بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

ایجاد محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی محتوای عالی

تولید محتوا

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

انتشار محتوای خوب و آموزنده در وب سایت شما می تواند مخاطبان شما را جذب کند. محتوای عالی به خوانندگان شما آموزش می دهد و ارزش ارائه می دهد. با یک فرآیند تولید محتوا قوی، می توانید قطعات خود را مستقیماً در جهت نیازها و اهداف مخاطبان خود قرار دهید. در این مقاله تولید محتوا چیست، نحوه تدوین استراتژی تولید محتوا و مراحل ایجاد محتوای ارزشمند را توضیح می دهیم.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرآیند طوفان فکری و نوشتن قطعات محتوای مرتبط و انتشار آنها در اشکال مختلف محتوایی مانند پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک، کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی است. ایجاد محتوایی که خوانندگان شما را آموزش دهد بسیار مهم است. اگر مصرف کنندگان محتوای شما را ارزشمند و آموزنده بدانند، ممکن است به برند شما اعتماد کنند و یک رابطه بلندمدت با شرکت شما برقرار کنند.

محتوای جذاب و مرتبط می تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شما جذب کند. هنگامی که بازدیدکنندگان سایت از طریق محتوای اضافی در وب سایت شما اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما کسب می کنند، ممکن است علاقه بیشتری به امتحان محصول یا خدمات شما داشته باشند. ایجاد محتوای عالی شامل ایجاد مخاطبین هدف شما، ارائه محتوای خود به آنها و ارسال محتوای خود در فروشگاه هایی است که آنها اغلب بازدید می کنند.

مطالب مرتبط: مبانی بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم

چگونه یک استراتژی تولید محتوا توسعه دهیم

قبل از اینکه بتوانید تولید محتوای جذاب را شروع کنید، ابتدا استراتژی بنویسید که چرا می نویسید، برای چه کسی می نویسید و کجا محتوا را پست می کنید. برای ایجاد یک استراتژی قوی برای ایجاد محتوا مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. اهداف بازاریابی و محتوای خود را مشخص کنید

اهدافی را تعیین کنید که می خواهید با تلاش های بازاریابی محتوای خود به آنها برسید. به این فکر کنید که می‌خواهید در رابطه با تلاش‌های فروش و بازاریابی خود، از جمله ترافیک ارگانیک بیشتر به وب‌سایتتان، آگاهی از برند بزرگتر یا نرخ تبدیل بالاتر، چه چیزی را بهبود ببخشید. از روش هدف SMART برای توسعه اهداف بازاریابی محتوای خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان برای شرکت خود استفاده کنید. در اینجا نمونه ای از یک هدف SMART است که می توانید از آن استفاده کنید:

با ارسال هر هفته سه مقاله مرتبط با صنعت در وبلاگ شرکت ما، ترافیک وب سایت ارگانیک خود را تا سه ماه آینده ۲۰ درصد افزایش دهید.

مرتبط: اهداف هوشمند: تعریف و مثال

۲. شخصیت خریدار خود را بسازید

برای ارائه بهتر محتوا به مخاطب خاص خود، بدانید دقیقاً با چه کسی صحبت می کنید، چه اطلاعاتی برای آنها ارزشمند است و معمولاً در کدام رسانه ها مطالب را می خوانند. یک شخصیت خریدار بسازید که یک شخصیت نیمه تخیلی است که نماینده مشتریان احتمالی شماست.

شما می توانید چندین شخصیت خریدار ایجاد کنید تا نشان دهنده گروه های مختلف افراد در بین مخاطبان هدف شما باشد. این به شما کمک می کند تا چالش ها، اهداف و ترجیحات مخاطبان خود را بهتر درک کنید، بنابراین می توانید محتوایی بنویسید که مستقیماً با آنها مرتبط است.

روش هایی که می توانند به شما در ایجاد شخصیت خریدار کمک کنند عبارتند از:

  • نظرسنجی‌هایی را برای مشتریان فعلی یا سرنخ‌ها ارسال کنید و از آنها بپرسید که چگونه محتوای شما را پیدا کرده و مصرف می‌کنند.
  • با استفاده از فرم های تماس در وب سایت خود، اطلاعات مشتریان و سرنخ ها را جمع آوری کنید.
  • از تیم فروش در مورد عادات، ترجیحات و چالش هایی که مشتریان فعلی در زندگی شخصی و حرفه ای خود با آن روبرو هستند، بازخورد دریافت کنید.

۳. یک ممیزی محتوا در کار فعلی خود انجام دهید

قبل از اینکه بتوانید محتوای جدید ایجاد کنید، باید آنچه را که در حال حاضر دارید ارزیابی کنید. محتوای فعلی و مطالب بازاریابی خود را مرتب کنید تا مشخص کنید که در چه قسمتی از برنامه و اهداف بازاریابی محتوای جدید شما قرار می گیرد. سازمان‌دهی کار فعلی‌تان ممکن است به شما کمک کند که ارزشی را که محتوای موجودتان برای مخاطبانتان فراهم می‌کند، درک کنید و تعیین کنید که چه محتوای اضافی می‌تواند به تقویت موجودی شما کمک کند.

بهترین راه برای ممیزی و مرتب‌سازی محتوای فعلی‌تان، ساختن صفحه‌گسترده‌ای با کلیدواژه‌های هدف، دسته‌ها و موضوعات اصلی است که می‌خواهید محتوای شما در آن مشخص شود. قطعات محتوای فعلی خود را در زیر هر یک از این تب ها قرار دهید. اگر نمی توانید برخی از قطعات فعلی خود را در یکی از این دسته بندی ها قرار دهید، ممکن است لازم باشد قطعات فعلی خود را بازنویسی یا به روز کنید تا با استراتژی فعلی شما سازگاری داشته باشد.

۴. انتخاب کنید که در کدام قالب برای مخاطبان خاص بنویسید

شخصیت خریدار شما باید به شما بگوید که مخاطبان شما ترجیح می دهند اطلاعات خود را در کدام نوع محتوا مصرف کنند و معمولاً در کدام رسانه آن را مطالعه می کنند. ممکن است چندین شخصیت خریدار ایجاد کنید، بنابراین مهم است که توجه داشته باشید که آنها معمولاً محتوای خود را می خوانند و قطعات شما را به این اولویت ها می رسانند.

برخی از شخصیت های خریدار ممکن است چندین قالب داشته باشند که از استفاده از آنها لذت ببرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط از یک یا دو قالب استفاده کنند. نوشتن در قالب‌هایی که می‌دانید مخاطبان شما از آن استفاده می‌کنند، باعث می‌شود احساس کنند که محتوای شما برای آنها ساخته شده است.

فرمت های محتوای رایج عبارتند از:

  • پست های وبلاگ
  • فیلم های
  • پادکست ها
  • کاغذهای سفید
  • کتاب های الکترونیکی
  • اینفوگرافیک
  • پست های رسانه های اجتماعی

۵. برنامه ریزی کنید که چگونه هر قطعه محتوا را تبلیغ می کنید

جایی که محتوای خود را پست می کنید نیز عامل مهمی در حصول اطمینان از دستیابی به مخاطبان گسترده است. تبلیغ صحیح قطعات محتوای خود به ایجاد آگاهی بیشتر از محتوا و محصول شما کمک می کند. بهترین راه برای اطمینان از اینکه قطعات شما به مخاطبان مناسبی می رسد این است که تحقیقات بیشتری برای شخصیت های خریدار خود انجام دهید تا بفهمند از کدام پلتفرم های آنلاین استفاده می کنند، چه زمانی از آنها استفاده می کنند و معمولاً برای یافتن اطلاعات به کجا می روند.

مکان های ممکن برای تبلیغ محتوای خود عبارتند از:

  • پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی: رسانه‌های اجتماعی مکانی عالی برای ایجاد محتوای کوتاهی است که مخاطبان شما را درگیر می‌کند و داستان برند شما را بازگو می‌کند. همچنین می‌توانید از آن برای اشتراک‌گذاری محتوای اخیری که ایجاد کرده‌اید استفاده کنید. دنبال کنندگان شما به راحتی می توانند محتوای شما را بخوانند و آن را با شبکه خود به اشتراک بگذارند که ممکن است از اطلاعات شما نیز بهره مند شوند.
  • کمپین های بازاریابی ایمیلی: می توانید از ایمیل برای ارتباط و ایجاد روابط با مخاطبان خود با ارسال محتوا و اطلاعات مورد نیاز و اهداف آنها استفاده کنید. کمپین های ایمیلی به شما این امکان را می دهند که مخاطبین خود را بر اساس جایی که در فرآیند خرید با شرکت شما هستند تقسیم بندی کنید. قطعات محتوای متناسب با هر بخش ایمیل را انتخاب کنید و قطعات مرتبط و ارزشمند را با آنها به اشتراک بگذارید.
  • کمپین های تبلیغاتی پولی: برای اینکه محتوای خود را در معرض دید مخاطبان هدف خود قرار دهید، می توانید تبلیغات دیجیتالی برای نمایش در موتورهای جستجو، وب سایت ها یا رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. فروشگاه هایی را بیاموزید که شخصیت های خریدار شما مرتباً از آنها بازدید می کنند. این به شما کمک می کند تا از بودجه بازاریابی خود عاقلانه استفاده کنید تا محتوای خود را در سایت هایی قرار دهید که مخاطبان شما بیشتر از آنها بازدید می کنند.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

مراحل تولید محتوا

ایجاد یک فرآیند تولید محتوا و دنبال کردن آن هر بار که یک قطعه جدید می سازید بسیار مهم است. داشتن یک برنامه تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا محتوای باکیفیت‌تری بسازید. این مراحل به شما کمک می کند تا محتوای متقاعد کننده و مبتنی بر فکر بنویسید:

۱. در مورد موضوعات بالقوه و کلمات کلیدی تحقیق کنید

قبل از نوشتن، تحقیق کنید تا مشخص کنید مخاطبان شما می خواهند چه نوع محتوایی را بخوانند. شما می توانید این کار را از طریق تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. کلمات کلیدی عباراتی هستند که مخاطبان شما معمولاً در موتورهای جستجو جستجو می کنند.

هنگامی که در مورد عبارات مرتبط با محصول یا صنعت خود تحقیق می کنید، حجم جستجوی عبارات کلیدی مختلف را خواهید یافت. حجم بالای جستجو اغلب به این معنی است که افراد بیشتری آن کلمه کلیدی را جستجو می کنند. به کلمات کلیدی محبوبی که می‌بینید و مخاطبان هدف شما ممکن است جستجو کنند، توجه داشته باشید.

۲. ایده های محتوای خلاقانه را طوفان فکر کنید

از کلمات کلیدی محبوبی که لیست کرده اید استفاده کنید تا به شما در ارائه موضوعات و ایده ها کمک کند. به راحتی محتوای خود را پیرامون هر کلمه کلیدی که حجم جستجوی بالایی دارد ایجاد کنید. می توانید از دسته های موضوعی برای سازماندهی محتوای خود استفاده کنید. خوشه‌های موضوعی شامل استفاده از یک کلمه کلیدی اصلی است که حجم جستجوی بالایی دارد تا یک قطعه ستونی بنویسید که در مورد آن کلمه کلیدی عمیق باشد. سپس می توانید محتوای کوتاه تری ایجاد کنید که در مورد موضوعات پشتیبانی کننده در آن قطعه صحبت می کند و کلمات کلیدی مشابه را هدف قرار می دهد.

به عنوان مثال، اگر یک عبارت کلیدی با حجم بالا «بهترین ابزار باغبانی» و یکی از عبارات حمایتی «بیل باغچه چه کار می‌کند؟» بود، می‌توانید برای نوشتن یک محتوای طولانی درباره بهترین ابزار باغبانی برنامه‌ریزی کنید و از آن استفاده کنید. پشتیبانی از کلمات کلیدی در سراسر مقاله سپس می توانید یک پست وبلاگ کوتاه تری در مورد اینکه بیل باغچه برای چه استفاده می شود پیش نویس کنید.

۳. قطعات محتوای خود را بنویسید

وقتی برای نوشتن آماده شدید، برای تثبیت صدای برند خود وقت بگذارید و آن را در تمام قطعات خود حفظ کنید. صدای برند شما به صنعتی که در آن کار می کنید و مخاطبانی که با آنها صحبت می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر در صنعت املاک و مستغلات با خریداران خانه به عنوان مخاطبان هدف خود کار می کنید، صدای شما می تواند آرام تر و دوستانه تر باشد. اگر مخاطبان هدف شما شرکت های بیمه عنوان هستند، نوشته شما لحن حرفه ای تری خواهد داشت.

همانطور که می نویسید، در مورد نحوه نوشتن سایر شرکت ها در مورد موضوعات مشابه تحقیق کنید و سعی کنید موضوعات شما را برجسته کنید. محتوای شما باید با موضوع شما مرتبط باشد. هر جمله باید معنای روشنی داشته باشد و نکات شما را تقویت کند. سعی کنید محتوای خود را ساده و در قالبی تنظیم کنید که درک و دنبال کردن آن برای خوانندگان آسان باشد. یک راه عالی برای انجام این کار استفاده از نقاط گلوله یا لیست های شماره گذاری شده است.

۴. کار خود را ویرایش و تصحیح کنید

پس از پایان نوشتن، تعیین کنید که چگونه می خواهید به فرآیند ویرایش نزدیک شوید. برخی از نویسندگان انتخاب می‌کنند که در حین انجام ویرایش، برخی دیگر بلافاصله پس از پایان اولین پیش‌نویس، قطعه را مرور می‌کنند. نویسندگانی هم هستند که قطعه را تمام می کنند و یکی دو روز بعد از نوشتن دوباره به ویرایش آن می پردازند. این به نویسنده کمک می کند تا دوباره این قطعه را با چشمانی تازه مرور کند. در اینجا چیزی است که هنگام خواندن مجدد و ویرایش محتوای خود باید به آن توجه کنید:

  • خطاهای گرامری
  • صدای فعال
  • ارتباط با موضوع شما
  • زبان واضح و قابل فهم
  • صدای برند ثابت در سراسر

۵. پست های خود را با یک تقویم انتشار محتوا برنامه ریزی کنید

وقتی ویرایش را تمام کردید، تصمیم بگیرید که چه زمانی و در کجا می خواهید محتوای خود را منتشر کنید. ایجاد یک تقویم انتشار محتوا به شما کمک می‌کند تا زمانی که می‌خواهید هر پست را منتشر کنید، برنامه‌ریزی کنید و به شما امکان می‌دهد تاریخ‌های انتشار خود را به‌درستی فاصله دهید. اگر می‌دانید که مخاطبان شما چه زمان‌هایی را ترجیح می‌دهند محتوای خود را مصرف کنند، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که محتوای خود را در آن زمان‌های خاص پست کنید تا احتمال اینکه افراد بیشتری از مخاطبان شما آن را ببینند، افزایش یابد.

ابزارهایی برای تولید محتوا

ابزارهای آنلاین زیادی برای کمک به تقویت و حمایت از محتوای خود وجود دارد. این ابزارها عبارتند از:

  • سیستم های مدیریت محتوا: یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) به شما امکان می دهد محتوا را بنویسید و از طریق پلتفرم آن را در وب سایت خود منتشر کنید. ویژگی‌های مشترک اکثر پلتفرم‌های CMS زمان‌بندی برای انتشار محتوا، ادغام با ابزارهای بهینه‌سازی موتور جستجو و به اشتراک‌گذاری تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان و تعامل است.
  • پلتفرم های طراحی گرافیک: اگر به طراحی برای پشتیبانی از محتوای نوشتاری خود نیاز دارید، می توانید از پلتفرم طراحی گرافیک استفاده کنید. برخی از آنها دارای قالب هایی هستند که به شما کمک می کنند تا تصاویر بصری جذاب بسازید و از رنگ ها، فونت ها یا تصاویر مختلف انتخاب کنید.
  • پلتفرم های میزبانی ویدیو: محتوای ویدیویی در حال تبدیل شدن به یک فرم محتوای محبوب تر برای کاربران است. می‌توانید یک اسکریپت ویدیویی پیش‌نویسی کنید که مخاطبان خود را در مورد موضوع خاصی آموزش می‌دهد، سپس از یک پلت فرم میزبانی ویدیو برای ساخت ویدیو استفاده کنید. بیشتر این پلتفرم‌ها کاربرپسند هستند و به شما امکان می‌دهند برای تقویت ویدیوی خود، انتقال، دکمه‌های CTA یا متن اضافه کنید.
  • پلتفرم‌های ایجاد نظرسنجی: برای کمک به شما در ادامه ایجاد محتوایی که مخاطبان شما می‌خواهند ببینند، باید مرتب نظرسنجی ایجاد و توزیع کنید. پلتفرم‌های ایجاد نظرسنجی زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به راحتی سؤالات خود را وارد کرده و آن‌ها را برای مشتریان ارسال کنید.

مرتبط: ۱۱ استراتژی نوشتن برای ارتباط موثر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *