بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی برای کسب و کارها برای افزایش دیده شدن نام تجاری و پایگاه مشتری مهم است. بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند محصول و پیام شما را مستقیماً به مشتریان برساند. درک نحوه استفاده صحیح از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن بهترین بازگشت سرمایه ضروری است. در این مقاله توضیح خواهیم داد که بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست، چگونه پلتفرم رسانه اجتماعی مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و نکاتی برای بازاریابی موفق در رسانه های اجتماعی.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی عبارت است از تولید محتوای تبلیغاتی برای یک کسب‌وکار یا محصول و به اشتراک‌گذاری آن محتوا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی. محتوایی که کسب و کارها ایجاد می کنند معمولاً منحصر به برند آنهاست. استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی هر اقدامی را که به صورت آنلاین انجام می شود برای رسیدن به یک هدف خاص هدایت می کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی مزایای زیادی دارد. اکثر مردم حداقل یک حساب رسانه اجتماعی دارند، به این معنی که شما مخاطبان و مشتریان بالقوه زیادی دارید. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا یک برند خاص بسازند و با حجم بالای استفاده از رسانه‌های اجتماعی، مشتریان بیشتر از بازاریابی سنتی از برند شما آگاه می‌شوند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی با استفاده شخصی از رسانه های اجتماعی متفاوت است. بسیاری از مردم شخصاً از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با دوستان یا خانواده، یافتن اخبار و اطلاعات یا کسب اطلاعات در مورد محصولات استفاده می کنند. برعکس، هدف بازاریابی رسانه های اجتماعی ارائه اطلاعات برای تولید سرنخ و به دست آوردن ارجاع است.

بخش هایی از استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

عناصر بسیاری از یک استراتژی موفق رسانه اجتماعی وجود دارد، از جمله:

همسویی با اهداف تجاری

یک استراتژی بازاریابی موفق در رسانه های اجتماعی، همراستایی واضحی با اهداف کسب و کار خواهد داشت. کسب و کارها باید قبل از ارسال پست، اهداف استفاده از رسانه های اجتماعی را تعیین کنند. اهداف باید مشخص و قابل اندازه گیری باشند تا ردیابی موفقیت آسان تر باشد.

معیارها

تعاملات ارزشمند در سایت های رسانه های اجتماعی خود را دنبال کنید. این موارد شامل مواردی مانند نظرات، پاسخ به تماس‌ها برای اقدام یا ترافیکی است که به صفحه تجارت الکترونیک شما هدایت می‌شود. معیارهایی مانند لایک یا اشتراک گذاری برای اندازه گیری تعداد افرادی که محتوای شما را مشاهده می کنند خوب است.

شخصیت های مخاطب

بدانید که مشتریان شما چه کسانی هستند و در کدام شبکه های اجتماعی حضور دارند. محتوایی ایجاد کنید که پایگاه مشتری شما قانع کننده باشد. علاوه بر این، محتوا باید جایی باشد که مشتریان شما آن را ببینند. مطمئن شوید که در مورد جمعیت شناسی هر سایت رسانه اجتماعی تحقیق می کنید.

تحلیل رقابتی

در مورد رقابت خود تحقیق کنید تا ببینید چه نوع محتوایی را ایجاد و ارسال می کنند. به تعاملاتی که آنها با پایگاه مشتریان خود دارند توجه کنید. تجزیه و تحلیل رقابتی را اجرا کنید تا ببینید نقاط قوت و ضعف آنها چیست، سپس یک استراتژی برای استفاده از نقاط ضعف آنها ایجاد کنید.

حسابرسی رسانه های اجتماعی

حضور کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی را ارزیابی کنید. مشخص کنید که در حال حاضر چه کاری را به خوبی انجام می دهید و کجا می توانید پیشرفت کنید. ببینید چه کسی در حال حاضر با محتوای شما درگیر است. از این اطلاعات برای بهبود نمایه، محتوا و تعاملات آنلاین خود استفاده کنید.

تقویم محتوایی

یک تقویم محتوا به شما کمک می کند محتوایی را که ایجاد و توزیع می کنید پیگیری کنید. مطمئن شوید که محتوای جالب و کاربردی را به طور مداوم به اشتراک می گذارید تا مخاطبان خود را درگیر خود نگه دارید. بین انواع محتوا (تصاویر، ویدئوها، محصولات و اطلاعات) که در طول روز، هفته و ماه پست می کنید، تعادل برقرار کنید.

محتوای منسجم

محتوایی ایجاد کنید که از نظر صدا و سبک سازگار باشد. مطمئن شوید اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید با برند کلی کسب و کار مرتبط باشد. محتوای شما باید حرفه ای و به خوبی تنظیم شده باشد تا یک تجربه خاص برای مخاطبان شما ایجاد کند.

تجزیه و تحلیل

اکثر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی داده‌هایی درباره بازدید از صفحه، کلیک‌ها، نظرات و سایر تعاملات ارائه می‌دهند. از این تجزیه و تحلیل ها برای ارزیابی عملکرد خود و تنظیم استراتژی کلی خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط: سیستم مدیریت محتوا چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی در مقابل سئو

بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد کسب و کار یا محصولات شما است، در حالی که بهینه سازی موتور جستجو یا سئو چیزی است که با استفاده از کلمات کلیدی در موتور جستجو، ترافیک آنلاین را به وب سایت شما هدایت می کند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و سئو هدف یکسانی دارند: مشتریان را وادار به خرید محصول شما کنید. با این حال، چگونگی رویکرد رسیدن به هدف متفاوت است.

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن مشتریان بر روابط و ارتباطات متکی است. اغلب، مشتریان یک شرکت یا محصول را از طریق یک دوست یا تبلیغات هدفمند در یک سایت رسانه اجتماعی که به آنها مراجعه می کنند، کشف می کنند. معمولاً مشتری مستقیماً این شرکت یا محصول را جستجو نمی کند.

سئو به کشف شرکت یا محصول از طریق جستجوی فعال از سوی مشتری متکی است. وقتی مشتریان به دنبال اطلاعاتی در مورد یک نوع محصول یا کسب و کار هستند، محتوا و کپی بهینه شده اند تا در بالای یک عبارت جستجو ظاهر شوند.

نحوه انتخاب پلتفرم

بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی مختلف وجود دارد. با انتخاب بهترین سایت های رسانه اجتماعی برای برند خاص خود از طریق مراحل زیر، منابع شرکت خود را بهینه کنید:

۱. مخاطبان خود را شناسایی کنید

با تعیین اینکه می خواهید محصول یا خدمات خود را به چه کسی بفروشید، شروع کنید. تا می توانید خاص باشید. عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • سن
  • جنسیت
  • سطح درآمد
  • وضعیت رابطه
  • سطح تحصیلات
  • علایق و سرگرمیها

یک پرسونا بسازید که بتوانید از آن برای ارسال همه پست های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

۲. اهداف خود را تعیین کنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی به اهداف و استراتژی های متعدد اجازه می دهد. یک هدف ممکن است هدایت ترافیک به وب سایت تجارت الکترونیک شما برای افزایش فروش باشد. هدف دیگر ممکن است ایجاد ارتباط با مصرف کنندگان از طریق یک حساب رسانه اجتماعی اختصاص داده شده برای پاسخ به سؤالات باشد. هنگام توسعه یک استراتژی، اهداف قابل اندازه گیری را تعیین کنید که به موفقیت کسب و کار شما در جنبه های مختلف کمک می کند.

۳. مخاطبان خود را پیدا کنید

در مورد جمعیت شناسی سایت رسانه های اجتماعی تحقیق کنید تا بهترین مناسب را برای مشتری خاص خود بیابید. ممکن است چندین مورد متناسب با نیاز شما وجود داشته باشد. سپس، ارزیابی کنید که ساختار آن سایت رسانه اجتماعی چقدر از اهداف شما پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما علاقه مند به اجرای کمپینی است که در آن مشتریان با تصاویر محصول شما نظر می دهند، مطمئن شوید که سایت رسانه اجتماعی که انتخاب می کنید می تواند روی پست های اصلی همراه با تصاویر نظر دهد.

مرتبط: اهداف هوشمند: تعریف و مثال

نکاتی برای تشکیل استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند شما و به دست آوردن مشتریان جدید باشد. نکات زیر به شما کمک می کند تا بهترین استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی را ایجاد کنید:

  • مشخص باشید: مطمئن شوید که محتوای شما دارای یک هدف واضح و دقیق است. مخاطب باید بداند که از آنها انتظار می رود با اطلاعاتی که ارائه می دهید چه کاری انجام دهند، چه برای اشتراک گذاری پست، ایجاد پست خود با هشتگ شما یا رفتن به وب سایت تجارت الکترونیک شما.
  • مختصر بنویسید: طرح‌بندی بسیاری از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای پیمایش در گوشی هوشمند مفید است. از زمان و فضای محدودی که در اختیار دارید با محتوای کوتاه و قانع کننده به نفع خود استفاده کنید.
  • مخاطبان خود را در نظر داشته باشید: تمام محتوای شما باید با در نظر گرفتن مخاطبان ایجاد شود. پست هایی ایجاد کنید که مشتریان فعلی و آینده را جذب کند.
  • به رقبای خود “گوش دهید”: رقبای خود را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. ببینید آنها چگونه با پایگاه مشتری خود تعامل دارند و از چه نوع استراتژی های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. از این اطلاعات برای اطلاع از تصمیمات بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.
  • ایجاد اهداف هوشمند: SMART مخفف عبارت Specific, Measurable, Atainable, Relevant و Time-Bound است. از استراتژی SMART برای ایجاد بهترین اهداف برای کسب و کار خود استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *