ایوسی

فروش بیشتر فروش همه جا – تبلیغات رسانه های اجتماعی

با این رویکرد چهار ستونی برای موفقیت در تجارت کل نگر، فرصت همه‌کانالی خود را باز کنید.

پیمایش تبلیغات رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱: نحوه انتخاب پلت فرم و تبلیغات مناسب برای برند خود

در میان تنظیمات مداوم الگوریتم های رسانه های اجتماعی و رتبه بندی موتورهای جستجو ، جلب توجه محتوای شما تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. در حالی که جستجوی ارگانیک گزینه رایگان و شاید راحت‌تر است، شانس ویروسی شدن بدون قرار دادن مقداری پول روی میز بسیار اندک است.

اگرچه رسانه های کسب شده و دارای مالکیت ارزش بازاریابی خود را دارند، تبلیغات اجتماعی پولی مطمئن ترین راه برای ایجاد ترافیک و فروش از همان روز اول است. از سال ۲۰۲۱ ، ۷۵ درصد از ژنرال زرز (Gen Zers) و ۴۸ درصد از نسل هزاره تحت تأثیر تبلیغات رسانه های اجتماعی تصمیمات خرید می گیرند و در سال ۲۰۲۰، هزینه تبلیغات رسانه های اجتماعی در ایالات متحده به ۴۰.۳ میلیارد دلار رسیده است.

چه صاحب یک کسب و کار بزرگ یا کوچک باشید، تبلیغات در رسانه های اجتماعی یک امر ضروری است، به خصوص اگر می خواهید در بین دیگران متمایز شوید، بازدیدهای محتوا را به دست آورید و فروش بیشتری را افزایش دهید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟

تبلیغات رسانه های اجتماعی یا هدف گذاری رسانه های اجتماعی، تبلیغاتی هستند که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به کاربران ارائه می شوند.

شبکه های اجتماعی از اطلاعات کاربر برای ارائه تبلیغات بسیار مرتبط بر اساس تعاملات در یک پلت فرم خاص استفاده می کنند. در بسیاری از موارد، زمانی که بازار هدف با جمعیت شناسی کاربر یک پلتفرم اجتماعی همسو می شود، تبلیغات اجتماعی می تواند افزایش زیادی در تبدیل ها و فروش با هزینه خرید کمتر ایجاد کند.

در این پست وبلاگ، تمام نکات و جنبه های تبلیغات رسانه های اجتماعی، از مدیریت یک کمپین گرفته تا انواع مختلف تبلیغات، و همچنین مثال های عملی از نحوه عملی کردن آنها را پوشش خواهیم داد.

چگونه کمپین تبلیغاتی خود را در رسانه های اجتماعی مدیریت کنید

۱. کمپین های تبلیغاتی خود را به صورت دستی اجرا کنید.

از بین سه روش مدیریت یک کمپین، اجرای دستی آن ارزان ترین و ساده ترین گزینه شما خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پلتفرم تبلیغاتی را انتخاب کرده و کمپین خود را راه اندازی کنید.

طرفداران

اجرای دستی یک کمپین تبلیغاتی به شما این آزادی را می دهد که ۱۰۰٪ از بودجه خود را برای آزمایش تبلیغات و یافتن بهترین آنها سرمایه گذاری کنید، نه اینکه پول اضافی را برای ابزارهای مدیریت تبلیغات یا هزینه های آژانس خرج کنید.

به علاوه، به عهده گرفتن مسئولیت کمپین های خود به ناچار به شما این امکان را می دهد که به تبلیغات توجه کنید تا بتوانید کمپین های خود را در آینده یاد بگیرید و بهبود بخشید. به جای اینکه اجازه دهید شخص دیگری این کار را انجام دهد، می توانید خودتان متخصص شوید و بتوانید به زبان صحبت کنید، حتی اگر در نهایت آگهی دهندگان خارجی را استخدام کنید.

منفی

مطمئناً تبدیل شدن به یک متخصص تبلیغات زمان و تعهد می‌طلبد، به این معنی که هر چه زمان بیشتری برای تبلیغات سرمایه‌گذاری کنید، زمان در سایر زمینه‌های کسب و کار شما از دست می‌رود. به خصوص اگر صاحب کسب و کار هستید، صرف ساعت ها برای تسلط بر تبلیغات ممکن است برای یک برنامه کاری شلوغ مناسب نباشد.

و فقط به این دلیل که شما زمان زیادی را برای تبدیل شدن به یک متخصص تبلیغات سرمایه گذاری می کنید به این معنی نیست که تبلیغات شما موفق خواهد بود. به خصوص اگر به تازگی وارد دنیای تبلیغات شده اید، ممکن است این همه زمان سرمایه گذاری کنید و ریسک نرسیدن به نتایج دلخواه را داشته باشید.

برای چه کسی ایده آل است

اگر با بودجه محدودی کار می کنید و به سادگی ابزاری برای استخدام یک آژانس تبلیغاتی ندارید، اجرای کمپین های خود به صورت دستی بهترین گزینه است – اما مگر اینکه قبلاً یک تبلیغ کننده باتجربه باشید، باید مایل به سرمایه گذاری باشید. زمان و تلاش برای یادگیری

با این حال، اگر پول یا زمان ندارید، گزینه دومی وجود دارد که ممکن است مناسب‌تر باشد.

۲. کمپین های تبلیغاتی خود را از طریق نرم افزارهای خودکار اجرا کنید.

با توجه به اینکه انتظار می رود هزینه تبلیغات رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۳۹۷۴ میلیون دلار برسد، جای تعجب نیست که ابزارهای شخص ثالث زیادی وجود دارد که به شما در مدیریت کمپین های خود کمک می کند.

طرفداران

گاهی اوقات مدیران تبلیغات در سایت کاربرپسندترین نیستند، اما ابزارهای شخص ثالث مانند AdEspresso یا Revealbot می توانند بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی فیس بوک و تجزیه و تحلیل نتایج را بسیار ساده تر از استفاده از Ad Manager فیس بوک کنند.

یا حتی می توانید از ابزارهای خودکار مانند Adext استفاده کنید که از هوش مصنوعی برای مدیریت کل کمپین استفاده می کند. به این ترتیب می‌توانید روی دیگر حوزه‌های کسب‌وکارتان تمرکز کنید در حالی که پلتفرم بقیه کارها را انجام می‌دهد.

با ابزارهای زیادی در بازار، می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید، کمپین‌ها را بهینه کنید و مطمئن شوید که پول آن‌ها صرف تبلیغاتی می‌شود که واقعاً به فروش تبدیل می‌شوند.

منفی

اگرچه ابزارهای شخص ثالث اغلب نسبتاً مقرون به صرفه هستند، اما هنوز هم باید هزینه اضافی را در نظر گرفت.

و درست مانند اجرای دستی کمپین تبلیغاتی خود، نرم افزار خودکار همچنان خطر خرج کردن پول را دارد اما به نتایج دلخواهتان نمی رسد. به علاوه، از آنجایی که شما کل فرآیند کمپین را کنترل نمی کنید، ممکن است تشخیص اینکه مدیر تبلیغات در کجا کوتاهی می کند دشوارتر باشد.

برای چه کسی ایده آل است

برای بازرگانانی که با بودجه محدودی کار می‌کنند اما زمان کافی برای سرمایه‌گذاری برای اجرای کمپین‌های خود را ندارند، استفاده از ابزارهای شخص ثالث وسیله‌ای خوشحال کننده است.

ایجاد یک کمپین موفق قطعاً با نرم افزارهای خودکار و حداقل زمان سرمایه گذاری شده قابل دستیابی است و برای صاحبان مشاغل با منابع محدود، این احتمالاً بهترین گزینه است. با این حال، برای کسانی که بودجه کافی دارند و می خواهند بهترین کمپین تبلیغاتی ممکن را داشته باشند، ساده ترین گزینه این است که به متخصصان مراجعه کنند.

۳. یک سرویس مدیریت شده برای اجرای کمپین های تبلیغاتی خود استخدام کنید.

در حالی که این آخرین گزینه اغلب گران ترین است، ساده ترین است و احتمالاً بیشترین فواید را خواهد داشت. به جای تکیه بر تخصص خود یا نرم افزار خودکار، استخدام یک متخصص مطمئن ترین گزینه برای دستیابی به نتایجی است که می خواهید.

طرفداران

البته، بارزترین مزیت استخدام یک متخصص تبلیغات این است که آنها می دانند چه کاری انجام می دهند – این کار آنهاست. در نتیجه، شانس شما برای رسیدن به نتایج دلخواهتان بسیار بیشتر است.

بعلاوه، استخدام یک سرویس مدیریت شده به این معنی است که هیچ کار از جانب شما وجود ندارد، بنابراین می توانید زمان و انرژی را در سایر زمینه های کسب و کار خود که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، سرمایه گذاری کنید.

بنابراین، اگرچه شما باید هزینه و هزینه تبلیغات بپردازید، امید این است که تبلیغات شما به فروش ثابت تبدیل شود و شما را مثبت نگه دارد.

منفی

یکی از نکات منفی استخدام یک آژانس تبلیغاتی این است که اگر یک آژانس تبلیغاتی خوب استخدام نکنید، ممکن است پول زیادی را هدر دهید.

متأسفانه، برخی از آژانس‌ها فقط متخصصان خودخوانده هستند که مشتریان را به هدر دادن پول خود می‌کشند، بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید و فقط افراد حرفه‌ای قابل اعتماد را استخدام کنید.

برای چه کسی ایده آل است

برای کسانی که بودجه ای برای خرج کردن دارند و مشتاق فروش فوری هستند، استخدام یک سرویس مدیریت شده ایده آل ترین راه حل است. و از آنجایی که تبلیغات در رسانه های اجتماعی به راحتی قابل اندازه گیری است، اگر تبلیغات شما مطابق با استانداردهای شما عمل نمی کند، دقیقاً می دانید چه کسی مسئول است و همیشه می توانید یک آژانس جدید و بهتر استخدام کنید.

۵ گام برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی خلاقانه در رسانه های اجتماعی

۱. تعیین کنید چه چیزی بفروشید.

اگر تجارت الکترونیک شما فقط یک محصول را تولید و به فروش می رساند، یا اگر قبلاً یک شرایط فروش خوبی داشته اید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

با این حال، اگر کسب و کار شما دارای کاتالوگ محصولات بزرگ تری است، باید شناسایی کنید که کدام یک از محصولات شما ارزشمندتر هستند و بنابراین باید در تلاش های تبلیغاتی شما نقش محوری داشته باشند.

در زیر یک نمودار مفید آورده شده است که می تواند به شما کمک کند سود ناخالص خود را در هر SKU محاسبه کنید تا مشخص کنید کدام یک از محصولات شما دارای بالاترین ارزش هستند.

هنگامی که ارزش هر یک از محصولات خود را محاسبه کردید، می توانید تعیین کنید که کدام یک سود بالایی ایجاد می کنند اما در حساب تبلیغاتی نشان داده نمی شوند و بر اساس آن تنظیم کنید. در حالی که شما می توانید یک تبلیغ خوب برای یک محصول با فروش متوسط ​​ایجاد کنید، ارائه یک محصول پرفروش احتمالا منجر به تبدیل و فروش بیشتر می شود.

۲. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید.

در نهایت، مشتری فقط خود محصول فیزیکی را خریداری نمی کند، بلکه مهمتر از آن، این است که محصول چه کاری می تواند برای او انجام دهد. در واقع، Common Thread Collective سه سطح از مشکلات محصول را شناسایی می کند:

  1. فیزیکی : خود محصول.
  2. عملکردی : کاری که محصول برای مشتری انجام می دهد.
  3. هویت : اینکه محصول چه احساسی در مشتری ایجاد می کند.

بنابراین، قبل از اینکه بخواهید به مخاطبان خود بفروشید، ابتدا باید بدانید که آنها چه کسانی هستند و چه می خواهند. اما دانستن هدف عملکردی محصول و آنچه که مشتریان شما واقعاً می خواهند، همیشه سیاه و سفید نیست.

در اینجا چند نکته برای کمک به پاسخ به این سؤالات وجود دارد.

ابتدا نظرات را بخوانید! چه مثبت و چه منفی، نظرات مشتریان بینش ارزشمندی در مورد آنچه مشتریان شما می خواهند و اینکه آنها واقعاً محصول شما را می بینند، هستند. این بررسی‌ها می‌توانند از فروشگاه آنلاین، وبلاگ‌ها، ویدیوهای YouTube یا پست‌های Reddit شما باشند.

برای مطالعه آنها وقت بگذارید – آنها یا به شما اطمینان می دهند که کسب و کار شما در مسیر درست قرار دارد، یا به شما بینشی در مورد نحوه تغییر جهت می دهند.

دوم، از Google Trends و جستجوی کلمات کلیدی برای کمک به درک نحوه تفکر مشتریان در مورد محصولات و/یا موضوعات مختلف استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه یا عبارت را تایپ کنید و بخش «پرسش‌های مرتبط» مشخص می‌کند که کدام مناطق بیشترین حجم جستجو را برای آن عبارت دارند، همچنین موضوعات و پرس‌و‌جوهای مرتبط، که راه‌هایی را باز می‌کند که می‌تواند پتانسیل را برای این عبارت داشته باشد. کار تو.

در نهایت، هشتگ های مرتبط را در شبکه های اجتماعی برند خود جستجو کنید – این می تواند فرصتی عالی برای یافتن جستجوی ارگانیک برای محصولات شما باشد.

 ۳. از یک پلتفرم خلاقانه استفاده کنید.

در حالی که پیدایش رسانه های اجتماعی درها را به روی بسیاری از فرصت های جدید برای تبلیغات دیجیتال باز کرده است، شما باید با این واقعیت روبرو شوید که همه پلت فرم های اجتماعی محدودیت های خاص خود را دارند. اینستاگرام، اسنپ چت، فیسبوک – همه آنها.

اما این بدان معنا نیست که شما هنوز نمی توانید در این محدودیت ها خلاق باشید. دنیایی از امکانات برای تبلیغات رسانه های اجتماعی وجود دارد، اما، البته، پلتفرم های اجتماعی با تلویزیون و مجلات بسیار متفاوت هستند، بنابراین باید چند محدودیت را در نظر داشته باشید.

زمان کمتری برای جلب توجه مخاطب دارید.

در دنیایی از اسکرول بی پایان و ویدیوهای کوتاه، جای تعجب نیست که کاربران فیس بوک به طور متوسط تنها ۱.۷ ثانیه را با یک قطعه از محتوای تلفن همراه صرف کنند.

بنابراین، بازاریابان زمان کمتر و کمتری دارند تا توجه مشتریان را قبل از اینکه در نهایت به چیز بعدی پیمایش کنند، جلب کنند. و راه انجام این کار با رد قوس داستانی تلویزیونی سنتی – کنش صعودی، اوج، کنش سقوط – و در عوض پذیرش یک قوس داستانی در حال ظهور است که با اوج شروع می شود. با انجام این کار، تبلیغات شما می تواند مشتریان را از ابتدا جذب کند و آنها را به یک فراخوان برای اقدام هدایت کند.

محصول شما باید ستاره نمایش باشد.

در حالی که عکاسی و تبلیغات از محصول سبک زندگی ارزش دارد، در پایان روز، هدف فروش یک محصول است، بنابراین باید نقطه کانونی اصلی شما باشد. بیش از حد روی مدل ها، بازیگران یا همه چیزهایی که برای ساخت تبلیغات انجام می شود تمرکز نکنید – در عوض، روی جذب خود محصول تمرکز کنید و به آن اجازه دهید به تنهایی بدرخشد.

ایجاد تبلیغات برای موبایل

با توجه به اینکه بیش از ۹۸ درصد از کاربران فیس بوک از طریق یک دستگاه تلفن همراه به برنامه دسترسی دارند ، بسیار مهم است که تبلیغات شما نه تنها برای یک تلویزیون ۱۶ در ۹ یا صفحه نمایش دسکتاپ ساخته شوند، بلکه باید برای استفاده از تلفن همراه نیز تنظیم شوند.

تبلیغات شما نه تنها باید از نظر فیزیکی بر روی صفحه نمایش موبایل قرار گیرد، بلکه باید با در نظر گرفتن کاربر موبایل طراحی شود. این به معنای نام تجاری خوانا، متن بزرگ و واضح، گرافیک چشم نواز و تعامل در هر زمان ممکن است.

۴. یک کمپین دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنید.

اکنون که محصول، مخاطبان و پلتفرم خود را می شناسید، زمان آن رسیده است که کارها را وارد عمل کنید.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ در اینجا چهار مرحله وجود دارد که شما را در مسیر ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق قرار می دهد.

اهداف خود را مشخص کنید.

اگرچه ممکن است اولین قدم واضح باشد، اما تعیین اهداف روشن و قابل دسترس، پایه ای حیاتی برای ایجاد یک کمپین موفق است. پرش به یک کمپین با چشم انداز و جاه طلبی بسیار آسان است، اما اگر رویکرد متمرکزی نداشته باشید، ممکن است این جاه طلبی ها کوتاه بیاید. چه آگاهی از برند باشد، چه فالوورهای بیشتر در رسانه های اجتماعی یا رتبه بالاتر سئو، مطمئن شوید که یک هدف قابل تعریف در ذهن دارید که می تواند شما را در تصمیم گیری در طول فرآیند راهنمایی کند.

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.

اگرچه قبلاً به این موضوع اشاره کردیم، باز هم باید گفت: مخاطبان خود را بشناسید! هرچه بیشتر درک کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند و چه می خواهند، بهتر می توانید تبلیغات خود را اصلاح کنید تا نیازهای آنها را بهتر برآورده کنید.

پرسونای مشتری ایجاد کنید

این با مرحله قبل همراه است، اما اینجا جایی است که شما کمی عمیق تر خواهید رفت. پرسونای مشتری شرح مفصلی از مشتری هدف شما است که مشخصات دموگرافیک آنها مانند سن، موقعیت مکانی، شغل، درآمد و سایر جزئیاتی را که ممکن است بر نحوه تصمیم گیری آنها برای خرید تأثیر بگذارد برجسته می کند.

بودجه خود را مشخص کنید

اگرچه این ممکن است سرگرم کننده ترین بخش نباشد، ارزیابی بودجه برای تعیین محدودیت های شما و نحوه تخصیص منابع کلیدی است. خوشبختانه، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی عموماً ارزان‌تر از بازاریابی سنتی است، بنابراین سرمایه‌گذاری‌های شما در دیجیتال اغلب پول بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۵. عملکرد خود را بهبود بخشید.

بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) می‌تواند به شما نشان دهد که آیا تبلیغات شما کار می‌کنند یا خیر، اما اگر اینطور نیست، نمی‌توانند دلیل آن را به شما بگویند.

در نهایت، هدف از تبلیغات رسانه های اجتماعی افزایش ترافیک و فروش بیشتر است. اما قبل از اینکه مشتری دکمه «تکمیل خرید» را بزند، چندین مرحله وجود دارد که آنها باید طی کنند تا به آنجا برسند – و به عنوان یک بازاریاب، این وظیفه شماست که مطمئن شوید که انجام می دهد.

برای کمک به درک اینکه مشتریان چگونه تبلیغات و محتوا را تجربه می کنند، می توانید از سیستم AIDA استفاده کنید که مخفف توجه، علاقه، تمایل و عمل است.

AIDA که در سال ۱۸۹۸ توسط مدیر تبلیغات E. St. Elmo Lewis طراحی شد، یک مدل رفتاری است که چهار تأثیری را که یک تبلیغ باید در مشتری ایجاد کند برجسته می کند. در زیر تصویری عالی ارائه شده است که جزئیات هر یک از این افکت ها و ظاهر آنها در عمل را نشان می دهد.

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

روزگاری که بیلبوردها و مجلات تنها رسانه های تبلیغاتی بودند، گذشته است. همانطور که دنیای محتوا و بازاریابی دیجیتال رشد می کند، مجموعه ای از گزینه های تبلیغاتی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و محدودیت های منحصر به فرد خود را دارند. در اینجا ما برخی از رایج ترین انواع تبلیغات و اینکه چگونه می توانند به کمپین شما ارزش بیافزایند را برجسته می کنیم.

۱. تبلیغات عکس.

احتمالاً آشناترین نوع تبلیغات است، اغلب تبلیغات عکسی را در فیدهای خبری، نوارهای کناری و بنرها مشاهده خواهید کرد. ایجاد آنها نسبت به سایر تبلیغات مانند ویدیوها و داستان ها کمی ساده تر است، اما باید مطمئن شوید که عکس های شما با کیفیت هستند. به عنوان مثال، Sprout Social پیکسل های ۱۰۸۰×۱۰۸۰ را برای تبلیغات تصویری و چرخ فلکی اینستاگرام توصیه می کند.

تبلیغات عکس برای ایجاد آگاهی از برند عالی هستند، زیرا محصول شما را درست در مقابل مشتری قرار می دهند. فقط مطمئن شوید که تصاویر شما از نظر سبک با پست ها و داستان های شما سازگار است تا کاربران بلافاصله تبلیغ را با برند شما مرتبط کنند.

و البته، تبلیغات عکس در آوردن ترافیک به وب سایت شما موثر است. در واقع، یک مطالعه فیس بوک نشان داد که یک سری از تبلیغات فقط عکس از سایر قالب های تبلیغاتی در ایجاد ترافیک منحصر به فرد بهتر عمل می کند.

برخلاف پست‌های ارگانیک، تبلیغات عکس ممکن است شامل یک دکمه فراخوان برای اقدام مانند «اکنون خرید کنید» یا «دانلود» باشد که به ایجاد یک تجربه خرید یکپارچه برای مشتری کمک می‌کند.

۲. تبلیغات ویدیویی.

طبق گفته Vidyard ، بیش از نیمی از کاربران رسانه های اجتماعی اگر یک ویدیوی زیر یک دقیقه طول بکشد، یک ویدیوی کامل را تماشا می کنند و هر چه طولانی تر باشد، این درصد کمتر می شود.

این به این معنی است که شما فقط زمان کوتاهی دارید تا کاربر را بچرخانید و او را درگیر نگه دارید. خوشبختانه، پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک به شما اجازه می‌دهند تا تبلیغات ویدیویی کوتاه و حلقه‌ای ایجاد کنید که کاربران می‌توانند در حین پیمایش در فید خود به سرعت آن‌ها را مشاهده کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشند.

با این حال، اگر پیام قانع‌کننده و منابع لازم برای انجام این کار دارید، می‌توانید محتوای ویدیویی طولانی‌تری مانند این ویدیو از Cordova Outdoor s را انتخاب کنید.

۳. تبلیغات داستانی.

بر اساس مطالعه ای که توسط کسب و کار اینستاگرام انجام شد ، نیمی از کاربران مورد بررسی گفتند که از یک وب سایت برای خرید محصول یا خدمات در نتیجه مشاهده آن در تبلیغات Stories بازدید کرده اند. و با توجه به اینکه اینستاگرام ۱ میلیارد کاربر فعال دارد، این فرصت بزرگی برای شماست تا برند خود را بشناسید.

اگر در استوری های فیس بوک تبلیغ می کنید، یک عکس را می توان به مدت شش ثانیه مشاهده کرد، در حالی که یک ویدیو می تواند تا ۱۵ ثانیه پخش شود. از طرف دیگر، تبلیغات استوری اینستاگرام می تواند تا ۱۲۰ ثانیه طول بکشد، چه در حال استفاده از عکس یا فیلم باشید. در هر دو پلتفرم، تبلیغات Stories در قالب تمام صفحه نمایش داده می‌شود و به محصول شما اجازه می‌دهد تا زمانی که توجه مشتری خود را جلب می‌کنید، تمرکز کامل داشته باشد.

۴. تبلیغات مسنجر.

نه، تبلیغات رسانه های اجتماعی نباید فقط در فید خبری کاربر ظاهر شوند! تبلیغات مسنجر فیس بوک، برخلاف تبلیغات عکس، ویدیو و استوری، بین مکالمات در تب چت های کاربر در مسنجر نمایش داده می شود. مشتریان بالقوه می توانند برای شروع یک مکالمه خودکار از طریق مسنجر روی تبلیغ کلیک کنند، یا تبلیغ می تواند آنها را برای مرور محصولات به وب سایت شما پیوند دهد.

نمونه هایی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی

زمانی که تصمیم می گیرید تبلیغات خود را در کجا قرار دهید، به خاطر داشته باشید که هر سایت رسانه اجتماعی مخاطبان منحصر به فرد خود را دارد – پس بدانید که مشتریان ایده آل شما کجا هستند و آنها را در آنجا ملاقات کنید. اگر مخاطبان هدف شما در محدوده سنی ۶۰ سال به بالا هستند، یک پلتفرم اجتماعی مانند TikTok احتمالا بهترین گزینه شما نیست، اما شاید فیس بوک باشد.

و اگر نام تجاری شما از قبل در رسانه های اجتماعی فعال است، دریابید که کدام پلتفرم ها در حال حاضر به طور ارگانیک عملکرد خوبی دارند – این ممکن است نشانگر خوبی باشد برای اینکه کجا باید تلاش های تبلیغاتی خود را هدف قرار دهید.

۱. فیس بوک.

به‌عنوان بزرگ‌ترین پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی در جهان ، می‌توان با اطمینان گفت که فیس‌بوک هنگام تصمیم‌گیری برای مکان تبلیغ، انتخابی قابل اعتماد است. فیس بوک در میان طیف گسترده ای از جمعیت شناسی، از جمله جنسیت و سن (در گزارش زیر توسط Hootsuite نشان داده شده است) محبوب است، که به این معنی است که شانس خوبی وجود دارد که مخاطبان هدف شما نیز با این پلتفرم درگیر شوند.

این پلتفرم علاوه بر اینکه به کاربران فیس بوک امکان می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و محتوا را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند، به تجار این فرصت را نیز می دهد تا محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنند. در میان فهرستی از مزایا، این چند راه است که تبلیغات فیس بوک می تواند به شما در رسیدن به اهداف کمپین کمک کند:

به علاوه، تبلیغات فیس بوک به بازرگانان اجازه می دهد تا مشتریان را بر اساس موقعیت مکانی (در شعاع ۵ مایلی)، شغل، علایق، فعالیت های گذشته و چندین نقطه داده ارزشمند دیگر هدف قرار دهند.

قیمت تبلیغات فیس بوک بسته به عوامل مختلفی از جمله مخاطبانی که می خواهید هدف قرار دهید و بودجه ای که برای تبلیغات خود در نظر می گیرید متفاوت است. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، هرچه هزینه تبلیغات بیشتر باشد، الگوریتم فیس بوک در خرج کردن پول شما و افزایش عملکرد تبلیغات شما در طول زمان کارآمدتر می شود.

۲. اینستاگرام

اینستاگرام که به خاطر عکس‌ها و ویدیوهای براقش شناخته می‌شود، یک پلتفرم ایده‌آل برای برندهایی با محصولاتی است که از نظر بصری جذاب هستند و به راحتی در رسانه‌های بصری گنجانده می‌شوند.

علاوه بر این، اینستاگرام با نرخ تعامل ۵۸ درصدی بیشتر از فیس‌بوک و ۲۰۰۰ درصدی بیشتر از توییتر در سال ۲۰۱۶، پایگاه کاربران گسترده‌ای دارد، هرچند که تا حد زیادی جوان‌تر از سایر پلت‌فرم‌های تبلیغاتی است.

بنابراین، اگر کسب و کار و مخاطب هدف شما با هر دو ویژگی مطابقت دارد، تبلیغات اینستاگرام ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

اگرچه پست‌ها و استوری‌های ارگانیک می‌توانند راه‌های عالی برای افزایش ترافیک وب‌سایت شما باشند، تبلیغات اینستاگرام می‌توانند مستقیماً به صفحه محصول شما یا صفحه فرود دیگری پیوند داده شوند و امکان تعامل سریع و آسان با محصولات شما را فراهم کنند.

۳. توییتر.

توییتر به عنوان پلتفرمی برای کشف اخبار فوری و تعامل با تأثیرگذاران نام‌های کوچک و بزرگ، یکی از محبوب‌ترین کانال‌های رسانه‌های اجتماعی از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۰۶ بوده است.

تبلیغات توییتر دو گزینه برای برندها برای ایجاد تبلیغات ارائه می دهد:

  1. تبلیغ سریع : توییتر به طور خودکار توییت ها را برای مخاطبان هدف شما تبلیغ می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک توییت قابل تبلیغ را از جدول زمانی خود انتخاب کنید و مخاطبان مورد نظر خود را مشخص کنید و توییتر بقیه کارها را برای شما انجام خواهد داد.
  2. تبلیغات توییتر : این تبلیغات مبتنی بر هدف هستند، به این معنی که ابتدا باید هدف کسب و کار مورد نظر خود را انتخاب کنید، و توییتر فقط برای اقداماتی که با هدف شما مطابقت دارند، صورتحساب به شما می دهد.

۴. Tiktok.

اگرچه TikTok یک بازیکن نسبتا جدیدتر در بازی تبلیغات اجتماعی است، اما پتانسیل زیادی برای دستیابی به مشتریان بالقوه، به ویژه مخاطبان جوان‌تر دارد.

به گفته eMarketer ، بسیاری از قابلیت‌های تجارت اجتماعی TikTok عمدتاً بر تبلیغات محصول متمرکز شده‌اند که به‌عنوان ویدیوهای بومی در فیدهای «برای شما» کاربران ظاهر می‌شوند. تبلیغات تمام صفحه هستند و برای نه ثانیه ظاهر می شوند، درست مانند یک پست ارگانیک TikTok. در زیر هر آگهی، کاربران می‌توانند روی دکمه «خرید کن» ضربه بزنند، که آنها را مستقیماً به سایت تجارت الکترونیک تاجر می‌آورد تا تسویه حساب خود را تکمیل کنند.

علاوه بر تبلیغات درون فید، سایر گزینه‌های تبلیغاتی در TikTok عبارتند از Brand Takeovers، به این معنی که تبلیغ شما به محض باز کردن برنامه توسط کاربر نمایش داده می‌شود، یا یک چالش هشتگ برند، که محتوای تولید شده توسط کاربر را از طریق هشتگ‌های پرطرفدار و ویدیوی سرگرم‌کننده تشویق می‌کند. چالش‌های محبوب یا فیلتر خلاق.

۵. پینترست.

مانند اینستاگرام، پینترست یک پلت فرم بسیار بصری است که با عکس های عروسی عجیب، فیلم های آشپزی و حلقه های مد تزئین شده است. اما با توجه به آنچه گفته شد، Pinterest تا حد زیادی برای زنان با ۷۱٪ پایه کاربر زن طراحی شده است .

با توجه به اینکه کاربران پینترست عمدا از این پلتفرم برای یافتن و خرید محصولات استفاده می کنند، پینترست یکی از ایده آل ترین پلتفرم ها برای تبلیغات رسانه های اجتماعی است. پین های تبلیغاتی به راحتی در تابلوهای Pinterest قرار می گیرند بدون اینکه مانند برخی از پلتفرم های دیگر حواس کاربران را پرت کنند. در واقع، ۸۵ درصد از پینرهای هفتگی بر اساس پین هایی که از برندها می بینند، خرید کرده اند.

به خصوص برای خرده فروشان تجارت الکترونیک مفید است، Pinterest دارای یک موتور جستجوی بسیار هدفمند است که به برندها اجازه می دهد تا محصولات خود را با تبلیغ پین های با بالاترین عملکرد خود تبلیغ کنند.

۶. لینکدین.

لینکدین به عنوان بزرگ‌ترین شبکه حرفه‌ای جهان ، پایگاه کاربران حرفه‌ای بزرگی دارد و می‌تواند مشتریان را بر اساس شرایط شغلی هدف قرار دهد. بنابراین، تبلیغات لینکدین تا حد زیادی به سمت مخاطبان شرکتی است.

با در نظر گرفتن ۶۹ درصد از کاربران LinkedIn ایالات متحده، ۵۰۰۰۰ دلار یا بیشتر در سال درآمد دارند، این پلتفرم تمایل دارد بالاترین میانگین درآمد قابل تصرف و سرنخ های با کیفیت بالا را در صنایع خاص داشته باشد.

با این حال، برخلاف اکثر پلتفرم‌های دیگر که بر تبلیغات B2C تمرکز دارند، ماهیت لینکدین آن را برای کمپین‌های تبلیغاتی B2B مناسب‌تر می‌کند. بنابراین، کسب‌وکارهای خدماتی و کسب‌وکارهای محصولات B2B نسبت به سایر پلت‌فرم‌ها در لینکدین نتایج بهتری کسب می‌کنند.

چهار نوع تبلیغات لینکدین وجود دارد :

نمونه هایی از تبلیغات در رسانه های اجتماعی

بعد از اینکه پلتفرم اجتماعی خود و انواع تبلیغاتی را که می خواهید نمایش دهید مشخص کردید، زمان آن رسیده است که چرخ های تبلیغاتی خود را به حرکت درآورید. برای کمک به شروع، در اینجا پنج هک رسانه های اجتماعی برای جلب توجه بیشتر به محتوای شما و تبدیل بینندگان به مشتری آورده شده است.

۱. هدف گیری مخاطب.

هدف قرار دادن یک مخاطب به این معنی است که بر روی یک جمعیت منتخب، چه سن، جنسیت، شغل یا علاقه، منطقه‌بندی شود – اما نمی‌توانید همه را با استفاده از یک تاکتیک هدف قرار دهید.

با استفاده از جستجوی کلمات کلیدی، نظرسنجی و مصاحبه با مشتریان و ایجاد پرسونای واضح مشتری، تصویر بهتری از اینکه مشتری شما چه کسی است به دست خواهید آورد و بنابراین می‌توانید آنها را با دقت بیشتری هدف قرار دهید.

نه تنها باید مشتریان جدید و بالقوه را هدف قرار دهید، بلکه باید مطمئن شوید که مشتریان فعلی را نیز هدف قرار می دهید. این به مشتریان کمک می کند تا برند شما را یادآوری کنند، حتی اگر قبلاً خریدی انجام داده باشند، و بسیار مقرون به صرفه تر از تبلیغات برای مشتریان بالقوه است.

۲. در پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

این ممکن است ناگفته نماند، اما یکی از جنبه‌های کلیدی تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، ارتقای استراتژی رسانه‌های اجتماعی شماست. تبلیغ و استفاده مجدد از محتوای ارگانیک خود در کانال های رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا داستان برند خود را بگویید و آن را متمایز کنید.

۳. جستجوی پولی و تبلیغات اجتماعی.

با استفاده از فهرست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA)، می‌توانید تبلیغات جستجوی PPC خود را بر اساس اینکه آیا مشتری قبلاً از فروشگاه آنلاین شما بازدید کرده است و همچنین صفحاتی را که مشاهده کرده است، تنظیم کنید. به این ترتیب می توانید کاربرانی را که از قبل با کسب و کار شما آشنا هستند هدف قرار دهید.

با این حال، می‌توانید با ترکیب جستجوی پولی با تبلیغات اجتماعی برای هدف قرار دادن افرادی که برند شما را می‌شناسند و یا نمی‌شناسند، این کار را ارتقا دهید.

با اولین هدف قرار دادن تبلیغات اجتماعی، می توانید آگاهی از برند ایجاد کنید و به مشتریان کمک کنید تا با محصولات شما بیشتر آشنا شوند. سپس، زمانی که بعداً تبلیغات PPC شما را ببینند، احساس راحتی بیشتری خواهند کرد و تمایل دارند روی وب سایت شما کلیک کنند.

۴. نمره کیفیت را بهبود بخشید.

امتیاز کیفیت یک معیار رتبه‌بندی است که موتورهای جستجو برای نشان دادن کیفیت کلمات کلیدی و تبلیغات PPC شما از آن استفاده می‌کنند و بنابراین یکی از جنبه‌های کلیدی تبلیغات رسانه‌های اجتماعی است. هرچه امتیاز کیفی شما بالاتر باشد، تبلیغ شما رتبه بالاتری خواهد داشت و با هزینه کمتر به ازای هر تعامل، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

با ارسال ارگانیک در پلتفرم‌های تبلیغات اجتماعی و ردیابی تعامل با هر تبلیغ، می‌توانید مشخص کنید که کدام آگهی‌های پولی دارای بهترین عملکرد هستند – اینها همانهایی هستند که می‌خواهید تبلیغ کنید.

۵. تعامل کاربر را برای سئو بهینه کنید.

یکی از راه های کلیدی برای آوردن ترافیک به وب سایت و در نتیجه افزایش فروش، بهینه سازی محتوای تبلیغاتی است. در میان سایر عوامل رتبه بندی مانند کلمات کلیدی، سرعت صفحه و سازگاری با موبایل، یکی از عوامل بالقوه سئو ، تعامل کاربر است. این معیارها شامل نرخ کلیک (CTR)، نرخ پرش و نرخ تبدیل و سایر موارد است.

با این حال، حتی اگر تعامل کاربر یک عامل اصلی رتبه‌بندی برای موتورهای جستجو نباشد، CTR و نرخ تبدیل بالا همچنان به رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک بهتر و تبدیل‌های بیشتر دست می‌یابد.

جمع بندی

به خصوص در چشم انداز تجارت الکترونیک، تبلیغات رسانه های اجتماعی یکی از کارآمدترین و موثرترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان هدف و تبدیل آنها به مشتری است. هیچ راه تبلیغاتی دیگری نمی تواند به اندازه تبلیغات اجتماعی منجر به منسجم و مقیاس پذیر شود.

از آنجایی که خرده فروشان بیشتر و بیشتر انگشتان پای خود را در رسانه های اجتماعی فرو می برند، بسیار مهم است که مفاهیم این رسانه تبلیغاتی را درک کنید و شروع به تقویت استراتژی خود کنید. اما با این نکات زیر کمربند و اهداف عملی که شما را در این فرآیند راهنمایی می کند، بسیار جلوتر از منحنی خواهید بود.

خروج از نسخه موبایل