بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۶ نمونه از KPI برای محل کار

تاثیر ایمنی محل کار بر شاخص های کلیدی عملکرد کسب و کار شما

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

KPI ها یا شاخص های کلیدی عملکرد به شما امکان می دهند سلامت و پیشرفتی را که بخش یا شرکت شما در جهت رسیدن به اهداف خود انجام می دهد، اندازه گیری کنید. آنها همچنین به شما اجازه می دهند الگوها را بشناسید و در استراتژی خود برای رسیدن به اهداف خود تغییراتی ایجاد کنید. انتخاب KPIهای مناسب برای نظارت بر عملکرد کسب و کار شما نیازمند تحقیق و تجزیه و تحلیل است.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که KPI چیست، چرا اندازه گیری آنها برای موفقیت سازمان شما حیاتی است و نمونه هایی از KPI برای محل کار ارائه می دهیم. ما همچنین نکاتی را برای کمک به تصمیم گیری شما برای اینکه کدام KPI را باید اندازه گیری کنید، ارائه می دهیم.

KPI چیست؟

KPI مخفف شاخص های کلیدی عملکرد است، که مقادیر قابل اندازه گیری هستند که به شما امکان می دهند درک کنید که بخش یا سازمان شما چگونه عمل می کند. یک KPI خوب باید به شما و تیمتان کمک کند تا بفهمید که آیا استراتژی هایی که استفاده می کنید شما را به سمت اهدافتان می برد یا خیر. یک KPI باید باشد:

  • به خوبی تعریف شده و قابل اندازه گیری است

  • در سراسر سازمان شما در ارتباط است

  • قابل اجرا برای کسب و کار یا بخش شما

  • برای رسیدن به هدفتان بسیار مهم است

مرتبط:  اهداف هوشمند: تعریف و مثال

چرا KPI ها را اندازه گیری کنیم؟

KPI به شما امکان می دهد سلامت و عملکرد کسب و کار را درک کنید تا بتوانید استراتژی ها را با اهداف سازمانی تنظیم کنید. برخی از دلایل خاص که چرا اندازه گیری KPI مهم است عبارتند از:

  • نظارت بر سلامت شرکت:  شما باید KPIها را برای نظارت بر سلامت کلی و عملکرد سازمان خود نظارت کنید. اندازه گیری چند KPI در دسته بندی کارکنان، مشتریان، فرآیندها و درآمد می تواند مفید باشد.

  • اندازه گیری پیشرفت در طول زمان:  با نظارت بر شاخص های کلیدی عملکرد خود مانند درآمد، حاشیه ناخالص و تعداد کارمندان، می توانید پیشرفت خود را به سمت اهداف بلندمدت خود نظارت کنید.

  • دادن امکان انجام تنظیمات به شما: با نظارت بر شاخص های کلیدی عملکرد، می توانید پیش بینی هایی در مورد آنچه در آینده اتفاق می افتد ایجاد کنید. این به شما ایده خوبی می دهد که آیا به سمت نتایجی که می خواهید پیشرفت می کنید یا اینکه برای ادامه مسیر نیاز به تنظیمات دارید.

  • تجزیه و تحلیل الگوها در طول زمان: اگر KPIهای یکسان را به طور مداوم اندازه گیری کنید، در طول زمان روندها را مشاهده خواهید کرد. این به شما اجازه می دهد تا ببینید که برای مثال زمان های خاصی از سال برای کسب و کار شما کندتر است. با درک این موضوع، می‌توانید از آن زمان برای انجام به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، انجام آموزش‌های سراسری شرکت یا کشف فرصت‌های جدید برای رشد استفاده کنید.

مطالب مرتبط:  استفاده از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای دستیابی به اهداف

نمونه های KPI برای محل کار

هزاران KPI برای انتخاب وجود دارد. با این حال، مهم است که مطمئن شوید آنهایی که انتخاب می کنید با اهداف و مقاصد شما همسو هستند. بهترین راه برای انجام این کار، تحقیق و درک مهم‌ترین KPIها است. در اینجا ۱۶ مثال KPI برای محل کار برای کمک به تصمیم گیری شما آورده شده است:

معیارهای مالی

KPI های زیادی وجود دارد که می توانید آنها را اندازه گیری کنید که به طور خاص به امور مالی سازمان یا بخش شما مربوط می شوند، از جمله:

  • سود: شما باید سود ناخالص و خالص را بررسی کنید تا بفهمید سازمان شما تا چه حد در ایجاد بازدهی بالا موفق بوده است.

  • هزینه ها: با این KPI، هزینه های خود را زیر نظر خواهید گرفت و به دنبال راه هایی برای کاهش و مدیریت هزینه ها برای افزایش سودآوری خواهید بود.

  • درآمد در مقابل هدف:  این KPI درآمد پیش‌بینی‌شده شما را با درآمد واقعی شما مقایسه می‌کند و مغایرت‌های بین دو عدد را تحلیل می‌کند.

  • فروش بر اساس منطقه: با تجزیه و تحلیل فروش خود در مناطق مختلف، می توانید بینش های کلیدی در مورد اینکه چرا برخی از مناطق ممکن است عملکرد ضعیفی داشته باشند به دست آورید و تغییرات استراتژیک برای بهبود عملکرد فروش در آن مناطق ایجاد کنید.

  • هزینه ها در مقابل بودجه: با استفاده از این معیارها، می توانید سربار واقعی خود را با بودجه پیش بینی شده خود مقایسه کنید تا به ایجاد بودجه دقیق تر و موثرتر در آینده کمک کنید.

  • نسبت ارزش طول عمر مشتری به هزینه های جذب مشتری: درک نسبت ارزش طول عمر مشتریان به هزینه های جذب مشتری به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا نیاز به ایجاد تغییراتی در نحوه جذب مشتری دارید یا خیر. ارزش طول عمر مشتریان شما باید بیشتر از هزینه جذب مشتری باشد.

معیارهای مشتری

معیارهای مشتری برای نظارت بر عملکرد و سلامت سازمان شما حیاتی است. برخی از کلیدهای کلیدی مهم مشتری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • ارزش طول عمر مشتری: این به شما امکان می دهد ارزش کل مشتریان خود را در مدت زمانی که با سازمان شما هستند مشاهده کنید. این معیار را یک قدم جلوتر بردارید و ارزش طول عمر مشتری خود را توسط کانال های مختلف شناسایی کنید تا بفهمید کدام روش های جذب مشتری برای سازمان سودآورتر است.

  • هزینه های جذب مشتری: این یکی از مهمترین معیارها برای یک تیم بازاریابی است، زیرا به آنها اجازه می دهد تا ارزیابی کنند که کمپین های بازاریابی آنها چقدر در جذب مشتری موثر است. این، همراه با ارزش مادام العمر یک مشتری، به شما امکان می دهد نه تنها تشخیص دهید کدام کانال ها برای جذب مشتری خوب هستند، بلکه به شما امکان می دهد نقطه سربه سر را نیز محاسبه کنید. این به نقطه‌ای اشاره می‌کند که در آن ضرر یا سود خالص وجود ندارد، جایی که شما به نقطه‌ای رسیده‌اید. فراتر از این نقطه، مشتری برای یک تجارت سودآور خواهد بود.

  • حفظ مشتری: می‌توانید از چندین KPI برای اندازه‌گیری رضایت و حفظ مشتری، از جمله امتیاز رضایت یا درصد مشتریانی که مشتریان تکراری هستند، استفاده کنید.

  • تعداد مشتریان: این معیار مشابه سود است و به شما این امکان را می دهد که در طول زمان ببینید که آیا مشتریان را به دست می آورید یا از دست می دهید و با چه نرخی.

معیارهای فرآیند

این KPIها برای کمک به ارزیابی فرآیندها و کارایی شما طراحی شده اند. برخی از معیارهای کلیدی که می توانید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • بلیط های پشتیبانی مشتری: می توانید به تعداد بلیط های جدیدی که در روز/هفته/ماه تهیه می کنید، تعداد در حال حل شدن و مدت زمانی که تیم شما برای حل آنها نیاز دارد نگاه کنید.

  • درصد عیوب: بر تعداد محصولات معیوب نظارت کنید و نرخ محصولات معیوب را در یک دوره مشخص محاسبه کنید.

  • کارایی: روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید کارایی را اندازه‌گیری کنید و بسته به صنعت متفاوت است. اگر سازمان شما محصولات تولید می کند، می توانید به تعداد محصولات تولید شده در هر ساعت نگاه کنید. اگر از تیم شما انتظار می رود که با تولید به یک سهمیه خاص برسد، نظارت کنید که چگونه می توانند به طور موثر این سهمیه را برآورده کنند یا از آن فراتر بروند. اگر کارخانه تولیدی دارید، می‌توانید درصد زمانی را که کارخانه‌تان راه‌اندازی می‌کند و اینکه آیا این درصد در طول زمان تغییر می‌کند، نظارت کنید.

معیارهای افراد

کارمندان منابع ارزشمند شرکت هستند که باید به دقت بر آنها نظارت کنید. برخی از معیارهایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • جابجایی کارکنان: برای محاسبه نرخ جابجایی کارکنان، تعداد کارمندانی را که در یک بازه زمانی مشخص شرکت را ترک کرده‌اند، در نظر بگیرید و آن را بر میانگین تعداد کارمندان تقسیم کنید. اگر گردش مالی شما بیشتر از چیزی است که می خواهید، باید کمی زمان بگذارید تا فرهنگ شرکت، بسته های استخدامی و محیط خود را تجزیه و تحلیل کنید. ممکن است بخواهید با تیم خود آموزش رهبری انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها به طور مؤثر مدیریت می کنند.

  • رضایت کارکنان: تحقیقات نشان می دهد که کارکنان شاد بهره وری بیشتری دارند و تمایل بیشتری به ماندن طولانی تر در شرکت خود دارند. شما می توانید رضایت کارکنان را از طریق نظرسنجی ها، حضور و غیاب و سایر معیارهایی که برای سلامت بخش شما حیاتی هستند اندازه گیری کنید.

  • ترفیعات داخلی در مقابل استخدام های خارجی: این نسبت به شما این امکان را می دهد که ببینید چه تعداد از افرادی که در داخل کار می کنند برای فرصت های جدید در یک سازمان در نظر گرفته می شوند، نه استخدام خارجی. اگر به برنامه ریزی جانشین پروری سازمانی نگاه می کنید یا نشان می دهد که آیا نیاز به افزودن فرصت های آموزش مداوم برای آماده سازی کارکنان برای فرصت های پیشرفته تر در داخل دارید، می تواند ارزشمند باشد.

مرتبط: راهنمای نهایی برنامه ریزی استراتژیک

 


راهنمای کارمند نمونه: چگونه بهترین باشید و در کارتان موفق شوید

دانلود کتاب: راهنمای کارمند نمونه: چگونه بهترین باشید و در کارتان موفق شوید
فرمت: pdf
حجم: ۱.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات: ۸۶ صفحه
این کتاب با ارائه راهکارها و روش‌هایی، به بررسی قابلیت‌ها و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به کارمند نمونه، بهبود عملکرد شخصی، ارتباطی و فنی، استراتژی‌های تبدیل شدن به کارمند نمونه و به اشتراک‌گذاری دستاوردهای خود، پرداخته است.

الان دانلود کنید!

 

نکاتی برای استفاده از KPI

در حالی که اندازه گیری KPI برای نظارت بر عملکرد کسب و کار شما بسیار مهم است، مهم است که شاخص های عملکرد مناسب را انتخاب کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تشخیص دهید کدامیک موثرتر هستند:

  • همراستا با اهداف: KPI باید با اهداف و مقاصد استراتژیک یک کسب و کار همسو باشد.

  • قابل دستیابی: شاخص های کلیدی عملکرد باید داده هایی را که می توانید به راحتی به دست آورید اندازه گیری کنند.

  • دقیق: داده هایی که برای اندازه گیری و نظارت بر عملکرد استفاده می کنید باید دقیق و قابل اعتماد باشد.

  • قابل عمل: KPI باید بینشی از عملکرد کسب و کار به شما بدهد که بتوانید روی آن اقدام کنید.

  • در حال تکامل: KPI شما ممکن است نیاز به تغییر و تکامل با رشد کسب و کار شما داشته باشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *