بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در بازاریابی چیست؟

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر بدانید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

رسانه های اجتماعی به بازاریابان این قدرت را داده است که از محتوای جدید و پلتفرم های جدید برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنند. افزایش محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، به سرعت به یک منبع کلیدی برای بسیاری از برندها تبدیل شده است. اگر علاقه مند هستید که کاربران خود را به حامیان برند تبدیل کنید، ممکن است از یادگیری بهترین شیوه های UGC بهره مند شوید.

در این مقاله از ایوسی بازاریابی UGC را تعریف می کنیم، مزایای آن را بررسی می کنیم و نحوه استفاده موثر از بازاریابی UGC را توضیح می دهیم.

بازاریابی UGC چیست؟

بازاریابی UGC استفاده از تصاویر، ویدئوها یا سایر رسانه های ساخته شده توسط مصرف کنندگان واقعی محصول شما به عنوان مواد تبلیغاتی است. UGC که اغلب از رسانه‌های اجتماعی تهیه می‌شود، بازخورد صادقانه و بدون فیلتری را که مصرف‌کنندگان می‌خواهند از یکدیگر دریافت کنند و آن‌ها را بر تبلیغات سنتی و ساخت شرکت ترجیح می‌دهند، تجسم می‌دهد.

با افزایش محبوبیت بازاریابی UGC، کاربران آنلاین بیشتری تجربیات شخصی خود را با محصولات به اشتراک می گذارند، نظرات خود را در مورد آنها به اشتراک می گذارند و شبکه های اجتماعی خود را تشویق می کنند تا کالاها و خدمات مورد علاقه خود را امتحان کنند. این روندها باعث شده است که UGC به روشی با ارزش فزاینده برای کسب و کارها تبدیل شود تا با مشتریان درگیر شوند، درک عمومی از برند خود را بهبود بخشند و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنند.

مطالب مرتبط: ۱۶ نوع محتوای رسانه های اجتماعی

چرا از بازاریابی UGC استفاده کنیم؟

چندین مزیت UGC می تواند به برند شما ارائه دهد:

اعتماد مصرف کننده بیشتر

بسیاری از مصرف کنندگان به طور فعال به تبلیغات سنتی بی اعتماد هستند. با استفاده از اینترنت، آنها می دانند که در عوض می توانند نظرات واقعی افراد دیگری را که انگیزه مالی برای فروش محصول یک شرکت ندارند، بیابند. بنابراین، وقتی می بینند که شخصی مورد اعتماد بازخورد مثبتی از خود به جای می گذارد، آن اطلاعات را نسبت به سایر اشکال بازاریابی ارزش قائل می شوند.

UGC به بازاریابان امکان دسترسی به ابزارهای تبلیغاتی را می دهد که ساخت آنها تقریبا غیرممکن است. حتی زمانی که برندها تلاش می کنند تبلیغاتی ایجاد کنند که به نظر می رسد توسط کاربر تولید شده است، معمولاً نمی توانند به اصالت UGC واقعی دست یابند. دادن تجربه مشتری به مشتریان که می‌خواهند مستلزم ترکیب حداقل بخشی از محتوایی است که همتایان آن‌ها تولید می‌کنند، نه اینکه صرفاً بر تولیدات بازاریابی شرکت شما تکیه کنند.

بازاریابی مقرون به صرفه

بازاریابی UGC یک استراتژی استثنایی مقرون به صرفه است. تبلیغات سنتی قبل از تولید هر چیزی قابل استفاده نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد. شرکت ها بازاریاب های خود یا خدمات خارجی را استخدام می کنند، با آنها مشورت می کنند، ایده ها را توسعه می دهند، بهترین ها را تولید می کنند، فضای تبلیغاتی را خریداری می کنند و بازخوردهای مختلف را برای هر قالب تحلیل می کنند. با بازاریابی UGC، شرکت شما فقط باید رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های تولید محتوا را زیر نظر داشته باشد و آنچه را که کاربران قبلاً ساخته‌اند بازنشر کند. با تجزیه و تحلیل نرخ تعامل از نظر کلیک‌ها، نظرات و لایک‌ها، می‌دانید که مخاطبانتان چه واکنشی نسبت به UGC که به اشتراک گذاشته‌اید نشان می‌دهند.

برای کسب و کارهای کوچکی که تیم بازاریابی ندارند، UGC منحصر به فرد است. این فرصت را به شرکت‌ها با هر بودجه و اندازه‌ای ارائه می‌دهد تا با مشتریان تعامل داشته باشند، تصویر مثبتی از برند منتشر کنند و تبدیل‌های بیشتری ایجاد کنند.

مطالب مرتبط: ۱۶ نوع محتوای بازاریابی برای جذب مخاطب

جامعه کاربری پیشرفته

شرکت‌ها اغلب سعی می‌کنند جوامع برند را توسعه دهند، جایی که مصرف‌کنندگان مشتاق یک محصول با یکدیگر تعامل دارند و آگاهی بیشتری را در بین عموم ایجاد می‌کنند. با توجه به مقاومت مردم در برابر تبلیغات سنتی، انجام این کار اغلب یک چالش بزرگ است. با این حال، بازاریابی UGC به طور منحصر به فردی برای دستیابی به این هدف مناسب است.

رسانه‌های اجتماعی و دیگر انجمن‌های اینترنتی به افراد همفکر این امکان را می‌دهند تا به سلایق، سرگرمی‌ها و ارزش‌های مشترک خود بپیوندند. به جای اینکه مجبور باشید خودتان به اعضای بالقوه جامعه برندتان دسترسی پیدا کنید، UGC می تواند این کار را برای شما انجام دهد و شناسایی افراد علاقه مند به برند شما را آسان می کند. UGC مردم را تشویق می کند تا در مورد قدردانی خود از محصول شما به صورت ارگانیک صحبت کنند و آگاهی از نام تجاری شما را به افراد در شبکه های خود گسترش دهند.

آسان برای افزایش مقیاس

از آنجایی که برندها در حال حاضر حضور آنلاین خود را در بسیاری از سایت ها و پلتفرم های رسانه ای حفظ می کنند، اغلب برای ایجاد محتوای کافی برای زنده نگه داشتن نام تجاری خود تلاش می کنند. UGC می تواند بسیاری از این مشکل را به دلیل تعداد دفعاتی که کاربران در رسانه های اجتماعی پست می کنند، از بین ببرد. حتی کسب‌وکارهای کوچک معمولاً مشتریانی را مجبور می‌کنند که از محصولات آنها عکس بگیرند یا هر روز از آنها نظر ارسال کنند.

چه نیاز به تصاویری برای وب سایت خود داشته باشید و چه به یک نقل قول مثبت برای درج در ایمیل بازاریابی، هنگامی که UGC را به عنوان یک منبع قابل اعتماد در نظر می گیرید، بسیاری از استرس تولید محتوا را که بسیاری از کسب و کارها با آن مواجه هستند از بین می برید. به خصوص که دوربین‌های گوشی‌های هوشمند همچنان از نظر کیفیت بهبود می‌یابند و کاربران به عکاسان موبایل بهتری تبدیل می‌شوند، میزان محتوای جذاب بصری که می‌توانید از مشتریان خود قرض بگیرید همچنان در حال افزایش است.

مرتبط: ۸ مرحله برای ایجاد استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی موفق

تعامل رسانه های اجتماعی بهبود یافته است

برندهایی که به طور قابل اعتماد سطوح بالایی از تعامل با رسانه‌های اجتماعی را ایجاد می‌کنند، شهرت خود را برای شخصیت‌پذیر بودن و فعال بودن آنلاین ایجاد می‌کنند. در نتیجه، آنها همچنان به گسترش حضور خود در رسانه های اجتماعی ادامه می دهند و از مشتریان فعلی خود و مشتریان جدید تعامل بیشتری کسب می کنند. UGC راهی عالی برای افزایش فعالیت رسانه های اجتماعی خود بدون نیاز به ایجاد محتوای شخصی یا برنامه ریزی پست های قبلی است. درعوض، می‌توانید برای ایجاد صدای برندتان و ایجاد ارتباطات جدید با مشتریان، به UGC که کاربرانتان قبلاً از آن لذت می‌برند تکیه کنید.

نحوه استفاده موثر از بازاریابی UGC

اگر می خواهید بازاریابی UGC را پیاده سازی کنید، می توانید از استراتژی هایی برای گنجاندن آن در برنامه بازاریابی خود استفاده کنید. برای استفاده از بازاریابی UGC مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ایجاد اهداف

اولین قدم برای استفاده از بازاریابی UGC، ایجاد اهداف است تا بتوانید موفقیت کمپین را پیگیری کنید. ایجاد اهداف بازاریابی به تیم شما کمک می کند تا یک برنامه استراتژیک ایجاد کند که می تواند اهداف خاصی را برای شرکت انجام دهد. برخی از اهداف ممکن است افزایش آگاهی از برند، ایجاد سرنخ های جدید یا هدایت افراد بیشتری به وب سایت شما باشد. نوع کمپین بازاریابی UGC که راه اندازی می کنید ممکن است بر اساس اهداف شما متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: ۷ هدف در بازاریابی و چرایی اهمیت آنها

۲. از کاربران خود بپرسید

اگر محتوای کاربران در حال حاضر عمومی است و در مورد برند شما به طور مطلوب بحث می‌کند، ممکن است به نظر درست باشد، اما تا زمانی که صریحاً آن را دریافت نکرده‌اید، از فرض اینکه مجوز دارید، خودداری کنید. وقتی محتوایی را که می‌خواهید استفاده کنید پیدا کردید، به سادگی کاربر را در یک نظر تگ کنید و بپرسید که آیا می‌توانید آن را با مخاطبان گسترده‌تر خود به اشتراک بگذارید. اکثر کاربران از توجه و فرصت کمک به برندی که قبلاً از آن لذت می برند قدردانی می کنند.

شما می توانید هشتگ منحصر به فرد خود را ایجاد کنید و کاربران را تشویق کنید که از آن در پست های خود استفاده کنند. اگر مشتریان شما بدانند که به دنبال UGC با کیفیت هستید، ممکن است عکس‌های بهتری بنویسند یا خلاقیت فوق‌العاده‌ای داشته باشند و در نتیجه مواد تبلیغاتی باکیفیتی که نیازهای برند شما را برآورده می‌کند، به دست آورند.

۳. به سرعت حرکت کنید

بسیاری از کاربران در حال حاضر بسیار بیشتر از جدول زمانی یا نمایه خود در استوری های خود پست می گذارند، به خصوص زمانی که پست های مرتبط با محصول را به اشتراک می گذارند. اگر نمی‌خواهید محتوای بالقوه عالی را از دست بدهید، مطمئن شوید که رسانه‌های اجتماعی را در طول روز زیر نظر دارید و قبل از ناپدید شدن با کاربران تماس بگیرید. اگر برند شما در استوری خودش پست می‌گذارد، UGC می‌تواند راهی ساده برای اطمینان از فعال ماندن رسانه‌های اجتماعی شما در طول روز باشد.

بیشتر بخوانید: مدیر شبکه های اجتماعی چیست؟

۴. قدردانی خود را نشان دهید

قدردانی از تلاش مشتریان شما برای UGC خود و ابراز قدردانی در هنگام درخواست برای اشتراک‌گذاری پست‌هایشان است. برای انجام این کار، می توانید به عنوان بخشی از مسابقه UGC جوایزی ارائه دهید، یا به سادگی به مشتریانی که محتوای استثنایی برای برند شما تولید می کنند، هدیه ارائه دهید.

بسیاری از مصرف کنندگان به طور مستقل UGC را ایجاد می کنند زیرا آنها کاربران باهوش رسانه های اجتماعی هستند که می خواهند فالوورهای بیشتری به دست آورند و دید آنلاین خود را افزایش دهند. بسیار مهم است که سازندگان UGC را که بازنشر می کنید تگ کنید تا آنها نیز بتوانند از خلاقیت و تفکرشان بهره ببرند. وقتی دیگران می بینند که چگونه برند شما به طور مثبت و سخاوتمندانه با تک تک کاربران رسانه های اجتماعی درگیر می شود، آنها نیز ممکن است تمایل داشته باشند در تبلیغ کسب و کار شما مشارکت کنند.

۵. محتوای دریافتی را تجزیه و تحلیل کنید

در حالی که بازاریابان از UGC به دلیل منابع بازاریابی رایگان آن قدردانی می کنند، شرکت شما همچنین می تواند از داده های رایگان مصرف کننده که ارائه می کند استفاده کند. ممکن است تمام UGCهایی را که پیدا کرده اید نشان ندهید، اما می توانید آن را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید مشتریان شما چه احساسی نسبت به محصول شما دارند و از آن استفاده می کنند. ممکن است دریابید که گروه‌هایی خارج از جمعیت هدف شما واقعاً از کالاها و خدمات شما لذت می‌برند، یا ممکن است متوجه شوید که افراد استفاده‌های غیرعادی و هیجان‌انگیزی برای کالاهای شما پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال، یک شرکت مواد غذایی ممکن است افرادی را ببیند که دستور العمل های اصلی را با محصولات خود ایجاد می کنند و مجموعه ای کاملاً جدید از کاربردهای آنها را تشخیص می دهد.

۶. به طور فعال UGC را جستجو کنید

اغلب، برندها برای یافتن UGC به برچسب زدن برند یا محصول خود توسط کاربران اعتماد می کنند. در حالی که این روش می تواند کار کند، بسیاری از کاربران ممکن است از برچسبی که شما در ذهن دارید استفاده نکنند، یا ممکن است هنگام نام بردن از شما اشتباه تایپی داشته باشند. در هر صورت، با جستجوی فعال برای محتوایی فراتر از هشتگ هایی که ایجاد کرده اید، مطمئن می شوید که هیچ UGC عالی را که به برند شما خدمت خوبی می کند، از دست نمی دهید. همچنین ممکن است کاربرانی را که به طور مکرر از هشتگی استفاده می‌کنند که قبلاً مرتبط با نام تجاری خود تشخیص نداده‌اید، پیدا کنید و جریان جدیدی از UGC را برای آینده کشف کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *