بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای قطعی بازاریابی سئو

سئو

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند یک ابزار ضروری در ایجاد برنامه های بازاریابی دیجیتال موثر باشد. سئو می تواند به کاربران کمک کند محصولات و خدمات شما را پیدا کنند، با برند شما اعتماد ایجاد کند و به طور بالقوه نرخ تبدیل ترافیک شما را افزایش دهد. رویکردهای مختلفی برای استفاده از سئو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما وجود دارد، و شما می توانید جنبه های بازاریابی سئو را با سایر رویکردها برای بازاریابی کسب و کار خود ترکیب کنید. در این مقاله، به بررسی این می پردازیم که بازاریابی سئو چیست، چرا اهمیت دارد، چگونه کار می کند و چه نوع استراتژی های بازاریابی دیجیتال را می توان با بازاریابی سئو ترکیب کرد.

سئو چیست؟

سئو مخفف کلمه بهینه سازی موتور جستجو است و به فرآیند افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ارگانیک به یک وب سایت اشاره دارد. ترافیک ارگانیک تولید شده از اجرای استراتژی های سئو به بازدیدکنندگان وب سایتی اشاره دارد که وب سایت شما را از طریق جستجوهای دستی به جای تبلیغات پولی در موتور جستجو پیدا می کنند. سئو همچنین نتایج ارگانیک را با حذف تبلیغات بازدیدکننده پولی و ترافیک مستقیم بهبود می بخشد.

سئو را می توان به روش های مختلفی برای افزایش دسترسی مخاطبان و افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجوی اصلی استفاده کرد. بسیاری از استراتژی ها همچنین می توانند شامل سئو داخلی و خارجی برای افزایش کیفیت ترافیک سایت شما باشند.

بیشتر بخوانید: درک مبانی توسعه استراتژی

انواع سئو

سئو داخلی و خارج از صفحه دو رویکرد برای توسعه استراتژی های سئو موثر هستند:

  • سئو داخلی : سئوی درون صفحه بهینه سازی جستجویی است که می توانید در وب سایت و محتوای خود کنترل کنید. تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی و ایجاد ناوبری موثر در سایت، همگی از عناصر سئوی درون صفحه هستند. استفاده از سئوی درون صفحه به شما امکان می‌دهد انتخاب کنید که کدام صفحات و محتوایی که می‌خواهید توسط صفحات نتایج موتور جستجو پیدا و رتبه‌بندی شوند، و این رویکردها می‌توانند بر نحوه و مکان وب‌سایت شما در جستجوهایی که کاربران انجام می‌دهند، تأثیر بگذارد.
  • سئوی خارج از صفحه: سئوی خارج از صفحه می تواند به سئوی که برای وب سایت خود پیکربندی می کنید بستگی داشته باشد، با این حال، موتورهای جستجو معمولاً کنترل این عنصر را در دست دارند. به عنوان مثال، فرض کنید برای تبلیغ خدمات خود، محتوا را در یک سایت تجاری مرتبط مشارکت می دهید. شما ممکن است بک لینک ها را در سایت شریک قرار دهید – پیوندهایی که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می کند. در اینجا، شما از SEO خارج از صفحه استفاده می کنید و کنترل کمی بر نحوه رتبه بندی و نشان دادن وب سایت شریک توسط موتورهای جستجو در نتایج جستجو دارید.

سئو چگونه کار می کند؟

بهینه سازی موتورهای جستجو برای پاسخ به سؤالات کاربر کار می کند. سؤال یا جستجوی کاربر – که به آن عبارت جستجو می گویند – شامل کلمات و عباراتی است که در قسمت جستجوی موتور جستجو وارد می شود. موتور جستجو این عمل را با بازیابی نتایج در قالب URL های وب سایت که بیشترین ارتباط را با درخواست کاربر دارند دنبال می کند. کل فرآیندی که یک موتور جستجو برای یافتن و نشان دادن نتایج طی می کند می تواند شامل چندین جنبه کلیدی باشد که باعث کارکرد سئو می شود.

رتبه بندی

رتبه بندی به جایی اشاره دارد که یک موتور جستجو وب سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو قرار می دهد. رتبه بالا در SERP به این معنی است که وب سایت شما دارای قدرت محتوای بالایی است زیرا به جستجوهای مختلف کاربران مربوط می شود، و همچنین نشان دهنده ارتباط بالا با زمینه موضوع شما است. رتبه های بالا در SERP ها همچنین می تواند ترافیک کلی وب سایت شما را افزایش دهد که می تواند برای کمپین های بازاریابی و اجرای SEO مفید باشد. به طور معمول، موتورهای جستجو نتایج وب سایت را بر اساس ارتباط محتوا رتبه بندی می کنند. این سطح از ارتباط زمانی مشخص می شود که موتورهای جستجو وب سایت شما را ایندکس می کنند.

نمایه سازی

موتورهای جستجو محتوای وب‌سایت را پیدا می‌کنند و نتایج URL را بر اساس ارتباط سفارش می‌دهند. برای مثال، کاربری که «انواع سوزن خیاطی» را جستجو می‌کند، ممکن است انتظار داشته باشد URLهای محتوایی را که مستقیماً با درخواست او مرتبط است، پیدا کند. در این حالت، اگر موضوعات اصلی شما بر روی توسعه نرم افزار متمرکز باشد، موتورهای جستجو وب سایت شما را به ترتیب پایین رتبه بندی می کنند. این فرآیند به عنوان نمایه سازی شناخته می شود. موتورهای جستجو به دنبال مرتبط‌ترین محتوا می‌گردند و سپس آن را به ترتیب بیشترین تا کم‌مرتبط‌ترین محتوا را رتبه‌بندی می‌کنند، که می‌تواند بر مکان ظاهر شدن وب‌سایت شما در SERP تأثیر بگذارد. به‌علاوه، برای فهرست‌بندی URL وب‌سایت، موتورهای جستجو تکه‌هایی از محتوا را پیدا می‌کنند که به بهترین وجه با درخواست کاربر در فرآیندی به نام خزیدن مطابقت دارد.

خزیدن

در مراحل اولیه جستجوی کاربر، یک موتور جستجو محتوایی را پیدا می‌کند که بیشترین ارتباط را با پرس و جو داشته باشد و در اینترنت برای بهترین نتایج مطابقت پیدا کند. مدت زمانی که برای خزیدن موتورهای جستجو طول می کشد می تواند به نحوه استفاده از سئو در وب سایت شما بستگی داشته باشد. هر چه یک موتور جستجو سریعتر بتواند URL های محتوای شما را پیدا کند، سایت شما سریعتر می تواند رتبه بندی و در SERP ها ظاهر شود.

مطالب مرتبط: ترکیب تبلیغاتی بازاریابی: تعریف و نحوه استفاده از آن

اهمیت سئو در بازاریابی

سئو می تواند یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای استفاده در طول کمپین باشد. این تا حدی به این دلیل است که SEO ترافیک با کیفیتی را ارائه می دهد که بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات جستجو ایجاد می شود. ترافیک با کیفیت شامل خوانندگان یا کاربرانی است که به صورت دستی محصول یا خدمات خاصی را که کسب و کار شما ارائه می دهد جستجو کرده اند. ترافیک باکیفیت همچنین می تواند از تایپ دستی یک کلمه کلیدی یا عبارتی که مستقیماً با کسب و کار شما مرتبط است ایجاد شود. ایجاد ترافیک با کیفیت می تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که استراتژی های سئو می تواند برای موفقیت کلی کمپین بازاریابی شما مهم باشد. چندین عامل کلیدی دیگر وجود دارد که می تواند سئو را به یک بخش اساسی از استراتژی بازاریابی شما تبدیل کند:

  • اقتدار را در زمینه یا جایگاه شما ایجاد می کند
  • یک رویکرد بازاریابی مقرون به صرفه ارائه می دهد
  • دستکاری نتایج جستجوی با کیفیت را کاهش می دهد
  • احتمال پیدا شدن وب سایت شما را افزایش می دهد

اقتدار را در زمینه یا جایگاه شما ایجاد می کند

موتورهای جستجو فقط نتایج وب با اعتبار بالا و مرتبط را رتبه بندی می کنند. هنگامی که وب سایت شما در درصد بالایی از SERP ظاهر می شود، به این معنی است که سطحی از اعتماد و اعتبار در زمینه موضوع یا جایگاه خود ایجاد کرده اید. به عنوان مثال، اگر هدف شما کسب درآمد از طریق کمپین های بازاریابی SEO است، ایجاد قدرت در موتورهای جستجو می تواند به شما در رسیدن به آن هدف کمک کند.

یک رویکرد بازاریابی مقرون به صرفه ارائه می دهد

سئو همچنین مهم است زیرا می تواند هزینه های جذب مشتری را کاهش دهد و به کسب و کارها کمک کند تا در بودجه کمپین خود باقی بمانند. هرچه رتبه شما در یک موتور جستجو بالاتر باشد، به طور بالقوه می توانید ترافیک بیشتری را بدون صرف هزینه برای نتایج پولی و سایر روش های دستیابی به مخاطب ایجاد کنید.

دستکاری نتایج جستجوی با کیفیت را کاهش می دهد

به دلیل الگوریتم‌هایی که بسیاری از موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند، برای سایت‌های کم‌ربط سخت‌تر است که رتبه‌بندی خود را در SERP‌های برتر دستکاری کنند. این بدان معنی است که کاربرانی که از طریق محتوای آنلاین جستجو می کنند، فقط نتایج با کیفیت بالا و مرتبط نشان داده می شوند. اطمینان از اینکه وب‌سایت شما فقط محتوای ویژه‌ای را ارائه می‌کند که اعتماد و اعتبار را ایجاد می‌کند، می‌تواند به شما کمک کند تا رتبه‌های بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید، بدون اینکه خطر ظاهر شدن محتوای ضعیف در مقابل شما وجود داشته باشد.

احتمال پیدا شدن وب سایت شما را افزایش می دهد

سئو همچنین می تواند ابزار مهمی برای افزایش احتمال یافتن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو باشد. از جمله بهینه سازی مرتبط در صفحه، مانند محتوای با کیفیت، پیمایش سایت سفارش داده شده و لینک های داخلی مناسب، همگی می توانند بر سرعت و تاثیر موتورهای جستجو برای یافتن و فهرست بندی سایت شما تأثیر بگذارند.

بیشتر بخوانید: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

استراتژی های بازاریابی دیجیتال که از SEO استفاده می کنند

سئو در صورت ترکیب با سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال می تواند یک استراتژی موثر باشد. در اینجا چند استراتژی بازاریابی رایج وجود دارد که ممکن است سئو را پیاده سازی کند:

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

سئو در بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند از طریق تبلیغ محصولات یا خدمات شما و اتصال محتوای مرتبط از وب سایت شما به پلت فرم های رسانه های اجتماعی شما استفاده شود. از آنجایی که رسانه های اجتماعی از الگوریتم های خاص خود استفاده می کنند، سئو را می توان در کلمات کلیدی، نام ها یا عبارات استفاده کرد تا در فیدهای رسانه های اجتماعی برتر ظاهر شود. سپس موتورهای جستجو می توانند صفحات رسانه های اجتماعی شما را بخزند و فهرست کنند و کاربران در رسانه های اجتماعی یا جستجوی نمایه شما از طریق موتور جستجو می توانند کسب و کار شما را بر اساس پیاده سازی SEO شما پیدا کنند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا احتمالاً رایج ترین استفاده برای سئو است، زیرا محتوای وبلاگ و مقاله معمولاً شامل عبارات یا کلمات کلیدی است که کاربر ممکن است در جستجوی اطلاعات در مورد آنها باشد. برای مثال، کسب‌وکاری که ویتامین‌ها را می‌فروشد، ممکن است یک وبلاگ اطلاعاتی در مورد موضوعات مربوط به صنعت خود ایجاد کند تا به آموزش مشتریان و بازدیدکنندگانی که ممکن است به دنبال اطلاعات مرتبط باشند کمک کند. بنابراین، کسب و کار ممکن است بازاریابی محتوا را برای فهرست شدن در موتورهای جستجو برای کلمات، عبارات یا نام محصولات محبوب پیاده سازی کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ افرادی را به کار می گیرد که دسترسی به بازار زیادی دارند تا ترافیک وب سایت ها را با هدف تبدیل سرنخ ها به مشتریان هدایت کنند. استفاده از سئو در اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند موثر باشد زیرا اینفلوئنسر شما می تواند از کلمات کلیدی خاصی استفاده کند که منجر به محتوای شما می شود. اینفلوئنسر مارکتینگ گاهی اوقات همراه با بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می شود.

سئو در بازاریابی می تواند تأثیرات ماندگاری داشته باشد که به درستی اجرا شود، و زمانی که محتوای با کیفیت مرتبط با بازار هدف خود ایجاد می کنید، می توانید شانس ظاهر شدن محتوای خود را در نتایج برتر موتورهای جستجوی اصلی افزایش دهید.

مرتبط: راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *