بازاریابی جزء کلیدی هر سازمانی است که در تلاش است تا در مورد محصولات و خدمات خود آگاهی ایجاد کند. نیازهای مصرف کنندگان در طول سال ها تغییر کرده است که عمدتاً به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی و روش های مصرف اطلاعات است. روشهای دیجیتال مارکتینگ برای کسبوکارها در تمام صنایع کاملاً مؤثر بوده است. در این مقاله از ایوسی، ما در مورد بازاریابی ایمیلی صحبت می کنیم و برخی از بهترین نکات برای بازاریابی ایمیلی را بیان می کنیم.
بازاریابی ایمیلی چیست؟
بازاریابی ایمیلی روشی است که از پیام های دیجیتال برای توسعه روابط با مصرف کنندگان و ترویج محصولات و خدمات استفاده می کند. قبل از بازاریابی ایمیلی، بسیاری از شرکت ها به بازاریابی پستی مستقیم متکی بودند که اطلاعات را مستقیماً برای خریداران بالقوه به صندوق پستی آنها ارسال می کرد. هدف هر دو روش بازاریابی مشابه است، اگرچه بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه تر است و می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.
هنگامی که این روش بازاریابی به درستی استفاده شود، می تواند به سازمان کمک کند تا روابط با مشتریان خود را ایجاد و تقویت کند. بسیاری از شرکتها پیامهای ارسالی را مطابق با نیازهای مشتریان خود تنظیم میکنند که میتواند تجربه مثبتتری ایجاد کند. علاوه بر ایجاد آگاهی، ایمیلهای بازاریابی همچنین میتوانند فروش یا پیشنهادات ویژه را تبلیغ کنند، آموزش یا اطلاعات ارائه دهند و پیامهای عمومی را از طرف شرکت به اشتراک بگذارند.
دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرتانگیز دست پیدا کنیم؟ |
نکات بازاریابی ایمیلی
استفاده موثر از ایمیل مارکتینگ می تواند یک عنصر مفید از استراتژی بازاریابی کلی شما باشد. این نکات را برای ایمیل مارکتینگ در حین تلاش برای بهبود نرخ باز و ایجاد آگاهی بیشتر مرور کنید:
۱. برای خطوط موضوعی خود وقت بگذارید
موضوع ایمیل اولین جنبه از ابزار بازاریابی است که گیرنده شما می بیند، بنابراین مهم است که زمان صرف کرده و نحوه بهبود آن را در نظر بگیرید. اگر خط موضوع جذاب نباشد، شخصی که ایمیل را دریافت میکند کمتر آن را باز میکند، چه رسد به خواندن آن و دنبال کردن دعوت به اقدام.
سعی کنید از یک cliffhanger در خط موضوع خود استفاده کنید تا آن را جالب تر کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما خدمات مسافرتی ارائه می دهد، می توانید چیزی مانند “راز یک تعطیلات بهتر” را امتحان کنید. از آنجایی که بسیاری از مردم ایمیل ها را در دستگاه های تلفن همراه خود می خوانند، همچنین مهم است که خطوط موضوع را مختصر نگه دارید تا از قطع شدن آنها جلوگیری شود.
۲. بهبود جریان و طرح ایمیل
هنگامی که شخصی ایمیل شما را باز می کند، فقط چند ثانیه فرصت دارید تا اثری را ایجاد کنید. متن بیش از حد ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، در حالی که ایمیلی که نیاز به پیمایش زیاد دارد ممکن است باعث برش نشود. قبل از ارسال، ایمیل های خود را از نظر جریان و چیدمان بررسی کنید. مهمترین اطلاعات باید نزدیک به بالا باشد، همراه با فراخوانی که به خواننده اجازه میدهد تا اقدامی انجام دهد. اندازه تصویر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اندازه آنها به درستی است و در یک رابط ایمیل معمولی قطع نمی شود.
۳. روی تعامل تمرکز کنید
برای اکثر بازاریابان، هدف اصلی از بازاریابی ایمیلی ایجاد فروش است. در حالی که این یک هدف کوتاه مدت مهم است، تمرکز واقعی بازاریابی ایمیلی باید تعامل باشد. ایجاد روابط با مشترکین شما وفاداری و تجربیات مثبت را ارتقا می دهد، بنابراین تمرکز مهم این شکل از بازاریابی است. تعامل در نهایت باعث بازدهی مثبت کمپین های ایمیل شما می شود، صرف نظر از اینکه مردم بلافاصله پس از دریافت ایمیل ها خرید انجام می دهند یا خیر.
۴. ارسال مجدد به غیر باز
همچنین به عنوان استراتژی “باز کردن دو برابر” شناخته می شود، ارسال مجدد همه ایمیل ها به کسانی که در لیست هستند که آن را باز نکرده اند، می تواند نرخ باز شدن شما را بهبود بخشد. وقتی از این استراتژی استفاده میکنید، حتماً موضوع ایمیل را تغییر دهید، در غیر این صورت ممکن است به صورت تکراری در صندوق ورودی گیرنده نشان داده شود.
همانطور که در نظر می گیرید که چگونه خط موضوع را تغییر دهید تا جذاب تر شود، ممکن است بخواهید به زمان هایی که ایمیل های شما بهترین نرخ باز شدن را دریافت می کنند نگاه کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید و متن پیش از سرفصل خود را بهینه کنید، که به عنوان نشان داده می شود. پیش نمایش در صندوق ورودی قبل از ارسال مجدد ایمیل با موضوع جدید، حدود سه تا پنج روز صبر کنید.
۵. از تست A/B استفاده کنید
تست A/B که به آن تست تقسیم نیز میگویند، به شما امکان میدهد محتوای متفاوتی را برای گروههایی از مشترکین ارسال کنید و به دنبال الگوهایی در آنچه مخاطبان شما دوست دارند ببینند، بگردید. ممکن است فکر کنید که برخی از پیامها جذاب یا جذاب هستند، اما آزمایش کپی دادههای دقیقتری در مورد مخاطبان هدف به شما میدهد. برخی از عناصر کلیدی برای استفاده از تست A/B شامل خط موضوع، کپی در متن ایمیل و فراخوان برای اقدام است.
۶. همیشه لیست خود را بسازید
حتی اگر لیستی قوی از ایمیلها برای ارسال داشته باشید، ادامه ایجاد فهرست میتواند برای برند شما مفید باشد. در هر ارتباط و در هر مکان آنلاین، از جمله وبسایت، وبلاگ و نمایههای رسانههای اجتماعی، راهی برای عضویت در فهرست ایمیل شرکت قرار دهید.
۷. تشویق به پاسخ
همانطور که گفته شد، تعامل یکی از جنبه های مهم بازاریابی ایمیلی است. با اجازه دادن به گیرندگان برای تعامل از طریق پاسخ، ممکن است نتایج بهتری دریافت کنید. سؤالی بپرسید که پاسخ یا درخواست بازخورد را از طریق دکمه فراخوانی که به وب سایت شرکت شما منتهی می شود، بپرسید. ممکن است متوجه شوید که وقتی مشترکین شما به سایت شما می رسند، وقت خود را صرف مرور می کنند و حتی ممکن است خرید کنند.
۸. محتوا را سفارشی کنید
سفارشی کردن محتوا بر اساس مخاطب یک عامل مفید در افزایش نرخ تعامل است. اگر به گروهی از افراد در یک صنعت یا نقش خاص ایمیل میفرستید، تحقیقاتی را انجام دهید تا بفهمید چه چیزی برای آنها جالب و مرتبط است. میتوانید تلاشهای بازاریابی ایمیلی خود را با ارسال پیامهای شخصیسازیشده به افرادی که دارای یک هدیه تولد یا کد تخفیف ویژه هستند، سفارشی کنید که به آنها کمک میکند احساس خاص بودن و شناخته شدن کنند.
۹. ایمیل ها را برای موبایل بهینه کنید
حتی زمانی که آدرسهای تجاری را ایمیل میکنید، مهم است که پیامها را برای مشاهده تلفن همراه بهینه کنید. بسیاری از حرفه ای ها ایمیل کسب و کار خود را در دستگاه های تلفن همراه خود دارند و ممکن است وقتی صبح برای اولین بار از خواب بیدار می شوند، قبل از ورود به رایانه و شروع روز کاری، صندوق ورودی خود را مرور کنند. بهینهسازی تلفن همراه میتواند به اطمینان حاصل شود که پیامهای شما به راحتی از هر دستگاهی قابل مشاهده و تعامل هستند.
۱۰. ارزش ارائه کنید
لازم نیست هر ایمیلی که ارسال می کنید محصول یا خدماتی را بفروشد. در واقع، اگر استراتژی بازاریابی ایمیلی شما بیش از حد بر فروش متمرکز باشد، ممکن است مشترکین علاقه خود را از دست داده و اشتراک خود را لغو کنند. در عوض، بر این تمرکز کنید که چگونه پیامهای شما میتواند ارزش ارائه کند و به شما کمک کند پایگاه مشترک خود را حفظ کنید. اطلاعات آموزشی، پیوندها به بهروزرسانیهای مهم و پیامهای عملیاتی درباره خدماتی که ارائه میدهید ممکن است بیشتر با مخاطبان شما طنینانداز شود و به ایجاد و تقویت روابط قویتر کمک کند.
۱۱. استفاده از ایموجی ها را در نظر بگیرید
ایموجیها میتوانند پیامهای ایمیل شما را سرگرمکنندهتر و راحتتر کنند، بنابراین ممکن است بخواهید از آنها در خطوط موضوع خود استفاده کنید. افراد در هر سنی از ایموجی ها در ارتباطات خود استفاده می کنند، بنابراین منطقی است که دوست دارند آنها را در اشکال دیگر پیام نیز ببینند. اگر تصمیم گرفتید که آنها با صدای برند شما همخوانی داشته باشند، از ایموجی ها به اندازه کافی استفاده کنید.
۱۲. مشکلات خواننده را حل کنید
بهترین ایمیل ها مشکلات را حل می کنند یا به نقاط دردناک می پردازند. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که در مورد برند یا محصول خود صحبت کنید، اما در نظر بگیرید که آیا خواننده به آنچه می خواهید بگویید اهمیت می دهد یا خیر. اگر پاسخ منفی است، در نظر بگیرید که چگونه میتوانید این مفهوم را دوباره کار کنید تا آن را در مورد آنها بسازید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما محصولی را توسعه داده است که می تواند زمان انجام یک کار را کوتاه کند، در مورد صرفه جویی در زمان برای خواننده صحبت کنید، به جای کارهایی که برای توسعه انجام شده یا اینکه چگونه شرکت در توسعه آن محصول موفق شده است.
۱۳. در جریان باشید
با تغییر رفتار مصرف کنندگان، تکنیک های بازاریابی ایمیلی همچنان در حال تغییر هستند. آنچه چند سال پیش کار می کرد ممکن است امروز به اندازه کافی مؤثر نباشد، بنابراین به روز بودن در آخرین تکنیک ها می تواند به استراتژی کلی شما کمک کند. آموزش مداوم و وبینارهای آنلاین برخی از بهترین ابزارها برای بازاریابانی است که می خواهند از آخرین روندها مطلع شوند.
و بخوانید: