.
در موتورهای جستجو، CPM به پیوندهای محتوا مربوط میشود، در حالی که در رسانههای اجتماعی، CPM میتواند یک پست را دوست داشته باشد، به اشتراک بگذارد یا با آن در تعامل باشد. CPM یک معیار مهم برای توسعه برنامه های بازاریابی است و بر تعداد برداشت هایی که محتوا می تواند به دست آورد متکی است.
اهمیت تاثیرگذاری در بازاریابی
تعداد برداشت هایی که محتوای شما دریافت می کند یک معیار مهم برای توسعه یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق است. چندین جنبه از توسعه برنامه های بازاریابی محتوای موفق که برداشت ها می توانند به شما کمک کنند عبارتند از:
تحلیل بازارها
حتی اگر تعداد نمایش هایی که دریافت می کنید فقط به شما می گوید که چند بار محتوای شما در یک پلتفرم ظاهر می شود، می توانید از اطلاعات برای تجزیه و تحلیل مخاطبان در پلتفرمی که محتوا را در آن منتشر می کنید استفاده کنید. برای مثال، اگر یک کسبوکار پستهایی را در چندین پلتفرم رسانههای اجتماعی منتشر کند، متخصصان بازاریابی میتوانند از تعداد برداشتهای هر پلتفرم برای تعیین بیشترین مخاطب خود استفاده کنند. با فرض اینکه یک پلت فرم بیشتر از سایر پلتفرمها برداشتها را دریافت میکند، کسبوکار میتواند برخی از جمعیتشناسی مخاطبان را از پلتفرمی که محتوا در آن بیشتر ظاهر میشود، تعیین کند.
مرتبط: تحلیل بازار هدف: چیست و چگونه می توان آن را ساخت
تعیین میزان دسترسی
محتوای دیجیتال نه تنها تأثیر می گذارد، بلکه به کاربران فردی نیز می رسد. کسبوکارها میتوانند از تعداد نمایشها برای محتوای رسانههای اجتماعی، وبلاگ و وبسایت برای تعیین میزان دسترسی محتوا یا تعداد افرادی که با محتوا تعامل دارند، استفاده کنند. تعداد دفعاتی که محتوای یک کسبوکار در یک پلتفرم دیجیتال ظاهر میشود، میتواند بر تعداد افرادی که آن را میبینند و با آن ارتباط برقرار میکنند، تأثیر بگذارد، و تأثیر کسبوکار را برای دستیابی به مخاطبانش بسیار مهم میکند.
استراتژی های برنامه ریزی
تعداد برداشت هایی که محتوای شما دریافت می کند نیز یک معیار مهم برای برنامه ریزی استراتژی های محتوا است. Impressions میتواند به شما بگوید که سبک محتوا و موضوعات شما احتمالاً کجا نشان داده میشوند، و راهی برای برنامهریزی تحقیق کلمات کلیدی، خطوط کلی محتوا و تعداد دفعات انتشار به شما ارائه میدهند. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که انتشار در روزهای سهشنبه به طور متوسط ۱۰۰۰ بازدید به همراه دارد، اما انتشار در شنبهها منجر به ۳۵۰۰ بازدید میشود، میتوانید یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که پستهای زمانبندی شده را در خود جای دهد.
مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق
در حال توسعه محتوا
برداشت ها همچنین به شما بینشی می دهد که چه نوع محتوایی بیشتر در فیدهای خبری، پلت فرم های رسانه های اجتماعی و سایر کانال های دیجیتال ظاهر می شود. درک جایگاه برخی از این رسانهها میتواند به شما کمک کند محتوای بهتری تولید کنید که بیشتر برای خوانندگان جذاب باشد. ایجاد محتوای با کیفیت بیشتر مرتبط با مخاطب هدف شما می تواند منجر به تبدیل برداشت ها به تعامل شود.
محاسبه CPM
تعداد فعلی نمایشهایی که محتوای شما دریافت میکند میتواند به شما در محاسبه CPM یا تعداد دفعاتی که کاربران با محتوای شما در هر ۱۰۰۰ نمایش داده شده ارتباط برقرار میکنند، کمک کند. استفاده از تجزیه و تحلیل وب که معیارهای کلیدی استراتژی بازاریابی محتوا را ردیابی میکند، میتواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید که چگونه تعداد نمایشها بر CPM شما تأثیر میگذارد و به شما ایدهای درباره بازگشت سرمایه بازاریابی (یا بازگشت سرمایه بازاریابی) میدهد.
مطالب مرتبط: بازگشت سرمایه در بازاریابی چیست؟
نحوه محاسبه برداشت ها
بسیاری از متخصصان بازاریابی معمولاً از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب و بازاریابی دیجیتال برای ردیابی تأثیرات محتوایی که منتشر می کنند استفاده می کنند. با این حال، اگر محتوایی را منتشر میکنید که برای تبلیغ آن پول پرداخت میکنید، میتوانید فرمول نمایش = هزینه / (CPM x 1000) را اعمال کنید تا بهتر بفهمید محتوای شما ممکن است چند بار در مکانهایی که برای تبلیغ آن پرداخت میکنید ظاهر شود. برای اعمال فرمول از مراحل زیر استفاده کنید:
-
محاسبه هزینه تبلیغاتی: کل هزینه های تبلیغ محتوا را از طریق تبلیغات پولی بیابید.
-
تعیین CPM: CPM را با تقسیم هزینه تبلیغات پولی خود بر تعداد نمایش هایی که امیدوارید دریافت کنید محاسبه کنید و نتیجه را در ۱۰۰۰ ضرب کنید.
-
تقسیم و ضرب در ۱۰۰۰: از هزینه و CPM در فرمول با تقسیم استفاده کنید. نتیجه را در ۱۰۰۰ ضرب کنید تا تعداد کل نمایش ها را بدست آورید.
درک این نکته مهم است که CPM بر تعداد پیشبینیشدههایی که انتظار دارید متکی است. استفاده از CPM برای محاسبه برداشت های واقعی می تواند اندازه گیری دقیق تری از تعداد دفعاتی که محتوای شما در پلتفرم های دیجیتال ظاهر می شود به شما بدهد.
مطالب مرتبط: هزینه هر کلیک چیست؟
مثال
از مثال زیر برای اعمال فرمول impressions = cost / (CPM x 1000) استفاده کنید و تعداد نمایشهایی را که دارید تعیین کنید:
فرض کنید یک متخصص بازاریابی محتوا را در سه پلتفرم رسانه اجتماعی پست میکند و میخواهد تأثیرات احتمالی هر پلتفرم را بداند. متخصص از اطلاعات زیر استفاده می کند:
پلتفرم ۱ پلتفرم ۲ پلتفرم ۳ هزینه
۱۵۰ دلار ۱۰۰ دلار ۷۵CPM714268 با استفاده از فرمول، متخصص می تواند تعداد نمایش های محتوا را برای هر پلتفرم محاسبه کند.
پلتفرم ۱:
برای پلتفرم اول، متخصص برداشت ها را با فرمول impressions = هزینه / (CPM x 1000) محاسبه می کند تا برداشت = ۱۵۰ / (۷۱ x 1000) = 2112 را بدست آورد.
پلتفرم ۲:
برای پلت فرم دوم، متخصص برداشت = ۱۰۰ / (۴۲ x 1000) = 2380 را پیدا می کند.
پلتفرم ۳:
برای پلتفرم سوم، نمایشها برابر با ۷۵ / (۶۸ x 1000) = 1102 است. این اطلاعات به متخصص بازاریابی بینشی در مورد پلتفرم هایی می دهد که محتوایی که منتشر می کند بیشترین تأثیر را دارد. درک اینکه پلتفرم دوم بیشترین تأثیر را برای تبلیغات تبلیغاتی پولی دریافت می کند به متخصص می گوید که ممکن است برای استراتژی های بازاریابی محتوای آینده مناسب ترین باشد.
بیشتر بخوانید: