بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تولید تقاضا: تعریف و استراتژی ها

تولید تقاضا در مقابل تولید سرنخ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هنگام کار در فروش یا بازاریابی، باید استراتژی های مختلفی را برای افزایش فروش و افزایش آگاهی از برند درک کنید. تولید تقاضا به متخصصان فروش و بازاریابی کمک می کند تا برند و محصولات ارائه شده شرکت را به نیازهای مصرف کنندگان متصل کنند.

با یادگیری بیشتر در مورد تولید تقاضا، می توانید توانایی های حرفه ای خود را افزایش دهید و کمپین های بازاریابی یا فروش موفقی ایجاد کنید.

در این مقاله از ایوسی، تولید تقاضا را تعریف می‌کنیم، دلیل اهمیت آن را برجسته می‌کنیم، تفاوت بین تولید تقاضا و تولید سرنخ را بررسی می‌کنیم، اجزای تولید تقاضا را مورد بحث قرار می‌دهیم و استراتژی‌ها را فهرست می‌کنیم.

مطالب مرتبط: تعریف تقاضا در اقتصاد و ۷ نوع تقاضای اقتصادی

تولید تقاضا چیست؟

تولید تقاضا تاکتیکی است که کسب و کارها برای افزایش آگاهی برند از محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. کسب و کارها همچنین از تولید تقاضا استفاده می کنند تا به مصرف کنندگان نشان دهند که چرا باید محصولات یا خدمات خود را خریداری کنند. این باعث ایجاد تقاضا برای کسب و کار آنها در بین مصرف کنندگان می شود.

مطالب مرتبط: تولید سرنخ چیست و چگونه در ۴ مرحله سرنخ ایجاد کنیم

چرا تولید تقاضا مهم است؟

تولید تقاضا به چند دلیل برای فروش و بازاریابی مهم است. در اینجا چند نمونه از اینکه چگونه تولید تقاضا می تواند به ابتکارات بازاریابی تجاری کمک کند آورده شده است:

جهت مشخصی را به تلاش های فروش و بازاریابی ارائه می دهد

از آنجایی که تولید تقاضا باعث می شود شما مخاطبان هدف و نقاط کلیدی فروش محصول را ایجاد کنید، این فرصت را دارید که تلاش های بازاریابی خود را ساده کنید. این نیز مهم است، زیرا برای تیم های فروش و بازاریابی اهداف مشترکی را برای دستیابی به آنها فراهم می کند.

به کسب و کارها اجازه می دهد تا پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند

تولید تقاضا به کسب و کارها کمک می کند تا با ایجاد مواد بازاریابی اضافی که مزایای یک محصول یا خدمات خاص را نشان می دهد، به مخاطبان جدید دست یابند.

به کسب و کارها با رقبا کمک می کند

با ایجاد تقاضا برای یک محصول یا خدمات و گسترش پایگاه مشتری، کسب و کارها می توانند جایگاه خود را در یک صنعت ارتقا دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند با داشتن استراتژی‌های بازاریابی تقاضای مؤثرتر به تبدیل مشتریان از کسب‌وکارهای رقیب کمک کنند.

توانایی های حفظ مشتری را افزایش می دهد

وقتی کسب‌وکارها از تولید تقاضا در تاکتیک‌های بازاریابی و فروش خود استفاده می‌کنند، گردش مالی مشتری را کاهش می‌دهند. این به این دلیل است که آنها به مصرف کنندگان کمک می کنند تا ارزش محصولات یا خدمات خود را در زندگی خود درک کنند، که در نهایت منجر به مشتریان تکراری می شود.

تفاوت بین تولید تقاضا و تولید سرنخ چیست؟

تفاوت بین تولید تقاضا و تولید سرنخ در مراحلی است که بازاریابان و متخصصان فروش از آنها استفاده می کنند و هدف آنها. برای مثال، تولید تقاضا در مراحل ابتدایی یک قیف بازاریابی اتفاق می‌افتد، جایی که کسب‌وکارها از طریق تبلیغات، پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا محتوای وب، مشتریان را از محصولات و خدمات خود مطلع می‌کنند. هدف ایجاد علاقه به محصول یا خدماتی است که مصرف کنندگان را به فکر خرید آن بیاندازد.

در مقابل، تولید سرنخ فرآیندی است که طی آن تیم‌های فروش و بازاریابی یک کسب‌وکار لیستی از مشتریان بالقوه و اطلاعات تماس آنها را پس از ایجاد تقاضا برای یک محصول یا خدمات، پرورش می‌دهند. متخصصان فروش و بازاریابی از تولید تقاضا و تولید سرنخ برای حفظ و افزایش تعداد فروش استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: ۴۱ اصطلاح بازاریابی که باید بدانید

اجزای تولید تقاضا

چند بخش وجود دارد که تولید تقاضا را تشکیل می دهد. مؤلفه‌ها را مرور کنید تا مشخص کنید چه چیزی را باید در تلاش‌های تولید تقاضای خود بگنجانید:

شناخت برند

شناخت برند فرآیندی است که از طریق آن کسب‌وکارها استراتژی‌هایی را برای افزایش آگاهی مصرف‌کننده در سطح محلی، ملی یا بین‌المللی توسعه می‌دهند. کسب‌وکارها از استراتژی‌های شناسایی برند برای کمک به افزایش آگاهی از برند و در نتیجه محبوبیت شرکت خود استفاده می‌کنند. هنگامی که نام تجاری آنها به یک نماد محبوب در یک صنعت تبدیل شد، می توانند فروش محصول را افزایش دهند. این به این دلیل است که مشتریان تقاضای خرید اقلام شناخته شده و مد روز را دارند.

تولید محتوا

تولید محتوا به نحوه استفاده کسب و کارها از مقالات، پست های وبلاگ، ویدئوها، صفحات فرود و سایر اشکال محتوا برای افزایش آگاهی از برند و تعداد فروش اشاره دارد. در تولید تقاضا، کسب‌وکارها از کمپین‌های بازاریابی ورودی استفاده می‌کنند تا به مصرف‌کنندگان کمک کنند تا در مورد محصولات یا خدمات خود و نحوه استفاده مؤثر از آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند. تولید محتوا همچنین به کسب و کارها کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات و موقعیت های زندگی که مصرف کنندگان تجربه می کنند ارائه دهند.

مرتبط: تولید محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی عالی

همسویی تلاش های فروش و بازاریابی

برای استفاده موثر از تولید تقاضا، کسب و کارها باید تلاش های تیم های فروش و بازاریابی را با هم ترکیب کنند. این بدان معناست که بخش های فروش و بازاریابی یکدیگر را در کمپین ها و ابتکارات بازاریابی مشارکت می دهند.

همچنین ممکن است به این معنا باشد که بخش‌های فروش و بازاریابی برای کار در یک فضای اداری ترکیب می‌شوند تا بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هدف این است که تیم بازاریابی بتواند به تیم فروش کمک کند تا بر اساس کمپین های بازاریابی فعلی، زمینه های فروش را ایجاد کند و بر اساس بازخورد کمپین، مشتریان بالقوه مشتریان را به آنها ارائه دهد.

حفظ مشتریان

یکی دیگر از اجزای کلیدی تولید تقاضا، تعیین چگونگی حفظ تقاضا پس از خرید اولیه مشتری است. با توسعه استراتژی‌هایی برای افزایش خریدهای تکراری، متخصصان فروش و بازاریابی به کاهش نرخ گردش مالی مشتری کمک می‌کنند و به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا یک پایگاه مشتری قوی داشته باشند. توسعه استراتژی‌های حفظ مشتری همچنین می‌تواند به کسب‌وکارها در حفظ جریان درآمد و کسب سود کمک کند.

مطالب مرتبط: آمیخته بازاریابی: هنر استفاده از چهار P بازاریابی

استراتژی های تولید تقاضا

در اینجا چند استراتژی برای کمک به شما در ایجاد تقاضا آورده شده است:

یک یا چند پروفایل مشتری ایجاد کنید

نمایه‌های مشتری، نمایش‌های تخیلی انواع مشتریانی هستند که کسب‌وکار خود را به آنها ارائه می‌دهید. به عنوان مثال، شما برای یک خرده فروش بزرگ کار می کنید. شما سه مخاطب اصلی از جمله نوجوانان، افراد در سن دانشگاه و والدین آنها دارید.

مشتری نوجوان لباسی می خواهد که به او کمک کند خود را نشان دهد و برجسته شود. مشتری در سن کالج لباسی می‌خواهد که بتواند به راحتی برای کلاس‌ها یا حضور در محوطه دانشگاه لباس‌هایی را بپوشد. مشتری والدین می‌خواهد لباس‌های مد روز را برای فرزندان خود فراهم کند، اما برای بودجه خود نیز ارزش قائل هستند.

این سه پروفایل مشتری به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چگونه محصولات خود را به گونه ای ارائه دهید که با هر یک از نیازهای آنها هماهنگ باشد.

از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید

با طیف گسترده ای از پلتفرم های رسانه های اجتماعی که برای گروه های سنی مختلف پاسخگو هستند، می توانید از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای ارتباط با چندین مخاطب هدف استفاده کنید. این به شما امکان می دهد یک دنبال کننده قوی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و آگاهی برند خود را افزایش دهید.

می توانید این کار را با میزبانی رویدادهای زنده، ارائه تخفیف یا تبلیغات و کمک گرفتن از تأثیرات رسانه های اجتماعی برای گسترش آگاهی در مورد محصولات و خدمات خود انجام دهید.

مطالب مرتبط: بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

مسیرهای تبدیل را در وب سایت خود پیاده کنید

مسیرهای تبدیل روش هایی هستند که توسط وب سایت ها برای تولید سرنخ از بازدیدکنندگان استفاده می شود. این شامل داشتن یک پیشنهاد پاپ آپ یا صفحه محتوایی است که بازدیدکننده را مجذوب خود می کند، به دنبال آن یک تماس برای اقدام برای وارد کردن ایمیل آنها یا تکمیل نظرسنجی برای دریافت اطلاعات بیشتر یا تخفیف مشتری است. با به دست آوردن اطلاعات ارزشمندی مانند نام، آدرس ایمیل یا ترجیحات محصول، می توانید شروع به تشکیل سرنخ ها و تبدیل آنها به مشتریان وفادار کنید.

از اشکال محتوایی استفاده کنید که با مخاطبان هدف طنین انداز شود

پس از ایجاد یک یا چند مخاطب هدف برای کسب و کار خود، در مورد انواع محتوایی که آنها از آن لذت می برند و کانال های محتوایی که بیشتر استفاده می کنند تحقیق کنید تا مشخص کنید که کجا باید تلاش خود را متمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر اکثر مخاطبان هدف شما افراد بین ۱۵ تا ۲۵ سال هستند، می‌توانید تلاش‌های خود را برای تولید محتوا بر روی آموزش‌های ویدیویی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، آزمون‌های آنلاین و پست‌های وبلاگ کوتاه متمرکز کنید.

محتوای خود را بهینه کنید

بهینه سازی محتوای خود برای اهداف سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به محتوای شما شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو می دهد. این پتانسیل برای حداکثر تعامل مصرف کننده با کسب و کار شما و محصولات ارائه شده آن را افزایش می دهد. شما می توانید محتوای خود را با قرار دادن کلمات کلیدی، بحث در مورد موضوعات پرطرفدار، از جمله تصاویر یا محتوای ویدیویی و با اطمینان از داشتن محتوای با کیفیت، بهینه کنید.

معیارهایی برای اندازه گیری موفقیت تولید تقاضا ایجاد کنید

می توانید از نرم افزار ردیابی کمپین بازاریابی استفاده کنید یا سیستم ضبط خود را توسعه دهید که به شما امکان می دهد موفقیت تلاش های تولید تقاضا را بررسی کنید. با ایجاد معیارهایی برای سنجش موفقیت، نقاط عطف اهدافی را برای خود و تیم خود فراهم می کنید تا برای آنها تلاش کنید. معیارها می تواند شامل مواردی مانند تعداد بازدید از صفحه پست وبلاگ شما یا تعداد فروش نسبت داده شده به تلاش های ایجاد تقاضا باشد.

از نرم افزار امتیازدهی سرنخ کمک بگیرید

هنگامی که اطلاعات کافی در مورد مشتریان بالقوه دارید، باید تصمیم بگیرید که ابتدا با کدام مشتری بالقوه در مورد محصولات و خدمات خود تماس بگیرید. نرم‌افزار امتیازدهی سرنخ از داده‌ها برای کمک به متخصصان بازاریابی و فروش استفاده می‌کند تا تعیین کنند کدام سرنخ بیشترین پتانسیل را دارد. استفاده از نرم افزار امتیازدهی سرنخ شما را قادر می سازد تا با کمک به شما در اولویت بندی امیدوارکننده ترین سرنخ ها در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *