بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

اتوماسیون بازاریابی: تعریف، نکات و مثال ها

اتوماسیون بازاریابی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد بهره وری را افزایش دهید، چرخه فروش را کوتاه کنید و تبدیل های خود را بهبود بخشید. و از آنجایی که اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد کارهای خسته کننده و تکراری را خودکار کنید، زمان تیم بازاریابی خود را برای تمرکز روی کارهای مهم تر آزاد خواهید کرد. استفاده موفقیت‌آمیز از اتوماسیون بازاریابی در بخش خودتان، زمانی که شما کار کوچکی را شروع می‌کنید، زمان می‌برد و کارکردهای این فناوری را در حین کار یاد می‌گیرید.

در این مقاله از ایوسی، اتوماسیون بازاریابی چیست، چگونه کار می‌کند و بهترین روش‌ها را به اشتراک می‌گذاریم تا به شما کمک کند بازاریابی خود را به طور مؤثرتری خودکار کنید.

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

اتوماسیون بازاریابی فرآیند استفاده از فناوری برای خودکارسازی فعالیت های بازاریابی، به ویژه کارهای تکراری مانند ارسال در رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی یا کمپین های تبلیغاتی است. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی، می توان پیام ها را به طور خودکار طبق دستورالعمل های سفارشی به نام گردش کار ارسال کرد. گردش کار می تواند از ابتدا ایجاد شود یا شرکت ها می توانند از الگوهای از پیش تعریف شده برای دستیابی به اتوماسیون مورد نظر خود استفاده کنند.

با استفاده از اتوماسیون بازاریابی، شرکت ها می توانند کارایی را به حداکثر برسانند و درآمد را افزایش دهند، در حالی که تجربه را برای مشتریان بالقوه و مشتریان شخصی سازی کنند.

مرتبط: ۷ روش برای استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری

اتوماسیون بازاریابی چگونه کار می کند؟

راه های مختلفی وجود دارد که بازاریابان از سیستم های اتوماسیون بازاریابی برای اجرای استراتژی ها استفاده می کنند.

استفاده از کوکی ها

کوکی ها قطعات کوچکی از داده های ذخیره شده در رایانه کاربر هستند. هدف از کوکی پیگیری سابقه مرور شما یا ثبت اطلاعات ورود به سیستم است. شرکت‌ها می‌توانند از کوکی‌ها برای اتوماسیون بازاریابی، ردیابی بازدیدکنندگان از طریق صفحات وب‌سایت خود، ایجاد امتیاز بر روی مشتریان احتمالی و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی بر اساس فعالیت بازدیدکنندگان استفاده کنند.

مطالب مرتبط: مهارت های کامپیوتری: تعاریف و مثال ها

تعیین معیارها

شرکت ها از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای تعیین معیارها و نتایج فرآیندها استفاده می کنند. این به طور کلی به عنوان گردش کار شناخته می شود. معیارها ذخیره و اجرا می‌شوند و با هر سرنخ جدیدی که وارد می‌شود، فرآیندهای از پیش تعیین‌شده دنبال می‌شوند. اغلب سرنخ‌ها براساس کیفیت امتیازدهی می‌شوند و به تیم‌های فروش تحویل داده می‌شوند، اگرچه این بستگی به نحوه تنظیم گردش کار دارد.

با استفاده از فرم های تماس

بازاریابان از فرم‌های تماس برای جمع‌آوری اطلاعات احتمالی استفاده می‌کنند و سپس از اتوماسیون برای قرار دادن سرنخ‌ها در سطل‌ها و برقراری ارتباط با آنها بر اساس اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌اید استفاده می‌کنند.

نکاتی برای اتوماسیون بازاریابی

تعدادی از بهترین شیوه ها وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد اتوماسیون برای افزایش نرخ تبدیل، افزایش بهره وری، ساده سازی گردش کار و بهبود روابط با مشتری کمک کند.

  • کارهای تکراری را خودکار کنید

  • به طور خودکار به سرنخ ها امتیاز دهید و فروش را مطلع کنید

  • سرنخ های خود را تقسیم بندی کنید

  • شخصی باشد

  • ساده شروع کنید و مقیاس را افزایش دهید

  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید

مطالب مرتبط: ۱۵ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند

کارهای تکراری را خودکار کنید

همانطور که در حال ارزیابی بخش هایی از کسب و کار خود هستید که می توانید آنها را خودکار کنید، به دنبال کارهای تکراری باشید که ممکن است برای تیم شما وقت گیر باشد. برخی از نمونه های رایج این موارد عبارتند از:

خودکار کردن این وظایف در وقت شما صرفه جویی می کند و به شما امکان می دهد آنها را بهتر از یک انسان انجام دهید و خطر اشتباهات پرهزینه را از بین می برد. ادغام ها را در نظر داشته باشید زیرا به دنبال راه هایی برای پیاده سازی اتوماسیون نیز هستید. اغلب اوقات، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی با تبلیغات فیس بوک یا پردازشگر پرداخت شما ادغام می شود تا تعداد حوزه هایی از کسب و کار شما را افزایش دهد که می توانید خودکارسازی کنید.

به طور خودکار به سرنخ ها امتیاز دهید و فروش را مطلع کنید

امتیازدهی سرنخ بخشی از مدیریت سرنخ است که به شما امکان می دهد بر اساس علاقه آنها به محصولات یا خدمات، ارزش هایی را به آنها بچسبانید. به دلیل چرخه‌های فروش طولانی‌تر، امتیازدهی سرنخ به ویژه برای کسب‌وکارهای تجاری (B2B) مفید است. با چرخه فروش طولانی، درک اینکه چگونه محصول شما به سازمان شما علاقه مند است، تبدیل آنها به خریدار را آسان تر می کند. به عنوان مثال، با استفاده از نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی، می‌توانید تعامل سرنخ‌های خود را با پیام‌رسانی ردیابی کنید، رفتار آن‌ها را در وب‌سایت خود نظارت کنید و نقاط تماس را در چندین پلتفرم، از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید. سپس نرم افزار می تواند امتیازات سرنخ را تعیین کند و تیم فروش را برای پیگیری سرنخ مطلع کند.

سرنخ های خود را تقسیم بندی کنید

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای خودکارسازی موفقیت‌آمیز بازاریابی شما این است که سرنخ‌ها را به‌موقع تقسیم‌بندی کنید. ثابت شده است که ایمیل‌های تقسیم‌بندی شده دارای نرخ باز بالاتر، نرخ تعامل بالاتر و تعداد تبدیل‌های فروش بیشتری هستند. مخاطبین جدید را بر اساس علایق و تعامل آنها تقسیم بندی کنید. یک راه عالی برای شروع این است که از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی خود بخواهید آنها را بر اساس نحوه به دست آوردن سرنخ برچسب گذاری کند. به عنوان مثال، اگر به دلیل خرید محصول خاصی اضافه شوند، ممکن است به محصولات دیگری در آن دسته یا دسته های مشابه علاقه مند شوند. به همین ترتیب، اگر آنها برای دریافت چیزی رایگان ثبت نام کردند، ممکن است به محصولات یا خدمات مرتبط با آن کالای رایگان علاقه مند شوند.

شخصی باشد

به یاد داشته باشید که وقتی پیام می فرستید، همچنان با انسان ها صحبت می کنید. در حالی که ممکن است پیام‌رسانی برای پیام‌های B2B تا حدودی رسمی‌تر باشد، شما همچنان با مردم در ارتباط هستید. از اتوماسیون برای شخصی سازی پیام های خود بر اساس اطلاعاتی که در مورد مخاطبین خود می دانید استفاده کنید.

از کوچک شروع کنید و مقیاس را افزایش دهید

هنگامی که به تازگی با اتوماسیون بازاریابی شروع کرده اید، ابتدا کارهای کوچک و ساده را خودکار کنید، به ویژه کارهایی که تیم بازاریابی شما قبلاً آنها را خسته کننده می داند. هنگامی که نحوه استفاده از نرم افزار اتوماسیون خود را فهمیدید، می توانید حوزه های بازاریابی خود را که خودکار می کنید گسترش دهید و نتایج را بهبود بخشید.

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید با کدام راه‌حل‌ها ارتباط برقرار کنید، بهترین زمان برای برقراری ارتباط با آن‌ها است و می‌تواند پیام را ارائه دهد. با این حال، یکی از مهم ترین مؤلفه ها برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن این فرآیند، اطمینان از ایجاد محتوای با کیفیت است. مطمئن شوید که متعهد هستید که فقط محتوای با کیفیت برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود ایجاد کنید.

اتوماسیون بازاریابی

نمونه هایی از اتوماسیون بازاریابی

در اینجا چند نمونه از حوزه‌های کسب‌وکارتان آورده شده است که می‌توانید آن‌ها را به‌طور خودکار برای تعامل بهتر با سرنخ‌ها و مشتریان خود به کار ببرید:

  • توالی خوش آمد گویی: پس از اینکه مشتریان در وب سایت شما ثبت نام کردند، می توانید یک ایمیل خوشامدگویی برای آنها ارسال کنید تا درباره شما، کسب و کارتان اطلاعات بیشتری به آنها بدهید یا آنها را تشویق کنید که خرید کنند. همچنین می‌توانید یک سری ایمیل برای آنها ارسال کنید که برای انتقال سریع‌تر آنها از طریق قیف فروش طراحی شده‌اند.

  • کمپین پیگیری شخصی شده: بر اساس آنچه مشتریان خریداری کرده‌اند، می‌توانید یک کمپین پیگیری برای آنها ارسال کنید، توصیه‌هایی برای خرید بر اساس سفارش قبلی‌شان ارائه دهید، از آنها بخواهید نظرات خود را ارسال کنند یا عکس‌ها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

  • ایمیل‌های یادآوری: می‌توانید ایمیل‌هایی را ارسال کنید که به افراد در مورد مواردی که در سبد خرید خود گذاشته‌اند، بدون چک کردن یا برای کسانی که بار اول ایمیل شما را باز نکرده‌اند، یادآوری کنید. اگر فروش در محل در حال انجام است، می توانید یادآوری هایی ارسال کنید تا مشتریان را تشویق کنید که از مزیت پیشنهاد قبل از پایان آن استفاده کنند.

  • کمپین‌های بازگشتی: می‌توانید مشتریانی را هدف قرار دهید که در یک بازه زمانی مشخص از مجموعه شما خرید نکرده‌اند. می‌توانید بر اساس خریدهای قبلی یا کدهای کوپن، توصیه‌های محصول را برای آنها بفرستید تا آنها را تشویق کنید از شما خرید کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *