بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

هر آنچه که باید درباره نرخ کلیک بدانید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

وقتی یک وب سایت را راه اندازی می کنید، دانستن اینکه بازدیدکنندگان چگونه راه خود را به سایت شما پیدا می کنند مفید است. اگر تبلیغات یا کمپین های بازاریابی را اجرا می کنید، باید بدانید که چقدر در جذب بازدیدکنندگان سایت موفق هستند. معیارهای متعددی وجود دارد که می توانید از آنها برای سنجش موفقیت تلاش های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید و نرخ کلیک (CTR) یکی از این معیارها است.

در این مقاله از ایوسی، در خواهید یافت، CTR چیست، چگونه می توانید آن را اندازه گیری کنید و چرا مهم است.

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک یا CTR راهی برای سنجش موفقیت تلاش های بازاریابی دیجیتال است. CTR درصدی است که از بین همه افرادی که آن تبلیغ یا پیوند را دیده اند، روی یک تبلیغ یا پیوند کلیک کرده اند. به عنوان مثال، اگر تبلیغ شما ۱۰۰۰ بار مشاهده شده باشد و پنج نفر روی آن کلیک کرده باشند، CTR شما ۰.۵ درصد خواهد بود.

وب مسترها و توسعه دهندگان اغلب از CTR، همراه با سایر معیارها، به عنوان یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) برای وب سایت ها استفاده می کنند، زیرا این یک راه روشن و ساده برای تعیین کمیت موفقیت یک تبلیغ یا یک کمپین بازاریابی ایمیلی است – می تواند به شما بگوید که چقدر ترافیک دارید. تبلیغات یا ایمیل خاصی به سایت شما فرستاده شد.

مرتبط: ۴ نکته مهم برای بهبود CTR

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

چرا CTR مهم است؟

CTR یک KPI مهم است زیرا نشان می دهد که مخاطبان شما چقدر به مطالب بازاریابی که به آنها نشان می دهید پاسخ می دهند. اگر یک تبلیغ CTR بالایی داشته باشد، می‌توانید فرض کنید که تبلیغ در هدف خود موفق بوده است: افرادی که آن را دیده‌اند را متقاعد می‌کند که روی آن کلیک کنند.

اگر CTR خود را دنبال کنید، می توانید یاد بگیرید که بفهمید مخاطبان شما چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند. CTR کمپین‌های مختلفی را که اجرا کرده‌اید مقایسه کنید و از این داده‌ها برای ایجاد درک کامل از آنچه که مخاطبان شما احتمالاً روی آن کلیک می‌کنند، استفاده کنید. این دانش می تواند به شما در ایجاد کمپین های بازاریابی موفق تری در آینده کمک کند.

موارد مرتبط: ۲۶ روش موثر برای افزایش ترافیک وب سایت شما

CTR چه چیزی را می تواند اندازه گیری کند؟

از CTR می توان برای اندازه گیری موفقیت اشکال مختلف بازاریابی دیجیتال استفاده کرد:

  • CTR ارگانیک تعداد افرادی را که از طریق صفحات نتایج موتورهای جستجو بر روی وب سایت شما کلیک می کنند را اندازه گیری می کند: این برای سنجش موفقیت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مفید است و به شما این امکان را می دهد که ببینید چقدر صفحه وب شما برای افرادی که در جستجوی آنلاین هستند جذاب به نظر می رسد.
  • می‌توانید از CTR برای مشاهده میزان ترافیکی که یک آگهی آنلاین مانند یک بنر تبلیغاتی به سایت شما وارد می‌کند استفاده کنید: این به شما امکان می‌دهد موفقیت یک کمپین تبلیغاتی خاص را ارزیابی کنید.
  • CTR همچنین می‌تواند تعداد کلیک‌های دریافت‌شده از طریق تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) را اندازه‌گیری کند: یک CTR بالا معمولاً منجر به نمره کیفیت تبلیغات بالاتر می‌شود که به مرور زمان می‌تواند هزینه تبلیغات PPC را کاهش دهد.
  • همچنین می‌توانید CTR پست‌های رسانه‌های اجتماعی را محاسبه کنید: این به شما امکان می‌دهد بفهمید چند نفر با محتوایی که در نمایه خود منتشر می‌کنید درگیر هستند.
  • CTR ایمیل‌های بازاریابی می‌تواند برای تعیین میزان موفقیت هر ایمیل در ایجاد کلیک و هدایت ترافیک به سایت شما مفید باشد: می‌توانید از این برای یادگیری بهترین موارد برای مخاطبان خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال

CTR چقدر مهم است؟

CTR از این جهت مهم است که به مدیران وب سایت اجازه می دهد تا ببینند که یک بخش بازاریابی خاص چه میزان ترافیکی را به سایت آنها وارد کرده است. با این حال، برای بسیاری از بازاریابان دیجیتال، کمی بیش از حد ساده است. CTR موارد زیر را در نظر نمی گیرد:

  • چند نفر از یک سایت به عنوان نتیجه غیرمستقیم تلاش های بازاریابی بازدید کردند (یعنی تعداد افرادی که آگهی را دیدند و در اواخر همان روز از سایت بازدید کردند)
  • چند نفر در نتیجه تبلیغات یا ابزار بازاریابی خرید کرده یا پول خرج کردند
  • چند نفر از وب‌سایت بازدید کردند اما بدون کلیک کردن در جای دیگری آن را ترک کردند (نرخ پرش وب‌سایت)

زمان گذاشتن برای بهبود CTR ارزشش را دارد، اما این تنها معیار موفقیت یک کمپین بازاریابی دیجیتال نیست. معیارهای دیگر، مانند نرخ تبدیل و نرخ هزینه به ازای هر تبدیل، برای درک کامل این موفقیت مورد نیاز است. با این حال، CTR بالا احتمالاً نرخ تبدیل را افزایش می دهد، بنابراین مهم است که تلاش های بازاریابی خود را با در نظر گرفتن CTR بهینه کنید.

مطالب مرتبط: بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

فرمول CTR

اندازه گیری CTR

برای اندازه‌گیری CTR، شما به سادگی تعداد کلیک‌هایی را که آگهی یا پیوندتان دریافت می‌کند بر تعداد بازدیدها تقسیم می‌کنید (که به آن نمایش نیز می‌گویند)، سپس آن را در ۱۰۰ ضرب می‌کنید. برای مثال، هفت کلیک روی یک تبلیغ با ۲۷۱ نمایش، CTR 2.58 را به دست می‌دهد. ٪. ماشین حساب های CTR متعددی به صورت آنلاین در دسترس هستند تا به شما در سرعت بخشیدن به فرآیند محاسبه کمک کنند.

هنگامی که CTR یک ایمیل، آگهی یا پست رسانه اجتماعی خاص را مشخص کردید، تصور واضحی از تعداد افرادی که در نتیجه مستقیم آن فشار بازاریابی خاص وارد سایت شما شده اند، خواهید داشت. می‌توانید از این اطلاعات برای کمک به شکل‌دهی تلاش‌های بازاریابی آینده‌تان استفاده کنید، زیرا می‌دانید چه چیزی برای جذب مخاطب هدف شما مؤثر است و چه کاری انجام نمی‌دهد.

CTR خوب چیست؟

CTRهای معمول بسته به نوع دستگاه بازاریابی که اندازه گیری می کنید متفاوت است. به عنوان مثال، CTR های ارگانیک ممکن است بالاتر از CTR های تبلیغات PPC باشند زیرا مخاطبانی را هدف قرار می دهند که به طور فعال به دنبال چیزی آنلاین هستند. به همین ترتیب، CTR های ایمیل بازاریابی افرادی را هدف قرار می دهند که با ثبت نام در لیست پستی موافقت کرده اند—آنها قبلاً به نام تجاری علاقه نشان داده اند، بنابراین ممکن است بیشتر کلیک کنند.

علاوه بر این، CTR ها از صنعتی به صنعت دیگر بسیار متفاوت هستند، و هیچ استاندارد جهانی برای آنچه که CTR را “خوب” می کند، وجود ندارد. میانگین CTR در کل صنعت برای همه انواع بازاریابی ۱.۹٪ است، بنابراین شما باید این را به عنوان حداقل استاندارد در تلاش های بازاریابی خود هدف قرار دهید. از طرف دیگر، می توانید میانگین CTR بازار خود را بررسی کنید تا ایده بهتری در مورد هدف خود داشته باشید.

چگونه CTR خود را بهبود دهیم

اگر CTR تبلیغات یا ایمیل های شما کمتر از میانگین صنعت شما است، برخی از مراحل زیر را برای افزایش نرخ دنبال کنید.

شامل فراخوان برای اقدام باشد

مخاطبان آنلاین تمایل دارند به دستورالعمل‌های واضح پاسخ دهند، بنابراین از عباراتی مانند «اینجا را کلیک کنید» یا «امروز تماس بگیرید.» استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک فراخوان برای اقدام بنویسیم

کلمات کلیدی را به عنوان خود اضافه کنید

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان نشان می دهد که شما چه چیزی را بلافاصله به مخاطب خود ارائه می دهید. اگر به محض مشاهده آگهی، ایمیل یا پست رسانه های اجتماعی شما، چیزی را که می خواهند به آنها پیشنهاد دهید، ممکن است به احتمال زیاد روی آن کلیک کنند.

یک مساله حل کنید

سعی کنید به مخاطبان خود نشان دهید که محصول، خدمات یا وب سایت شما مشکلی را حل می کند. اگر نسخه ای بنویسید که به کاربران وب نشان دهد که می توانید به نوعی به آنها کمک کنید، ممکن است CTR خود را افزایش دهید.

از تصاویر استفاده کنید

تصاویر تبلیغات، ایمیل یا پست های رسانه های اجتماعی شما را برای کاربران وب جذاب تر می کنند. یک آگهی یا پست جذاب بیشتر احتمال دارد کلیک ایجاد کند، بنابراین از تصاویر استفاده کنید تا محتوای خود را از نظر بصری جذاب تر کنید.

افراد مناسب را هدف قرار دهید

به مخاطبان هدف خود فکر کنید و مطمئن شوید که تبلیغات یا ایمیل هایی که ایجاد می کنید برای آنها مرتبط و قابل مشاهده است. این اطمینان حاصل می کند که شانس کلیک و سرنخ خود را به حداکثر می رسانید.

از طنز استفاده کنید

اکثر مخاطبان به طنز پاسخ خوبی می دهند. اگر بتوانید یک کمپین بازاریابی خنده دار ایجاد کنید، ممکن است CTR بالاتری دریافت کنید. هر زمان که مناسب است، جوک یا طنز را وارد کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *