ایوسی

۱۰ نکته برای افزایش مخاطبان واقعی و جذب فالوورهای اینستاگرام بیشتر

نحوه جذب فالوور در اینستاگرام

اینستاگرام به سنگ بنای حضور اجتماعی بسیاری از برندها تبدیل شده است، ترافیک سودآور را به صفحات فرود هدایت می کند، افزایش تبدیل و ایجاد مخاطبی درگیر.

اگر حضور شما در اینستاگرام آنقدر که انتظارش را دارید قوی نیست، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یاد بگیرید چگونه استراتژی های خود را برای به دست آوردن فالوورهای واقعی و ارگانیک در اینستاگرام تقویت کنید. هرچه تعداد مخاطبان شما بیشتر شود، فرصت های بیشتری برای تعامل با کاربران و ایجاد تجربیات منحصر به فرد برای آنها دارید.

تمایز ارگانیک مهم است

گاهی اوقات برندها هنگام تلاش برای جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام، راه آسانی را انتخاب می کنند. پرداخت برای لایک ها و سایت های فالوور همه جا وجود دارد، اما این میانبرها هرگز ارزشش را ندارند، زیرا الگوریتم اینستاگرام به طور مرتب بروز می شود تا اکانت های پولی و با کیفیت پایین و تعاملات را حذف کند.

ناگفته نماند، تعداد فالوورهای اینستاگرام شما در نهایت معنایی ندارد، اگر نشان دهنده یک طرفدار متعهد نباشد که خرید می کند، از صفحات فرود شما بازدید می کند و از برندهای شما با دوستان و فالوورها حمایت می کند. با این نکات برای جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام، حضور خود را به درستی شروع کنید.

۱۰ راه برای افزایش فالوور اینستاگرام

| بهینه سازی اکانتمحتوای ثابتبرنامه ریزی پست هاشرکا و حامیان برنددوری از فالوورهای جعلینمایش اکانت خودمحتوای پستشروع مکالمههشتگ های تبدیل کنندهخوشحالی فالوورها |

 ده راهکار ارائه شده در زیر، ایده‌های بسیار قدرتمند هستند که اگر آنها را به درستی به کار ببرید، قطعا شاهد تصاعدی خیره کننده در روند جذب و ماندگاری فالوورهای خود خواهید بود. پس از همین الان این موارد را جدی بگیرید و به صورت اساسی در روند پویاسازی اکانت خود به کار ببندید.

۱. اکانت اینستاگرام خود را بهینه کنید

قبل از اینکه بفهمید چگونه در اینستاگرام فالوور به دست آورید، یکی از مهم ترین مراحل این است که حساب خود را به طور کامل بهینه کنید. بیوگرافی اینستاگرام برند خود را به عنوان “صفحه اصلی” حساب خود در نظر بگیرید.

نمونه لینک اینستاگرام در بیو

بدون بیو، شرح تصویر، نام کاربری یا تصویر نمایه مناسب، مردم چگونه متوجه خواهند شد که حساب متعلق به برند شماست؟ ممکن است واضح به نظر برسد، اما در اینستاگرام بیوگرافی و تصویر شما به شکل گیری پایه های هویت برند شما کمک می کند. لینک موجود در بیو شما یک نقطه برای هدایت ترافیک اینستاگرام به سایت شما است، بنابراین بهینه سازی حساب شما ضروری است.

اگر مطمئن نیستید که کجا پیوند دهید، صفحات بازاریابی یا محصولات مرتبط با کلمات کلیدی، هشتگ ها یا کمپین های خاصی را در حساب اینستاگرام خود امتحان کنید. پیوند دادن به صفحه اصلی شما مشکلی ندارد، اما چرا هنگام انتقال از بیو به سایت، تجربه ای منسجم را به کاربران ارائه ندهید؟ این منجر به محبوبیت صفحات فرود پیوند IG شده است که پیوندهای مرتبط به چند قطعه اخیر از محتوای ذکر شده در فید یک برند را میزبانی می کنند و پست های “پیوند در بیو” که به هدایت مخاطبان به آن پیوندها کمک می کند.

علاوه بر این، نام کاربری خود را تا حد امکان جستجو پسند نگه دارید، که معمولاً به معنای نزدیک به نام تجاری واقعی خود است. اگر نام کسب‌وکارتان طولانی‌تر است، آن را به چیزی کوتاه کنید که مخاطب شما آن را تشخیص دهد. اعداد یا نویسه‌های خاص را به نام کاربری خود اضافه نکنید و در صورت امکان آن را با سایر ابزارهای رسانه اجتماعی که قبلاً دارید، حفظ کنید.

بهترین راه برای بهینه سازی حساب کاربری خود ایجاد و دنبال کردن یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام است.

۲. یک تقویم محتوای ثابت داشته باشید

بدترین کاری که می توانید در هنگام تلاش برای جذب فالوور در اینستاگرام انجام دهید این است که مطالب را در زمان های تصادفی و نامتعارف پست کنید. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که کاربران در ابتدا شما را دنبال می کنند، قطعا باز نمی خواهید آنها فراموش کنند که در ابتدا شما را دنبال کرده اند.

برای مبارزه با این موضوع، یک برنامه منظم پست را دنبال کنید. به طور معمول، برندها نباید بیش از چند بار در روز پست بگذارند تا از هرزنامه جلوگیری کنند، اما هر آهنگ و ریتمی که دارید، آن را ثابت نگه دارید. تقریباً ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام روزانه وارد سیستم می شوند، بنابراین برای اینکه شبکه خود را گسترده تر کنید، سعی کنید چند بار در طول روز منتشر کنید.

در واقع، تحقیقات خود ما در مورد بهترین زمان‌ها برای ارسال پست در اینستاگرام، بهترین زمان‌ها برای ارسال پست برای صنایع مختلف را مشخص می‌کند، یا می‌توانید تحقیقات ما را در مورد بهترین زمان‌ها در تمام زمینه‌های موضوعی متناسب با این موضوع را دنبال کنید:

هیت مپ جهانی اینستاگرام

پایبندی به یک برنامه به شما کمک می کند تا یک تجربه ثابت برای فالوورهای خود ایجاد کنید و آنها را از برند خود مطلع کنید.

۳. پست های اینستاگرام را از قبل برنامه ریزی کنید

در حالی که الگوریتم اینستاگرام برای نشان دادن محتوای بیشتری به کاربران تغییر کرده است، پست کردن در زمان های مناسب همچنان می تواند با افزایش تعامل کلی که دریافت می کنند، به پست های شما بیشتر دیده شود.

کارهای زیادی وجود دارد که برند شما می تواند برای افزایش دید انجام دهد، و اکنون، برنامه ریزی محتوای اینستاگرام با Sprout Social یکی از آنهاست. با جدیدترین ابزارهای این سرویس، می‌توانید به برند خود در برنامه‌ریزی محتوا از طریق یک فرآیند آسان کمک کنید.

با زمان‌بندی محتوا از قبل، کل تیم شما می‌تواند کمپین‌ها و زمان‌بندی‌ها را کارآمدتر ببیند. تولید محتوا از قبل همیشه هوشمندانه است و با ابزارهای برنامه ریزی اینستاگرام این سرویس، می توانید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و در همان زمان جریان ثابتی از محتوا را حفظ کنید.

نمایش هفته تقویم انتشارات PI

همچنین می توانید از ویژگی ViralPost ثبت شده Sprout استفاده کنید و به این سرویس اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهد. ViralPost تاریخچه تعامل حساب شما را تجزیه و تحلیل می کند و زمان های بهینه را برای ارسال به صورت الگوریتمی شناسایی می کند. پس برنامه محتوای اینستاگرام خود را با Sprout Social کامل کنید

Sprout علاوه بر برنامه‌ریزی یک تصویر کامل از تقویم محتوای اینستاگرام شما، ویژگی‌های بیشتری را برای تکمیل فید برند شما ارائه می‌دهد.

تصاویر تأیید شده توسط IG را با استفاده از کتابخانه دارایی این سرویس با تیم خود به اشتراک بگذارید، یا ویژگی پیش نمایش شبکه ما را آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه جنبه های حضور شما با سبک برند شما مطابقت دارد.

شما می‌توانید برای درک بهتر، با استفاده از یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه Sprout، نگاهی عملی به این ویژگی ها و موارد دیگر داشته باشید.

۴. از شرکا و حامیان برند برای ارسال محتوای خودتان استفاده کنید

زمانی که در حال یادگیری نحوه جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام هستید، مهم است که ارزش مخاطبان خود را بدانید. هرچه تعداد فالوورهای شما (به صورت ارگانیک) بیشتر شود، خریداران و مشتریان علاقه مند بیشتری خواهید داشت.

بهترین راه برای اینکه مشتریان خودتان را دنبال کنند این است که در مقابل آنها حضور داشته باشید. حضور در اینستاگرام خود و دیگران بسیار مهم است. سعی کنید از محتوای تولید شده توسط کاربر حمایت مالی کنید تا نام تجاری خود را در فیدهای مشتریان قرار دهید. همچنین می توانید برای دریافت برند خود مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید

برای مخاطبان بزرگتر این نوع کمپین‌ها با نشان دادن اینکه طرفداران شما به اندازه کافی برای انتشار مجدد محتوای شما یا ایجاد UGC خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اثبات اجتماعی ایجاد می‌کنند.

راه دیگر این است که کنترل خود را در مقابل مخاطبان بسیار بیشتری قرار دهید. سعی کنید با حساب های اینستاگرام بزرگتر در صنعت خود کار کنید، مانند اینفلوئنسرهای قابل توجه در فضای خود، تا محتوای خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

فقط مطمئن شوید که چیزی با ارزش ارائه می دهید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که خیلی پرفروش به نظر برسید. همکاری های بازاریابی و برنامه های بازاریابی مشترک با سایر مشاغل را پیدا کنید تا مخاطبان اینستاگرام خود را ایجاد کنید.

۵. از فالوورهای جعلی اینستاگرام خودداری کنید

تفاوت زیادی بین داشتن فالوورهای جعلی و قانونی یک حساب کاربری اینستاگرام وجود دارد. ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد که صرفاً فالوورهای اینستاگرام را خریداری کنید، اما واکنش منفی بیشتر از مزایای رشد فالوور ارگانیک است.

فالوورهای فیک اینستاگرام تمایل دارند:

فریب فالوورهای جدید:

اگر کاربران به فید غیرفعال اینستاگرام با ده ها هزار دنبال کننده بیایند، اعتبار حساب را کاهش می دهد. مردم را فریب ندهید تا شما را دنبال کنند. برای تعامل بهتر، اعتماد و روابط طولانی مدت ایجاد کنید.

بازگشت سرمایه‌گذاری نداشته باشید[۱]:

ممکن است خرید فالوور آسان‌تر به نظر برسد، اما ربات خریداری‌شده یا دنبال‌کنندگان جدید بدون سرنشین شما چیزی نمی‌خرند میزان مشارکتی را بالا نمی برند. مردم به دلایلی برندها را در اینستاگرام دنبال می‌کنند: آنچه را که پست می‌کنید یا به طور کلی شرکت شما را دوست دارند. اینها خرج کنندگان واقعی هستند و ارزش پولی برای کسب و کار شما به ارمغان می آورند.

ایجاد جار و جنجال کم و زیاد:

اگر ۱۰.۰۰۰ فالوور جعلی دارید، چند نفر قرار است محتوای شما را نظر بدهند، لایک کنند و به اشتراک بگذارند؟ به احتمال زیاد، این ربات ها یا حساب های جعلی توسط اینستاگرام پاک می شوند، حذف می شوند و پست های شما مانند قبرستان مردگان به نظر می رسند.

افراد واقعی توانایی اشتراک گذاری، لایک، کامنت و تعامل با پست های اینستاگرام شما را دارند. علاوه بر این، این کاربران از زمانی که شخصی در طرف مقابل پاسخ می دهد لذت می برند.

فعالیت شاداب در اینستاگرام

به عنوان مثال، Lush Cosmetics برای پاسخ دادن به سؤالات مختلف محصول زمان می‌گذارد، که منجر به بازگشت کاربران، دنبال کردن یا احتمالاً اشتراک‌گذاری با دیگران می‌شود. این تعاملات همیشه ارزش بیشتری نسبت به مجموعه ای از فالوورهای غیر فعال دارند.

۶. اینستاگرام خود را در همه جا به نمایش بگذارید

مردم چگونه می‌توانند یک حساب کاربری پیدا کنند مگر اینکه اینستاگرام خود را تبلیغ کنید؟ اطمینان حاصل کنید که حساب اینستاگرام شما در لیست وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی شما قرار دارد.

ایجاد دید و آگاهی یکی از بهترین راه ها برای کشف شدن است. اگر واقعاً می خواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، به مردم اطلاع دهید که کجا شما را پیدا کنند. می‌توانید دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی را به وب‌سایت و وبلاگ خود اضافه کنید تا به ترویج اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی در تمام شبکه‌های خود کمک کنید و همچنین به مردم نشان دهید کجا شما را در اینستاگرام پیدا کنند.

ایده عالی دیگر این است که در حساب های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید. با این حال، مطمئن شوید که فقط محدود به درخواست‌های اولیه دنبال کردن نیستید. در واقع باید سعی کنید محتوای منحصر به فرد را در اینستاگرام خود تبلیغ کنید تا کاربران دلیلی برای دنبال کردن شما در آنجا داشته باشند. خوشبختانه، با افزودن تعداد زیادی محتوا و ویژگی های ویدیویی جدید مانند Stories، IGTV و Reels در اینستاگرام، فرصتی عالی برای ایجاد فالوور از طریق محتوای خلاقانه دارید.

۷. دنبال کنندگان محتوای پست می خواهند

اگرچه گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما هوشمندانه است که بدانید دنبال کنندگان شما چه محتوایی را می خواهند ببینند. به سرعت در اینستاگرام متوجه خواهید شد که برخی از محتواها بهتر از سایرین عمل می کنند. به همین دلیل است که آزمایش بسیار مهم است.

چه فیلترها، زیرنویس ها، انواع محتوا یا زمان ارسال، کوچکترین جزئیات می تواند همه تفاوت را ایجاد کند. با ترندهای جدید اینستاگرام دقت خود را حفظ کنید تا بدانید محتوای محبوبی را منتشر می کنید.

برای اینکه تحلیل خود را یک قدم جلوتر ببرید، برند شما باید روی ابزارهای تحلیل اینستاگرام سرمایه گذاری کند. این کار ردیابی، محک و تجزیه و تحلیل محتوای اینستاگرام را در سراسر حساب ها آسان تر می کند.

گزارش رقبای اینستاگرام تجزیه و تحلیل PI

با تجزیه و تحلیل فیلترها، زیرنویس‌ها و موارد دیگر، به استراتژی محتوای خود اطمینان داشته باشید تا ببینید چه چیزی با مخاطبان شما بهترین است. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، سعی کنید رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.

شما نباید مستقیماً از رقبای خود کپی کنید، اما یادداشت برداری از کارهایی که انجام می دهند یا پست هایی که باعث ایجاد تعامل می شود، هوشمندانه است. کمی تحقیق رقابتی می تواند راه درازی داشته باشد. می‌توانید از گزارش رقبای اینستاگرام ما استفاده کنید تا ببینید چه چیزی برای برندهای دیگر در صنعت شما کار می‌کند.

۸. مکالمه را شروع کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای آگاه کردن کاربران از اینستاگرام، گفتگو است. طبق شاخص اجتماعی Sprout 2020، مصرف‌کنندگان می‌خواهند با محتوای بصری مانند عکس‌ها (۶۸ درصد) و ویدیو (۵۰ درصد) درگیر شوند و پس از آن ۳۰ درصد کسانی که می‌خواهند با پست‌های متنی تعامل داشته باشند، قرار دارند. اینستاگرام برای این پروفایل مخاطب مناسب است، تصاویری چشم نواز را با کپشن‌ها ترکیب می‌کند که وقتی مهارت‌های نوشتن کپشن اینستاگرام خود را کامل کنید، می‌تواند به همان اندازه جذاب باشد.

نمودار شاخص اجتماعی Sprout 2020

مردم همچنان از رسانه های اجتماعی به عنوان مرجع تماس خود برای برندها استفاده می کنند، خواه برای سؤالات و چت بدون سر و صدا، سؤالات جدی مراقبت از مشتری یا تمجید از مارک ها و محصولات مورد علاقه خود باشد. به هر صورت برای کسب و کار خود، باید در اینستاگرام حامی و ارتباط برقرار کنید.

سعی کنید تا حد امکان به سوالات یا نظرات پاسخ دهید، زیرا این می تواند به معنای تفاوت بین جذب مشتری، فالوور جدید یا بهبود رابطه شما با مخاطبان باشد. تحقیقات شاخص Sprout 2020 همچنین نشان داد که ۸۹ درصد از مصرف‌کنندگان پس از دنبال کردن در شبکه‌های اجتماعی از یک برند خرید می‌کنند، بنابراین مهم است که توجه و وفاداری مورد نیاز برای تبدیل بازدیدکننده به نمایه شما به دنبال‌کننده را تضمین کنید.

نمودار شاخص اجتماعی Sprout 2020

۹. هشتگ های تبدیل کننده را پیدا کنید

یکی از راه های امتحان شده و واقعی برای جذب فالوور در اینستاگرام از طریق هشتگ است. برای سال‌ها هشتگ‌ها به‌عنوان ابزاری ضروری برای کشف عمل می‌کردند و به ما اجازه می‌دادند تا دامنه اجتماعی خود را گسترش دهیم. به عنوان یک بازاریاب، شما می خواهید جامعه خود را با به دست آوردن فالوور بسازید و هشتگ ها دقیقاً همین را فراهم می کنند.

برای شروع، هشتگ هایی را پیدا کنید که خیلی پرجمعیت نیستند. Social Media Examiner با توضیح اینکه چگونه هشتگ #love بیش از ۱۸۴ میلیون عکس به آن متصل است، به این نظریه اشاره می کند. تلاش برای برجسته کردن محتوای اینستاگرام خود در دریایی از میلیون‌ها عکس و ویدیو کار ساده‌ای نیست.

شما باید هشتگ هایی را پیدا کنید که افراد در مخاطبان هدف شما بیشتر آنها را بررسی می کنند. در صورت برقراری ارتباط مرتبط، این کاربران به احتمال زیاد اکانت شما را دنبال خواهند کرد. هشتگ‌های منحصربه‌فرد و مارک‌دار یکی از راه‌های گروه‌بندی پست‌ها پیرامون محتوای بیش از حد مرتبط با برند و کمپین‌های شما هستند.

به عنوان مثال، M&Ms در تمرکز هشتگ ها روی رویدادی که در آن شرکت می کنند، کار بسیار خوبی انجام می دهد. با استفاده از هشتگ‌هایی مانند #mmspotlight، برند مخاطبان خود را مستقیم‌تر در جایی که رویداد کنسرت نورافکن رخ می‌دهد هدف قرار می‌دهد و آگاهی ایجاد می‌کند.

درک نحوه عملکرد هشتگ های شما در اینستاگرام نیز برای استفاده از آنها بسیار مهم است. و با ابزارهای تجزیه و تحلیل هشتگ Sprout Social، دسترسی مستقیم به عملکرد و داده‌های استفاده از هشتگ دارید تا ببینید چه چیزی بهترین عملکرد را دارد.

هشتگ نمایه های تجاری اینستاگرام نجزیه و تحلیل PI

کورکورانه وارد دنیای هشتگ نشوید، بدانید که چه چیزی را تگ می کنید تا بتوانید دنبال کننده های خود را ایجاد کنید.

۱۰. فالوورهای اینستاگرام خود را خوشحال کنید

نکته آخر اینکه وقتی فالوورهای اینستاگرام خود را خوشحال می کنید، نتیجه افزایش مخاطب را مشاهده می کنید. ما نکات زیادی را برای طوفان فکری و زمان‌بندی محتوا به شما ارائه کرده‌ایم، بنابراین آن‌ها را به گونه‌ای عملی کنید که برای صدای برند شما واقعی باشد. به عبارت دیگر، از به نظر رسیدن رفتارهایی که حس نیاز شما را نمایش می‌دهد، شما را فروش محور به تصویر می‌کشد و یا نمودی روباتیک و خشک را نمایان می‌کند خودداری کنید.

برای بسیاری از حساب‌ها، این به معنای پاشیدن پست‌هایی است که به طور قانونی طراحی شده‌اند تا لبخند را به صورت فالوورها بیاورند و روابط با مشتری ایجاد کنند. فراموش نکنید که به دنبال کنندگان خود محتوایی ارائه دهید که گویی آنها در فید شخصی شما جزو دوستان‌تان هستند: این ممکن است شامل پست کردن الگوهای رفتاری، محتوای الهام بخش، یا فقط اشتراک گذاری مجدد عکس ها یا آثار هنری جالب باشد (البته همه آنها به درستی اعتبار دارند) که می تواند به شما کمک کند.


[۱]: ROI: return on investment

خروج از نسخه موبایل