بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۷ C ارتباط موثر (و چرا آنها مهم هستند)

اصول و 7c ارتباط موثر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مهارت های ارتباطی خوب برای موفقیت حرفه ای ضروری است. توانایی برقراری ارتباط مؤثر با نیازها، خواسته‌ها، انتظارات و بینش‌هایتان بخش مهمی از رهبری و همکاری مؤثر است. اگر می‌خواهید مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید، در مورد هفت C ارتباط بیشتر بدانید.

در این مقاله از ایوسی، ما هفت C ارتباط را تعریف می‌کنیم، توضیح می‌دهیم که چرا آنها مهم هستند و در مورد هر یک بحث می‌کنیم تا به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه پیام خود را به طور مؤثر و واضح منتقل کنید.

Cهای ارتباطی چیست؟

هفت C ارتباط فهرستی از اصول یا ارزش هایی است که افراد باید در ارتباطات خود به کار گیرند. این Cها می توانند ارتباط شما را با کمک به ایجاد پیام های واضحی که اطلاعات را به طور دقیق برای دیگران نشان می دهد، هدایت کنند. برای اطمینان از برقراری ارتباط صحیح، می توانید از هفت C به عنوان یک چک لیست استفاده کنید.

مطالب مرتبط:  ۱۰ مزیت ارتباط موثر در محیط کار

چرا Cهای ارتباطی مهم هستند؟

در محل کار، برقراری ارتباط موثر مهم است. صرف نظر از صنعت شما، بسیاری از متخصصان برای کار بر روی پروژه ها، تکمیل فروش یا ترتیب دادن خدمات خارجی با دیگران ارتباط برقرار می کنند. درک جنبه های مختلف ارتباطات می تواند عملکرد موثر محل کار شما را تضمین کند.

Cهای ارتباطی برای همه روش‌های مبادله ارتباطی اعمال می‌شود ، اگرچه رویکرد شما به هر یک بستگی به این دارد که کلامی، نوشتاری، تصویری یا شکل دیگری باشد. درک C از ارتباطات متخصصان را برای برقراری ارتباط موثر با رسانه های مختلف مجهز می کند. استفاده از این Cها می تواند به شما در تقویت روابط و ارتقای کارایی در محل کار کمک کند.

بیشتر بخوانید:  پرسش و پاسخ: چرا ارتباط مهم است؟

۷ C ارتباط

استفاده از C های ارتباطی می تواند دیالوگ ها، نوشتن و سایر انواع  ارتباطات حرفه ای شما را بهبود بخشد . اگر می خواهید تاثیر مثبتی در محل کار داشته باشید، این لیست مفید است. در اینجا هفت C ارتباط وجود دارد:

۱. مختصر (Concise)

عبارات مختصر اغلب تأثیر بیشتری بر شنوندگان دارد. پیام‌های کوتاه و به‌خوبی ارائه‌شده نیز به یاد ماندنی‌تر هستند. هرچه جزئیات بیشتری وارد کنید، پیگیری و یادآوری آن برای شنوندگان چالش برانگیزتر خواهد بود، به خصوص اگر موضوع برای آنها جدید باشد. مختصر بودن تضمین می‌کند که موضوعات یا ایده‌های اساسی را در پیام خود پوشش می‌دهید و نکته اصلی خود را روشن می‌کند. هنگام ارائه ارتباطات مختصر به موارد زیر توجه کنید:

  • فرض کنید مطالب برای شنوندگان شما جدید است

  • تا حد امکان مستقیم باشید

  • برای روشن شدن نکات کلیدی، محتوای خود را ویرایش کنید

  • هر چیزی را که به نکات اصلی ضروری نیست حذف کنید

بیشتر بخوانید:  نمونه هایی از اهداف ارتباطی برای ارتباطات تجاری موثر

۲. کامل (Complete)

C دوم به ارتباط کامل اشاره دارد، یعنی انتقال پیام به طوری که مخاطب آن را همانطور که می خواهید درک کند. ممکن است با شرایطی روبرو شوید که در مورد موضوع پیچیده ای بحث می کنید. این اغلب در مورد مسائل آموزشی، حقوقی یا تجاری صدق می کند. هنگامی که خطر سوء تفاهم وجود دارد، اغلب بهتر است کامل باشد تا مختصر.

زمینه به همان اندازه مهم است. هنگام تمرین ارتباط کامل، بهتر است اطلاعاتی درج شود که از درک شنوندگان از پیام پشتیبانی کند. اگر در مورد گنجاندن زمینه اضافی مطمئن نیستید، در نظر بگیرید که چگونه گنجاندن آن می تواند درک مخاطبان شما از موضوع را تغییر دهد.

مطالب مرتبط:  چگونه یک سخنرانی مخاطب محور ایجاد کنیم

۳. منسجم (Coherent)

سومین C ارتباط منسجم است. انسجام اغلب از ساختار یک پیام ناشی می شود. سازماندهی پیام خود به گونه ای که هر ایده به خوبی در ایده بعدی جریان یابد، پیگیری و به خاطر سپردن آن را آسان تر می کند. ایجاد منطقی بر بیانیه های مقدماتی خود برای یک خلاصه قاطع، رویکرد معمولی برای مقالات، سخنرانی ها و سایر ارتباطات است.

انسجام همچنین شامل درک مخاطبان و تطبیق پیام شما با آنها است. برای مثال، اصطلاحات ماهیگیری و قایقرانی ممکن است هنگام صحبت با مخاطبان ساحلی مناسب باشند. مخاطبان در سایر اقلیم ها، شرایط و محیط ها ممکن است به جزئیات دیگری که منعکس کننده پیشینه و سبک زندگی آنها هستند، واکنش بهتری نشان دهند.

مطالب مرتبط:  ۷ نکته برای بهبود مهارت های ارتباطی

۴. شفافیت (Clear)

ارتباط شفاف چهارمین نکته است. وضوح از شما می‌خواهد که پیام خود را بدون افزودن واژگان، عبارات و اصطلاحات غیرضروری یا گیج‌کننده ارائه دهید. ارائه واضح ممکن است شنوندگان را آرام کند و به آنها کمک کند نسبت به اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید احساس اطمینان کنند. در اینجا چند راه برای بهبود وضوح آورده شده است:

  • استفاده خود را از اصطلاحات محدود کنید یا آنها را به طور کامل حذف کنید

  • استفاده از اصطلاحات یا اصطلاحات بسیار فنی را کاهش دهید

  • مقدمه اصطلاحات فنی با مقدمه

  • اصطلاحات عامیانه را حذف کنید

  • از صدای فعال و زمان حال استفاده کنید

مطالب مرتبط:  ۱۸ استراتژی برای بهبود مهارت های سخنرانی عمومی

۵. ادب و معاشرت خوش (Courteous)

ج پنجم مؤدبانه یا ملاحظه است. ادب فراتر از اخلاق خوب است. ارتباط مودبانه به معنای قدردانی از مخاطب با نشان دادن احترام، برقراری تماس چشمی و صحبت کردن مودبانه و مکالمه است. در صورت لزوم می توانید مخاطبان خود را با  طنز، ساده لوح و داستان های مرتبط درگیر کنید. حکایات خود را مرتبط با موضوع خود نگه دارید و از آنها برای پیشبرد پیام خود استفاده کنید.

در نظر بگیرید که پیام خود را با آرامش و به روشی سنجیده ارائه کنید، زمانی که ساده لوحی مناسب نیست. دانستن جزئیات در مورد مخاطبان خود یا رویداد زمانی مفید است که برای صحبت مودبانه آماده می شوید. به عنوان مثال، اگر برای اعلام کاهش دستمزد با کارمندان ملاقات می کنید، می توانید با حذف شوخ طبعی و ابراز پشیمانی با مودبانه ارتباط برقرار کنید. برخی از ملاحظات دیگر برای ارتباط مودبانه عبارتند از:

  • با مخاطبان خود با احترام صحبت کنید

  • از فرضیات در مورد شنوندگان خود بپرهیزید

  • همیشه از زمان و توجه شنوندگان خود قدردانی کنید

۶. متقن و محکم (Concrete)

هنگام استفاده از C ششم، مهم است که مطمئن شوید که پیام شما منطقی، خاص و معتبر است. اگر استدلال می کنید، از شواهدی از منابع معتبر استفاده کنید تا صحت ارتباط خود را افزایش دهید. افزودن مثال ها به پیام خود روشی عالی است که ملموس بودن استدلال شما را نشان می دهد.

راه دیگر برای ملموس‌تر کردن پیام، جایگزین کردن صفت‌ها یا قیدها با کلمات خاص است. برای مثال، ممکن است به جای گفتن « او دوید» از «او دوید» برای افزایش دقت استفاده کنید. استفاده از واژگان مستقیم تر ممکن است منجر به ارائه موثرتر شود.

مطالب مرتبط:  مراحل و مولفه های فرآیند ارتباط

۷. صحیح (Correct)

C نهایی به ارتباط صحیح اشاره دارد. اطمینان حاصل کنید که ارتباط شما واقعی و از نظر گرامری دقیق است تا اطمینان حاصل شود که شنونده شما اطلاعات صحیح را دریافت می کند. اگر مخاطبی متوجه یک خطا باشد، ممکن است حواس او را از بقیه پیام شما منحرف کند.

علاوه بر این، اطلاعات نادرست می تواند اعتبار شما را در فرصت های ارتباطی آینده کاهش دهد. ارتباط صحیح موثرتر است زیرا نشان می دهد که شما مراقب ارائه اطلاعات دقیق به مخاطبان خود هستید. در اینجا چند راه برای بررسی صحیح بودن پیام شما وجود دارد:

  • یک مصحح پیدا کنید درخواست از یک فرد با تجربه برای تصحیح پیام شما راهی مفید برای شناسایی مسائل گرامری یا منطقی است.

  • کار خود را دوباره بخوانید. می‌توانید کار خود را با خواندن از آخر به ابتدا یا با صدای بلند برای خودتان بررسی کنید.

  • منابع خود را بررسی کنید اگر از داده‌ها یا معیارهای دیگر در پیام خود استفاده می‌کنید، بهتر است منابع خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات را به طور دقیق نشان داده‌اید.

  • با یک فرهنگ لغت یا اصطلاحنامه مشورت کنید. فرهنگ لغت‌هایی برای دوره‌ها، صنایع، زمینه‌های مطالعاتی و مفاهیم خاص وجود دارد که می‌تواند کیفیت اطلاعاتی که ارائه می‌دهید را بهبود بخشد.

  • ابتدا ویرایش کنید قبل از ارسال ایمیل یا ارائه، به ویرایش کامل کار خود فکر کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *