بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند چیست؟ - شهرت شرکت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر  برای ایجاد آگاهی از برند حیاتی است. این می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا برند شما را بشناسند، اعتماد و وفاداری را ایجاد کنند و ارتباط مثبتی با محصولات یا خدمات شما ایجاد کنند.

اما آگاهی از برند دقیقاً چیست؟ ما آن را و همچنین اینکه چرا آگاهی از نام تجاری برای کسب و کار شما مهم است، تجزیه خواهیم کرد. ما همچنین نکاتی را برای کمک به شما در افزایش آگاهی از برند خود و گسترش دامنه و نفوذ خود به اشتراک خواهیم گذاشت.

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند درجه ای است که مصرف کنندگان برند شما را تشخیص می دهند و به خاطر می آورند. هرچه آگاهی از برند شما بیشتر باشد، افراد بیشتری با محصولات، پیام ها و لوگوی شما آشنا خواهند شد. اگرچه یک ابزار ارزشمند برای هر کسب‌وکاری است، اما کمپین‌های آگاهی از برند به‌ویژه برای برندهایی که برای اولین بار در بازار راه‌اندازی می‌شوند، مهم هستند، زیرا می‌توانند به شما کمک کنند نامی برای خود داشته باشید و مورد توجه قرار بگیرید.

به آگاهی از برند به عنوان ارتقای شخصیت کسب و کار خود فکر کنید. شما می خواهید بر اساس ارتباطات عاطفی با برند خود ارتباط مثبت ایجاد کنید. همه چیز در مورد استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای برقراری ارتباط است که شما چه کسی هستید، چه چیزی را نمایندگی می کنید و چه چیزی برای ارائه دارید. این به شما کمک می‌کند تا یک شهرت یک برند قوی بسازید که موقعیت شما را در بازار به عنوان یک برند قابل اعتماد که مشتریان بارها و بارها به آن باز می‌گردند، تثبیت کند.

چرا آگاهی از برند مهم است؟

آگاهی از برند به چند دلیل مهم است مانند:

  • انتقال ارزش خود  به مصرف کنندگان و کمک به آنها در درک و یادآوری برند و محصولات/خدمات شما.
  • ایجاد ارتباطات عاطفی با بازار هدف و پر کردن شکاف بین برند و مصرف کننده.
  • نشان دادن “شخصیت” برند شما.
  • شفاف سازی و ارتباط با ارزش ها، ماموریت،  چشم انداز و هدف کسب و کار شما
  • ایجاد اعتماد و وفاداری مصرف کننده.
  • ایجاد ارتباط مثبت با برند شما.
  • ایجاد ارزش ویژه برند.
  • تبدیل شدن به یک برند شناخته شده، چه آنلاین و چه آفلاین.

بیایید با جزئیات بیشتر به چند مورد از این موارد نگاه کنیم.

آگاهی از برند اتحادیه ایجاد می کند

هیچ چیز بیشتر از زمانی که یک برند آنقدر شناخته شده است که جایگزین اصطلاح عمومی برای چیزی شود، آگاهی از برند موثر را نشان نمی دهد. منظور ما از این چیست؟

نمونه های بی شماری وجود دارد که احتمالاً اکثر ما هر روز از آنها استفاده می کنیم. به گوگل، هوور، زیراکس، نوار چسب و کوکاکولا فکر کنید. اگرچه ما اغلب از این کلمات به عنوان افعال یا اسم استفاده می کنیم، اما آنها در واقع نام های تجاری هستند که به قدری محبوب شده اند که به طور کلی جایگزین اصطلاحات عمومی رسمی شده اند و حتی زمانی که به محصول مارک دار خاصی اشاره نمی کنیم، از آنها استفاده می شود. کیس، موتور جستجو، جاروبرقی، دستگاه فتوکپی، بانداژ و نوشابه).

این نشان دهنده قدرت واقعی آگاهی از برند است. هنگامی که به طور موثر انجام شود، می تواند تداعی های ناخودآگاه را در بین مصرف کنندگان ایجاد کند. این هدف نهایی آگاهی از برند است.

آگاهی از برند، اعتماد و وفاداری را تقویت می کند

گذشته از افزایش آگاهی و ایجاد تداعی های مثبت، آگاهی از برند نیز می تواند به شما در تقویت اعتماد و وفاداری مصرف کننده کمک کند. وقتی صحبت از مصرف کنندگان می شود، اعتماد و وفاداری به برند همه چیز است.

برای یک چیز، کمپین های آگاهی از برند به شما کمک می کند تا چهره و شخصیتی برای برند خود ایجاد کنید. آنها به مصرف کنندگان کمک می کنند تا بفهمند شما کی هستید، چگونه کار می کنید و از چه ارزش هایی دفاع می کنید. همه اینها به برند شما کمک می‌کند تا به عنوان «انسان» و مرتبط شناخته شود. به علاوه، هنگامی که یک مصرف کننده تصمیم بگیرد که به برند شما اعتماد دارد، به احتمال زیاد دوباره برمی گردد و خریدهای مکرر انجام می دهد و به سود نهایی کسب و کار شما می رسد.

آگاهی از برند ارزش ویژه برند را ایجاد می کند

آگاهی از برند نیز می تواند به شما در ایجاد ارزش ویژه برند کمک کند.

این یعنی چی؟

ارزش ویژه برند ارزش اجتماعی یک نام تجاری شناخته شده است. هر چه یک مصرف کننده تجربیات مثبت بیشتری با برند شما داشته باشد، اعتماد و وفاداری بیشتری برای آنها ایجاد می شود و احتمال اینکه ارزش درک شده بالاتری را به محصولات و خدمات شما نسبت دهند، بیشتر می شود.

هنگامی که آنها از ارزشی که نام تجاری شما نشان می دهد آگاه شوند، به احتمال زیاد دفعه بعد که نیاز به خرید دارند به سراغ شما بیایند، زیرا آنها نام تجاری شما را با ارزش برای پول مرتبط می کنند. آنها همچنین به احتمال زیاد نام تجاری شما را به خانواده و دوستان توصیه می کنند، دسترسی شما را بیشتر می کنند و آگاهی از برند شما را گسترش می دهند (و به نوبه خود، ارزش ویژه برند شما را افزایش می دهند).

ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند

چگونه آگاهی از برند را افزایش دهیم

ایجاد آگاهی از برند نیازمند زمان و صبر است. این نتیجه از تجمع تعدادی کمپین و استراتژی هدفمند است که فراتر از تکنیک های ساده جذب مشتری است. شما نمی توانید فقط چند  تبلیغ در فیس بوک ارسال  کنید و منتظر بمانید تا برند شما منفجر شود. این در مورد ایجاد یک استراتژی بلند مدت است که بر ایجاد اعتماد مصرف کننده بر اساس شهرت برند مستحکم متمرکز است.

در اینجا چند استراتژی موثر وجود دارد که به شما کمک می کند تا آگاهی کافی از برند را ایجاد کنید تا از دیگران متمایز شوید.

یک داستان بگویید

داستان سرایی و ساختن یک روایت می تواند راهی عالی برای افزودن شخصیت به برند شما و افزایش آگاهی باشد. یک داستان چیزی را به مخاطب شما می دهد که بتواند با آن ارتباط برقرار کند و به انسان سازی برند شما کمک می کند.

داستان درست می تواند پاسخ عاطفی را تسهیل کند و ارتباطات معناداری برقرار کند. اگر داستان شما طنین انداز شود، می تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا از توده ها متمایز شوید.

شما می توانید هر روایتی را انتخاب کنید، به شرطی که معتبر باشد. شاید این داستان بنیانگذار شما یا چگونگی پیدایش برند شما باشد. هر چیزی را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که قابل باور و قابل اتکا باشد تا توجه بازار هدف شما را جلب کند. و مطمئن شوید که روایت خود را در هر نقطه تماسی می‌پیوندید. این شامل تمام کمپین های بازاریابی، تبلیغات و تعاملات با مشتری می شود.

به برند خود شخصیت بدهید

جدای از تبلیغ روایت خود، باید به برند خود «شخصیت» نیز بدهید.

یک برند بدون هیچ شخصیتی خسته کننده است و برای بسیاری از افراد جذابیتی ندارد، چه برسد به مخاطبان هدف شما. با این حال، اگر بتوانید شخصیت برندی ایجاد کنید که با مشتریان خود طنین انداز شود، شخصیتی بر اساس ویژگی هایی که مردم برای آن ارزش قائل هستند و می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، احتمال اینکه برند شما از رقبای شما متمایز شود بسیار بیشتر است.

ویژگی های شخصیتی که به خوبی با برندها کار می کنند عبارتند از: اصالت، صداقت،  شوخ طبعی و دوستانه. با این حال، شخصیتی که می سازید تا حد زیادی به جمعیت شناسی مخاطبان هدف و محصولات یا خدماتی که می فروشید بستگی دارد. مصرف کنندگان شما برای چه ویژگی هایی ارزش قائل هستند؟ آیا آنها انتظار یک برند جدی دارند یا یک برند دوستانه و قابل دسترس؟ برای مثال، اگر تجهیزات پزشکی می فروشید، ممکن است شخصیتی جدی، شایسته و حرفه ای را انتخاب کنید. اگر محصولات زیبایی می فروشید، ممکن است مخاطب هدف شما بیشتر با شخصیتی هیجان انگیز، دوستانه و تخیلی ارتباط برقرار کند.

در مورد بازار هدف خود و ویژگی هایی که بیشترین اعتماد و اطمینان را در آنها ایجاد می کند فکر کنید، سپس مطمئن شوید که شخصیت شما به طور مداوم در تمام نقاط تماس مصرف کننده منتقل می شود.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

در نهایت، هنگامی که روایت خود و شخصیت برند خود را مشخص کردید، باید مطمئن شوید که تا حد امکان در رسانه های اجتماعی فعال هستید. محتوای مرتبط را از چندین پلتفرم به اشتراک بگذارید و مرتباً با دنبال کنندگان خود تعامل داشته باشید. از هشتگ‌ها برای دیده شدن استفاده کنید و مطمئن شوید محتوایی که پست می‌کنید ارزش افزوده‌ای به دنبال‌کنندگانتان می‌دهد. به گروه های رسانه های اجتماعی بپیوندید و در گفتگوها شرکت کنید. با فالوورهای خود  و سایر برندهای موجود در جامعه خود تعامل داشته باشید.

همه اینها باعث می شود که برند شما موجود و مرتبط بماند و به شما کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید که این امر آگاهی از برند شما را بیشتر می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *