ایوسی

انواع مختلف رسانه ها کدامند؟

انواع از رسانه های اجتماعی و نحوه استفاده از آنها برای کسب و کار خود

نحوه ارتباط کسب و کار شما با مشتریان بالقوه می تواند به تعریف برند و چشم انداز شما کمک کند. برای ایجاد یک کمپین موفق که اطلاعاتی را که مشتریان شما به آن اهمیت می دهند ارائه دهد، برنامه ریزی دقیقی می طلبد. دانستن اینکه چه مسیرهایی برای انتقال این اطلاعات در دسترس است می تواند به آمادگی شما کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، انواع رسانه ها را مورد بحث قرار می دهیم و مزایا و معایب هر کدام را فهرست می کنیم.

مرتبط: ۴۶ شغل روابط عمومی

تعریف رسانه به زبان ساده

رسانه به مجموعه‌ای از وسایل و سازمان‌ها اطلاق می‌شود که اطلاعات، خبرها، تصاویر، صداها و محتواهای دیگر را به جامعه منتقل می‌کنند. رسانه‌ها شامل تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها، مجلات، وبسایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی (مثل فیسبوک و توییتر) و سایر وسایل ارتباط جمعی هستند. آنها نقش مهمی در انتقال اخبار، اطلاعات، تفریح و نظرات به مردم دارند و به عنوان یک پل بین افراد و جامعه عمل می‌کنند.

انواع رسانه ها چیست؟

انواع رسانه ها مجاری مختلفی هستند که از طریق آنها اطلاعات و سرگرمی به مخاطب می رسد. رسانه اغلب شامل خود محتوا و همچنین دستگاه فیزیکی مورد نیاز برای انتقال آن است، مانند برنامه های تلویزیونی و تلویزیون. شما می توانید رسانه ها را به چهار دسته مجزا تقسیم کنید:

مطالب مرتبط: تبلیغات چیست؟ / معرفی ۱۴ نوع تبلیغات

سواد رسانه ای و آینده پژوهی

(مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی)

انواع قدیمی و جدید طراحی رسانهعواملی که در انتخاب انواع رسانه باید در نظر گرفته شوند

انتخاب نوع رسانه ای که کسب و کار شما ممکن است استفاده کند به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

رسانه چاپی

در اینجا انواع مختلف رسانه های چاپی به همراه مزایا و معایب مربوط به استفاده از آنها برای ارتباط با مشتریان آورده شده است:

روزنامه ها

اخبار و سازمان های دیگر روزنامه های ملی، منطقه ای (محلی) یا با علاقه خاص ایجاد می کنند و اغلب آنها را روزانه توزیع می کنند. آنها حجم وسیعی از اطلاعات را با قیمت پایین در اختیار خوانندگان قرار می دهند. روزنامه ها می توانند انواع مختلفی از تبلیغات را شامل شوند، مانند آگهی های طبقه بندی شده، تبلیغات نمایشی و درج.

مزایای روزنامه ها

معایب روزنامه ها

مجلات

مجلات می توانند مربوط به مصرف کننده یا کسب و کار باشند. مجلات مصرفی شامل مجلاتی هستند که بر زرق و برق، سبک زندگی، سرگرمی و علایق خاص تمرکز دارند. مجلات مصرف کننده اغلب ماهانه چاپ می شوند. مجلات تجاری اخبار، اطلاعات، بررسی ها و تحقیقات مربوط به یک صنعت خاص را به اشتراک می گذارند و می توانند شامل مجلات تجاری و نشریات حرفه ای باشند. مجلات تجاری معمولاً به صورت ماهانه یا فصلی چاپ می شوند.

مزایای مجلات

معایب مجلات

ایمیل مستقیم

پست مستقیم شامل بروشورهای اطلاعاتی یا کارت پستال های تبلیغاتی است که از طریق USPS به آدرس خانه یا کسب و کار لیست مشخصی از مشتریان تحویل داده می شود.

مرتبط: چگونه یک ایمیل حرفه ای بنویسیم

مزایای پست مستقیم

معایب پست مستقیم

رسانه های پخش

در اینجا انواع مختلف رسانه پخش به همراه مزایا و معایب مربوطه آورده شده است:

تلویزیون

تلویزیون محرک های صوتی و بصری را برای ارائه اطلاعات و سرگرمی در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

مزایای تلویزیون

معایب تلویزیون

رادیو

رادیو به شنوندگان برنامه های صوتی، از جمله موسیقی، اخبار و پادکست ها را ارائه می دهد.

مزایای رادیو

معایب رادیو

فیلم ها

فیلم ها فرصت هایی را برای تبلیغ کنندگان فراهم می کند تا محصولات خود را خارج از یک تبلیغات سنتی ترکیب کنند. ممکن است شخصیت ها به دلیل یک معامله تبلیغاتی بین استودیو فیلم و شرکت فروشنده محصول، محصول خاصی را ذکر کنند یا از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، بسیاری از فیلم‌ها از محصولات برندهای خاص خودرو یا کامیون استفاده می‌کنند. علاوه بر این، سالن‌های سینما معمولاً درست قبل از نمایش فیلم تبلیغاتی را اجرا می‌کنند.

مزایای تبلیغات فیلم

معایب تبلیغات فیلم

اینترنت

رسانه اینترنتی به محتوای صوتی و تصویری اطلاق می شود که به صورت آنلاین منتقل می شود. این می تواند شامل کلمات، تصاویر، گرافیک و عناصر تعاملی باشد. در اینجا انواع مختلف رسانه اینترنتی به همراه مزایا و معایب مربوطه آورده شده است:

پست الکترونیک

شرکت ها از پیام های ایمیل برای دسترسی سریع و مستقیم به مشتریان استفاده می کنند.

مزایای ایمیل

معایب ایمیل

ستون های اصلی رسانه

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به دلیل محبوبیت و عمر طولانی، جزء مهمی از برنامه های بازاریابی بسیاری از شرکت ها هستند.

مزایای رسانه های اجتماعی

معایب شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط: بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

سواد رسانه ای… آموزش مبتنی بر پرس و جو

(مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی)

رسانه های خارج از خانه

رسانه‌های خارج از خانه (OOH) به مشتریانی می‌رسند که در آن‌جا وقت خود را در خارج از خانه سپری می‌کنند، از جمله خیابان‌های شهر، بزرگراه‌ها و ایستگاه‌های حمل‌ونقل. در زیر انواع رسانه های OOH به همراه مزایا و معایب مربوطه آمده است:

بیلبوردها و تابلوهای فضای باز

بیلبوردها و علائم در فضای باز ممکن است در امتداد خیابان های شلوغ، مراکز تفریحی، پیاده روهای شهر و مراکز خرده فروشی ظاهر شوند.

مزایای بیلبوردها و تابلوهای فضای باز

معایب تابلوهای تبلیغاتی و تابلوهای فضای باز

تبلیغات ایستگاه حمل و نقل

می‌توانید رسانه‌های OOH را در ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های مترو، ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌هایی که همیشه ترافیک پیاده‌روی زیادی وجود دارد، پیدا کنید. مزایا و معایب این نوع تبلیغات مشابه بیلبوردها و تابلوهای فضای باز است.

مزایای تبلیغات ایستگاه حمل و نقل

معایب تبلیغات ایستگاه های حمل و نقل

مقالات مرتبط بیشتر:

خروج از نسخه موبایل