بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تولید سرنخ در مقابل تولید تقاضا (با مثال)

تولید تقاضا در مقابل تولید سرنخ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تولید سرنخ و تولید تقاضا دو فرآیند برای توسعه استراتژی بازاریابی هستند. ترکیب آنها می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه بازاریابی مکمل ایجاد کنید که ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت می کند، آگاهی را برای محصولات و خدمات شما به ارمغان می آورد و سرنخ های با کیفیت بالا را جذب می کند. هم تولید سرنخ و هم تولید تقاضا می‌توانند بازگشت سرمایه برای کمپین‌های بازاریابی شما را بهبود بخشند و ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهند.

در این مقاله از ایوسی، فرآیندهای تولید سرنخ در مقابل تولید تقاضا را با هم مقایسه کرده و نمونه هایی از هر کدام را ارائه می دهیم.

تولید سرنخ چیست؟

تولید سرنخ / لید فرآیند تبدیل مشتریان بالقوه پرداخت کننده به سرنخ های واجد شرایط است. سرنخ های واجد شرایط افرادی هستند که علاقه واقعی و منابع مالی برای خرید آنچه شما می فروشید دارند. وقتی در تولید سرنخ شرکت می کنید، معمولاً با مشتریان کمتری در تعامل هستید. این به این دلیل است که فرآیند تولید سرنخ نزدیک به انتهای قیف فروش اتفاق می‌افتد، که امکان تعاملات شخصی‌تر را فراهم می‌کند. همانطور که فرآیند تولید سرنخ را تقویت می‌کنید، ممکن است به افراد اجازه دسترسی به محتوایی مانند دوره‌های آزمایشی رایگان، دوره‌ها، نمایش محصول و محتوای دروازه‌دار را بدهید.

مطالب مرتبط: تولید سرنخ چیست؟ (و نحوه انجام آن)

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

نمونه هایی از تولید سرنخ

در اینجا چند نمونه از تولید سرنخ آورده شده است:

کاغذهای سفید، گزارش ها و کتاب های الکترونیکی

منابع قابل دانلود بسته به صنعت می تواند بسیار موثر باشد. مواردی مانند کاغذهای سفید، گزارش ها، کتاب های الکترونیکی و سایر محتوای آموزشی می توانند دانش شما را نشان دهند و به مشتریان کمک کنند تا محصولات و خدمات شما را در نظر بگیرند. همچنین می‌توانید محتوای دروازه‌دار را توزیع کنید، که محتوایی است که خواننده پس از ارائه اطلاعات تماس خود می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. محتوای دروازه‌دار معمولاً موضوعات عمیق‌تری را نسبت به منابعی ارائه می‌کند که یک برند به هر کسی اجازه می‌دهد آزادانه به آن دسترسی داشته باشد.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل مقالات سفید

بازاریابی پستی مستقیم

حتی با افزایش محبوبیت ارتباطات دیجیتال، ترکیب بازاریابی دیجیتال و مستقیم می تواند منجر به نرخ پاسخ مثبت شود. بازاریابی پستی مستقیم به عنوان شکلی از تولید سرنخ به مشتری یک ارتباط ارزشمند و ملموس با شرکت شما می دهد. بازاریابی مستقیم می تواند یک رابطه قوی بین یک شرکت و مشتریانش ایجاد کند. برخی از نمونه‌های بازاریابی پستی مستقیم عبارتند از یادداشت‌های دست‌نویس، کارت‌های تشکر، پاسخ‌های درخواستی، هدایای شخصی یا خوراکی‌های کوچک برای لذت بردن در طول یک وبینار یا دمو.

مطالب مرتبط: بازاریابی ایمیل مستقیم چیست؟

وبینارها

وبینارها می توانند به برندها کمک کنند تا روابط قوی تری با مشتریان خود ایجاد کنند. ترکیب وبینارها می تواند مفید باشد تا مشتری بتواند آنها را در مراحل خاصی از قیف بازاریابی مانند مراحل تصمیم گیری، بررسی یا پرورش تجربه کند. وبینارها روش های قدرتمندی برای تولید حجم بالایی از سرنخ ها به طور همزمان هستند. آنها همچنین می توانند به مشتریان بالقوه کمک کنند تا مشکلاتی را که تجربه می کنند برطرف کنند یا با ثبت نام برای ویژگی های برتر بیشتر، پشتیبانی بیشتری دریافت کنند.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل قیف های بازاریابی: نکات تعریف و ایجاد

اتفاقات زنده

رویدادهای حضوری زنده به متخصصان فروش این امکان را می دهد که با مشتریان به روشی شخصی و انسانی ارتباط برقرار کنند. صنایع با تصمیمات پیچیده خرید، چرخه های فروش طولانی و پیشنهادات با قیمت بالا معمولاً به رویدادهای زنده مانند کنفرانس ها، نمایشگاه های تجاری، رویدادهای اصلی و اجلاس سران متکی هستند. متخصصان فروش می توانند مشتریان احتمالی را از طریق رویدادهای اجتماعی و شبکه ای بشناسند، که باعث ایجاد آگاهی از شرکت آنها در سراسر جامعه می شود.

مطالب مرتبط: ۱۶۳ نوع استراتژی بازاریابی

هدف گذاری مجدد کمپین ها

زمانی که نام تجاری شما در حال حاضر توجه زیادی را از سوی مشتریان به خود جلب کرده است، می توانید از این توجه سرمایه گذاری کرده و آن را به منابع، محصولات یا حوزه های دیگر وب سایت خود مجدداً هدف قرار دهید. می‌توانید مشتریان بالقوه‌ای را پرورش دهید که آمادگی خرید را از طریق هدف‌گیری مجدد با پیشنهادات بعدی ندارند تا زمانی که برای یک نسخه نمایشی، تماس تلفنی یا شکل دیگری از تعهد آماده شوند. تبلیغات هدفمند مجدد ممکن است منجر به فروش بیشتر برای برند شما شود و آنها را به ابزارهای بسیار مؤثری در کمپین های بازاریابی شما تبدیل کند.

مرتبط: هدف گذاری مجدد در مقابل بازاریابی مجدد

تولید تقاضا چیست؟

تولید تقاضا فرآیند ایجاد تقاضا و آگاهی برای خدمات یا محصولات یک برند است. تولید تقاضا می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد، مخاطب هدف ایجاد کند، اعتماد ایجاد کند، بازدیدکنندگان جدیدی را به وب سایت شما بیاورد و کسب و کار شما را به مخاطبان جدید معرفی کند. این اغلب شامل ایجاد محتوا برای گسترش حضور آنلاین شما، برانگیختن علاقه به کسب و کار شما یا ایجاد کسب و کار شما در حوزه یا صنعت شما است. اغلب، دسترسی به محتوای تولید تقاضا رایگان است، به این معنی که مشتریان برای دسترسی به آن نیازی به ارائه اطلاعات تماس خود ندارند.

مطالب مرتبط: تولید تقاضا: تعریف و استراتژی ها

نمونه هایی از تولید تقاضا

در اینجا چند نمونه از تولید تقاضا آورده شده است:

محتوای سئو محور

اگر محتوایی را ایجاد می کنید که مخاطبان شما قبلاً آن را جستجو می کنند، می تواند در مورد شرکت، محصولات یا خدمات شما آگاهی ایجاد کند. راه های متعددی وجود دارد که می توانید فرصت های کلمات کلیدی را برای ایجاد محتوا پیدا کنید، از جمله جستجوهای مرتبط. وقتی کلمه کلیدی را جستجو می کنید، معمولاً قسمتی در پایین صفحه وجود دارد که جستجوهای مرتبط را فهرست می کند. جستجوهای مرتبط، جستجوهای کلیدواژه‌ای هستند که کاربران در موتور جستجو تایپ می‌کنند و مشابه هستند، اما کمی متفاوت از جستجوی کلیدواژه اصلی هستند. این ممکن است ترکیب کلمات کلیدی جدیدی به شما بدهد که بتوانید از آنها برای درک بهتر خواسته های مخاطبان خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی سئو

پست های مهمان

پست مهمان زمانی است که یک پست وبلاگی برای وبلاگ دیگری در صنعت خود ایجاد می کنید تا بتوانید از طریق سایت وبلاگ دیگر ترافیک کسب کنید و به مخاطبان هدف خود برسید. ایجاد روابط و ارسال محتوا با سایت های معتبر می تواند راهی موثر برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک، ایجاد اعتماد و ایجاد آگاهی باشد. پست‌های مهمان در چندین کانال رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا توجه افراد بالقوه را جلب کنید و حوزه تخصص خود را نشان دهید.

مرتبط: راهنمای ارسال مهمان

مقالات روند

گرایش‌ها و تحلیل‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی عمل کنند. یکی از راه ها این است که با نشان دادن دانش یا آینده نگری خود در مورد صنعت و تغییرات احتمالی آتی آن، به عنوان یک متخصص در یک حوزه مورد علاقه، اقتدار ایجاد کنید. راه دیگری که می‌توانید در ترندسپاتینگ شرکت کنید، به اشتراک گذاشتن دانش و آینده‌نگاری از دیگر رهبران صنعت است. در حالی که شبیه به پست مهمان است، این فرآیند به شما کمک می کند تا پایگاه خوانندگان ارگانیک خود را با سرعت بیشتری رشد دهید زیرا مشارکت کنندگان نیز محتوا را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.

مطالب مرتبط: چگونه در صنعت خود یک تأثیرگذار شوید؟

منابع رایگان

اجازه دادن به مشتریان بالقوه برای دسترسی به بخش رایگان از محصول یا خدمات شما قبل از اینکه متعهد به خرید آن باشند، راهی ساده برای آنهاست تا به آنها در درک ارزش پیشنهادات شما کمک کند. برخی از مثال‌ها شامل آزمایش‌های رایگان، ویژگی‌های رایگانی که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، ابزارهای تخمینی، ممیزی‌ها، پیش‌بینی‌ها، ماشین‌حساب‌ها یا سایر کارهای سلف سرویس است. این شکل از پرورش سرنخ یکی از راه‌های برتر برای بازاریابان است که به افراد کمک می‌کنند تا در مراحل مختلف قیف فروش حرکت کنند.

مطالب مرتبط: قیف فروش چیست؟

تبلیغات وبلاگ

می توانید از وب سایت ها یا وبلاگ های دیگری که در حال حاضر مخاطبان بیشتری یا متنوع تری نسبت به برند شما دارند، استفاده کنید. اگر وب‌سایت یا وبلاگی وجود دارد که مخاطبان هدف شما قبلاً به طور مرتب از آن بازدید می‌کنند، می‌توانید راه‌هایی برای آگاهی بخشی به محصول یا خدمات خود از طریق آنها بیابید. برخی راه‌ها شامل سرمایه‌گذاری در یک پست حمایت‌شده، اجرای تبلیغات نمایشی یا خرید یک اسلات ایمیل حمایت‌شده است.

مطالب مرتبط: ۸ نوع تبلیغات دیجیتال: تعاریف و مزایا

مسابقات ویروسی

مسابقات ویروسی به شرکت کنندگان این امکان را می دهد که با انجام اقدامات خاص، چندین ورودی در مسابقه کسب کنند. برخی از این اقدامات شامل اشتراک گذاری مسابقه در رسانه های اجتماعی، ارجاع افراد جدید به مسابقه یا اظهار نظر در مورد یک پست خاص است. اجازه دادن به چندین اثر ممکن است افراد را تشویق کند که شرکت کنند و آنها را تشویق کند تا مسابقه را با افرادی که می شناسند به اشتراک بگذارند. ابزارهای رایگان و پولی زیادی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید تا به شما در برگزاری یک مسابقه ویروسی سرگرم کننده و منصفانه کمک کند.

مرتبط: ۹ فعالیت اجتماعی مجازی برای حفظ ارتباط با همکاران

تولید تقاضا در مقابل تولید سرنخ

تولید لید در مقابل تولید تقاضا

در اینجا چند تفاوت کلیدی بین تولید سرنخ در مقابل تولید تقاضا وجود دارد:

موقعیت قیف فروش

تولید تقاضا نزدیک به بالای قیف فروش اتفاق می افتد. برندها اغلب این فرآیند را برای مخاطبان گسترده ای ارائه می کنند. تولید سرنخ فرآیند تخصصی تری است که در نزدیکی انتهای قیف فروش اتفاق می افتد. برندها ممکن است تولید سرنخ را به افراد کمتری ارائه دهند. آنها سعی می کنند در این مرحله آنها را به مشتریان پولی تبدیل کنند، بنابراین باید منابع بیشتری را به این فرآیند اختصاص دهند.

هدف اولیه

هدف اولیه از تولید تقاضا ایجاد آگاهی از برند و افزایش آموزش در مورد چگونگی حل یک پیشنهاد مشکل خاصی است که ممکن است مشتریان داشته باشند. فعالیت های تولید تقاضا اغلب به فعالیت های تولید سرنخ کمک می کند. تولید سرنخ، چشم‌اندازهای ایده‌آلی را که از تولید تقاضا جمع‌آوری می‌کنید، به مشتریان پولی تبدیل می‌کند.

ارائه محتوا

بازاریابان اغلب محتوا را در طول تولید سرنخ و تولید تقاضا ارائه می دهند، اما نوع محتوا ممکن است متفاوت باشد. در طول فرآیند تولید تقاضا، یک بازاریاب ممکن است بر انتشار محتوای رایگان تمرکز کند که هر کسی بدون هیچ تلاشی بتواند به آن دسترسی داشته باشد. بازاریابانی که بر تولید سرنخ تمرکز می کنند اغلب از مشتریان بالقوه می خواهند که اطلاعات تماس خود را ارائه دهند تا بتوانند محتوای برتر بیشتری دریافت کنند. این می تواند به بازاریابان کمک کند تا با مخاطبانی که در آستانه خرید نهایی هستند در تماس باشند.

ردیابی

بازاریابان اغلب تولید سرنخ و تولید تقاضا را با استفاده از معیارهای مختلف دنبال می کنند. به عنوان مثال، معیارهایی مانند ترافیک ارگانیک و درصد سهم بازار برای ردیابی تولید تقاضا رایج هستند. اگر می‌خواهید عملکرد تولید سرنخ را دنبال کنید، می‌توانید به جای آن از معیاری مانند نرخ تبدیل یا هزینه جذب مشتری برای هر کمپین فردی استفاده کنید.

مطالب مرتبط: بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

چگونه تولید سرنخ و تولید تقاضا با هم کار می کنند

اگرچه تولید سرنخ و تولید تقاضا هر دو در جهت یک هدف عمل می کنند، اما به ترتیب بهترین عملکرد را دارند تا خط لوله فروش را قوی نگه دارند و نرخ تبدیل را بالا نگه دارند. برای ایجاد حجم بالایی از چشم انداز لازم برای فروش تولید سرنخ، به یک استراتژی تولید تقاضای قوی نیاز دارد. تنوع در تولید تقاضا برای ایجاد یک قیف فروش سالم مهم است. هنگامی که جستجو از کانال های متعدد انجام می شود، مشتریان شما می توانند از طریق رسانه های مختلف در مورد پیشنهادات شما اطلاعات کسب کنند. این می تواند مخاطبان مختلف را تشویق کند که دست به اقدام بزنند و به مشتریان بلندمدت تبدیل شوند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *