بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای شما برای بازاریابی آنلاین: چیست و چگونه از آن استفاده کنید

بازاریابی اینترنتی چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی آنلاین بخش رایجی از تجربه اینترنت است. در حالی که بسیاری از مردم از اینترنت برای مقاصد سرگرمی استفاده می کنند، بسیاری از انتخاب های آنلاین آنها توسط بازاریابان اینترنتی هدایت و تحت تأثیر قرار می گیرد. بازاریابی اینترنتی ابزار محبوب و بسیار موفقی است که کسب و کارها و متخصصان مستقل می توانند از آن برای دستیابی به میلیون ها مشتری بالقوه استفاده کنند.

در این مقاله از ایوسی، با بازاریابی آنلاین آشنا خواهید شد، انواع بازاریابی آنلاین که می توانید از آنها استفاده کنید و پاسخ سوالات متداول را بیابید.

بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین شامل مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌هایی است که کسب‌وکارها و کارآفرینان برای افزایش مشخصات خود، جذب بازدیدکنندگان به وب‌سایت‌های خود و در نهایت متقاعد کردن آن بازدیدکنندگان برای خرید محصولات و خدمات خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی متفاوت است زیرا بازاریابی اینترنتی کانال های بسیار بیشتری دارد و بنابراین ابزارهای بیشتری دارد که بازاریابان می توانند برای دستیابی به مشتریان بالقوه از آنها استفاده کنند. از جمله این کانال ها می توان به موتورهای جستجو، وب سایت ها و پلت فرم های رسانه های اجتماعی اشاره کرد.

بیشتر تلاش‌های بازاریابان آنلاین به سمت بالا بردن وجهه یک شرکت از طریق موتورهای جستجو است. کسب‌وکارها برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو به نوعی محتوا (مانند پست‌های وبلاگ، مقالات، تصاویر و ویدیوها) نیاز دارند زیرا بسیاری از کاربران اینترنت به دنبال پاسخ‌ها و راه‌حل‌ها هستند. همچنین موتورهای جستجوی مختلف الگوریتم ها و قوانین خاص خود را برای قرار دادن لینک به مطالب اول، دوم، سوم و غیره در صفحه جستجو دارند. علاوه بر این، افراد و شرکت‌ها به زمان و اشکال متعدد داده نیاز دارند تا بفهمند تلاش‌های بازاریابی آنها چقدر مؤثر است.

مزایای استفاده از بازاریابی آنلاین

مزایای واضحی برای کسب و کارها و کارآفرینانی که از این شکل بازاریابی استفاده می کنند وجود دارد، از جمله:

بازاریابی آنلاین معمولاً هزینه کمتری دارد:

حداقل نیمی از بازاریابی آنلاین شامل بازاریابان می شود که از ابزارها و روش های رایگان برای ایجاد ترافیک ارگانیک استفاده می کنند. ترافیک «ارگانیک» به این معنی است که کاربران اینترنت بدون تبلیغات پولی به وب‌سایت‌ها می‌روند. این کاربران یا از طریق یک موتور جستجو (با کلیک بر روی یک پیوند بدون پرداخت) یا از طریق کانال دیگری، مانند پیوند ارسال شده در رسانه های اجتماعی، به وب سایت می آیند.

بازاریابان آنلاین به ابزارهای تحلیلی فراوانی دسترسی دارند:

بسیاری از این ابزارها رایگان هستند یا دارای نسخه های رایگان هستند. این برای افرادی که بودجه کمی دارند بسیار مفید است. با این حال، برای به دست آوردن سرنخ های بیشتر و کسب درآمد بیشتر، شرکت ها و افراد ممکن است نیاز به پرداخت هزینه نسخه های پریمیوم این ابزارها داشته باشند.

بازاریابان اینترنتی چندین گزینه دارند:

استراتژی های متعددی وجود دارد که کسب و کارها و کارآفرینان می توانند برای یافتن و حفظ مشتریان از آنها استفاده کنند.

بازاریابی اینترنتی می‌تواند منجر به هدف‌گیری جمعیت‌شناختی کارآمدتر شود:

بازاریابان آنلاین در حین کار آنلاین و استفاده از ابزارهای تحلیلی، مجموعه‌ای از داده‌های کاربر را از منابع متعدد در اختیار دارند. با این اطلاعات، بازاریابان اینترنتی می‌توانند انواع مصرف‌کنندگانی را که احتمال خرید از یک کسب‌وکار را بیشتر می‌کنند و اینکه کدام نوع از مصرف‌کنندگان مایل به پرداخت بیشتر برای خدمات خاص هستند را تعیین کنند. این به بازاریابان اجازه می دهد تا در زمان و هزینه خود در جذب مشتری صرفه جویی کنند.

مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

انواع بازاریابی آنلاین

برای اجرای یک استراتژی بازاریابی آنلاین موثر، بازاریابان باید انواع مختلف بازاریابی آنلاین را که می توانند استفاده کنند و مزایای آنها را درک کنند. در اینجا فهرستی از هشت نوع اصلی بازاریابی اینترنتی آورده شده است:

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

هر زمان که از یک موتور جستجو استفاده می کنید، به طور کلی ده نتیجه را بلافاصله پس از وارد کردن یک عبارت در کادر جستجو و کلیک بر روی دکمه جستجو مشاهده خواهید کرد. برخی از پیوندها به دلیل تلاقی عوامل، ابتدا در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند، اما اغلب، آنهایی که وب سایت هایی را اجرا می کنند که پیوندهای آنها ظاهر می شود، ابتدا از روش های مختلفی برای تأثیرگذاری بر موتورهای جستجو استفاده می کنند. به این بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می گویند.

بازاریابان به عنوان بخشی از تلاش‌های خود در سئو، محتوای صفحات وب را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که موتورهای جستجو آن صفحات را در رتبه بالایی قرار دهند. بهینه سازی موتورهای جستجو مهمترین و پیچیده ترین شکل بازاریابی اینترنتی است. به این دلیل است که موتورهای جستجو می توانند صفحات وب را اسکن کرده و محتوای آنها را از نظر کیفیت، قابلیت استفاده، سرعت و ارتباط تجزیه و تحلیل کنند. برای بازاریابی موثر از طریق موتورهای جستجو، صاحبان وب سایت باید قوانین اولیه سئو داخلی و خارجی را دنبال کنند.

مطالب مرتبط: سیستم مدیریت محتوا چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

گاهی اوقات، هنگامی که کاربران اینترنت عبارت‌های جستجو را وارد می‌کنند، نتایجی را مشاهده می‌کنند که با برچسب «تبلیغ» یا «اسپانسر» مشخص شده‌اند. این نتیجه SEM است. بازاریابی موتور جستجو نسخه پولی سئو است. وقتی شرکت‌ها یا افراد از SEM استفاده می‌کنند، به موتورهای جستجو پول می‌دهند تا ابتدا نتایج خاصی را فهرست کنند. هرچه یک شرکت بیشتر بپردازد، نتایج بالاتری در صفحه جستجو نشان داده می شود.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا شکلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن بازاریابان با توزیع رسانه های ارزشمند، مشتریان بالقوه را جذب می کنند. انواع رسانه ها شامل مقالات، پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، تصاویر و ویدئوها است. بازاریابی محتوا جزء لاینفک سئو است، زیرا نتایج موتورهای جستجو به محتوا پیوند می خورند. برای اینکه در بازاریابی محتوا موثر واقع شود، تولیدکنندگان محتوا باید اشکال به موقع و ارزشمند رسانه را منتشر کنند. ارزش با میزان آموزنده، سرگرم کننده و متقاعدکننده یک رسانه تعیین می شود.

در نهایت، بازاریابان محتوا می خواهند بینندگان یا خوانندگان را متقاعد کنند که از آنها خرید کنند. با این حال، مردم تمایل دارند از کسی که «می شناسند» و به آن اعتماد دارند خرید کنند. بنابراین، محتوای ارزشمند به معرفی شرکت ها و افراد تجاری در معرض دید مخاطبان و ایجاد یک برند کمک می کند.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی شکلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن یک شرکت، کارآفرین یا بازاریاب آنلاین از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی به مخاطبان دسترسی پیدا می کند. روش‌های مختلفی وجود دارد که بازاریابان می‌توانند از آنها برای تبدیل کاربران رسانه‌های اجتماعی به مشتریان پولی استفاده کنند، اما این فرآیند با ایجاد محتوا در این پلتفرم‌ها آغاز می‌شود. برای مثال، محتوا می تواند به صورت به روز رسانی وضعیت یا پست هایی با پیوندهایی به صفحات وب باشد. بازاریاب ها باید به طور مرتب در کانال های رسانه های اجتماعی که برای استفاده انتخاب می کنند پست بگذارند، اما ابتدا باید پلتفرم هایی را انتخاب کنند که برای کسب و کار مناسب هستند.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق 

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک نوعی بازاریابی است که در آن بازاریابان محتوا به شرکت‌ها برای ارسال تبلیغاتی که کاربران اینترنتی می‌توانند روی آن کلیک کنند، پول می‌دهند. هر زمان که کاربر روی یک تبلیغ کلیک می کند، بازاریابان هزینه ای را پرداخت می کنند یا بازاریابان برای نمایش تعداد مشخصی از تبلیغات در یک فرکانس مشخص، پیش پرداخت می کنند.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک مانند SEM است، اما تبلیغات PPC می‌توانند در مکان‌های مختلفی مانند وب‌سایت‌های خبری ظاهر شوند. بسیاری از تبلیغات PPC در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ظاهر می شوند و آن تبلیغات مانند پست های معمولی به نظر می رسند. اغلب، تبلیغات PPC بر اساس داده های کاربر، برای کاربران خاصی هدف قرار می گیرد. برای مثال، اگر یک علاقه‌مند به داستان‌های علمی تخیلی تمایل دارد روی پیوندهای کتاب‌هایی در آن سبک کلیک کند، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از الگوریتم‌هایی برای مشاهده این روند استفاده می‌کنند و با بازاریابان علاقه‌مند همکاری می‌کنند تا نشان دهند که تبلیغات کاربر مربوط به یک داستان علمی تخیلی جدید است.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته شامل یک سیستم ارجاع بین دو یا چند طرف است. به عنوان بخشی از یک توافق، بازاریابان در ازای تبلیغ محصولات یا خدمات یکدیگر، سودهایی را که از خرید مشتری به دست می آورند، به اشتراک می گذارند. بازاریابان باید هنگام انجام این کار صادق باشند و در مورد چنین توافقی به مخاطبان خود بگویند. اغلب، این کار به این دلیل است که مشتریانی مانند صداقت و وابستگان تمایل دارند به مشتریانی که پیوندها یا کدهای خاصی را دنبال می کنند، تخفیف ارائه دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازاریاب محتوا با شخصی که طرفداران زیادی دارد، چه در رسانه‌های اجتماعی یا در صنعت خود شریک شود. بسته به اینکه این تأثیرگذار چقدر دنبال کننده دارد، این شخص می تواند هزاران یا میلیون ها دلار برای نوشتن یک پست در وب سایت شخص دیگری یا ظاهر شدن در محتوای دیگر هزینه کند. بازاریابان اینترنتی باید هزینه‌های این نوع بازاریابی را در مقابل هرگونه سود مالی بالقوه بسنجید.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین انواع بازاریابی محتوا است. بازاریابی ایمیلی بسیار خوب کار می کند زیرا یک فرد احتمالاً همان ایمیل را برای سال ها نگه می دارد، اغلب آن را بررسی می کند و از طریق ایمیل به دنبال فرصت ها و معاملات می گردد.

مطالب مرتبط: چگونه یک ایمیل فروش موثر بنویسیم

سوالات متداول

در اینجا چند سوال رایج در مورد بازاریابی آنلاین وجود دارد:

سئو داخل صفحه چیست؟

سئو داخلی شامل روش ها و ابزارهایی است که بازاریابان آنلاین و متخصصان سئو می توانند برای بهبود صفحات وب استفاده کنند. چهار حوزه اصلی برای سئو داخلی صفحه وجود دارد:

تحقیق کلمات کلیدی:

این یکی از اولین گام هایی است که صاحبان وب سایت می توانند برای اطمینان از اینکه صفحات آنها در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارند، انجام دهند. وقتی کاربران اینترنت عبارات را در کادرهای جستجو تایپ می کنند، آن عبارات در واقع کلمات کلیدی هستند. صاحبان وب‌سایت‌ها باید بدانند که کدام کلمات کلیدی محبوب هستند و سعی کنند برخی از آن کلمات کلیدی را بر اساس نوع کسب‌وکارهایی که در حال اجرا هستند، در محتوای خود بگنجانند. بازاریابان همچنین باید کلمات کلیدی را در عنوان صفحات، در تصاویر و در توضیحات متا صفحات قرار دهند تا آن صفحات را برای موتورهای جستجو بیشتر نمایان کنند.

بهینه‌سازی صفحه:

برای بهینه‌سازی یک صفحه، نویسندگان می‌توانند مطمئن شوند که کلمات کلیدی هدف در عنوان صفحه، در عنوان، در عنوان‌های فرعی، در محتوای اصلی و در پیوند ثابت ظاهر می‌شوند.

کاهش خطای خزیدن:

وقتی موتورهای جستجو صفحات وب را اسکن می کنند (خزیدن)، آن موتورهای جستجو می توانند خطاهایی مانند محتوای تکراری یا لینک های شکسته (خطاهای ۴۰۴) را شناسایی کنند. هنگامی که صفحات وب دارای این خطاها هستند، موتورهای جستجو ممکن است آن صفحات را در نتایج جستجو رتبه‌بندی کنند. صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با بررسی جداگانه صفحات، این خطاها را کاهش دهند یا برای کارآمدتر بودن، از ابزارهای SEO استفاده کنند که آن صفحات را تجزیه و تحلیل کرده و همه خطاها را فهرست می‌کنند.

تجزیه و تحلیل سرعت:

کاربران اینترنت دوست دارند به سرعت از صفحه وب به صفحه وب حرکت کنند، بنابراین احتمال بیشتری دارد که از وب سایت هایی که بارگذاری آنها زمان بیشتری می برد دوری کنند. به طور کلی، صفحات وب که تنها یک تا سه ثانیه طول می کشد تا بارگذاری شوند، سریع در نظر گرفته می شوند. سرعت بارگیری پنج تا هشت ثانیه ای منصفانه است و هر چیزی بیش از هشت ثانیه کند است. متخصصان سئو می توانند با استفاده از ابزارهای رایگان برای تجزیه و تحلیل سرعت بارگذاری و استفاده از روش های خاصی برای بهبود سرعت، در صورت نیاز، سرعت صفحه را بهبود بخشند.

سئو خارج از صفحه چیست؟

سئوی خارج از صفحه برخلاف سئو داخلی است. هنگامی که افراد بهینه سازی موتورهای جستجوی خارج از صفحه را انجام می دهند، در فعالیت های مختلفی شرکت می کنند که در وب سایت نیستند. لینک بیلدینگ جزء کلیدی سئوی خارج از صفحه است. در اینجا چند روش وجود دارد که بازاریابان محتوا می توانند از آنها برای افزایش دیده شدن صفحات وب استفاده کنند:

  • با پیوند دادن مجدد به صفحه از طریق پست های دیگر در یک وب سایت، پیوندهایی به صفحه ایجاد کنید

  • در حالی که از طریق رسانه های اجتماعی با سایر کاربران ارتباط برقرار می کنید، به صفحه پیوند دهید

  • پیوند دادن به صفحه از طریق یک پست در وبلاگ یا وب سایت دیگر

  • ذکر یک مقاله خاص در یک ویدیو برای برانگیختن علاقه بینندگان

بازاریابان محتوا چگونه می‌توانند از بازاریابی ایمیلی به طور کامل استفاده کنند؟

به منظور استفاده کامل از این شکل بازاریابی، بازاریابان باید موارد زیر را انجام دهند:

یک لیست ایمیل بسازید:

اغلب، کاربران مایلند آدرس ایمیل خود را به شرکت ها بدهند و به آن شرکت ها اجازه دهند تا برای پیشنهادات و به روز رسانی ها ایمیل های گاه به گاه برای آنها ارسال کنند.

راه‌های خلاقانه برای پرسیدن آدرس ایمیل از افراد پیدا کنید:

گاهی اوقات، کاربران آدرس ایمیل خود را برای دریافت یک خبرنامه هفتگی یا دریافت محتوای ارزشمند و رایگان، مانند کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی آموزنده، به اشتراک می‌گذارند.

ایمیل‌ها را شخصی‌سازی کنید:

خوانندگان بیشتر به ایمیل‌هایی پاسخ می‌دهند که حاوی نام کوچک و جزئیات خاص آن‌ها است. وقتی شخصی که ایمیل را می نویسد می تواند پیام را شخصی کند، آن پیام انسانی تر و جذاب تر به نظر می رسد.

بخش بندی لیست های ایمیل:

بازاریابان باید افراد موجود در لیست های ایمیل را بر اساس آمار جمعیتی و الگوهای خرید جدا کنند (احتمال اینکه مشتریان خاصی از آنها خرید کنند). برخی از کاربران بر اساس توانایی پرداخت و میزان اعتمادی که به یک شرکت دارند، احتمالاً برای محصولات گران‌تر هزینه می‌کنند. این کاربران ممکن است ایمیل های مکررتری دریافت کنند.

ارسال ایمیل های بعدی:

برخی از مشتریان بالقوه بیشتر پس از ایمیل های بعدی که حاوی پیشنهادات جذاب هستند، پاسخ می دهند. مواقع دیگر، ایمیل‌های بعدی می‌توانند حاوی پیام‌هایی باشند که به دنبال خریدی که مشتری انجام داده است. ایمیل های پیگیری موثر هستند زیرا به مشتریان نشان می دهند که کسب و کار و رضایت آنها مهم است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

  1. نمونه هایی از بازاریابی آنلاین چیست؟
    انواع بازاریابی آنلاین چیست؟
    بهترین بازاریابی آنلاین چیست؟
    چگونه می توانم بازاریابی آنلاین را تمرین کنم؟

    1. نمونه هایی از بازاریابی آنلاین عبارتند از:

      – بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
      – بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
      – تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).
      – بازاریابی محتوا
      – بازاریابی ایمیلی
      – بازاریابی وابسته
       
       
      انواع بازاریابی آنلاین عبارتند از:

      – بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
      – بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
      – بازاریابی ایمیلی
      – بازاریابی محتوا
      – اینفلوئنسر مارکتینگ
      – بازاریابی وابسته
      – تبلیغات آنلاین
       
       
      بهترین استراتژی بازاریابی آنلاین بسته به اهداف و مخاطبان یک کسب و کار متفاوت خواهد بود. برخی از تاکتیک های محبوب و موثر بازاریابی آنلاین عبارتند از بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بهینه سازی موتورهای جستجو.
       
       
      برای تمرین موثر بازاریابی آنلاین، می تونید:

      – یک استراتژی بازاریابی آنلاین جامع ایجاد کنید
      – مخاطبان هدف خود را شناسایی و درک کنید
      – از تجزیه و تحلیل برای ردیابی و اندازه گیری موفقیت کمپین های خود استفاده کنید
      – در جریان آخرین روندها و بهترین شیوه ها در بازاریابی آنلاین باشید
      – کمپین های خود را برای نتایج بهتر تست و بهینه سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *