نماد سایت ایوسی

۴۶ شغل روابط عمومی

دلایل اهمیت روابط عمومی برای برند شما

دلایل اهمیت روابط عمومی برای برند شما

مشاغل روابط عمومی برای ارتباط سازمان ها با مطبوعات و عموم مردم ضروری است. یک متخصص روابط عمومی با ارائه اطلاعات به روش های مختلف چه به صورت دیجیتالی و چه به صورت چاپی به شکل دادن به تصویر شرکت کمک می کند. اگر مهارت های ارتباطی نوشتاری و کلامی عالی دارید و از به اشتراک گذاری ایده ها با مخاطبان لذت می برید، شغل در روابط عمومی ممکن است بهترین انتخاب شغلی شما باشد.

در این مقاله از ایوسی، نقش یک متخصص روابط عمومی را توضیح می دهیم، مشاغل روابط عمومی را فهرست می کنیم و توصیه هایی برای کمک به شما در ایجاد شغل در روابط عمومی ارائه می دهیم.

متخصصان روابط عمومی چه می کنند؟

متخصصان روابط عمومی از طرف یک کسب و کار یا سازمان با مردم ارتباط برقرار می کنند. آنها مسئول تصویر یک شرکت هستند و برای حفظ رابطه مطلوب با مصرف کنندگان تلاش می کنند. متخصصان روابط عمومی که برای یک سازمان غیرانتفاعی یا دولت ملی کار می کنند نیز با به اشتراک گذاشتن اخبار و اطلاعات به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و مردم عمل می کنند.

وظایف یک متخصص روابط عمومی طیف وسیعی از وظایف ارتباطی از جمله موارد زیر را شامل می شود:

لیست ۱۰ شغل روابط عمومی

در اینجا برخی از مشاغل رایج روابط عمومی از جمله میانگین حقوق و وظایف اصلی هر موقعیت آورده شده است:

۱. کارآموز روابط عمومی

میانگین حقوق ملی: ۷۲۰۴۲۹۹۰ تومان در سال

وظایف اصلی: کارآموزان روابط عمومی در حین یادگیری به کار متخصصان روابط عمومی کمک می کنند. آنها ممکن است در برقراری ارتباط از طریق رسانه های دیجیتال، تهیه پیش نویس محتوای نوشتاری و کمک به وظایف اداری شرکت کنند.

۲. نویسنده محتوا

میانگین حقوق ملی: ۹۵۷۲۱۳۶۰ تومان در سال

وظایف اصلی: نویسندگان محتوا از کلمات برای بیان داستان یک برند، به اشتراک گذاری اطلاعات و انتقال ایده های مهم به مخاطبان استفاده می کنند. آنها محتوای نوشتاری برای رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و مطالب چاپی تولید می کنند. نویسندگان محتوا در تصمیم گیری های خلاقانه ای که استراتژی یک برند را هدایت می کند، دخیل هستند.

مرتبط: مهارت های نوشتن محتوا: تعریف و مثال

۳. دستیار روابط عمومی

میانگین حقوق ملی: ۱۰۷۸۷۰۴۰۰ تومان در سال

وظایف اولیه: دستیاران روابط عمومی مسئول کمک در تمام زمینه های روابط عمومی هستند. آنها در ایجاد کیت های مطبوعاتی، مدیریت وظایف اداری و حفظ وجهه عمومی یک شرکت از طریق ارتباط با رسانه ها و مردم کمک می کنند.

۴. مدیر رویداد

میانگین حقوق ملی: ۱۱۸۹۶۸۴۳۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیران رویداد تمام جزئیات یک جلسه بزرگ، کنفرانس مطبوعاتی یا هر رویداد عمومی یا خصوصی دیگر را برای یک سازمان هماهنگ می کنند. آنها زمان، تاریخ و مکان رویداد را برنامه ریزی می کنند و دعوت نامه هایی را برای مهمانان آماده می کنند. مدیران رویداد همچنین مسئول تعیین هرگونه هزینه لازم برای اجرای رویداد هستند.

مرتبط: ۱۳ نوع رویداد سازماندهی مشاغل

۵. نشریه

میانگین حقوق ملی: ۱۲۰۴۳۷۱۲۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک تبلیغ نویس می تواند برای یک فرد یا یک سازمان کار کند تا از طرف شخص یا شرکتی که نمایندگی می کند، بیانیه های عمومی صادر کند و به طور روزانه با مطبوعات ارتباط برقرار کند. آنها همچنین در صورت نیاز از پوشش رسانه ای مانند مصاحبه یا کنفرانس مطبوعاتی محافظت می کنند.

۶. استراتژیست رسانه های اجتماعی

میانگین حقوق ملی: ۱۲۶۸۰۶۷۴۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک استراتژیست رسانه اجتماعی برای شناسایی و ارتباط آنلاین با مخاطبان هدف یک برند از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی کار می کند. آنها مسئول نظارت بر همه کانال ها و کمپین های رسانه های اجتماعی برای تجزیه و تحلیل اثربخشی آنها هستند.

مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

۷. مدیر ارتباطات بازاریابی

میانگین حقوق ملی: ۱۴۵۸۰۸۹۱۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک مدیر ارتباطات بازاریابی برای تولید برنامه هایی کار می کند که به محصول یا خدمات یک سازمان علاقه مند شود. آنها مسئول نظارت بر تمام تعاملات بازاریابی بین شرکت و مصرف کننده هستند. آنها تیمی را رهبری می کنند که کمپین های مورد استفاده برای ایجاد تصویر عمومی یک برند را ایجاد، راه اندازی و تجزیه و تحلیل می کند.

مرتبط: ابزارهای مختلف ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC)

۸. مدیر برند

میانگین حقوق ملی: ۱۶۰۳۸۰۰۴۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیران برند مسئول ایجاد و اجرای استراتژی برای شناسایی نحوه درک و تعامل مصرف کنندگان با یک نام تجاری هستند. آنها از رسانه های اجتماعی، ارتباطات دیجیتال و چاپی استفاده می کنند تا مطمئن شوند که یک محصول یا خدمات توسط مشتریان شناخته شده است و برای عموم مرتبط باقی می ماند. آنها با هدف جذب مشتریان بیشتر بر تصویر و پیشنهادات برند نظارت می کنند.

۹. سرپرست حساب

میانگین حقوق ملی: ۱۷۶۸۵۵۷۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک سرپرست حساب برای یک شرکت روابط عمومی کار می کند. وظیفه آنها نظارت بر مشتریان شرکت و اطمینان از ارائه خدمات به هر مشتری در قرارداد آنها است. این می‌تواند مستلزم برنامه‌ریزی تمام روابط رسانه‌ای برای مشتری یا ارائه کپی برای انتشارات مطبوعاتی و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باشد.

۱۰. مدیر ارتباطات

میانگین حقوق ملی: ۱۹۹۶۱۶۹۹۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیر ارتباطات تمام تعاملات بین یک شرکت یا سازمان و مطبوعات یا عموم مردم را مدیریت می کند. آنها بر ایجاد موادی نظارت می کنند که به بهبود تصویر عمومی یک شرکت یا سازمان از طریق هر دو روش چاپی و دیجیتال کمک می کند.

مشاغل روابط عمومی اضافی

مشاغل متنوعی برای کسانی که در رشته روابط عمومی تحصیل می کنند وجود دارد:

مشاغل عمومی روابط عمومی

برخی از مشاغل عمومی روابط عمومی عبارتند از:

مشاغل روابط عمومی محتوا

مشاغل روابط عمومی همچنین شامل ایجاد و نظارت بر محتوای نوشتاری و تصویری است:

مشاغل روابط عمومی رسانه

برخی از مشاغل روابط عمومی شامل کار خاصی با رسانه است:

بازاریابی مشاغل روابط عمومی

موقعیت های روابط عمومی نیز از مهارت های بازاریابی استفاده می کنند:

مشاغل روابط عمومی مالی

بخشی از کار متخصصان روابط عمومی شامل انتقال اطلاعات مالی یک سازمان است:

مشاغل روابط عمومی ارتباطات

برخی از مشاغل روابط عمومی بر تمام ارتباطات ایجاد شده توسط یک سازمان نظارت می کنند:

برای شغل در روابط عمومی چه بخوانیم

اگر به دنبال شغلی در روابط عمومی هستید، برنامه های تحصیلی زیر مرتبط ترین انتخاب ها برای این رشته هستند:

نکاتی برای استخدام در روابط عمومی

در حین دنبال کردن شغلی در روابط عمومی، این ایده ها را در نظر بگیرید:

یک دوره کارآموزی پیدا کنید

در یک شرکت روابط عمومی کار کنید تا در حین آماده شدن برای شغلی در این زمینه، تجربه کسب کنید و در محل کار یاد بگیرید.

یک موقعیت داوطلبانه بگیرید

به عنوان مسئول روابط عمومی یک باشگاه یا سازمان خدمت کنید. به گروه‌های پردیس بپیوندید تا بتوانید مهارت‌های ارتباطی خود را در حین دنبال کردن مدرک خود تمرین کنید. برای تبلیغ گروه به جامعه خود از طریق رویدادها، بیانیه های مطبوعاتی و به روز رسانی رسانه های اجتماعی تلاش کنید.

برند خود را تبلیغ کنید

برای تمرین تعامل با مخاطبان، یک وبلاگ یا نمایه رسانه اجتماعی ایجاد کنید. مهارت های ارتباط نوشتاری و تولید محتوا را از طریق این رسانه ها تقویت کنید.

به یک سازمان حرفه ای بپیوندید

در حالی که مدرک خود را دنبال می کنید، پیوستن به انجمن دانشجویی روابط عمومی آمریکا را در نظر بگیرید. شما همچنین می توانید پس از شروع کار در این صنعت، به انجمن روابط عمومی آمریکا یا انجمن بین المللی ارتباطات تجاری بپیوندید.

اخذ گواهینامه روابط عمومی

شما می توانید گواهینامه های حرفه ای را برای کمک به پیشرفت شغلی خود از سازمان های زیر کسب کنید:

خروج از نسخه موبایل