بنر وب سایت مجموعه ایوسی

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه در فروش مستقیم موفق باشیم

فروش مستقیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر به دنبال شغلی هیجان انگیز هستید که بتوانید هر روز با افراد جدید صحبت کنید، شغل فروش مستقیم ممکن است برای شما مناسب باشد. موقعیت های فروش مستقیم به شما این فرصت را می دهد که در عین لذت بردن از انعطاف پذیری خوداشتغالی، محصول یا خدماتی را که به آن علاقه دارید، تبلیغ کنید. اگر به این حرفه فکر می کنید، یادگیری استراتژی های موفقیت در فروش مستقیم می تواند به شما اعتماد به نفس بدهد.

در این مقاله از ایوسی، به تعریف فروش مستقیم می پردازیم و در مورد چگونگی موفقیت در فروش مستقیم بحث می کنیم.

فروش مستقیم چیست؟

فروش مستقیم، عمل فروش محصولات یا خدمات در یک محیط غیر خرده فروشی، به طور مستقیم به مصرف کنندگان است. فروش مستقیم یا به صورت آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی یا حضوری در مکان تعیین شده مانند خانه فروشنده یا مشتری احتمالی انجام می شود.

۱۳ نکته برای موفقیت در فروش مستقیم

این نکات پیشنهادی را برای موفقیت در فروش مستقیم دنبال کنید:

  1. فقط آنچه را که واقعاً استفاده می کنید و لذت می برید بفروشید.

  2. مخاطب هدف ایده آل خود را شناسایی کنید.

  3. بدانید مخاطب شما کجاست.

  4. فروش با قصه گویی.

  5. با برندسازی منحصر به فرد خود را متمایز کنید.

  6. تا جایی که می توانید جلسات را رزرو کنید.

  7. همیشه با مشتریان بالقوه پیگیری کنید.

  8. نمونه ها و موارد اضافی را به صورت رایگان هدیه دهید.

  9. از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

  10. مشارکت های استراتژیک ایجاد کنید.

  11. بررسی ها و توصیفات را برجسته کنید.

  12. شبکه محلی

  13. پیگیر و متعهد باشید.

۱. فقط آنچه را که واقعاً استفاده می کنید و لذت می برید بفروشید

استفاده از محصولات یا خدماتی که می فروشید یک نکته مهم برای اینکه یک فروشنده مستقیم موفق باشید. مصرف کنندگان می دانند چه زمانی کسی واقعاً چیزی را که می فروشد دوست دارد. هنگامی که تجربه شخصی در مورد آنچه می فروشید دارید، می توانید اشتیاق صادقانه خود را ابراز کنید و گواهینامه خود را ارائه دهید، که هر دو به تصمیم گیری خریدار کمک می کنند.

۲. مخاطبان هدف ایده آل خود را شناسایی کنید

مانند هر کسب و کاری، محصول یا خدمات شما احتمالاً برای زیرمجموعه خاصی از جمعیت مناسب است. شما باید این زیرمجموعه را شناسایی کنید و دقیقاً بدانید که خریدار ایده آل شما چه کسی است، بنابراین می توانید به طور خاص آنها را با بازاریابی و گسترش خود هدف قرار دهید. برای تعیین بازار هدف خود، باید یک نمایه مصرف کننده ایجاد کنید، که توصیف دقیقی از خریدار شما است. نمایه مصرف کننده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • میانگین سن

  • جنسیت

  • سطح درآمد قابل تصرف

  • موقعیت جغرافیایی

  • پویایی خانواده (متاهل، مجرد، بچه و غیره)

  • گروه قومی

  • دین

  • سرگرمی ها / علایق

  • اشتغال

حتی دانستن برخی از این جزئیات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا تلاش های فروش خود را به مصرف کنندگانی که به احتمال زیاد علاقه مند به صحبت های شما هستند محدود کنید.

بیشتر بخوانید: تعریف مخاطب هدف: چیست و چرا مهم است

۳. بدانید بازار شما کجاست

دقیقاً همانطور که باید مشخص کنید دقیقاً به چه کسی بفروشید، باید بدانید که آنها بیشترین زمان را در کجا صرف می کنند تا بتوانید به طور مؤثر به آنها دسترسی پیدا کنید. به صورت آنلاین، به این فکر کنید که از چه وب سایت هایی استفاده می کنند و در کدام پلتفرم های اجتماعی بیشترین زمان را صرف می کنند. حضوری، در نظر بگیرید که آنها ممکن است به چه سازمان هایی تعلق داشته باشند و در چه مشاغل یا مکان های دیگری ممکن است وقت خود را سپری کنند.

۴. فروش با داستان سرایی

شما باید بدانید که چرا بازارهای هدف شما به محصول/خدمت شما نیاز دارند و پیشنهاد شما چه ارزشی را برای آنها فراهم می کند، بنابراین می توانید ویژگی های عالی پیشنهاد خود را به یک داستان متقاعد کننده منتقل کنید که مصرف کنندگان را از نظر احساسی درگیر می کند. داستان سرایی یک روش بازاریابی رایج است که با تمرکز بر اینکه چگونه یک محصول می تواند زندگی روزمره آنها را متحول کند، ارتباط شخصی تری بین یک تجارت و خریداران آن ایجاد می کند.

این تعامل زمانی رشد می‌کند که مصرف‌کنندگان داستان‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، که به انتشار پیام کمک می‌کند و مصرف‌کنندگان بالقوه بیشتری را به گفتگو دعوت می‌کند.

مرتبط: داستان سرایی: عناصر یک داستان خوب و چگونگی توسعه فرآیند

۵. خود را با برندسازی منحصر به فرد متمایز کنید

مهم است که خود را از دیگرانی که همان تجارت فروش مستقیم را انجام می دهند متمایز کنید تا خریداران بالقوه بیشتری را جذب کنید. به آنچه که شما و کسب و کارتان را از دیگران در صنعتتان متمایز می کند فکر کنید و سبک و لحن شخصی خود را در بازاریابی، محتوای رسانه های اجتماعی و کپی و طراحی وب سایت خود به نمایش بگذارید.

بیشتر بخوانید: چگونه خود را برندسازی کنیم

۶. تا جایی که می توانید جلسات را رزرو کنید

موفق ترین فروشندگان مستقیم محصولات خود را در مقابل خریداران بالقوه که می توانند عرضه می کنند. این مستلزم کار سخت برای رزرو هر چه بیشتر جلسات است. جلسات ممکن است شامل ارائه در خانه، تماس های تلفنی، تماس های ویدیویی زنده یا وبینارهای گروهی باشد. فناوری فرصت های بیشتری برای ارتباط با مخاطبان هدف شما فراهم می کند و دسترسی به تعداد بیشتری از افراد را با زمان و تلاش کمتر آسان تر می کند.

۷. همیشه با بالقوه دنبال کنید

توسعه سیستم پیگیری راه دیگری برای موفقیت بیشتر در فروش مستقیم است. بسیاری از مواقع مشتریان بالقوه بار اول نه می گویند اما بعد از تماس مجدد فروشنده با آنها تصمیم می گیرند که زمان مناسبی برای تعهد آنهاست. گاهی اوقات برای بستن فروش نیاز به چند پیگیری است. فروشندگان عالی نه تنها با مشتریان احتمالی، بلکه با مشتریان فعلی نیز در ارتباط هستند.

۸. نمونه ها و موارد اضافی را رایگان بدهید

یکی از چالش های یک تجارت فروش مستقیم، متقاعد کردن مردم برای خرید محصولی است که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشند. شما می توانید با ارائه نمونه های رایگان بر این چالش غلبه کنید و به مشتریان احتمالی اجازه می دهید قبل از خرید امتحان کنند.

به عنوان مثال: ممکن است بطری هایی با اندازه نمونه از یک محصول مراقبت از مو بدهید یا یک مشاوره ۳۰ دقیقه ای رایگان ارائه دهید. نمونه های رایگان می توانند به ایجاد اعتماد بین شما و مصرف کنندگان کمک کنند و در صورت موفقیت آمیز بودن، می توانید از ارجاعات دهان به دهان احتمالی که دریافت خواهید کرد بهره مند شوید. همچنین می‌توانید در پیشنهادات خود موارد اضافی مانند خدمات ارزش افزوده، تخفیف‌ها را نیز بگنجانید یا یکی را بخرید و یکی را رایگان دریافت کنید.

۹. از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی شبکه دوستان و خانواده شما را به گروه بزرگتری از مشتریان بالقوه گسترش می دهند. بزرگترین مزیت رسانه های اجتماعی برای فروش، توانایی ایجاد جامعه ای است که در آن بتوانید به عنوان یک مرجع در صنعت خود از طریق محتوا و روابط عالی اعتماد ایجاد کنید.

مشارکت مشتری مهم است زیرا مصرف کنندگان به سایر مصرف کنندگان اعتماد دارند و کسب و کاری با ارتباط نزدیک با مشتریانش به عنوان یک کسب و کار معتبر تلقی می شود که افراد بیشتری را به سمت خود می کشاند.

هنگامی که از رسانه های اجتماعی برای تجارت فروش مستقیم خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که در مورد پلتفرمی که مخاطبان هدف شما بیشترین زمان را صرف می کنند تحقیق کنید و تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید. اینستاگرام به مخاطبان بزرگسال جوان‌تر پاسخ می‌دهد و برای نمایش محصولات، خدمات و ایجاد ارتباطات واقعی عالی است.

فیسبوک برای ایجاد یک جامعه با گروه‌ها، رویدادها و استفاده از ویدیوی زنده بهترین است، در حالی که توییتر به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد اطلاعات حساس به زمان مانند فروش فلش را برای مشتریان ارسال کنند تا سریعاً روی آن عمل کنند. مطمئن شوید که همه چیز را با هدف ارائه ارزش و اصالت ارائه می کنید.

مطالب مرتبط: ۱۰ نوع رسانه اجتماعی برای تبلیغ برند شما

۱۰. ایجاد مشارکت های استراتژیک

مشارکت های استراتژیک که به عنوان “تبلیغات متقابل” نیز شناخته می شوند، به شما کمک می کنند تا با سایر مشاغل مرتبط با صنعت خود ارتباط برقرار کنید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید. مشارکت‌های استراتژیک می‌تواند شامل مصاحبه با یکدیگر برای پادکست‌های شما، مشارکت برای یک رویداد، انجام یک تبادل وبلاگ یا بسته‌بندی پیشنهادات شما در صورت تمجید از یکدیگر باشد.

به عنوان مثال: گاهی اوقات مربیان کسب و کار آنلاین مربی سطح بالا دیگری را برای انجام یک ویدیوی زنده در جامعه رسانه های اجتماعی خود در مورد یک موضوع خاص، مانند نحوه ایجاد یک قیف فروش موثر، می آورند. سپس دو مربی به طور زنده به سوالات بینندگان پاسخ خواهند داد و ممکن است برای برنامه ای که با هم اجرا می کنند تخفیف ویژه ای ارائه دهند.

تبلیغات متقابل همچنین با کاهش هزینه های بازاریابی به سود مشاغل فروش مستقیم است و به طور طبیعی به شما کمک می کند تا خود را شبکه سازی کنید و تبلیغ کنید.

۱۱. بررسی ها و توصیفات را برجسته کنید

یکی از پایه‌های یک تجارت فروش مستقیم موفق، جمع‌آوری نظرات و توصیه‌های مثبت است. به یاد داشته باشید که مصرف کنندگان به مصرف کنندگان دیگر اعتماد دارند، بنابراین ارائه مدرک اجتماعی مبنی بر اینکه چرا محصولات یا خدمات شما ارزش خرید دارند می تواند به افزایش فروش کمک کند، که نظرات و تجربیات مثبت بیشتری را به همراه دارد.

به مشتریان خود یک راه آسان برای ارائه نظر ارائه دهید، که باید در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی شما ارسال شود. اگر نقدهای استثنایی دریافت کردید، با آن مشتری تماس بگیرید و بپرسید که آیا آنها برای شما گواهی کتبی یا ویدیویی ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: گواهینامه ها چیست؟

۱۲. شبکه محلی

در حالی که رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند، شبکه های حضوری نیز می توانند به طور موثر به شما در ایجاد روابط برای رشد تجارت فروش مستقیم خود کمک کنند. به دنبال فرصت‌های شبکه‌سازی در جامعه خود باشید، مانند رویدادهایی که می‌توانید در آن غرفه راه‌اندازی کنید یا رویدادهای شبکه از قبل برنامه‌ریزی‌شده‌ای که می‌توانید در آن شرکت کنید.

بسته به آنچه می فروشید، می توانید مهمانی هایی را در خانه برای دوستان و خانواده برگزار کنید تا پیشنهادات خود را به نمایش بگذارند. همچنین، اطلاعات تماس خود را به افرادی که در زندگی روزمره خود ملاقات می کنید، بدهید. کارت ویزیت یک ابزار بازاریابی سنتی است که امروزه نیز عالی عمل می کند.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای کمک به شبکه سازی مانند یک حرفه ای

۱۳. پیگیر و متعهد باشید

مهمتر از همه، مؤلفه اصلی موفقیت در فروش مستقیم این است که در تلاش های خود متعهد و پایدار بمانید. رشد یک کسب‌وکار از طریق فروش مستقیم مستلزم حضور مداوم در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ارتباط با مشتریان بالقوه برای راه‌اندازی جلسات، شرکت در رویدادهای شبکه و تبلیغ محصول شما است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *