بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تولید سرنخ: تعریف و نحوه انجام آن در ۴ مرحله

آهنربای تولید سرنخ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

توانایی شما برای ایجاد سرنخ از طرف کسب و کارتان یک شاخص کلیدی عملکرد برای موفقیت شما است. اندازه‌گیری فرآیند تولید سرنخ شما می‌تواند به بخش‌های بازاریابی و فروش کمک کند تا تعیین کنند آیا در دستیابی به مخاطبان هدف خود پیشرفت می‌کنید یا خیر. مهم است که با فرآیندهای تولید سرنخ خلاق باشید و در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید تا یک رابطه بلندمدت با مخاطبان هدف خود برقرار کنید.

در این مقاله از ایوسی، ما بحث می‌کنیم که سرنخ چیست و تولید سرنخ شامل چه مواردی می‌شود، روش‌های مختلف تولید سرنخ را توضیح می‌دهیم و فهرستی از چهار مرحله را ارائه می‌کنیم که جزئیات نحوه ایجاد سرنخ برای کسب‌وکار شما را شرح می‌دهد.

لید چیست؟

سرب یا لید یا سرنخ (lead) فردی یا کسب‌وکاری است که به محصول و خدماتی که می‌خواهید به آن‌ها بفروشید، علاقه دارد. نمونه ای از سرنخ می تواند این باشد که شخصی در یک نظرسنجی شرکتی در مورد خدمات مورد نیاز در خانه خود شرکت کند. پاسخ هایی که آنها ارائه می دهند به شما ایده بهتری در مورد نحوه قاب بندی ایمیل بعدی که ارسال می کنید برای خدمات بهتر به نیازهای آنها می دهد.

مرتبط: نحوه ایجاد یک سرنخ در ۵ مرحله (با مراحل)

انواع سرنخ ها

در اینجا انواع مختلفی از سرنخ هایی وجود دارد که یک شرکت می تواند جذب کند:

سرب واجد شرایط بازاریابی

یک رهبر واجد شرایط بازاریابی فردی است که بر اساس روشی که شما برای آنها بازاریابی کرده اید، به محصول شما علاقه مند است. معمولاً با توجه به سطح تعامل کمپین های بازاریابی با کاربر، آنها شانس بیشتری برای خرید از شما در مقایسه با دیگر انواع سرنخ ها دارند. ممکن است یک سرنخ یک فرم تماس را در وب سایت شما پر کرده باشد، از یک نسخه نمایشی محصول استفاده کرده باشد یا چندین بار از وب سایت شما بازدید کرده باشد. با این حال، آنها ممکن است بخواهند صدای فروش شما را بشنوند، که می تواند آنها را به مرحله خرید برساند.

سرب واجد شرایط فروش

هدف سرنخ های واجد شرایط فروش این است که برای شما روشن کنند که به خرید محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند. شما باید در مورد شرکت تحقیق کنید و دستورالعمل های سازمان خود را دنبال کنید تا بفهمید چه کسی واجد شرایط مشتری شدن است. این یک تلاش ترکیبی از تیم‌های فروش و بازاریابی است، و می‌توانید با بررسی اینکه آیا ایمیل‌های ارسال شده برایشان را باز کرده‌اند یا در وبینارهای صنعتی که میزبانی کرده‌اید شرکت کرده‌اند، علاقه آنها به خرید را ارزیابی کنید.

مطالب مرتبط: سرنخ های واجد شرایط بازاریابی در مقابل رهبران واجد شرایط فروش در مقابل سرنخ های قابل قبول فروش: تفاوت چیست؟

سرب واجد شرایط محصول

سرنخ واجد شرایط محصول، مشتری بالقوه ای است که پول پرداخت می کند و از محصول شما در گذشته استفاده کرده است. اگر آن را به عنوان هدیه دریافت می کردند یا از آن در یک فروشگاه آجر و ملات در یک مرکز خرید یا مجتمع تجاری نمونه برداری می کردند، می توانستند از آن استفاده کنند. برای یک محصول دیجیتال، رهبر ممکن است یک آزمایش آزمایشی رایگان برای ارزیابی تجربه خود از آن دانلود کرده باشد. نماینده فروش شما می تواند پس از پایان آزمایشی با سرنخ تماس بگیرد تا بفهمد آیا قصد خرید محصول شما را دارد و دلایلی که منجر به تصمیم آنها می شود.

سرب واجد شرایط خدمات

یک سرنخ واجد شرایط خدمات به شرکت شما اطلاع می دهد که آنها آماده خرید محصول شما هستند. آنها ممکن است بخواهند یک اشتراک سالانه بخرند یا یک بار خرید کنند تا ببینند آیا قصد خرید بیشتر محصول شما را دارند یا خیر. یک نماینده فروش می تواند به این سرنخ یک پیشنهاد انحصاری بدهد که ممکن است به آنها فرصتی بدهد تا محصولات بیشتری را با قیمت کمتر از قیمت اسمی خریداری کنند.

مرتبط:  ۱۷ مهارت مهم خدمات مشتری (با مثال)

تولید سرنخ چیست؟

تولید سرنخ روشی از فروش و بازاریابی است که پس از ارسال یک درخواست ارتباطی از سوی یک شرکت توسط یک شرکت شروع می شود و می تواند جایگزینی برای تماس سرد یک مشتری بالقوه باشد. این بخشی از تلاش یک شرکت برای انتقال مشتری از بازدیدکننده یک وب سایت به خریدار و کاربر مشتاق محصول است. در یک محیط کسب و کار به کسب و کار (B2B)، برای یک کسب و کار ایده آل است که مشتریان در مورد میزان دوست داشتن یک محصول و خدمات مشتری که در طول فرآیند دریافت کرده اند، اظهار نظر کنند.

مرتبط:  تولید سرنخ در مقابل تولید تقاضا (با مثال)

نحوه تولید سرنخ

این راهنمای گام به گام را در مورد نحوه ایجاد سرنخ برای کسب و کار خود مرور کنید:

۱. درباره مخاطبان هدف خود تحقیق کنید

تحقیقات بازار ابزاری کلیدی است که می تواند به شما کمک کند تا در فرآیند تولید سرنخ، سرنخ های جدید را هدف قرار دهید. مهم است که علاوه بر سن، درآمد سالانه و عادات خرید قبلی، بر منطقه ای که آنها در آن زندگی می کنند، تأکید کنید تا سرنخ های کارآمد داشته باشید. این می تواند عملکرد کمپین بازاریابی شما را بهبود بخشد.

مرتبط:  ۶ گام برای انجام تحقیقات بازار

۲. کانال های تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید

کانال‌های تبلیغاتی که انتخاب می‌کنید باید تا حد امکان در معرض دید محصول شما قرار بگیرند. به طور معمول، این بخش نیز تحت برنامه بازاریابی شما قرار می گیرد و می توانید قبل از ادامه با همکاران و مدیران خود طوفان فکری کنید.

در اینجا چند کانال وجود دارد که می تواند روند تولید سرنخ شما را تقویت کند:

  • محتوا: محتوا می‌تواند به اشکال مختلفی مانند نوشتاری، گرافیکی و ویدیویی باشد، اما هدف اصلی آن ارائه اطلاعات ارزشمندی به مخاطبان هدف شما است که می‌توانند از آن برای بهبود استفاده از محصولات شما در زندگی روزمره خود استفاده کنند. در حالت ایده‌آل، یک فراخوان برای اقدام در محتوای خود قرار دهید تا آنها بتوانند با وب‌سایت شما تعامل داشته باشند، که می‌تواند آنها را به خرید محصول شما نزدیک‌تر کند.

  • ایمیل: ایمیل به شما کمک می کند تا با مشتریانی که قبلا در معرض شرکت شما قرار گرفته اند، تماس بگیرید تا بتوانید با مخاطبینی که در ایمیل های شما مشترک شده اند ارتباط برقرار کنید، محتوایی ایجاد کنید که علاقه بیشتری را به خود جلب کند و از آنها بخواهید از صفحه فرود شما بازدید کنند. یک برنامه استراتژیک برای تماس با مشتریان قبلی، همراه با مشتریان جدید، برای داشتن مجموعه ای متنوع از سرنخ ها تهیه کنید.

  • وبلاگ‌ها: وبلاگ‌ها می‌توانند پیشنهادات شما را برای مشتریان تبلیغ کنند و در عین حال آنها را به ادامه فراخوان اقدام کنند. به عنوان مثال، می‌توانید وبلاگی درباره اهمیت رسانه‌های اجتماعی برای یک برند بنویسید و از کسب‌وکارها درخواست کنید تا فرم تماس را تکمیل کنند و به شما این امکان را می‌دهد که اگر علاقه‌مند به خرید خدمات بازاریابی از شما هستند، با آنها تماس بگیرید.

  • رسانه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی یک پلت فرم تعاملی برای کاربران است تا محصول شما و عنصر انسانی برند شما را ببینند. محتوای رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر داستان تولید کنید که مستقیماً با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند و درک فراخوان برای اقدام و نحوه تأثیرگذاری آن را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

  • آزمایش‌ها یا نمونه‌های رایگان: آزمایش‌ها و نمونه‌های محصول می‌توانند شک و تردیدهایی را که مشتریان ممکن است در تمایل به خرید محصول شما داشته باشند برطرف کنند و فرصت‌های فروش بیشتری را به آنها ارائه دهند تا محصولات جدید و افزودنی‌هایی را برای محصولات فعلی خریداری کرده‌اند. به عنوان مثال، بازی‌های ویدیویی دارای محتوای قابل دانلود اضافی هستند، در حالی که ممکن است آگهی‌های تجاری اطلاعاتی را مشاهده کنید که می‌توانند روی محصولات کاربردی خانگی مورد علاقه‌تان به شما تخفیف بدهند.

مطالب مرتبط: برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ تعریف، تکنیک ها و مثال ها

۳. برنامه ای برای جمع آوری داده ها ایجاد کنید

جمع‌آوری داده‌ها از سرنخ‌های شما مهم است، زیرا می‌توانید آنها را در نرم‌افزار تولید سرنخ وارد کنید و احتمال پاسخگویی آن‌ها به پیشنهادهای بازاریابی و فروش را که با محتوای خود ایجاد می‌کنید، مستند کنید. در صورت تکمیل فرم تماس، می توانید از سرنخ ها اطلاعات جمع آوری کنید، جایی که می توانید انگیزه ای برای تعامل با برند خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: سرنخ های فروش چیست؟ تعریف و مثال

۴. از کانال های تبلیغاتی خود استفاده کنید

رسانه های اجتماعی در تعامل با سرنخ ها ضروری هستند. تعامل یک تیم ورزشی حرفه ای با طرفداران در طول بازی نمونه ای از تعامل است که باعث می شود آنها احساس کنند بخشی از تلاش های سازمان هستند. یک کارمند تمام وقت رسانه های اجتماعی می تواند در مورد محتوای پست شده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی نظر دهد و به پیام های مستقیمی که نگرانی های ایجاد شده را برطرف می کند پاسخ دهد. بازاریابی به تلاش‌های روابط عمومی شما مربوط می‌شود، بنابراین مراقب انتشار مطالب مطبوعاتی در مورد پیشرفت‌های جدید باشید که سرنخ‌هایی در مورد آنچه که مخاطبان هدف شما در آینده باید منتظر آن باشند ارائه می‌دهد.

مرتبط: دانلود مجموعه فرم های ضروری فروش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *