بازاریابی بلادرنگ یا “RTM” فرآیند تعامل فوری با مشتریان بر اساس اخبار و اطلاعات فوری است. این در مورد حفظ یک رابطه سازگار با مخاطبان خود با داده های پیشرفته است.
مشتریان مدرن بیش از هر زمان دیگری خواستار هستند و روزهای ۲۴ ساعت انتظار برای به روز رسانی به پایان رسیده است. اشکال فوری ارتباط مانند پیام کوتاه، پیام فوری و رسانه های اجتماعی باعث ظهور بازاریابی بلادرنگ می شود.
مرتبط: ۱۱ نوع بازاریابی الکترونیکی مقرون به صرفه
چگونه بازاریابی بلادرنگ کار می کند
بازاریابی بلادرنگ با اطلاعات فعلی رشد می کند. ممکن است به معنای تطبیق بازاریابی خود با تغییرات در داده های خود یا تغییرات در رفتار مخاطب باشد. روش دیگر، RTM می تواند شامل استفاده از رسانه های اجتماعی برای اظهار نظر در مورد اخبار و پاسخ به سؤالات مشتریان باشد.
پیش از این، بازاریابی بلادرنگ کار آسانی نبود. زمانی که بازاریابان از یک بهروزرسانی یا رویداد مطلع شدند، مدت زیادی طول کشید تا بتوانند یک پاسخ فوری ارائه کنند. در حال حاضر، با رسانه های اجتماعی، ابزارهای گوش دادن اجتماعی و اتوماسیون، بازاریابی متحول شده است.
مرتبط: ۱۱ نمونه داشبورد بازاریابی (با مزایا و انواع)
بازاریابی در زمان واقعی و تجزیه و تحلیل مشتری
روزهای اولیه بازاریابی بلادرنگ پرخطر بود. استفاده از لحظاتی که بدون زمینه یا پس زمینه واقعی رخ می دهند، اغلب باعث اشتباهات تبلیغاتی می شود. نظارت بر رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل مشتریان و سایر ابزارهای روشنگر این مشکل را کاهش می دهد.
با وجود دادههای فراوان برای ایجاد شخصیتهای خریدار و دستورالعملهای اجتماعی، شرکتها اکنون بازاریابی بلادرنگ را با موفقیت بیشتری مدیریت میکنند. هدفگیری و تقسیمبندی تضمین میکند که احساسات و پیامهای مناسب به افراد مناسب میرسند. بازاریابی بلادرنگ هم به موقع و هم مربوط به هر مشتری است. با این حال، شما به ابزارهای مناسب نیاز دارید، از جمله:
- ابزارهای شنیداری اجتماعی
- پلتفرم های اتوماسیون اجتماعی
- ابزارهای تجزیه و تحلیل مشتری
مرتبط: ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی
دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرتانگیز دست پیدا کنیم؟ |
چگونه بازاریابان از بازاریابی در زمان واقعی استفاده می کنند
علیرغم ماهیت آنی، بازاریابی بلادرنگ هنوز به یک برنامه نیاز دارد. برای موفقیت، شرکت ها باید به ۴ جزء کلیدی RTM فکر کنند:
- ماشه: چه اطلاعاتی فرصت بازاریابی بلادرنگ را فراهم می کند؟ به عنوان مثال، به روز رسانی سهام، پیش بینی آب و هوا، جشن های ملی، اخبار فوری یا روند رسانه های اجتماعی.
- مخاطب: کدام گروه ها یا مشتریان با این RTM درگیر خواهند شد؟ به عنوان مثال، مشتریان در مکان های خاص، مشتریان علاقه مند به یک جایگاه خاص، مشتریانی که در جستجوی یک کلمه کلیدی هستند یا افرادی که منتظر بازگشت محصولات در انبار هستند.
- روش: چگونه در زمان واقعی ارتباط برقرار خواهید کرد؟ به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی، پیامک، ایمیل یا پیام فوری.
- نتیجه: می خواهید با بازاریابی بلادرنگ خود به چه چیزی برسید؟ به عنوان مثال، افزایش آگاهی از برند، افزایش تعامل با مشتری یا بهبود درآمد.
مزایای بازاریابی در زمان واقعی
بازاریابی بلادرنگ پاسخی به بزرگترین سوال بازاریاب مدرن است: “چگونه مشتری دائماً متصل را درگیر کنم؟”
امروزه بازاریابی پیچیده تر از همیشه است. پیام ها باید از هیاهوی فزاینده رقابت شما بکاهند و تأثیری ماندگار بگذارند. این به معنای ایجاد کمپین های مناسب، برای افراد مناسب در زمان مناسب است.
بازاریابی بلادرنگ به شرکت ها این فرصت را می دهد که پیام خود را در یک زمینه خاص به اشتراک بگذارند. این تضمین می کند که شما تازه، مرتبط و به روز با نیازهای مخاطبان خود هستید. بازاریابی بلادرنگ به درستی استفاده شود:
- فرصت گسترده تری برای تعامل با مشتریان فراهم می کند
- به شرکت ها اجازه می دهد تا به عنوان رهبران فکری اعتبار کسب کنند
- کمپین های بازاریابی بسیار هدفمند و مرتبط را تسهیل می کند