بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ نوع تبلیغات دیجیتال: تعاریف و مزایا

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر در حال ارزیابی گزینه هایی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود هستید، ممکن است بخواهید تبلیغات دیجیتال را در نظر بگیرید. این روش تبلیغاتی مقرون به صرفه است و به راحتی می‌تواند مشتریانی را که احتمال خرید محصولات و خدمات شما را دارند هدف قرار دهد. یادگیری در مورد انواع مختلف تبلیغات دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا آنهایی را که برای کسب و کار شما مناسب هستند شناسایی کنید.

در این مقاله از ایوسی، تبلیغات دیجیتال چیست، مزایای تبلیغات دیجیتال و هشت نوع مختلف تبلیغات دیجیتال که ممکن است بخواهید خودتان امتحان کنید، بحث می کنیم.

تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال یک استراتژی تبلیغاتی است که شامل انتشار تبلیغات دیجیتال و سایر مطالب تبلیغاتی از طریق پلتفرم های آنلاین مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل و از طریق برنامه های تلفن همراه است. تبلیغات دیجیتال شامل هر نوع ارتباطی است که شرکت به‌منظور تبلیغ برند، محصولات و خدمات خود در کانال‌های دیجیتال به صورت آنلاین انجام می‌دهد. هدف نهایی تبلیغات دیجیتال، ایجاد حضور دیجیتالی آنلاین در جایی است که مخاطبین هدف ایده آل شرکت هستند.

مزایای تبلیغات دیجیتال

استفاده از تبلیغات دیجیتال مزایای متعددی دارد از جمله:

مقرون به صرفه

دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی مقرون به صرفه برای تبلیغات یک کسب و کار است. شرکت‌ها می‌توانند پیام‌های بازاریابی مختلف را آزمایش کنند تا تشخیص دهند چه چیزی با مخاطبانشان طنین‌انداز می‌شود و کمپین‌های خود را برای حداکثر نتایج بهینه‌سازی کنند، قبل از اینکه میزان سرمایه‌گذاری خود را در تبلیغات دیجیتال افزایش دهند تا نتایج سریع‌تری را مشاهده کنند.

قابل اندازه گیری

با استفاده از تبلیغات دیجیتال می توانید نتایج کمپین های خود را به دقت اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، می توانید میزان افزایش ترافیک وب سایت را اندازه گیری کنید یا ارزیابی کنید که هزینه هر کلیک (CPC) تبلیغات رسانه های اجتماعی شما در طول زمان چگونه تغییر می کند.

هدف گذاری شده است

دیجیتال مارکتینگ، هدف قرار دادن مشتریان مناسب با محصولات و خدمات شما را آسان تر می کند. به عنوان مثال، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از ویژگی‌های مختلف مانند جنسیت، سن، علایق، سرگرمی‌ها یا مشاغل، مخاطب را تعریف کنید.

بهینه شده است

با دیجیتال مارکتینگ، به راحتی می توانید تغییراتی در کمپین های خود ایجاد کنید تا آنها را برای حداکثر نتایج بهینه کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که مخاطبان شما به یک تبلیغ پاسخگو نیستند، می توانید تصاویر و پیام ها را به سرعت و به راحتی تغییر دهید تا زمانی که نتایج مورد نظر خود را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال

هشت نوع تبلیغات دیجیتال

شرکت ها هنگام تبلیغات آنلاین گزینه های مختلفی برای انتخاب دارند. در اینجا هشت نوع تبلیغات دیجیتالی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

تبلیغات جستجوی پولی

جستجوی پولی نوعی از تبلیغات دیجیتالی است که به شرکت ها اجازه می دهد تبلیغات را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نمایش دهند. هنگامی که یک تبلیغ جستجوی پولی قرار می دهید، زمانی که کاربران اینترنت عبارات مرتبط را جستجو می کنند، تبلیغات شما در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود. خود آگهی عموماً شامل یک عنوان، توضیحات مختصر و پیوندی به یک صفحه مرتبط در وب سایت کسب و کار است.

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی بازاریابی موتورهای جستجو

نمایش تبلیغات

تبلیغات نمایشی یک نوع تبلیغات دیجیتالی است که شامل استفاده از تصاویر و متن، ویدئو، صدا یا فلش-تبلیغات بنری- در مناطق مشخص شده یک پلتفرم رسانه اجتماعی یا وب سایت است. این بنرهای تبلیغاتی افرادی را که از آن پلتفرم ها استفاده می کنند تشویق می کند تا روی بنر کلیک کرده و از وب سایت شرکت بازدید کنند. تبلیغات نمایشی اغلب در وب‌سایت‌هایی با موضوع مرتبط قرار می‌گیرند که همان مخاطبانی را نیز هدف قرار می‌دهند که تبلیغ‌کننده در تلاش برای دستیابی به آن است.

تبلیغات بومی

این نوعی از تبلیغات است که در آن محتوای پولی با عملکرد و ظاهر و احساس پلت فرم رسانه ای که در آن ظاهر می شود مطابقت دارد. تبلیغات بومی می‌تواند شامل تبلیغات نمایشی باشد که با سایر تصاویر موجود در وب‌سایت ترکیب می‌شوند، نظرات یا قرار دادن محصول در ویدیوها یا تبلیغاتی که در یک محتوای بزرگ‌تر نوشته شده‌اند.

مزیت این نوع استراتژی تبلیغات دیجیتال این است که این تبلیغات می تواند به پشتیبانی از تجربه کاربری مثبت کمک کند. بازدیدکنندگان وب سایت ممکن است حتی متوجه نباشند که روی یک آگهی کلیک می کنند، وقتی با این تبلیغات درگیر می شوند. این می تواند به معنای سطوح بالاتر تعامل و کلیک های بیشتر نسبت به سایر انواع تبلیغات باشد.

بیشتر بخوانید: تبلیغات بومی چیست؟ انواع، مزایا و تجربه کاربری

تبلیغات رسانه های اجتماعی

تبلیغات در رسانه های اجتماعی فرآیندی برای تبلیغ کسب و کار، محصولات و خدمات شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. تبلیغات رسانه های اجتماعی اغلب استراتژی خوبی برای جذب مخاطب با هزینه کم، افزایش آگاهی از برند برای یک شرکت و افزایش فروش و در نهایت درآمد است.

تبلیغات صوتی

تبلیغات صوتی یک نوع تبلیغات دیجیتال است که شامل استفاده از خدمات پخش صدا برای هدف قرار دادن شنوندگان با تبلیغات ضبط شده بین آهنگ ها یا در قسمت های پادکست است. مزیت تبلیغات صوتی این است که کاربران در صورت عدم پرداخت هزینه اشتراک برای سرویس استریم، ملزم به گوش دادن کامل به تبلیغات هستند. این به تبلیغ‌کننده اجازه می‌دهد تا با پیام‌های به یاد ماندنی و تاثیرگذار به مخاطبان زیادی دست یابد.

تبلیغات موبایل

تبلیغات موبایلی به هر شکلی از تبلیغاتی گفته می شود که بر روی یک دستگاه تلفن همراه مانند گوشی هوشمند یا تبلت ظاهر می شود. بازاریابی موبایلی می تواند شامل متن تبلیغاتی ارسال شده از طریق پیامک، تبلیغات بنری در سایت های دارای تلفن همراه و تبلیغات درون برنامه ای باشد. محبوبیت این نوع تبلیغات دیجیتال افزایش یافته است زیرا مصرف کنندگان بیشتری زمان خود را برای مرور اینترنت از دستگاه تلفن همراه خود صرف می کنند.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدئویی به هر شکلی از تبلیغات آنلاین اطلاق می‌شود که شامل ویدئوها می‌شود، به‌ویژه تبلیغاتی که در ابتدا، وسط یا انتهای محتوای ویدئویی در پلتفرم‌های پخش ویدئو نشان داده می‌شوند. از آنجایی که مصرف کنندگان بیشتر وقت خود را روی پلتفرم های ویدیویی، پخش ویدیوها در دستگاه های تلفن همراه خود می گذرانند، تبلیغات ویدیویی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و راهی موثر برای افزایش آگاهی از برند و یافتن مشتریان جدید است.

تبلیغات بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد نوعی از تبلیغات آنلاین است که به شرکت ها اجازه می دهد مشتریان را بر اساس رفتار آنلاین خود هدف قرار دهند. با استفاده از کوکی‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند افرادی را که از وب‌سایت آن‌ها در بازه‌های زمانی مشخص بازدید کرده‌اند برچسب‌گذاری کنند و سپس به صورت استراتژیک تبلیغات را در وب‌سایت‌های شریک یا پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی قرار دهند تا به مشتریان یادآوری کنند که خرید کنند یا آگاهی از برند را افزایش دهند. بازاریابی مجدد به ویژه برای خرده فروشان آنلاین موثر است، زیرا کاربرانی که با برندهای خود به صورت آنلاین در تعامل بوده اند، در آینده بیشتر از آنها خرید می کنند. با استفاده از تبلیغات بازاریابی مجدد، می توانید در بالای ذهن آن مشتریان باقی بمانید و احتمال فروش را افزایش دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *