بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تبلیغات بومی چیست؟ انواع، مزایا و تجربه کاربری

مشاغل بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات بومی/همگین/همسان باعث می شود مصرف کنندگان احساس راحتی بیشتری کنند. این کلیک ها را تشویق می کند که در آن انواع دیگر تبلیغات ممکن است شکست بخورند. همه چیز در ترکیب این تبلیغات با محتوایی است که آنها را برای بازاریابان ارزشمند می کند. در این مقاله از ایوسی به چیستی تبلیغات بومی، انواع مختلف آن و مزایای فراوان آن می پردازیم.

تبلیغات بومی چیست؟

در بازاریابی دیجیتال، تبلیغات بومی به استفاده از تبلیغاتی اطلاق می‌شود که با زیبایی‌شناسی و عملکرد اپلیکیشنی که در آن قرار گرفته‌اند مطابقت داشته باشد. تبلیغات بومی بیشتر در فیدهای رسانه های اجتماعی دیده می شود و کاملاً شبیه تبلیغات نیستند. آنها طوری طراحی شده اند که با هم ترکیب شوند و احساس کنند بخشی از صفحه وب هستند. کسب و کارها این نوع تبلیغات را انتخاب می کنند زیرا تجربه کاربر را مختل نمی کنند.

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

تبلیغات بومی کجا استفاده می شود؟

در فیدهای رسانه های اجتماعی، تبلیغات بومی با محتوای منظم جریان می یابد. آنها طوری طراحی شده اند که مانند هر پست دیگری به نظر برسند تا دردسر کمتری داشته باشند. همانطور که کاربران به طور معمولی پست دوستان خود را اسکن می کنند، تبلیغ را مانند هر پست دیگری مشاهده می کنند. محیطی را ایجاد می کند که در آن کاربران احتمال بیشتری برای درک پیام و تعامل با آن دارند.

تبلیغات بومی نیز در فهرست های جستجو و تبلیغاتی ظاهر می شوند. به عنوان مثال، زمانی که کاربر عبارتی را در موتور جستجو جستجو می کند، دو نتیجه اول ممکن است تبلیغات باشد. ساختار آنها تضمین می کند که آنها با نتایج ارگانیک ترکیب می شوند تا کاربران آنها را به این صورت بخوانند. آنها شامل عنوانی با کلمه کلیدی جستجو شده و خلاصه ای از محتوا هستند.

شکل دیگری از تبلیغات بومی به عنوان لیست های توصیه شده ظاهر می شود. اینها اغلب در وبلاگ ها به عنوان مقالات توصیه شده دیده می شوند. آنها دقیقاً مانند سایر مقالات وبلاگ با تصویر، عنوان و خلاصه ظاهر می شوند. آنها یک نمای کلی از برخی از محتوای دیگر در سایت را با یک پیوند ارائه می دهند. در برخی موارد، به جای پیمایش به یک پست در وبلاگ فعلی، آنها به یک سایت جدید هدایت می شوند.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

انواع تبلیغات بومی

انواع مختلفی از تبلیغات بومی وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. برخی برای مکان‌های خاص طراحی شده‌اند در حالی که برخی دیگر در نحوه ترکیب آنها خلاق‌تر هستند. شش نوع اصلی تبلیغات بومی در زیر فهرست شده‌اند:

لیست های تبلیغاتی در درجه اول توسط سایت های تجارت الکترونیک استفاده می شود. در ازای پرداخت هزینه، فروشندگان می توانند اقلام خود را حمایت مالی یا تبلیغ کنند. موارد آنها را در بالای فیدهای کاربران یا در صفحه اول سایت قرار می دهد. این امر توجه بیشتری را به اقلام آنها جلب می کند.

مشابه فهرست‌های تبلیغاتی، تبلیغات جستجوی پولی در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. آنها را می توان هم در نتایج اصلی موتورهای جستجو و هم در نتایج دامنه های فردی یافت. جستجوی پولی اغلب به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) نامیده می شود. این بدان معناست که کسب‌وکارها تنها در صورتی برای تبلیغات پرداخت می‌کنند که کلیک‌هایی به دست آورد. به دلیل مقرون به صرفه بودن، یک انتخاب محبوب برای تبلیغ کنندگان بومی است. با این حال، اگر تبلیغات کلیک‌های بیشتری نسبت به فروش داشته باشد، ممکن است با کسری مواجه شوند.

تبلیغات درون فید

برای کسانی که می‌خواهند آگهی‌شان ظریف‌تر باشد، ممکن است تبلیغات درون‌فید را انتخاب کنند. آنها در فید اصلی یک سایت ظاهر می شوند، ساختاری که شبیه هر پست دیگری است. هنگامی که کاربران در صفحه پیمایش می کنند، با تبلیغات کمتری مواجه می شوند که باعث می شود آنها بیشتر درگیر شوند.

در آگهی با عناصر بومی

این نوع تبلیغات شبیه یک آگهی عمومی است و در فضاهای مربوطه ظاهر می شود. پلتفرم‌های تبلیغاتی بر اساس کلمات کلیدی خود تصمیم می‌گیرند که تبلیغ دقیقاً کجا باشد. برای مثال، اگر تبلیغ‌کنندگان این نوع آگهی را برای یک فیلم جدید منتشر کنند، ممکن است در کنار یک نقد فیلم در یک سایت فیلم محبوب ظاهر شود.

ویجت های توصیه محتوا

ویجت‌های توصیه محتوا که بیشتر در سایت‌های مجله و وبلاگ یافت می‌شوند، میزبان تبلیغات هستند. به عنوان مثال، پس از خواندن مقاله ای در مورد امضای قرارداد فیلم توسط یک فرد مشهور، کاربر همچنان به پایین ویجت پیمایش می کند. با اسکن مقالات لیست شده، آنها یک پست توصیه شده در مورد آخرین رسوایی افراد مشهور را مشاهده می کنند. یا آنها را به یک پست وبلاگ در سایت فعلی خود یا به طور کلی یک دامنه جدید هدایت می کند. تبلیغ کنندگان این گزینه را برای جذب کاربرانی با علایق مشابه انتخاب می کنند.

تبلیغات سفارشی

تبلیغات سفارشی نام خود را به دست می آورند زیرا در هیچ یک از گزینه های بالا قرار نمی گیرند. آنها اغلب در مکان های منحصر به فرد ظاهر می شوند. به عنوان مثال، در حین گوش دادن به موسیقی الکترونیک در یک برنامه استریم، کاربر ممکن است تبلیغی برای رویداد ویژه یک کنسرت محلی ببیند. اگرچه این تبلیغات در جایی که محتوا را نمایش می دهند منحصر به فرد هستند، اما همچنان مخاطبان مرتبط را هدف قرار می دهند.

مطالب مرتبط: ۱۵ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند

مزایای تبلیغات بومی

تبلیغات بومی محصولات و خدمات را به گونه ای به مخاطبان می رساند که شبیه تبلیغات نیست. به احتمال زیاد کلیک دریافت می کند و سود بیشتری به دست می آورد. در زیر برخی از مزایای مرتبط با تبلیغات بومی آورده شده است:

  • قرار دادن موثر
  • جذابیت برند
  • قابلیت ادغام
  • توجه بیشتری را جلب کنید
  • مصرف کنندگان را توانمند می کند

قرار دادن موثر

تبلیغات بومی محصولات و خدمات را در مکان هایی قرار می دهد که مخاطبان آنها کمتر از آن انتظار دارند. بسیاری از کاربران اینترنت یاد می‌گیرند که روندهای نحوه نمایش تبلیغات را تشخیص دهند. آنها تمایل دارند تا آنجا که ممکن است از علائم یک تبلیغ اجتناب کنند. تبلیغات بومی مستقیماً به محتوای معمولی تبدیل می‌شوند و دوستانه‌تر و جذاب‌تر از تبلیغات متوسط ​​ظاهر می‌شوند.

جذابیت برند

استفاده از تبلیغات بومی باعث می شود که برندها برای مصرف کنندگان قابل اعتمادتر شوند. برندهایی که بر تبلیغات بومی تمرکز می کنند، تبلیغات جذاب تری دارند. کاربران به‌جای ترس از کلیک کردن، فعالانه می‌خواهند با آگهی درگیر شوند و درباره محصول بیشتر بیاموزند.

قابلیت ادغام

بازاریابان بیش از هر زمان دیگری تبلیغات بومی را به دلیل ترکیب خوب آن انتخاب می کنند. مصرف کنندگان اغلب متوجه نمی شوند که ممکن است یک تبلیغ را به دلیل طراحی یا قرار دادن آن ببینند. هنگامی که یک تبلیغ آنقدر آشکار یک تبلیغ نیست، کاربران تمایل دارند بیشتر کلیک کنند.

توجه بیشتری را جلب کنید

در صنعتی که معیارها بسیار مهم هستند، تبلیغات بومی به طور متوسط ​​بهتر از سایر تبلیغات عمل می کند. این روش نمایش باعث بازدید بیشتر، نرخ تبدیل بیشتر و تعامل بیشتر آنها می شود. هنگامی که یک تبلیغ به خوبی با پلتفرم خود ترکیب می شود، احساس ایمنی به دست می آورد. به نظر می رسد و مانند هر محتوای دیگری است، بنابراین اگر جالب باشد، کاربران احساس می کنند مجبور به کلیک کردن هستند.

توانمندسازی مصرف کنندگان

هنگامی که مصرف کنندگان مشکلی دارند، به دنبال راه حل به اینترنت هستند، نه یک محصول. برندهایی که بر ارائه آموزش و کمک تمرکز دارند، ارزش بیشتری نسبت به برندهایی دارند که این کار را انجام نمی دهند. به عنوان مثال، کاربران ممکن است راه حلی برای مشکل خود در ویجت توصیه محتوا پیدا کنند. همانطور که آنها مقالاتی را می خوانند که تنها هدفشان فروش است، یک مقاله توصیه شده راهنمایی لازم را به آنها می دهد. اکنون که آن‌ها در سایت هستند، هنگام تصمیم‌گیری برای خرید، به احتمال زیاد آن برند را بر دیگری انتخاب می‌کنند.

و بخوانید:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. بازاریابی بومی شکلی از تبلیغات است که به طور یکپارچه محتوای تبلیغاتی را در یک پلتفرم یا نشریه ادغام می کند و به نظر می رسد که بخشی طبیعی از تجربه کاربر است. این نوع بازاریابی به گونه ای طراحی شده است که مخل نباشد و با ظاهر و احساس محتوای اطراف هماهنگ باشد و امکان تعامل ارگانیک تری بین برند و مصرف کننده را فراهم کند.

    بازاریابی بومی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند مقالات حمایت شده، پست های رسانه های اجتماعی، ویدئوها یا قرار دادن محصول در یک قطعه محتوا. در مقایسه با اشکال سنتی تبلیغات، اغلب به عنوان یک روش موثرتر و کمتر مداخله جویانه برای دستیابی به مشتریان در نظر گرفته می شود، زیرا به برندها اجازه می دهد تا با مخاطبان هدف خود به روشی واقعی تر و معتبرتر ارتباط برقرار کنند.

    با این حال، برای برندها مهم است که اطمینان حاصل کنند که تلاش‌های بازاریابی بومی آنها شفاف است و به وضوح به عنوان محتوای حمایت‌شده برچسب‌گذاری شده است تا اعتماد مشتریان را حفظ کند. شفافیت کلید موفقیت بازاریابی بومی است، زیرا به ایجاد اعتبار و ایجاد رابطه مثبت با مخاطبان کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *