بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱ نوع بازاریابی الکترونیکی مقرون به صرفه

انواع مختلف بازاریابی الکترونیکی چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

استراتژی‌های بازاریابی مؤثر به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به مشتریانی دست یابند که قدرت خرید خود را تشخیص می‌دهند. بازاریابی الکترونیکی می تواند کسب و کارها را با موفقیت مخاطبان هدف خود را جذب کند. همچنین می تواند به ارتباط آنها با مشتریانی کمک کند که ارزش های شرکت و تصویر برند را در تصمیمات خرید خود لحاظ می کنند.

در این مقاله از ایوسی، به این می‌پردازیم که بازاریابی الکترونیکی چیست، کشف می‌کنیم که چرا مهم است و ۱۱ نوع بازاریابی الکترونیکی مقرون‌به‌صرفه را بررسی می‌کنیم که می‌تواند به شما در دستیابی به مخاطبان و افزایش درآمد کمک کند.

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی الکترونیکی یک رشته تبلیغاتی است که شامل کلیه فعالیت های بازاریابی است که توسط یک تجارت آنلاین با استفاده از دستگاه الکترونیکی یا اینترنت انجام می شود. نام های دیگر این نوع بازاریابی عبارتند از بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین، بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی. در این چارچوب، یک کسب و کار از رسانه ها و فناوری های مدرن برای جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی و ساختن هویت برند استفاده می کند. ابزارهای آنلاین بسیاری وجود دارد که یک کسب و کار می تواند بر اساس اهداف کسب و کار، محصولات، ظرفیت و بازار هدف شما برای بازاریابی الکترونیکی استفاده کند.

مطالب مرتبط: بازاریابی الکترونیکی در مقابل بازاریابی دیجیتال: تفاوت چیست؟

چرا بازاریابی الکترونیکی مهم است؟

مهم است که یک برنامه بازاریابی الکترونیکی موثر برای کسب و کار خود داشته باشید تا با رشد و تغییرات در استفاده از فناوری مشتریان خود همگام شوید. در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که بازاریابی الکترونیکی بسیار مهم است:

مشتریان آنلاین

مردم روزانه در اینترنت جستجو می کنند تا اطلاعات مختلفی در مورد مشاغل، محصولات و خدمات بیابند. بازاریابی الکترونیکی ارزشمند است زیرا به شما امکان می دهد به افرادی دسترسی پیدا کنید و آنها را هدف قرار دهید که در حال حاضر از دستگاه های الکترونیکی و اینترنت برای تعامل با شرکت ها استفاده می کنند.

کانال های ارتباطی جایگزین

بازاریابی الکترونیکی به شما کمک می کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط بهتری برقرار کنید. دستیابی به مشتریان از طریق کانال های بازاریابی دیجیتال، یافتن اطلاعات تماس شما را ساده می کند. سپس مرورگرها می‌توانند مستقیماً از دستگاه‌هایشان با کسب‌وکارتان تماس بگیرند، چت کنند، پیام بدهند یا ایمیل بزنند. وقتی پاسخ می دهید، ارتباط دو طرفه ای را شروع می کنید، که باعث ایجاد روابط می شود و به مخاطبان شما کمک می کند تا شرکت شما را به عنوان یک منبع ارزشمند اطلاعات ببینند. این ممکن است به مشتریان غیرمشتری کمک کند تا مشتری شوند.

بازاریابی شخصی و تجربیات سفارشی

افرادی که کسب و کار شما را به صورت آنلاین پیدا می کنند ممکن است به دلایل مختلف با شرکت شما تماس بگیرند. بازاریابی الکترونیکی شما را قادر می سازد تا استراتژی های تبلیغاتی خود را شخصی سازی کنید و تجربیات سفارشی سازی شده ای ایجاد کنید که بهترین علایق مخاطبان را هدف قرار می دهد. بازاریابی الکترونیکی شخصی به شما کمک می کند تا تجربه بهتری را برای سرنخ های جدید ارائه دهید، که می تواند آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

ترافیک با کیفیت

هنگامی که بازاریابی الکترونیکی به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد، می تواند به شما کمک کند تا به سرنخ های مناسب در زمان مناسب برسید و آنها را به وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید. شما می توانید با هدف گذاری خود بسیار دقیق عمل کنید و اطمینان حاصل کنید که به افرادی دسترسی پیدا می کنید که می دانید به کسب و کار شما علاقه مند هستند. بازاریابی الکترونیکی به شما این امکان را می دهد که سرنخ ها را بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی، سرگرمی ها، علایق و عادات خرج کردن هدف قرار دهید.

دیده شدن برند

ابزارها و استراتژی های بازاریابی الکترونیکی به شما این امکان را می دهد که دیده شدن نام تجاری خود را افزایش دهید و مردم را با کسب و کار خود بیشتر آشنا کنید. هنگامی که مردم به طور مکرر با یک کسب و کار یا نام تجاری تعامل دارند، احساس راحتی و آشنایی پیدا می کنند. مردم در هنگام خرید به احتمال زیاد کسب و کاری را انتخاب می کنند که به آن عادت کرده اند. سرنخ‌ها همچنین می‌توانند همیشه به وب‌سایت کسب‌وکار و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند و دید شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

تنوع کمپین

با بازاریابی الکترونیکی، می توانید چندین کمپین بازاریابی را از طریق کانال های مختلف به طور همزمان اجرا کنید و دسترسی خود را به حداکثر برسانید. اینترنت به کسب‌وکارها این ظرفیت را می‌دهد که مشتریان زیادی را جذب کنند و همچنان تجربه‌ای با کیفیت ارائه دهند. اکثر وب سایت های تجاری می توانند چندین مشتری و چندین تراکنش را به طور همزمان مدیریت کنند، که به شما امکان می دهد تجارت خود را به سرعت توسعه دهید.

راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

۱۱ نوع بازاریابی الکترونیکی

در اینجا ۱۱ استراتژی بازاریابی الکترونیکی مقرون به صرفه وجود دارد که می توانید برای بازاریابی آنلاین کسب و کار خود از آنها استفاده کنید:

۱. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو شامل ساختار یا ویرایش وب سایت شما برای بهبود قرارگیری آن در نتایج جستجو به صورت رایگان است. هدف از سئو این است که موتورهای جستجو را وادار کند تا وب سایت شما را تا حد ممکن در نتایج برای کلمات کلیدی یا عبارات خاص رتبه بندی کنند. علاوه بر این، شما سعی می کنید موتورهای جستجو را آموزش دهید تا محتوای شما را به عنوان راه حلی برای درخواست کاربر توصیه کنند.

سئو از عوامل درون صفحه مانند ساختار طراحی، تجربه کاربر و محتوا و همچنین عوامل خارج از صفحه مانند بک لینک ها و اشتراک گذاری های اجتماعی برای برقراری ارتباط با برنامه موتور جستجو و ارائه اطلاعات در مورد هدف سایت استفاده می کند. سئوی خوب اجرا شده به کسب و کارها کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود برسند و در نتایج جستجو بالاتر از رقبا قرار گیرند که می تواند منجر به جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش شود.

مرتبط: راهنما: سئو چیست؟

۲. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی شامل ایجاد یک لیست مشترک یا پایگاه داده از مشتریان بالقوه مورد نظر و سپس بازاریابی یک محصول یا خدمات برای آنها از طریق ایمیل است. بازاریابان ایمیل می توانند به طور خاص بخش هایی از آن لیست های ایمیل را مورد هدف قرار دهند و مکاتبات متناسب با آن را برای افزایش تبدیل ایجاد کنند.

۳. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها افرادی هستند که تعداد زیادی دنبال کننده در رسانه های اجتماعی دارند و محصولات یا خدمات را در ازای پرداخت هزینه تبلیغ می کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت با یکی از این افراد تماس گرفته و شراکت ایجاد کند. اینفلوئنسر در ازای ایجاد یا به اشتراک گذاری محتوا در مورد یک کسب و کار خاص با دنبال کنندگان خود، غرامت یا محصولات و خدمات پولی دریافت می کند.

مرتبط: راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ

۴. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک استراتژی بازاریابی الکترونیکی است که شامل سه طرف است: مالک محصول، بازاریاب وابسته و مصرف کننده نهایی. بازاریاب های وابسته محصولی را انتخاب می کنند و سپس با استفاده از وبلاگ ها، ویدئوها یا تبلیغات آن را برای مالک تبلیغ می کنند. مصرف کننده می تواند با استفاده از لینک ارائه شده توسط شرکت وابسته، محصول را به صورت آنلاین خریداری کند، معمولاً با قیمتی با تخفیف. بازاریاب وابسته می تواند در هر فروش کمیسیون از پیش تعیین شده ای دریافت کند.

مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی وابسته

۵. بازاریابی شهرت

بازاریابی شهرت یک استراتژی بازاریابی الکترونیکی است که از رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های بررسی مشتری برای افزایش شهرت کسب‌وکار و افزایش فروش استفاده می‌کند. از آنجایی که از زمان اختراع اینترنت، افراد بیشتری در خرید آنلاین شرکت می‌کنند، بررسی‌ها و ارجاع‌های آنلاین به منبعی برای تأیید محصول و توصیه‌ها برای مصرف‌کنندگان تبدیل شده‌اند. بازاریابی شهرت شامل ایجاد تصویر یک برند با تشویق مشتریان به ارسال نظرات مثبت در پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی خاص است.

۶. بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدیویی از رسانه های متحرک برای افزایش آگاهی، افزایش تعامل و افزایش فروش در کانال های دیجیتال و اجتماعی استفاده می کند. با بازاریابی محتوا همپوشانی دارد و نقش مهمی در بازاریابی الکترونیکی ایفا می کند و به کسب و کارها اجازه می دهد تا با رسانه های مختلف به مخاطبان خود دست یابند. بازاریابی ویدئویی روشی بسیار موثر برای جلب توجه و احساسات مخاطبان هدف و تبلیغ محصول یا خدمات شما است.

۷. بازاریابی پیام فوری

بازاریابی پیام‌رسانی فوری به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا به سرعت و به طور موثر به مخاطبان هدف خود دست یابند. این استراتژی بازاریابی از پلتفرم‌های چت بلادرنگ برای پشتیبانی از مشتری، تبلیغ پیشنهادات ویژه و ارسال اعلان‌ها استفاده می‌کند. این نوع بازاریابی به مشتریان گزینه دیگری برای برقراری ارتباط فوری با نماینده خدمات مشتری به جای تماس با شماره تلفن یا برقراری ارتباط در یک زنجیره ایمیل می دهد.

۸. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا ایجاد و توزیع محتوای رایگان و آموزنده است. تمرکز این نوع بازاریابی بر برقراری ارتباط با مشتریان به جای فروش یک محصول است. هدف کسب‌وکارها جذب و حفظ یک مخاطب هدف خاص با ارائه دانش ارزشمند و ثابت است. بازاریابی محتوا می تواند یکی از بهترین انواع بازاریابی الکترونیکی برای یک وب سایت تجاری باشد زیرا موتورهای جستجو وب سایت ها را بر اساس اطلاعات هر صفحه رتبه بندی می کنند. هرچه محتوای باکیفیت بیشتری در وب سایت خود داشته باشید، فرصت های بیشتری برای ظاهر شدن در نتایج جستجو خواهید داشت و این امر باعث می شود افراد به راحتی کسب و کار یا محصول شما را پیدا کنند.

مطالب مرتبط: ۳۲ نکته مفید بازاریابی محتوا

۹. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO می تواند نقش مهمی در موفقیت کلی هر استراتژی بازاریابی اینترنتی داشته باشد. این فرآیند افزایش درصد بازدیدکنندگان وب سایت است که اقدام مورد نظر خود را انجام می دهند که به عنوان تبدیل شناخته می شود. آنچه تبدیل به حساب می‌آید از کسب‌وکاری به کسب‌وکار دیگر متفاوت است و می‌تواند هر چیزی از تکمیل فرم گرفته تا خرید باشد.

این امکان وجود دارد که در هر قدمی که مشتری به سمت تبدیل برمی‌دارد، برخی این فرآیند را رها کنند. هدف CRO کاهش تعداد مشتریان از دست رفته با درک اینکه چگونه یک وب سایت را تجربه می کنند، چه اقداماتی انجام می دهند و چه چیزی آنها را از برداشتن گام بعدی به سمت تبدیل باز می دارد. با این داده ها، متخصصان CRO می توانند وب سایت را برای به حداکثر رساندن تبدیل در هر مرحله بهینه کنند.

موارد مرتبط: نرخ تبدیل ۱۰۱: نحوه محاسبه، ردیابی و بهینه سازی نرخ تبدیل

۱۰. بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ترویج یک تجارت و ارتباط با مشتریان است. این یک شکل بازاریابی مقرون به صرفه است زیرا اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی به کسب و کارها اجازه می دهند تا به صورت رایگان پروفایل ایجاد کنند. کارشناسان SMM از بازاریابی رسانه های اجتماعی نه تنها برای فروش، بلکه برای ساختن برند نیز استفاده می کنند. این روش می تواند برای افزایش تعامل، ایجاد روابط، گردآوری تحقیقات بازار، نمایش محصولات و تجلیل از دستاوردهای یک سازمان موثر باشد.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

۱۱. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) یک استراتژی بازاریابی الکترونیکی است که به کسب و کارها کمک می کند با پرداخت هزینه فضای تبلیغاتی در موتورهای جستجو و سایر وب سایت ها، بازدیدکنندگان سایت را جذب کنند و محصولات یا خدمات بیشتری را بفروشند. زمانی که این استراتژی به درستی استفاده شود، می تواند ترافیک یک سایت یا صفحه خاص را افزایش دهد. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک به شما این امکان را می دهد که فقط زمانی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند، در حین حرکت پرداخت کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *