نماد سایت ایوسی

در مورد طراح گرافیک بیاموزید

مقاله حاضر به بررسی و آموزش درباره طراحی گرافیک می‌پردازد. در این مقاله، به بررسی مفاهیم و اصول اساسی طراحی گرافیک، نقش طراح گرافیک در ایجاد ارتباط بین محصول و مخاطبان، و تکنیک‌ها و ابزارهای مورد استفاده در این حوزه می‌پردازیم.

برای شروع، بیایید با چند سوال مهم درباره طراحی گرافیک آشنا شویم:

  1. چه معنایی دارد طراحی گرافیک؟
  2. چه نقشی در ایجاد شناخت برند و ارتباط با مخاطبان دارد؟
  3. چه اصول و روش‌هایی در طراحی گرافیک وجود دارد؟
  4. چه ابزارها و تکنیک‌هایی برای ایجاد طراحی‌های گرافیکی استفاده می‌شود؟

در این مقاله از ایوْسی، به این سوالات و بسیاری دیگر پاسخ خواهیم داد و شما را با مفاهیم و تکنیک‌های اساسی طراحی گرافیک آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا در دنیای جذاب و خلاقانه طراحی گرافیک به راهنمایی شما بپردازیم.

یک طراح گرافیک چه کار میکند؟

طراحان گرافیک محتوای بصری را به دو صورت چاپی و دیجیتال ایجاد می کنند. آنها ممکن است روی تبلیغات، خبرنامه ها، نشریات، رسانه های دیجیتال، فیلم، طراحی وب یا اپلیکیشن، بسته بندی محصول، یا طراحی های داخلی یا معمار کار کنند. یک شرکت، مشتری یا مدیر هنری به یک طراح گرافیک پیام یا ایده ای برای برقراری ارتباط بصری می دهد. سپس طراح از متن، تصاویر و رنگ برای شکل دادن به آن عنصر بصری استفاده می کند. سایر مسئولیت های شغلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مرتبط: طراح گرافیک در مقابل تصویرگر: هر آنچه که باید بدانید

میانگین درامد

طراحان گرافیک سطح ورودی، آزاد و قراردادی اغلب دستمزد ساعتی دریافت می کنند. با این حال، افرادی که به طور تمام وقت در بخش های هنر یا طراحی شرکت ها استخدام می شوند، می توانند حقوق و مزایای کامل دریافت کنند. سالها تجربه، سطح تحصیلات، نوع شرکت و موقعیت جغرافیایی می تواند بر دستمزد یک طراح گرافیک تأثیر بگذارد. (بروزرسانی ارقام در تابستان ۱۴۰۱)

مرتبط: طراحی دیجیتال چیست؟ تعریف و ۷ گزینه شغلی (+ آموزش ویدئویی)

الزامات طراح گرافیک

طراحان گرافیک معمولاً افراد خلاقی هستند که برخی از آموزش های طراحی بصری را چه در دانشگاه و موسسات آموزشی یا از طریق گواهینامه ها و دوره های خاص گذرانده اند. برخی در زمینه های خاصی مانند طراحی وب یا بسته بندی محصول تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر در انواع رسانه های خلاقانه مهارت دارند.

تحصیلات

برخی از گرافیست ها با مدرک یا مدرک کاردانی دو ساله به تنهایی می توانند کار کنند. با این حال، اکثر طراحان گرافیک مدرک لیسانس هنر یا هنرهای زیبا در هنرهای گرافیکی، طراحی گرافیک یا رشته های مشابه دریافت کرده اند. برخی از دانشگاه ها برنامه هایی دارند که به طور خاص بر هنر و طراحی و دوره های مورد نیاز برای آماده سازی فارغ التحصیلان برای مشاغل طراحی گرافیک تمرکز دارند. بسیاری از این ها توسط انجمن ملی دانشکده های هنر و طراحی تایید شده اند. مشاغل طراح گرافیک معمولاً به مدرک پیشرفته فراتر از لیسانس نیاز ندارند.

آموزش

بیشتر آموزش های طراحی گرافیک از طریق تجربه اتفاق می افتد. فارغ التحصیلان جدید ممکن است یک کارآموزی برای کسب تجربه و شروع به ساختن یک نمونه کار دریافت کنند. با این حال، همانطور که طراحی به طور فزاینده ای دیجیتالی می شود، طراحان گرافیک موجود ممکن است دوره های آموزشی کامپیوتر یا نرم افزار را بگذرانند تا مهارت های خود را به روز نگه دارند. آنها همچنین ممکن است با شرکت در کلاس ها یا سمینارهای آنلاین با روندهای فعلی طراحی همراه شوند. سازمان‌هایی مانند مؤسسه هنرهای گرافیک آمریکا، توسعه حرفه‌ای را در قالب دوره‌ها، وبینارها، کنفرانس‌ها و موارد دیگر ارائه می‌دهند.

گواهینامه ها

طراحان گرافیک برای یافتن شغل نیازی به مجوز یا گواهینامه ندارند. با این حال، برنامه‌های گواهی که آموزش برنامه‌های نرم‌افزاری خاص، مانند مجموعه‌های انتشار و طراحی را ارائه می‌دهند، ممکن است نامزد را برای کارفرمایان بالقوه جذاب‌تر کند.

مهارت ها

طراحان گرافیک برای موفقیت باید علاوه بر استعداد خلاق، مهارت های حرفه ای مختلفی نیز داشته باشند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مرتبط: راهنمای جامع تئوری طراحی (با نکات)

محیط کار گرافیست

بسیاری از طراحان گرافیک خوداشتغال هستند یا به طور مستقل کار می کنند. کسانی که در محیط های اداری یا استودیویی کار می کنند اغلب بخشی از تیمی از هنرمندان و طراحان هستند که به یک مدیر هنری گزارش می دهند. طراحان گرافیک با مشتریان و همکاران در صنایع و بخش هایی مانند تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی همکاری می کنند.

از آنجایی که طراحان گرافیک بر اساس ضرب الاجل کار می کنند، برنامه آنها ممکن است متفاوت باشد. آنها باید پروژه ها را بدون توجه به مدت زمانی که طول می کشد، به موقع انجام دهند. طراحان گرافیک مستقل ممکن است نیاز به ملاقات با مشتریان در تعطیلات آخر هفته یا عصرها داشته باشند.

مرتبط: نحوه ایجاد سلسله مراتب بصری موثر (به علاوه نکات)

چگونه یک طراح گرافیک شویم

موفقیت یک طراح گرافیک به سالها تجربه و آموزش خاص بستگی دارد. مراحل تبدیل شدن به یک طراح گرافیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۱. کسب مدرک

امروزه اکثر مشاغل طراحی گرافیک، داوطلبان را ملزم به داشتن مدرک لیسانس در رشته طراحی گرافیک یا رشته های مشابه می کنند. وقتی تصمیم می گیرید به کدام دانشگاه بروید، ممکن است یکی را انتخاب کنید که توسط سازمان ها و ارگان های مرتبط با هنر و طراحی به رسمیت شناخته شده است. این برنامه ها دانش آموزان را به طور خاص برای حرفه ای در طراحی راه اندازی می کند. در صورت امکان، در کلاس هایی ثبت نام کنید که مرتبط با هنر نیستند، اما می توانند برای حرفه شما مفید باشند، مانند بازاریابی یا تجارت.

۲. یک دوره کارآموزی را به پایان برسانید

در دوران دانشجویی/تحصیلی یا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی، می توانید با کارآموزی در یک شرکت یا بخش طراحی، تجربیات ارزشمندی به دست آورید و شروع به ایجاد روابط حرفه ای کنید. با ارتباطات به دست آمده از یک دوره کارآموزی، ممکن است راحت تر شغلی به عنوان یک طراح گرافیک پیدا کنید.

۳. پورتفولیوی خود را بسازید

علاوه بر رزومه، اکثر کارفرمایان در هنگام استخدام طراحان گرافیک، نمونه کارهای پر از نمونه کارهای طراحی را درخواست می کنند. به محض اینکه کاری برای نمایش دارید، شروع به ایجاد یک نمونه کار کنید، حتی اگر هنوز در مدرسه هستید. با کسب مهارت و تجربه، به طور مرتب نمونه کارها را به روز کنید. نمونه های کاری را انتخاب کنید که استعداد و خلاقیت شما را نشان دهد. سعی کنید طیف وسیعی از کارها را شامل شود، از تبلیغات چاپی گرفته تا گرافیک وب سایت. بسیاری از طراحان گرافیک دارای مجموعه ای از ۱۰ تا ۱۵ قطعه از بهترین کارهای خود هستند.

۴. مدرک پیشرفته را در نظر بگیرید

برخی از طراحان گرافیک برای ارتقای مهارت ها و دانش خود مدرک کارشناسی ارشد یا هنرهای زیبا دریافت می کنند. این برنامه ها حدود دو تا سه سال طول می کشد. در حالی که اکثر مشاغل طراحی گرافیک نیازی به مدرک پیشرفته ندارند، داشتن مدرک ممکن است شما را برای فرصت های شغلی بهتر واجد شرایط کند.

۵. مهارت های خود را بهبود بخشید

صنعت طراحی به طور مداوم در حال تغییر است. در کنفرانس ها و وبینارها شرکت کنید تا از آخرین روندها، نرم افزارها و فناوری ها مطلع شوید. سازمان‌های حرفه‌ای مانند مؤسسه هنرهای گرافیک آمریکا و انجمن هنرمندان گرافیک اغلب میزبان رویدادها و سمینارها هستند.

۶. تخصص خود را پیدا کنید

برخی از طراحان گرافیک ترجیح می دهند بر روی یک جنبه از طراحی تمرکز کنند، مانند برندسازی، طراحی دیجیتال، موشن گرافیک و موارد دیگر. اگر قدرت خلاقیت دارید و بازاری برای آن وجود دارد، ممکن است ادامه تحصیل و تلاش برای یافتن شغل خود را به سمت این مهارت بکار ببرید.

مرتبط: فهرستی جامع از مشاغل هنرهای تجسمی

نمونه شرح شغل طراح گرافیک

شرکت ما به دنبال یک طراح گرافیک با ایده های درخشان و توجه به جزئیات است تا به تیم هنرمندان با استعداد ما بپیوندد. طراح گرافیک مسئول تجسم و طراحی لوگو و صفحه آرم به دو صورت چاپی و دیجیتال خواهد بود. طراح گرافیک از نزدیک با مدیر هنری کار خواهد کرد تا محتوای جذابی تولید کند که پیام هر مشتری را به طور منحصر به فرد منتقل کند. کاندیدای ایده آل دارای مدرک لیسانس در طراحی گرافیک بوده و در انتشارات رومیزی و نرم افزارهای طراحی خلاق به خوبی مسلط خواهد بود.

مقالات مرتبط بیشتر: 

خروج از نسخه موبایل