نماد سایت ایوسی

۲۵ بایدها و نبایدهای رسانه های اجتماعی برای تجارت

چگونه از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود بیشترین بهره را ببرید

چگونه از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود بیشترین بهره را ببرید

رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که کسب و کارها می توانند از آن برای ارتباط با مخاطبان بزرگ استفاده کنند. بسیاری از کسب‌وکارها حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را برای جذب مشتریان بالقوه، انتقال اطلاعات و ایجاد آگاهی از برند ایجاد می‌کنند. درک اینکه چگونه کسب و کارها می توانند از رسانه های اجتماعی به درستی استفاده کنند ممکن است به شما در ایجاد محتوای جذاب برای کاربران کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، ۲۵ باید و نبایدهای اساسی رسانه های اجتماعی برای کسب و کار را شرح می دهیم.

چرا آداب معاشرت در شبکه های اجتماعی مهم است؟

آداب معاشرت اجتماعی مهم است زیرا به دنبال کنندگان شما اطلاع می دهد که شما یک برند محترم و حرفه ای هستید. اگر از آداب مناسب پیروی کنید، ممکن است افراد به حرفه ای بودن شما پاسخ دهند و حساب شما را دنبال کنند. آداب معاشرت همچنین می تواند باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان شما شود و آنها ممکن است درک بیشتری از اشتباهات بالقوه یا چالش های تجاری داشته باشند.

بایدها و نبایدهای رسانه های اجتماعی در کسب و کار

هنگام ارسال پست در رسانه های اجتماعی برای تجارت، دستورالعمل هایی وجود دارد که می توانید برای کمک به افزایش اثربخشی حساب خود دنبال کنید، از جمله بایدها و نبایدهای زیر:

کارهای رسانه های اجتماعی برای تجارت

در اینجا چند پیشنهاد برای اجرای یا ایجاد محتوا برای صفحه رسانه اجتماعی یک کسب و کار وجود دارد:

۱. پروفایل خود را تکمیل کنید

یک نمایه رسانه اجتماعی با هر قسمت پر شده اغلب حرفه ای به نظر می رسد و اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما به دنبال کنندگان می دهد. در حالی که برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نمایه‌های ساده با اطلاعات مختصر مانند نام و مکان دارند، برخی دیگر دارای بخش‌های اختیاری زیادی هستند، از جمله بیو، شغل و پسندیدن یا نپسندیدن. سعی کنید حداقل یک پاسخ کوتاه به هر قسمت در نمایه خود بگنجانید. اگر چیزی در حساب شما صدق نمی کند، بنویسید یک جوک یا نظر کوتاه بنویسید. همچنین می توانید یک عکس نمایه را در پروفایل خود آپلود کنید تا آن را شخصی تر کنید.

۲. برای مخاطبان هدف خود جذابیت ایجاد کنید

سعی کنید هنگام ارسال پست در شبکه های اجتماعی به مخاطبان هدف خود فکر کنید. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما به نوجوانان لباس می فروشد، زبان و موضوعات موضوعی ممکن است با کسب و کاری که بسته های تعطیلات را به زوج های بازنشسته می فروشد متفاوت باشد. در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق کنید تا مشخص کنید چه نوع محتوایی را ترجیح می دهند، چه زمانی در رسانه های اجتماعی مرور می کنند و چه مدت پست ترجیحی آنهاست.

مطالب مرتبط: بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

۳. از تصویرسازی استفاده کنید

تصاویر می توانند راه خوبی برای جلب و حفظ توجه کاربران در شبکه های اجتماعی باشند. سعی کنید نوعی تصویر بصری را در اکثر پست های خود قرار دهید. نمودارها، اینفوگرافیک ها یا تصاویر محصول شما ممکن است بینندگان را جذب کند و محتوای رسانه های اجتماعی شما را به یاد ماندنی تر کند.

۴. زیرنویس های جالب ایجاد کنید

زیرنویس ها اولین چیزهایی هستند که یک بیننده در یک پست رسانه اجتماعی می بیند. یک کپشن با کیفیت می تواند توجه را به صفحه رسانه های اجتماعی شما جلب کند و علاقه به حساب شما را افزایش دهد. سعی کنید با طولانی و جمله بندی آزمایش کنید تا زیرنویس هایی ایجاد کنید که مردم می خواهند بخوانند.

۵. در گوش دادن اجتماعی شرکت کنید

گوش دادن اجتماعی عمل مشاهده رسانه های اجتماعی برای ذکر نام تجاری، روندها، شکایات احتمالی و اخبار در مورد رقبای شما است. این به شما امکان می دهد تعیین کنید مشتریان چه چیزی را در مورد محصول شما دوست دارند، در مورد مسائل احتمالی اطلاعات کسب کنید و موضوعات مورد علاقه دنبال کنندگان خود را شناسایی کنید. سعی کنید پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را برای کلمات کلیدی مرتبط با محل کار خود زیر نظر داشته باشید و از این اطلاعات هنگام تولید محتوا با انتخاب موضوعات پرطرفدار و برجسته کردن جنبه هایی از محصول خود استفاده کنید که دنبال کنندگان شما از آن لذت می برند.

بیشتر بخوانید: گوش دادن اجتماعی: چیست، چرا مهم است و چگونه آن را انجام دهیم

۶. به طور منظم پست کنید

ایجاد منظم محتوا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما ممکن است شانس شما را برای به دست آوردن فالوورهای جدید و حفظ فالوورهای فعلی شما افزایش دهد. اگر به طور مکرر و در فواصل زمانی قابل اعتماد پست می کنید، محتوای شما معمولاً به طور مداوم در فیدهای رسانه های اجتماعی فالوورهای شما ظاهر می شود و ممکن است آنها را تشویق کند که بیشتر صفحه شما را بررسی کنند. این به این دلیل است که دنبال کنندگان ممکن است به یک برنامه پست ثابت پاسخ مثبت دهند. برنامه ریزی پست های خود را به گونه ای در نظر بگیرید که محتوای شما هر روز یا هفته در زمان مشخصی منتشر شود.

۷. اصیل باشید

یک پست خلاقانه در رسانه های اجتماعی ممکن است جلب توجه کند و تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد. هنگام ایجاد محتوا، سعی کنید به راه‌های اصلی برای اشتراک‌گذاری پیام خود فکر کنید، مانند استفاده از فهرست‌ها، گفتن جوک یا پرسیدن سؤالات جذاب از دنبال‌کنندگان. همچنین می‌توانید درباره استراتژی‌های رایج رسانه‌های اجتماعی تحقیق کنید و در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید آنها را متناسب با تصویر برند خود تغییر دهید.

۸. پلتفرم رسانه ای خود را درک کنید

هر پلتفرم دارای قالب‌ها، ویژگی‌ها و فرهنگ‌های پیرو متفاوتی است، بنابراین سعی کنید رویکرد خود را به پلتفرم رسانه اجتماعی که استفاده می‌کنید سفارشی کنید. برای مثال، محتوای کوتاه ممکن است برای برخی از پلتفرم‌ها کار کند، در حالی که پیام‌های طولانی‌تر ممکن است برای سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی کار کنند. حصول اطمینان از اینکه محتوای شما با پلتفرمی که در آن پست می کنید مطابقت دارد، ممکن است تعامل را افزایش دهد و به شما امکان می دهد به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

مطالب مرتبط: ۱۰ نوع رسانه اجتماعی برای تبلیغ برند شما

۹. دعوت به مشارکت فالوور

محتوایی که به فالوورها اجازه می دهد با صفحه شما تعامل داشته باشند، می تواند باعث افزایش تعامل و بهبود رابطه شما با فالوورهای شما شود. پرسیدن سوال، ایجاد نظرسنجی یا صدور چالش های تعاملی همه راه هایی برای افزایش مشارکت هستند. اگر تعامل با حساب رسانه اجتماعی شما سرگرم کننده است، افراد بیشتری ممکن است بیشتر با آن ارتباط برقرار کنند.

۱۰. به نظرات پاسخ دهید

یکی از مزایای رسانه های اجتماعی این است که می توانید مستقیماً با مشتریان خود برای پاسخ به سؤالات، رسیدگی به نگرانی ها و روشن کردن هرگونه سوء تفاهم ارتباط برقرار کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید به کامنت هایی که سوال می پرسند پاسخ دهید. پاسخ دادن به فالوورهای شما تعامل یک حساب رسانه اجتماعی را افزایش می دهد و ممکن است نظر دنبال کنندگان شما را نسبت به شرکت شما بهبود بخشد.

۱۱. اعتبار صفت

هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی، ممکن است بخواهید پست ها، ویدیوها یا تصاویر افراد دیگر را در حساب خود به اشتراک بگذارید تا با جوامع آنلاین تعامل داشته باشید. وقتی محتوای دیگران را به اشتراک می گذارید، معمول است که هر محتوایی را که مال شما نیست به سازنده اصلی آن نسبت دهید. دادن اعتبار کتبی به شخصی برای کارش باعث ایجاد اعتماد در بین فالوورهای شما می شود و ممکن است به شما این امکان را بدهد که با آن سازنده ارتباط برقرار کنید.

۱۲. نوع محتوا را تغییر دهید

انواع مختلف محتوا می تواند دنبال کنندگان را جذب کند و یک حساب رسانه اجتماعی جالب ایجاد کند. سعی کنید ویدیوها، تصاویر و نظرسنجی ها را برای تنوع بخشیدن به صفحه خود پست کنید. همچنین می‌توانید در قالب‌های مختلف پست کنید، مانند عکس‌های عمودی و افقی یا طول‌های مختلف ویدیو.

۱۳. از تجزیه و تحلیل استفاده کنید

تجزیه و تحلیل ابزارهای ارزشمندی برای ارزیابی حضور خود در رسانه های اجتماعی به شما می دهد. می‌توانید از تجزیه و تحلیل برای ردیابی زمانی که افراد به مخاطب شما نگاه می‌کنند، پست‌هایی که کاربران بیشترین بازدید را داشته‌اند و تعداد دفعاتی که کاربران محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، ردیابی کنید. مشاوره با ابزارهای تحلیلی هنگام ایجاد پست‌های شما ممکن است تعداد افراد تعامل با حساب شما را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: تحلیل وب: راهنمای جامع

۱۴. مطالب خود را تصحیح کنید

املا و دستور زبان مناسب می تواند حساب شما را حرفه ای جلوه دهد. این امر به ویژه هنگام استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که گزینه‌های ویرایشی ندارند، مهم است. قبل از ارسال هر محتوایی، آن را بخوانید و اشتباهات احتمالی را که مشاهده می کنید برطرف کنید. همچنین می توانید پست را با صدای بلند بخوانید تا خوانایی آن را آزمایش کنید.

۱۵. پلتفرم ها را اولویت بندی کنید

پلتفرم های رسانه های اجتماعی زیادی وجود دارد که می توانید برای شرکت خود از آنها استفاده کنید. در حالی که ممکن است بخواهید در چندین پلتفرم حساب داشته باشید، انتخاب یک یا دو شبکه اصلی رسانه اجتماعی به شما امکان می دهد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و مشتریان بالقوه را بهتر هدف قرار دهید. تحقیق کنید که کدام پلتفرم‌ها در بین افرادی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید محبوب هستند و هنگام ارسال پست، آن پلتفرم‌ها را اولویت‌بندی کنید.

۱۶. حساب های دیگر را دنبال کنید

رسانه های اجتماعی یک رسانه تعاملی است که به شما امکان می دهد با پروفایل های دیگر ارتباط برقرار کنید. دنبال کردن حساب های مرتبط با کسب و کار شما ممکن است شبکه شما را گسترش دهد و تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد. سعی کنید حساب های شرکت مرتبط با صنعت یا پروفایل هایی را که شباهت هایی با شما دارند دنبال کنید.

۱۷. تبلیغات ایجاد کنید

تبلیغات می تواند یک راه سرگرم کننده برای افزایش تعداد فالوورها و سرگرم کردن فالوورهای فعلی شما باشد. تبلیغات می تواند شامل مسابقات، هدایا یا چالش های بی اهمیت باشد. برخی ممکن است جوایز فیزیکی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به سادگی برندگان را اعتبار کنند. برای اجرای تبلیغات و احتمالاً دادن جوایز به کاربران، از سرپرست خود اجازه بخواهید.

از رسانه های اجتماعی برای تجارت استفاده نکنید

در اینجا برخی از عادت های رسانه های اجتماعی که ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید، همراه با پیشنهاداتی برای بهبود آورده شده است:

۱. استفاده بیش از حد از هشتگ ها

هشتگ ها راهی عالی برای مرتب کردن محتوا، دادن اطلاعات در مورد موضوع پست و دستیابی به مخاطبان گسترده تر است. با این حال، بسیاری از هشتگ ها ممکن است به هم ریخته به نظر برسند. پست‌ها در اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معمولاً زمانی که فقط یک یا دو هشتگ وجود دارد، تعامل بیشتری پیدا می‌کنند. سعی کنید در مورد هشتگ‌هایی که مد روز هستند تحقیق کنید تا تصمیم بگیرید که چگونه محتوای خود را برچسب گذاری کنید.

بخوانید: چگونه اینستاگرام خود را تبلیغ کنیم: ۱۳ روشی که واقعاً کار می کند

۲. از برندسازی متناقض استفاده کنید

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی معمولاً زمانی بهترین عملکرد را دارند که لحن و سبک ارائه ثابتی داشته باشند. هنگامی که از رسانه های اجتماعی خود برای تجارت استفاده می کنید، پست های خود را روی محصول و موضوعات مرتبط متمرکز کنید. سعی کنید یک راهنمای سبک رسانه های اجتماعی ایجاد کنید یا از آنها پیروی کنید تا محتوای خود را یکنواخت نگه دارید.

۳. بر اتوماسیون تکیه کنید

اتوماسیون برای رسانه‌های اجتماعی عمل استفاده از ابزارهای آنلاین برای برنامه‌ریزی خودکار پست‌ها، ارسال مجدد محتوای قدیمی یا اشتراک‌گذاری یک پست با چندین پلتفرم رسانه اجتماعی است. این می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و سهولت ارسال پست در رسانه های اجتماعی را افزایش دهد. با این حال، استفاده بیش از حد از اتوماسیون ممکن است باعث شود صفحه رسانه اجتماعی شما غیرشخصی باشد و تعامل شما را کاهش دهد. سعی کنید محتوای خود را بیشتر به تنهایی ایجاد کنید و گهگاه از اتوماسیون استفاده کنید.

۴. نظرات منفی را نادیده بگیرید

وقتی محتوایی را در شبکه های اجتماعی ارسال می کنید، ممکن است نظرات منفی وجود داشته باشد. اولین غریزه شما ممکن است نادیده گرفتن نکات منفی در صفحات رسانه های اجتماعی باشد. با این حال، نادیده گرفتن این نظرات می تواند فضای منفی ایجاد کند و به دنبال کنندگان نشان دهد که به نگرانی های آنها پاسخ نمی دهید. سعی کنید در صورت امکان به نظرات منفی رسیدگی کنید و در صورت صلاحدید عذرخواهی کنید. اگر نظری توهین آمیز یا نفرت انگیز است، آن را حذف کنید.

۵. در مورد رقبا بحث کنید

در حین ایجاد محتوا برای یک شرکت، ممکن است در مورد برند یا محصول یک رقیب بحث کنید یا به طور مستقیم با صفحات رسانه های اجتماعی آنها تعامل داشته باشید. با این حال، در عوض تمرکز بر نقاط قوت شرکت می تواند لحن مثبتی برای صفحه رسانه های اجتماعی شما ایجاد کند و ممکن است به شما کمک کند احترام فالوورهای خود را جلب کنید. اگر نیاز به ذکر یک شرکت رقیب است، سعی کنید از عبارات خنثی استفاده کنید.

۶. ارسال بیش از حد

پست کردن مکرر می تواند فالوورها را جذب کند و آنها را در جریان فعالیت های شرکت شما قرار دهد. با این حال، ارسال چند بار در روز ممکن است باعث شود مخاطبان شما محتوا را از دست بدهند یا چندین به روز رسانی را مشاهده کنند. در مورد میزان ایده آل پست در روز در پلتفرم رسانه اجتماعی انتخابی خود تحقیق کنید و برای اطمینان از سرعت ثابت، محتوای خود را برنامه ریزی کنید.

بخوانید: ۱۴ روش موثر برای افزایش حضور شما در رسانه های اجتماعی

۷. از تمام سرپوش ها استفاده کنید

حروف بزرگ برای جلب توجه بیننده و تاکید بر یک جمله مفید است. با این حال، کاربران رسانه‌های اجتماعی اغلب استفاده از حروف بزرگ را به عنوان هیجان می‌بینند که ممکن است برخی از خوانندگان را دلسرد کند. سعی کنید از حروف بزرگ به صورت استراتژیک استفاده کنید و بیشتر اوقات از حروف معمولی استفاده کنید.

۸. محصول خود را به طور انحصاری تبلیغ کنید

رسانه های اجتماعی می توانند به شما اجازه دهند آگاهی از برند را افزایش دهید، با مشتریان فعلی ارتباط برقرار کنید، نگرانی ها را برطرف کنید و محصولات را بفروشید. تمرکز بر فروش و تبلیغ برندتان آسان است. سعی کنید تبلیغات خود را با نظرات دنبال کنندگان، به روز رسانی های شرکت یا مکالمات مرتبط با برند خود جایگزین کنید.

خروج از نسخه موبایل