ایمیل مارکتینگ می تواند نه تنها یک روش موثر برای تبلیغ یک نام تجاری، بلکه برای ردیابی اثربخشی یک کمپین نیز باشد. با ردیابی کلیک های لینک ایمیل، یک تیم بازاریابی می تواند داده هایی را به دست آورد که تجزیه و تحلیل های مهم را اندازه گیری می کند. اگر در زمینه بازاریابی کار می کنید و به دنبال افزایش مهارت های خود با کمپین های ایمیل و تجزیه و تحلیل هستید، ممکن است علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد ردیابی کلیک لینک های ایمیل باشید.
در این مقاله از ایوسی، ردیابی کلیک لینک ایمیل را تعریف میکنیم، توضیح میدهیم که چرا ردیابی کلیکهای لینک ایمیل مهم است، عناصری که باید در ایمیل بازاریابی گنجانده شود را تجزیه و تحلیل میکنیم، مراحل اجرای فرآیند ردیابی کلیک را شرح میدهیم و نکاتی را برای راهنمایی شما ارائه میکنیم.
ردیابی کلیک لینک ایمیل چیست؟
ردیابی کلیک لینک ایمیل، که معمولاً به عنوان ردیابی کلیک فقط شناخته می شود، به تمرین نظارت بر تعداد دفعاتی که گیرندگان با یک پیوند موجود در ایمیل بازاریابی تعامل دارند، اشاره دارد. ردیابی کلیک با هدایت گیرنده به یک URL سفارشی کار می کند. هر زمان که یک گیرنده روی یک پیوند کلیک می کند، ابتدا قبل از رفتن به مقصد پیوند، URL سفارشی را مرور می کند. این عمل از عوامل تغییر مسیر به عنوان یک کلیک است که متخصصان می توانند آن را در یک گزارش آماری ردیابی کنند.
چرا ردیابی کلیک لینک ایمیل مهم است؟
ردیابی کلیک ایمیل مهم است زیرا به شما امکان می دهد داده هایی را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنید که می تواند موفقیت یک کمپین بازاریابی را اندازه گیری کند. به طور خاص، نشان می دهد که از میان لیست مشترکان ایمیل چه کسانی با یک پیوند تعامل داشته اند، با کدام پیوندها تعامل داشته اند و چند بار آن را باز کرده اند. این دادهها نشاندهنده تعامل مشترک است، معیاری است که نشان میدهد یک پایگاه مشترک چقدر به یک نام تجاری متصل است. در یک دیدگاه کلی، مشارکت بالای مشترکین به این معنی است که یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق است، در حالی که تعامل کمتر ممکن است نیاز به بهبود را نشان دهد.
ردیابی کلیک همچنین ممکن است به شما این امکان را بدهد که اجزای مؤثر و غیر مؤثر یک کمپین را جدا کنید. به عنوان مثال، اگر یک نوع ایمیل منجر به مشارکت کم مشترک شود، در حالی که دیگری دارای تعامل بالاتری باشد، می توانید به طور منطقی نتیجه بگیرید که دومی حاوی عناصری است که پایه مشترکین ترجیح می دهند. شما می توانید محتوای آن را برای شناسایی عوامل موفق تجزیه و تحلیل کنید و سپس یافته های خود را در تلاش های بازاریابی ایمیلی آینده اعمال کنید.
هنگام نوشتن ایمیل بازاریابی چه مواردی باید لحاظ شود
اینها برخی از عناصر مهمی هستند که باید هنگام نوشتن یک ایمیل بازاریابی که حاوی پیوند است شامل شود:
فراخوانی برای اقدام
فراخوانی برای اقدام عبارتی است که آشکارا از گیرنده می خواهد تا یک عمل مشخص را انجام دهد. در مورد یک ایمیل بازاریابی، اقدامی که می خواهید آنها انجام دهند تعامل با یک پیوند است. با در نظر گرفتن این، فراخوانی برای اقدام شما میتواند نوعی از «روی این کلیک کنید» باشد. برای مثال، اگر پیوندی به یک پیام ویدیویی ضبط شده از مدیر عامل یک شرکت در مورد یک موضوع خاص ارائه کرده باشید، تماس برای اقدام ممکن است به این صورت باشد: “ببینید مدیر عامل ما در مورد آن چه می گوید.” دریافتکنندگانی که برای انجام یک کار خاص دعوت میشوند، احتمال بیشتری دارد که به آن پایبند باشند.
مطالب مرتبط: چگونه یک فراخوان خوب بنویسیم (با مثال)
لینک هایی که به راحتی قابل شناسایی هستند
از آنجایی که هدف ایمیل این است که گیرنده روی پیوند کلیک کند، مطمئن شوید که پیوند به راحتی قابل شناسایی است. حرفه ای ها اغلب لینک ها را از نظر رنگ و قالب بندی از متن اطراف جدا می کنند، اما شما می توانید با استفاده از روش های خاص، دید پیوند خود را بهبود ببخشید. ابتدا به جای یک عبارت کوتاه یا یک کلمه به عنوان متن لنگر از یک عبارت طولانی تر استفاده کنید. دوم، به گیرنده ایده بدهید که وقتی روی پیوند کلیک می کند چه انتظاری دارد.
تصور کنید، برای مثال، در حال نوشتن یک ایمیل بازاریابی برای یک محصول جدید هستید. به جای نوشتن “اینجا کلیک کنید” برای متن لنگر خود، می توانید از یک جمله کامل استفاده کنید که گیرنده را دعوت می کند تا در مورد ویژگی خاصی از محصول بیاموزد: “کشف چه ویژگی های راحتی داخلی برای ارائه دارد.”
پیوندها در انواع مختلف
این یک تمرین خوب است که چندین پیوند از انواع مختلف را در سراسر ایمیل اضافه کنید. این نه تنها دیده شدن پیوندهای شما را افزایش می دهد، بلکه مشارکت مشترک را نیز ارتقا می دهد. به طور کلی، سه نوع پیوند وجود دارد که می توانید استفاده کنید:
-
متنی: پیوندهای متنی مستقیماً با محتوایی که تبلیغ می کنید مرتبط هستند. این نوع پیوند در یک پاراگراف ظاهر می شود و با متن در حال اجرا ترکیب می شود.
-
محتوای پاداش: هر پیوندی که مستقیماً متنی نیست به عنوان پیوند محتوای جایزه واجد شرایط است. پیوندهای محتوای جایزه معمولاً به صورت بنر یا محتوای پانل جانبی ظاهر می شوند.
-
دائمی: پیوند دائمی جزء ثابتی از قالب ایمیل شما است که معمولاً در ظاهر و مکان هر بار یکسان است. دکمه های اشتراک گذاری و پیوندهای “لغو اشتراک” نمونه های رایج پیوندهای دائمی هستند.
امضا
امضا بخشی است که به طور خودکار به هر ایمیلی که ارسال می کنید پیوست می شود. امضای یک ایمیل بازاریابی معمولاً شامل لوگوی برند است. اگر فرمت ایمیل شامل نام و موقعیت فرستنده باشد، این اطلاعات در امضا نیز قرار می گیرد. اغلب، بازاریابان ترجیح می دهند پیوندهای دائمی خود را در امضا بگنجانند، که روشی زیبا برای ترکیب محتوا بدون اشغال فضای اضافی است. همچنین ایده خوبی است که پیوندی به وب سایت برند درج کنید. اضافه کردن چندین پیوند از این قبیل را با پیوند دادن به لوگو و گنجاندن متن لنگر در نظر بگیرید.
مطالب مرتبط: ۱۷ راه برای افزایش آگاهی از برند
نحوه ردیابی کلیک لینک ایمیل
این مراحل را دنبال کنید تا ببینید چگونه میتوانید کلیکهای پیوند ایمیل را ردیابی کنید:
۱. دستورالعمل ها را تعیین کنید
قبل از شروع کمپین ردیابی کلیکهای لینک ایمیل، ایده خوبی است که دستورالعملهای تیم خود را برای حفظ یک پروتکل ثابت و تجربه رضایتبخش مشتری تعیین کنید. این دستورالعملها به فعالیتهایی مانند اطلاع دادن به گیرندگان مبنی بر اینکه سازمان شما کلیکها و پارامترهای تماس با گیرندگان را پس از تعامل با پیوندها ردیابی میکند، مربوط میشود. وجود چنین دستورالعمل هایی نه تنها به اطمینان از ثبات در کمپین شما کمک می کند، بلکه می تواند عملیات بازاریابی کارآمد را نیز ارتقا دهد.
مطالب مرتبط: راهنمای تکنیک های بازاریابی موثر
۲. نرم افزار ردیابی کلیک را دانلود کنید
نرم افزار ردیابی کلیک هر برنامه ای است که برای ردیابی کلیک لینک ها اختصاص داده شده است. این برنامه ها همگی با سرویس گیرنده ایمیل شما یکپارچه می شوند، پیوندها را به دامنه های ردیابی خود هدایت می کنند و داده های مربوط به بازدید کوتاه را ثبت می کنند. گزینه های نرم افزاری متعددی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. برخی از برنامه ها افزونه های مرورگر هستند که می توانند به شما بگویند چه کسی روی پیوندهای شما کلیک می کند، چند بار کلیک می کند و چه زمانی این کار را انجام می دهد. برخی دیگر پیشرفتهتر هستند، زیرا پلتفرمهای فروش و بازاریابی بزرگتر با قابلیتهای ردیابی یکپارچه هستند. مطمئن شوید که نیازهای خود را درک کرده اید تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.
۳. ردیابی را فعال کنید
بسته به نرم افزاری که برای استفاده انتخاب کرده اید، ممکن است لازم باشد ویژگی ردیابی کلیک را روشن کنید. در بسیاری از برنامه ها، می توانید به ویژگی مربوطه در منوی تنظیمات دسترسی داشته باشید و ردیابی را برای کل یک کمپین فعال کنید. برخی دیگر به شما اجازه میدهند که این ویژگی را هنگام نوشتن یا ویرایش ایمیل کمپین خود فعال کنید.
۴. ایمیل بنویسید و ارسال کنید
با راه اندازی نرم افزار ردیابی خود، می توانید ایمیل های بازاریابی خود را بنویسید و ارسال کنید، رسانه ای که از طریق آن داده های پیوند-کلیک را جمع آوری می کنید. هنگام نوشتن ایمیل های بازاریابی، بهترین روش ها را دنبال کنید. علاوه بر گنجاندن عناصری که قبلاً مورد بحث قرار گرفتهاند، روی طرحبندی و جریان اطلاعات تمرکز کنید تا توجه گیرنده را به خود جلب کنید و عنوان موضوعی ایجاد کنید که میتواند توجه آنها را جلب کند. این عوامل می توانند به نرخ کلیک بیشتر کمک کنند.
مرتبط: چگونه یک ایمیل حرفه ای بنویسیم
۵. مشاهده آمار
نرم افزار ردیابی کلیک معمولاً شامل یک ویژگی گزارش دهی با دسترسی آسان است که آمار کلیک شما را ارائه می دهد. با دسترسی به این گزارش ها، عملکرد کلیکی کمپین خود را مشاهده کنید. نرم افزاری که استفاده می کنید تا حد زیادی انواع آمارهای موجود را تعیین می کند، اما برخی از نقاط داده رایج عبارتند از:
-
ایمیل ها ارسال شد
-
ایمیل ها تحویل داده شد
-
مجموع ایمیل های باز شده
-
کل کلیک ها
-
مجموع به عنوان هرزنامه علامتگذاری شد
-
کل لغو اشتراک
داده ها را برای بینش در مورد سلامت کمپین خود تجزیه و تحلیل کنید. یافته های خود را با انجام تنظیمات برای اصلاح هر گونه نقص و بهینه سازی موفقیت ها اعمال کنید.
نکاتی برای ردیابی کلیک لینک ایمیل
این نکات را در نظر بگیرید تا بیشترین بهره را از ردیابی کلیک و هر کمپینی که در آن استفاده می کنید ببرید:
نرم افزار خود را یاد بگیرید
برای استفاده بهینه از نرم افزار ردیابی خود، لازم است تمام ویژگی های آن را بدانید. برنامه های پیشرفته تر قابلیت های مربوط به زمان بندی، توالی ها، یادآوری ها و قالب های ایمیل و غیره را ارائه می دهند. آشنایی با این ویژگی ها و به کار بردن آنها در کمپین می تواند به بهبود نرخ کلیک و افزایش کارایی تیم شما کمک کند.
در صورت لزوم دامنه ها را حذف کنید
برخی از ایمیلها ممکن است حاوی پیوندهایی باشند که به کمپین شما مرتبط نیستند، مانند پیوندهای استنادی. برنامه های کاربردی ردیابی کلیک معمولاً به شما امکان می دهند چنین دامنه هایی را حذف کنید تا در آمار شما ظاهر نشوند. در صورت لزوم از این ویژگی استفاده کنید تا فقط دادههایی را که میتوانید برای افزایش تلاشهای بازاریابی خود اعمال کنید، دریافت کنید.
لینک های خود را محدود کنید
در حالی که استفاده از چندین پیوند از انواع مختلف تمرین خوبی است، از ارائه لینک های بیش از حد در هر جلد در یک ایمیل خاص خودداری کنید. با توجه به تعهد زمانی ظاهری یا عدم قطعیت انتظارات، گیرنده مملو از انتخاب بیش از حد، ممکن است تمایلی به مشارکت در هیچ تعاملی نداشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، میتوانید با محدود کردن پیوندهای متنی خود به دو تا پنج، بسته به اندازه پیام، تعامل را تسهیل کنید. پیامهای با فرمت بزرگتر، مانند خبرنامهها، معمولاً میتوانند موارد بیشتری را در خود جای دهند.