بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) چیست؟

صفحه نتایج موتور جستجو

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

موتورهای جستجو موثرترین ابزار برای یافتن اطلاعات آنلاین هستند. اطمینان از اینکه محتوای آنها در موقعیت اصلی در صفحات نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود، یک نگرانی اساسی برای شرکت ها در هر صنعتی است. اگر علاقه مند به اشتراک گذاری اطلاعات یا فروش محصولات به صورت آنلاین هستید، باید موتورهای جستجو و نحوه کار آنها را بدانید. در این مقاله، صفحات نتایج موتورهای جستجو را تعریف می کنیم، نحوه عملکرد آنها را توضیح می دهیم و اهمیت بهینه سازی موتور جستجو را مورد بحث قرار می دهیم.

SERP چیست؟

SERP مخفف عبارت صفحه نتیجه موتور جستجو است. SERP ها صفحات وب هستند که هر بار که با استفاده از موتور جستجو جستجوی آنلاین انجام می دهید به آنها دسترسی پیدا می کنید. طراحی SERP ها بسته به موتور جستجویی که استفاده می کنید متفاوت است، اما همه آنها شامل لیستی از پیوندها به صفحات وب هستند که به کلمات کلیدی که در جستجوی خود استفاده کرده اید مربوط می شود. پیوندهایی که شامل کلمات کلیدی جستجو شده هستند، نتایج ارگانیک نامیده می شوند. SERP ها برای کسب و کارها و تولیدکنندگان در هر صنعتی بسیار مهم هستند زیرا SERP ها اطلاعاتی را که مصرف کنندگان و مشتریان برای پیدا کردن تولیدکنندگان و انجام خرید نیاز دارند، ارائه می دهند. با ارسال اطلاعات جدید و به روز رسانی صفحات وب قدیمی، SERP ها مرتباً تغییر می کنند.

کسب و کارها و افراد به طور مداوم بر سر SERP ها رقابت می کنند. اگر شرکتی می خواهد وب سایتش کلیک ها را جذب کند و ترافیک ثابتی داشته باشد، باید مطمئن شود که وب سایت آنها در بالای صفحات نتایج جستجو ظاهر می شود. هر چه پیوند صفحه وب برجسته تر در SERP ظاهر شود، احتمال کلیک روی آن بیشتر است. صاحبان وب‌سایت‌ها از روش‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که صفحات وب خود در گستره وسیعی از جستجوهای اینترنتی ظاهر می‌شوند. اینکه آیا یک صفحه وب در یک SERP خاص ظاهر می شود یا نه، تحت تأثیر عوامل مختلفی است، از جمله استفاده جستجوگر از کلمات کلیدی، تاریخچه جستجوی آنها و انتخاب موتور.

SERP ها چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجوی مدرن می توانند میلیون ها صفحه وب را غربال کنند، مرتبط ترین آنها را انتخاب کرده و آنها را به عنوان SERP تنها در چند ثانیه ارائه کنند. برای انجام این کار، آنها کلمات یا عباراتی را که جستجوگر تایپ کرده در نوار جستجو می گیرند و آنها را با کلمات یا عباراتی که در محتوای وب ظاهر می شوند مطابقت می دهند. به این کار جستجوی کلمه کلیدی می گویند. کلمات کلیدی مجموعه ای از کلمات ساده هستند که ماهیت و هدف یک صفحه وب یا محتوای وب را توصیف می کنند.

مثالی از جستجوی کلیدواژه می‌تواند شامل تایپ کردن عبارت “بهترین چکمه‌های اسکی” توسط کاربر اینترنتی در موتور جستجو باشد. این کاربر امیدوار است اطلاعاتی در مورد بهترین مارک چکمه برای خرید برای سفر اسکی آینده به دست آورد. هنگامی که کاربر روی دکمه “جستجو” کلیک می کند، موتور جستجو بلافاصله هر صفحه وب موجود را برای محتوایی که “برچسب شده” یا با کلمات کلیدی “بهترین”، “اسکی” و “چکمه” برچسب گذاری شده است، اسکن می کند. سپس موتور جستجو صفحات وبی را که دارای بیشترین کلمات کلیدی هستند، دارای بیشترین بازبینی و محتوای تبلیغ کننده هستند، اولویت بندی می کند. موتور جستجو از داده هایی مانند موقعیت جغرافیایی جستجوگر، تاریخچه اینترنت و ترجیحات خرید آنلاین برای یافتن مرتبط ترین اطلاعات ممکن استفاده می کند. مثلا،

بیشتر جستجوهای اینترنتی را می توان به سه دسته تقسیم کرد: اطلاعاتی، ناوبری و تراکنشی. این دسته بندی ها به قصد جستجوی کاربر مربوط می شود. جستجوهای اطلاعاتی به دنبال اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص مانند “اسکی” هستند. مرتبط‌ترین نتایج برای جستجوهای اطلاعاتی ممکن است تعاریف فرهنگ لغت، مقالات «چگونگی» یا ویدیوهای توضیحی را ارائه دهد. جستجوهای ناوبری آنهایی هستند که به دنبال یک وب سایت خاص مانند “goneskiing.com” هستند. کاربران زمانی که نمی توانند URL یک وب سایت را به خاطر بسپارند یا اگر به دنبال صفحات وب مشابه هستند، جستجوهای ناوبری انجام می دهند.

در نهایت، جستجوهای تراکنشی وجود دارد. این جستجوها برای تبلیغ کنندگان مفیدترین و برای صاحبان صفحات وب سودآورترین هستند زیرا این جستجوگران به دنبال خرید یک محصول هستند. “خرید چکمه های اسکی” یک جستجوی تراکنشی است و SERP حاصل شامل بررسی چکمه های اسکی، لیست های پرفروش ترین چکمه های اسکی و لینک هایی برای خرید چکمه های اسکی از منابع مختلف خواهد بود. جستجوهای تراکنشی دارای بیشترین غلظت محتوای تبلیغاتی هستند زیرا احتمال خرید جستجوگر بسیار زیاد است.

جستجوی حرفه‌ای در اینترنت

دانلود کتاب: جستجوی حرفه‌ای در اینترنت [برای دانش‌آموزان و دانشجویان]
فرمت: pdf
حجم: ۱.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات: ۷۷ صفحه
این کتاب، می‌تواند به شما کمک کند تا با تکنیک‌های جستجوی پیشرفته و ابزارهای دیگر در اینترنت آشنا شوند و به اطلاعات دقیق تر و معتبرتری دست یابند.

الان دانلود کنید!

ویژگی های SERP چیست؟

فهرستی از صفحات وب حاوی کلمات کلیدی جستجو شده ابتدایی ترین شکل نتایج موتورهای جستجو است. بسیاری از انواع دیگر محتوا در SERP ظاهر می شوند و به این ویژگی ها SERP می گویند. در اینجا چند نمونه از آنچه می تواند در SERP علاوه بر صفحات وب سنتی ظاهر شود آورده شده است:

کلمات پیشنهادی

Adwords نتایج جستجوی رنگارنگی هستند که صفحه وب لینک شده را به عنوان یک نتیجه پولی شناسایی می کنند. در SERP های گوگل، Adwords معمولا در بالا و پایین صفحه ظاهر می شود و به رنگ بنفش یا سبز است. صاحبان صفحات وب Adwords به موتور جستجو پول می پردازند تا وب سایت آنها تا حد امکان در SERP ها برجسته شود. Adwords می تواند با فشار دادن نتایج بدون پرداخت به سمت پایین تر در SERP بر موفقیت نتایج ارگانیک تأثیر بگذارد.

نمودار دانش

یک نمودار دانش یا جعبه دانش، داده‌های مرتبط را از منابع اطلاعاتی، از جمله ویکی‌پدیا، فهرست موتور جستجو و تامین‌کنندگان داده‌های خصوصی جمع‌آوری می‌کند. سپس نمودار دانش این داده ها را در قالبی ساده و به راحتی قابل خواندن ارائه می دهد که به شکل کادری است که اغلب در سمت راست بالای SERP ظاهر می شود. نمودارهای دانش معمولاً شامل عکس‌ها، تعاریف مختصر و پیوندهایی به سایر موضوعات مرتبط هستند.

تصاویر

یکی دیگر از ویژگی های پرکاربرد SERP، بسته تصویری است. بسته های تصویر مجموعه ای از چندین عکس مرتبط هستند که به جستجوی کلمه کلیدی مربوط می شوند و در بالای SERP ظاهر می شوند. نتایج تصویر معمولاً ارگانیک هستند و بسته به کلمات کلیدی آنها ممکن است به هر ترتیبی ظاهر شوند. بسته های تصویر تنها زمانی ظاهر می شوند که الگوریتم موتور جستجو نتایج بصری را مفید بداند. به عنوان مثال، جستجوی اینترنتی برای “بهترین دستور العمل پوره سیب زمینی” ممکن است نتیجه تصویری نداشته باشد، اما جستجوی “مریخ چگونه است؟” تقریباً به طور قطع خواهد شد.

بسته محلی

اگر یک جستجو شامل کلمات کلیدی مرتبط با یک مکان خاص باشد، SERP ممکن است شامل یک بسته محلی باشد. اگر از Google استفاده می کنید، بسته های محلی شامل پیوندهایی به سه مکان فیزیکی هستند که به کلمات کلیدی مربوط می شوند. اگر کاربر بخواهد «کافی‌شاپ‌های مطبوعاتی فرانسوی» را جستجو کند، SERP ممکن است یک بسته محلی داشته باشد که پیوندهایی به وب‌سایت‌های سه کافی‌شاپ محلی ارائه می‌دهد که محصولات مطبوعاتی فرانسوی را در منوی خود فهرست می‌کنند. بسته‌های محلی معمولاً شامل آدرس خیابان، شماره تلفن و ساعات کار نتایج آنها است.

مطالب مرتبط: یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق ایجاد کنید

SERP و SEO

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، عمل بهینه سازی محتوای خود به طور خاص برای موتورهای جستجو است. هنگامی که یک شرکت یا فردی اطلاعات یا محتوا را به صورت آنلاین پست می کند یا به اشتراک می گذارد، باید مطمئن باشد که محتوا در SERP ها ظاهر می شود. اگر کاربر اینترنت نتواند با استفاده از موتور جستجو صفحه وب را پیدا کند، تقریباً مطمئناً دیگر جستجو نمی کند. هدف سئو این است که صفحه وب یا محتوای شما تا حد امکان در یک SERP برجسته باشد. برای انجام این کار، باید محتوای خود را با کلمات کلیدی مرتبط مختلف تگ کنید.

برای مثال، اگر ویدیویی را برای تبلیغ برند جدید ظروف آشپزی خود به اشتراک می گذارید، باید آن را با کلمات کلیدی مانند «آشپزی»، «پخت»، «قاشق»، «فنجان»، «بهترین ظروف آشپزی»، «بهترین» برچسب گذاری کنید. ابزار پخت و پز” و بسیاری دیگر. هرچه کلمات کلیدی شما متنوع تر و مرتبط تر باشد، احتمال جذب مشتری از طریق جستجوهای آنلاین بیشتر است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *