بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۹ نوع کانال بازاریابی دیجیتال موثر که باید در نظر بگیرید

راهنمای نهایی بازاریابی دیجیتال

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با گسترش دامنه دیجیتالی یک شرکت، می‌تواند از کانال‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال مختلف برای تبلیغات برای مصرف‌کنندگان استفاده کند. بسته به اندازه کسب و کار یا شرکت شما، برخی از کانال های دیجیتال ممکن است موفق تر از دیگران باشند. دانستن اینکه از کدام یک استفاده کنید می تواند به شما در حرفه حرفه ای خود در صنعت بازاریابی و تبلیغات کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که کانال‌های بازاریابی دیجیتال چیست و فهرستی از نه کانال برتر بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم که می‌توانند به شما در رشد حرفه بازاریابی خود کمک کنند.

کانال های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کانال‌های بازاریابی دیجیتال، پلتفرم‌های آنلاین و فرصت‌های قرارگیری هستند که شرکت‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها برای دسترسی به مشتریان و تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات استفاده کنند. شما می توانید از کانال های بازاریابی برای ارتباط با پایگاه مشتریان فعلی خود یا جذب مشتریان جدید در بین مخاطبان هدف خود استفاده کنید. جدا از تبلیغات سنتی تلویزیون، رادیو و چاپ، این کانال های بازاریابی راهی برای ارتباط با مخاطبان زیادی از مصرف کنندگان به شما ارائه می دهند.

مطالب مرتبط: راهنمای شما برای بازاریابی آنلاین: چیست و چگونه از آن استفاده کنید

عواملی که در انتخاب کانال دیجیتال مارکتینگ باید در نظر گرفته شوند

در اینجا شش فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب کانال بازاریابی دیجیتال برای تجارت، شرکت یا کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید:

  • بودجه: هزینه‌های مرتبط با کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال متفاوت است، از گزینه‌های رایگان گرفته تا کانال‌های با کارمزد، بنابراین بودجه شما فاکتور مهمی است که باید هنگام انتخاب کانال‌هایی که برای کمپین خود استفاده کنید، ارزیابی کنید.

  • هدف: هدف شما یکی از مهمترین ملاحظات در انتخاب یک کانال بازاریابی دیجیتال است که می تواند نتایجی را ارائه دهد، مانند اینکه آیا می خواهید آگاهی از برند، نرخ تبدیل، درصد درآمد، تولید سرنخ یا بازگشت سرمایه را افزایش دهید.

  • رقبا: تحقیق کنید که رقبای شما از کدام کانال ها استفاده می کنند و آیا می خواهید در همان کانال بازاریابی دیجیتال یا از طریق کانال دیگری رقابت کنید.

  • مخاطب: شخصیت های خریدار و پایگاه مشتریان موجود خود را بررسی کنید تا بدانید از کدام پلتفرم ها بیشتر استفاده می کنند و در کجا فعال هستند. این می تواند به شما کمک کند گزینه ای را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد بیشتر با مخاطبان هدف خود درگیر شوید و محتوایی را که آنها با آن ارتباط برقرار می کنند ایجاد کنید.

  • یکپارچه سازی: یکپارچگی روان از یک پلتفرم بازاریابی دیجیتال به پلتفرم دیگر، مانند لینک های ایمیل به یک وب سایت، می تواند به افزایش احتمال موفقیت در کمپین های بازاریابی شما کمک کند. استفاده از کانال های بازاریابی را در نظر بگیرید که این ویژگی را برای تجربه کاربری عالی و فرصت های تبدیل بالاتر ارائه می دهند.

  • ویژگی ها: بسته به نیازهای بازاریابی و اندازه شرکت شما، برخی از عملکردها و ویژگی های یک کانال بازاریابی دیجیتال ممکن است برای هدف یا کمپین تبلیغاتی شما ضروری نباشد. گزینه ها را با هم مقایسه و بررسی کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک دارای ویژگی هایی است که برای رسیدن به هدف خاص خود نیاز دارید. .

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

۹ کانال بازاریابی موثر در فضای دیجیتال

در اینجا ۹ کانال بازاریابی دیجیتال موثر را برای حرفه بازاریابی خود در نظر بگیرید:

۱. وب سایت ها

وب سایت شرکتی یکی از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که یک کسب و کار می تواند صرف نظر از اندازه آن داشته باشد، زیرا به عنوان منبع اصلی بازاریابی محتوایی شما عمل می کند. وب سایت شما یک پلت فرم اختصاصی برای نمایش کالاهای شما و آموزش مشتریان در مورد آنها است. استفاده مؤثر از بازاریابی محتوا در وب‌سایت اصلی شما مستلزم درک دقیق مخاطبان هدف، شخصیت‌های خریدار و استراتژی بازاریابی آنلاین است.

وب‌سایت شما می‌تواند ویدیوها، تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، توصیفات مشتریان و موارد دیگر را داشته باشد و می‌توانید با قرار دادن پیوند وب‌سایت خود در بازاریابی ایمیلی و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، محتوا را به صورت متقابل تبلیغ کنید. کانال بازاریابی دیجیتال وب سایت دو مزیت کلیدی دارد:

  • افزایش ترافیک ارگانیک: ترافیک ارگانیک بیشتر در وب سایت ها اتفاق می افتد، جایی که مصرف کنندگان یک محصول، خدمات یا کالا را جستجو می کنند و روی پیوند وب سایت کلیک می کنند. شما می توانید با طراحی با کیفیت، اطلاعات مرتبط و محتوای روشنگری که مشتری را به یادگیری بیشتر یا خرید تشویق می کند، توجه آنها را جلب کنید.

  • ایجاد سرنخ: هنگامی که مصرف کنندگان از یک وب سایت بازدید می کنند، به این معنی است که آنها علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند، محصول یا خدمات شما هستند و سرنخ های بالقوه برای جذب مشتری جدید هستند.

مطالب مرتبط: ساختار وب سایت چیست؟ (با نکاتی برای بهبود ساختار وب سایت)

۲. بنر تبلیغاتی

تبلیغات بنری یا تبلیغات نمایشی، یک کانال بازاریابی دیجیتال است که می‌توانید از آن در وب‌سایت خود یا سایر وب‌سایت‌ها، در ایمیل‌ها، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلفن همراه یا سایر فرصت‌های قرار دادن آگهی آنلاین استفاده کنید. یک بنر یا تبلیغات نمایشی به شما امکان می‌دهد تصاویر، صدا، ویدئو یا کپی‌هایی را به اشتراک بگذارید که الهام‌بخش، تشویق و ترغیب پایگاه مشتریان شما برای تعامل با برند شما هستند.

شما می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و با هدف قرار دادن و ردیابی کاربران، فروش و نرخ تبدیل را از طریق تبلیغات بنری و نمایشی افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر یک مصرف کننده از وب سایت شما بازدید کند اما خرید اولیه ای انجام ندهد، کوکی ها به شما امکان می دهند بعداً یک تبلیغ نمایشی دیگر را به اشتراک بگذارید تا دوباره مشتری را هدف قرار دهید. دو روش کلیدی برای استفاده از تبلیغات بنری عبارتند از:

  • نشان دادن موقعیت فروش منحصر به فرد خود (USP). به مشتریان بگویید شرکت شما چه چیزی ارائه می دهد که می تواند به آنها کمک کند و با رقبای شما متفاوت است. خواه این قیمت، ارزش، شناخت برند یا سطح خدمات مشتری شما باشد، برجسته کردن پیشنهاد منحصربه‌فرد شما می‌تواند آن‌ها را وادار کند که شما را بر شخص دیگری انتخاب کنند.

  • استفاده از عبارات دعوت به اقدام (CTA) با در نظر گرفتن مشتری. از CTA استفاده کنید تا مشتری را تشویق کنید که فوراً برای استفاده از آنچه شما ارائه می دهید، اقدام کند. بر روی نیازهای مشتری تمرکز کنید و یک دکمه CTA مانند «اکنون اقدام کنید» یا «اینجا را کلیک کنید» قرار دهید.

مرتبط: راهنمای تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال: تعریف و انواع

۳. ایمیل

بازاریابی دیجیتال ایمیل یک کانال تبلیغاتی همه کاره است که می تواند بازده سرمایه گذاری بالایی داشته باشد، به خصوص اکنون که بسیاری از مصرف کنندگان احتمالاً از طریق دستگاه های تلفن همراه خود از ایمیل استفاده می کنند. با پیشرفت‌های مداوم در شخصی‌سازی، سفارشی‌سازی و دسترسی مصرف‌کننده، این روش کم‌هزینه می‌تواند منجر به ایجاد سرنخ و افزایش درآمد شود. می‌توانید از تحقیقات بازار استفاده کنید تا متوجه شوید که پایگاه مشتری‌تان چقدر می‌خواهد از شما بشنود، چه خطوط موضوعی ایمیل خلاقانه‌ای باعث باز شدن ایمیل‌های بیشتری می‌شود و کدام طرح و زبان طراحی ایمیل باعث فروش بیشتر می‌شود. دیجیتال مارکتینگ ایمیلی به شما امکان می دهد:

  • آگاهی از برند ایجاد کنید و پایگاه مشتری خود را رشد دهید: می توانید محتوایی متناسب با خوانندگان ایجاد کنید که بیشتر برند، محصول یا خدمات شما را به گونه ای به نمایش بگذارد که مصرف کننده را تشویق کند که به مشتری خریدار تبدیل شود.

  • مشتریان بالقوه را پرورش دهید: می توانید از طریق استقرار ایمیل و استراتژی های کمپین خود به ایجاد اعتماد، شناسایی برند و تبدیل سرنخ ادامه دهید. ارسال یک سری ایمیل برای تبدیل مشتری در مقایسه با سود بالقوه ای که می توانید در ایجاد یک مشتری تکراری جدید برای کسب و کار خود داشته باشید، هزینه کمی است.

بیشتر بخوانید: پرسش و پاسخ: بازاریابی ایمیلی چیست؟

راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

۴. رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از تمرکزهای رو به رشد در زمینه تبلیغات و بازاریابی است، زیرا تقریباً هر پلتفرمی فرصتی برای تبلیغ برای کاربران خود است. بیشتر اوقات، رسانه های اجتماعی برای ایجاد روابط با مشتریان، مشتریان و مخاطبان هدف به جای فروش مستقیم در پلت فرم اجتماعی استفاده می شود و اغلب افراد را به عنوان مثال به وب سایت شرکت شما هدایت می کند. دو راهی که کانال های بازاریابی رسانه های اجتماعی می توانند تلاش های تبلیغاتی شما را بهبود بخشند عبارتند از:

  • انگیزه تعامل: تعامل بزرگترین ابزار بازاریابی دیجیتالی است که رسانه های اجتماعی ارائه می دهند، و شما می توانید از طریق پست ها، نظرات و پیام های مستقیم با مشتریان تعامل داشته باشید. شرکت ها اغلب کارمندانی را برای نظارت بر کانال های اجتماعی و ارتباط با مشتریان از طریق پاسخ دادن به سوالات، پاسخ دادن به نظرات و به اشتراک گذاشتن احساسات مصرف کننده با رهبری استخدام می کنند.

  • رشد مخاطبان بیشتر: یک شرکت می تواند از طریق کانال های رسانه های اجتماعی، مخاطبان هدف خود را افزایش دهد، به ویژه زمانی که مشتریان پستی را به اشتراک می گذارند یا زمانی که از هشتگ هایی استفاده می کنید که به دیگرانی که یک کلمه کلیدی خاص را دنبال می کنند، شانس دیدن محتوای شما را می دهند.

مطالب مرتبط: چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم

۵. اپلیکیشن های موبایل

با توجه به اینکه بسیاری از مصرف‌کنندگان از تلفن همراه خود برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی، مرور اینترنت و خرید آنلاین استفاده می‌کنند، ایجاد یک اپلیکیشن موبایل برای کسب‌وکار شما اغلب سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که به شما امکان می‌دهد در داخل برنامه برای پایگاه مخاطبان خود بازاریابی کنید. بسیاری از برنامه های کاربردی برند دارای اطلاعات سفارش، پرداخت و حمل و نقل، ویژگی های مکان یاب فروشگاه، برنامه های وفاداری مشتری، رسید خرید و موارد دیگر هستند. از آنجا که برنامه‌ها اغلب از مشتریان می‌خواهند اطلاعات شخصی را وارد کنند، می‌توانید موارد زیر را ایجاد کنید:

  • تبلیغات جغرافیایی، مانند تخفیف روز بازی

  • تبلیغات شخصی، مانند آیتم تولد رایگان

  • برنامه های وفاداری مشتری با پیشنهادات منحصر به فرد

  • ثبت سابقه خرید برای ترویج فروش تکراری

یکی دیگر از انواع بازاریابی تلفن همراه، سرویس پیام کوتاه یا پیام کوتاه اس ام اس است. برای مثال، شرکت‌ها می‌توانند پیشنهادات تبلیغاتی، پیام‌های متنی یادآوری یا گزینه‌های ثبت نام تعاملی را برای خبرنامه ارسال کنند.

مطالب مرتبط: چگونه یک بازاریاب دیجیتال شویم؟

۶. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

هنگامی که یک مشتری یک جستجوی آنلاین از موتور جستجو انجام می دهد، هرچه صفحه یا سایت شرکت شما به صفحه اول نتایج جستجو نزدیک تر باشد، احتمال اینکه مشتری روی صفحه شما کلیک کند بیشتر می شود. شما می توانید رتبه بندی و رتبه بندی سئوی شرکت خود را از طریق عواملی که بر الگوریتم هایی که نتایج جستجو را ایجاد می کنند تأثیر می گذارد، افزایش دهید. با تحقیق در داده‌های کلیدواژه، مقایسه تست A/B و تجزیه و تحلیل گزارش‌های ترافیک، می‌توانید ترافیک وب‌سایت بیشتری به دست آورید و نتایج رتبه‌بندی بالاتری را در جستجوهای آنلاین کسب کنید تا به تبلیغات برای مشتریان بالقوه کمک کنید.

یکی از راه‌های سئوی محلی عمومی این است که با فهرست کردن نام شرکت، موقعیت مکانی و شماره تلفن خود در وب‌سایت و سایر پلتفرم‌ها، کسب‌وکار خود را برای جامعه و مناطق اطراف خود بازاریابی کنید. اطلاعات تماس مانند کلمات کلیدی عمل می کند و می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند یا صفحه شما را برای نمایش در صفحات نتایج موتور جستجو ترغیب کنند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ یک راهنمای کامل

۷. بازاریابی موتور جستجوی پولی (SEM)

راه دیگر برای استفاده از صفحات نتایج موتورهای جستجو از طریق نتایج جستجوی پولی است. این تبلیغات حمایت شده در بالای نتایج جستجو قبل از سایر تبلیغات تولید می شوند و شما به ازای هر کلیک پرداخت می کنید. SEM ابزاری عالی برای تعامل با مشتریانی است که ممکن است برند شما را بشناسند اما قبلاً از شما خرید نکرده اند. همچنین می‌توانید صفحات فرود ویژه‌ای ایجاد کنید که به‌طور خاص زمانی استفاده می‌شوند که شخصی روی پیوند SEM کلیک می‌کند تا تجربه را سفارشی کند، اطلاعات تماس شخصی خود را به دست آورد یا یک پیشنهاد تشویقی، مانند تخفیف تبلیغاتی یا ارسال رایگان ارائه دهد. جستجوهای پولی دو مزیت کلیدی دارند:

  • افزایش آگاهی از برند: با نمایش آگهی شما در بالای صفحه نتایج موتور جستجو، می‌توانید فوراً در معرض دید نام تجاری قرار بگیرید و آگاهی از برند را افزایش دهید، حتی اگر مشتری روی پیوند کلیک نکند.

  • نرخ تبدیل بالاتر: یک تبلیغ SEM به مشتری نتایج فوری را ارائه می دهد که کار کمی از طرف آنها انجام می شود. تبلیغات شما می تواند خریداران با انگیزه ای را که به دنبال یک کالای خاص هستند، از نظر جغرافیایی در یک منطقه خاص قرار دارند یا نیازی دارند که محصول شما راه حلی برای آن ارائه می دهد، هدف قرار دهد.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال

۸. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته می تواند راهی برای ترغیب دیگران به تبلیغ برای شما باشد، در حالی که برای ایجاد ترافیک یا فروش، کمیسیون کمی می پردازد. اغلب با شرکت های وابسته ای که دنبال کنندگان زیادی در کانال های بازاریابی خود دارند بهترین کار را انجام می دهد. شما می توانید با پایگاه مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید تا ارتباطات بازاریاب وابسته را ایجاد کنید یا آنهایی را در صنعت خود بیابید تا محصولات خود را بررسی یا رتبه بندی کنید.

به عنوان مثال، یک شرکت رنگ ممکن است با یک وبلاگ نویس نوسازی خانه شریک شود تا از یک بازسازی اتاق حمایت کند که محصولات رنگ آنها را با پیوندهایی برای دنبال کنندگان کلیک کنند تا برای تبلیغات ویژه روی آن کلیک کنند. سپس وبلاگ نویس نوسازی بخش کوچکی از فروش را از پیوند وابسته خود دریافت می کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل بازاریابی وابسته

۹. بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدیویی در عصر دیجیتال می‌تواند شخصیت یک برند را به نمایش بگذارد، مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را متقاعد کند، نظرات ارگانیک کاربران را ترویج کند و تبلیغات دهان به دهان را از طریق اشتراک‌گذاری‌های فردی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش کند. شما می توانید از بازاریابی ویدیویی در وب سایت شرکت خود، در بازاریابی ایمیلی، در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وب سایت های اشتراک گذاری ویدیو استفاده کنید. سعی کنید محتوای ویدیویی جدید را اغلب تولید کنید و ویدیو را کوتاه نگه دارید تا بینندگان را تشویق کنید تا تا آخر آن را تماشا کنند.

انواع کانال های بازاریابی آنلاین و آفلاین

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *