بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۹ ویژگی ارتباطات خوب (با نکات)

چگونه می توان مهارت های ارتباطی را بهبود بخشید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مهارت های ارتباطی عالی یک مزیت در هر حرفه ای است. ارتباط موثر بودن می تواند روابط کاری شما را بهبود بخشد و بهره وری شما را افزایش دهد. اگر می‌خواهید مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید، ممکن است در نظر گرفتن ویژگی‌های مشترک ارتباط‌گیران بزرگ مفید باشد.

در این مقاله از ایوسی، ویژگی‌های مشترک ارتباط‌گیران خوب را فهرست می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه این ویژگی‌ها می‌توانند ارتباطات را بهبود بخشند.

مزایای ارتباط خوب

ارتباطی عالی بودن نه تنها به شما در حرفه، بلکه در زندگی روزمره نیز کمک می کند. بهبود مهارت های ارتباطی شما می تواند به روابط معنادارتر، درک، موفقیت شغلی و بهره وری منجر شود. توانایی برقراری ارتباط موثر در محل کار باعث می شود اعضای تیم و اهداف آنها را درک کنید. همچنین می تواند به شما اجازه دهد نیازها و احساسات حرفه ای خود را بیان کنید.

کارفرمایان اغلب کاندیداهایی را ترجیح می دهند که ارتباطات ماهری باشند. دانستن اینکه چه مهارت های ارتباطی باید در رزومه، نامه پوششی و مصاحبه شغلی خود ذکر کنید، ممکن است به شما کمک کند در فرآیند درخواست مزیت کسب کنید.

بیشتر بخوانید: تکنیک های ارتباطی برای بهبود ارتباطات خانوادگی

۱۹ ویژگی ارتباطات خوب

ارتباطات ماهر اغلب ویژگی هایی مشترک دارند که به آنها اجازه می دهد از ارتباطات نوشتاری، کلامی و غیرکلامی به طور مؤثر استفاده کنند. در اینجا لیستی از ویژگی هایی است که افراد ارتباطی موفق اغلب دارند:

۱. شنونده خوب

ارتباط معمولاً مستلزم حضور دو یا چند طرف در گفتگو است. گوش دادن به دیگران می تواند به ایجاد روابط و اطمینان از درک کمک کند. گوش دادن فعال هنگامی که دیگران در حال صحبت کردن یا ارتباط با شما هستند می تواند نشان دهد که به آنها احترام می گذارید و به شما اجازه می دهد در مورد گوینده یا موضوع گفتگو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مطالب مرتبط: گوش دادن خود را در محل کار بهبود بخشید (با نکات)

۲. صریح

مستقیم، با اختصار و صریح بودن با ارتباطات خود می تواند تضمین کند که شما به درستی مقاصد خود را منتقل می کنید. برای مثال، اگر فرآیندی را برای یک کارمند جدید توضیح می‌دهید، ارائه گام‌های واضح و سرراست می‌تواند به یادگیری سریع آن‌ها کمک کند. همچنین مهم است که هنگام صحبت با مشتریان و همکاران از زمان صرف شده خود آگاه باشید. اگر فردی مشغول به نظر می رسد، مختصر بودن نشان می دهد که به برنامه او احترام می گذارید.

۳. همدل

همدلی با دیگران می تواند به شما در ایجاد اعتماد و روابط در محل کار کمک کند. سعی کنید زمانی که یک همکار یا کارمند مشکل دارد درک داشته باشید و ابراز همدردی کنید. اینکه دیگران بدانند به رفاه آنها اهمیت می‌دهید نیز می‌تواند باعث نزدیک‌تر شدن شما شود، که ممکن است دیگران را تشویق به ادامه ارتباط با شما کند.

همدلی در حل تعارض نیز بسیار مفید است زیرا می تواند به شما این امکان را بدهد که تصور کنید دیگران چه احساسی دارند و اقدامات آنها را درک کنید.

۴. اعتماد به نفس

اعتماد به نفس در ارتباطات خود می تواند اعتبار شما را به عنوان یک حرفه ای افزایش دهد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا نیازهای خود را به درستی بیان کنید. دایره لغات خود را گسترش دهید و هر زمان که مطمئن نیستید چه بگویید، مکث کنید. این می تواند به شما کمک کند افکار خود را به خاطر بسپارید و واضح صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه در صحبت کردن اعتماد به نفس داشته باشیم

۵. دوستانه

صحبت کردن و نوشتن با لحن دوستانه می تواند دیگران را تشویق کند که بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند. هنگام مکالمه کلامی و پیام هایی مانند ایمیل، احوالپرسی را در نظر بگیرید. اگر نام آن شخص را می شناسید استفاده کنید و هنگام تعامل حضوری یا تلفنی با دیگران مثبت و دوستانه رفتار کنید.

۶. ناظر

مشاهده ارتباطات غیرکلامی، مانند زبان بدن، جنبه بسیار مهمی از ارتباط است. شناخت زبان بدن همکاران و مشتریان می تواند به شما بینشی از احساس آنها بدهد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا بفهمید آنها در مورد رفتار شما چه احساسی دارند. به عنوان مثال، اگر با فردی که آرام به نظر می رسد صحبت می کنید، احتمالاً رفتار شما نیز آرام است. هدفمند بودن در ارتباطات خود، از جمله زبان بدن، می تواند به دیگران کمک کند تا نیازها و مقاصد شما را نیز درک کنند.

۷. قدردان

به دیگران اطلاع دهید وقتی از اقدامات آنها سپاسگزار هستید می تواند به تیم شما انگیزه دهد و مهارت های آنها را بهبود بخشد. ارائه تقویت مثبت کلامی همچنین می تواند به اطمینان حاصل شود که فردی که از او تمجید یا تشکر می کنید به اقدامات خوب خود ادامه می دهد.

برقراری ارتباط با قدردانی شما نیز می تواند به رفع مشکلات کمک کند. اگر یک همکار حرفه ای مرتکب اشتباهی شود، ارائه بازخورد سازنده همراه با قدردانی از کاری که به درستی انجام داده است می تواند به حفظ یک محیط کاری آرام و سازنده کمک کند .

مطالب مرتبط: بهترین شیوه ها برای ارائه بازخورد سازنده

۸. مودب

مودب بودن در ارتباطات نوشتاری، شفاهی و غیرکلامی می تواند اطمینان حاصل کند که قصد شما واضح است. هنگام شروع مکالمه، احوالپرسی مهربانانه با دیگران، گوش دادن فعالانه و استفاده از رفتارهای خوب در هنگام تعامل با دیگران را در نظر بگیرید. این همچنین می تواند شهرت عالی ایجاد کند و دیگران را نیز دعوت می کند تا با شما مودبانه رفتار کنند.

۹. سازماندهی شده

سعی کنید نقاط صحبت، ایمیل ها و سایر اشکال ارتباطی خود را سازماندهی کنید تا دیگران هدف مورد نظر شما از تعامل را درک کنند. شما می توانید با ماندن در موضوع و ایجاد ساختاری هدفمند برای مکالمات و پیام های خود به شیوه ای واضح و سازمان یافته ارتباط برقرار کنید.

۱۰. اخلاص و صداقت

وقتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید، صادق بودن می تواند باعث ایجاد حس اعتماد و احترام شود. صحبت کردن با صمیمیت شامل به اشتراک گذاشتن احساسات و نظرات شما است که می تواند تعاملات واضح و معنادار با دیگران را تشویق کند.

۱۱. قضاوت خوب

توانایی تصمیم گیری در مورد روش و زمان مناسب برای برقراری ارتباط با دیگران می تواند تضمین کننده تعاملات مسالمت آمیز و موثر باشد. مکالمه ای که می خواهید داشته باشید و رسانه مناسب برای پیام خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر نیاز به بحث در مورد اطلاعات محرمانه دارید، یک گفتگوی شخصی خصوصی احتمالاً بهترین است. احتمالاً می توانید جلسات را برنامه ریزی کنید یا از طریق ایمیل یا مکالمه تلفنی به روز رسانی وضعیت را بخواهید.

۱۲. محترمانه بودن

نشان دادن احترام در طول ارتباطات شما مستلزم رعایت ادب و توجه است. برای اینکه احترام خود را نسبت به کسی که با او صحبت می‌کنید ابراز کنید، اجازه دهید قبل از پاسخ دادن صحبت خود را تمام کند. گوش دادن فعالانه به دیگران همچنین می تواند نشان دهد که به آنها و دیدگاه آنها احترام می گذارید. هنگام گوش دادن به دیگران، کلمات آنها و معنای واقعی آنها را در نظر بگیرید تا ببینید آیا می توانید آنها را در پاسخ خود اعمال کنید یا خیر.

۱۳. سازگار

ارتباطات ثابت با دیگران به طور منظم تعامل دارند. ایجاد یک کانال ارتباطی قابل پیش بینی و قابل اعتماد می تواند به آگاهی دیگران و حفظ روابط کاری کمک کند. ایجاد یک چارچوب زمانی و روشی را در نظر بگیرید که در آن به دیگران پاسخ دهید یا برای گفتگو در دسترس باشید. برای مثال، اگر سریع به پیام‌های فوری آنلاین پاسخ می‌دهید، می‌توانید دیگران را تشویق کنید تا در صورت نیاز به پاسخ فوری، با استفاده از این روش با شما تماس بگیرند.

۱۴. نگهدارنده

محتاط بودن به این معنی است که می توانید جزئیات مکالمات و تعاملات قبلی با دیگران را به خوبی به خاطر بسپارید. این یک مهارت مفید برای اطمینان از اینکه ارتباط شما کارآمد و شخصی است. اگر همکاران و مشتریان شما اطلاعات شخصی خود را به شما می گویند، سعی کنید آن ها را به خاطر بسپارید تا بتوانید بعداً در مورد آن سوال کنید. این می تواند به شما کمک کند تا با سایر حرفه ای ها پیوند برقرار کنید و دوستی های قوی در محل کار ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر همکار شما اغلب در مورد گربه خود صحبت می کند، می توانید در طول یک مکالمه معمولی در مورد آن بپرسید، که نشان می دهد به آنها گوش می دهید و می خواهید رابطه بهتری با آنها ایجاد کنید.

۱۵. کنجکاو

پرسیدن سوالات دقیق و متفکرانه می تواند شما را به یادگیری چیزهای جدید سوق دهد و به شفاف سازی دستورالعمل ها کمک کند. ارتباطات ماهر اغلب برای تقویت درک خود از انتظارات، نیات و احساسات سؤال می پرسند. اغلب، وقتی در مورد یک کار کاری مطمئن نیستید، سوال پرسیدن کارآمدتر است. پرسیدن سوالات در یک کانال ارتباطی عمومی به ویژه موثر است زیرا می تواند اطمینان حاصل کند که شما به سرعت پاسخ دریافت می کنید و به دیگرانی که ممکن است کنجکاو بوده اند نیز فرصتی برای یادگیری داشته باشند.

۱۶. صادق

ارتباطات بزرگ اغلب به صادق بودن اختصاص داده شده است. این عمل می تواند شهرت مثبتی برای شما به ارمغان بیاورد و اطمینان حاصل کند که تمام ارتباطات محل کار دقیق است.

۱۷. قابل اعتماد

ارتباطی قابل اعتماد بودن به این معنی است که همکاران و کارمندان شما می توانند به شما اعتماد کنند تا در صورت نیاز مکالمه را شروع کنید و به دیگران پاسخ موثری بدهید. سعی کنید وقتی دیگران با شما تماس می گیرند به موقع پاسخ دهید. زمانی که به کمک یا توضیح نیاز دارید، سریع با دیگران تماس بگیرید. این شیوه ها می تواند به اطمینان حاصل شود که محل کار شما ارتباطات موثری دارد.

۱۸. فعال

ارتباط دهنده مهارت به موقع به تعارضات رسیدگی می کند و در صورت نیاز گفتگو را آغاز می کند. ارتباط فعال بودن می تواند به جلوگیری از سوء تفاهم و ایجاد شهرت مسئولانه کمک کند.

۱۹. بازتابنده

خود بازتابی یک جنبه مهم ارتباط است. این به شما امکان می دهد قبل از صحبت کردن کاملا فکر کنید، که تضمین می کند که شما به طور واضح و عمدی ارتباط برقرار می کنید. انعکاسی همچنین می تواند شما را تشویق کند که به این فکر کنید که کلمات و زبان بدن شما چه احساسی را در دیگران ایجاد می کند.

سعی کنید پیامدهای واکنش خود به دیگران و احساسات خود را تشخیص دهید. آگاهی از این امر می تواند به شما کمک کند تا شیوه های ارتباطی بهتری را اتخاذ کنید.

مرتبط:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *