نماد سایت ایوسی

پرسش و پاسخ: بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ به دلیل اثربخشی آن در برقراری ارتباط مستقیم با افراد زیادی به طور همزمان، سالهاست که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این تکنیک بازاریابی می تواند منجر به فروش شود، روابط با آنها را تقویت کند و به تبدیل آنها به مشتریان بلندمدت کمک کند. مانند همه فرآیندها، مهم است که یک کمپین بازاریابی ایمیلی را به روشی مناسب برای به دست آوردن و حفظ مشترکین خود انجام دهید.

در این مقاله از ایوسی، ما به مراحل ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق می پردازیم تا به شما در تلاش بعدی شما کمک کند.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که با ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه اجرا می شود. این نوع بازاریابی می تواند بسیار موثر واقع شود و افراد غریبه را به مشتریان و مخاطبین یکباره را به مشتریان وفادار تبدیل می کند. ایمیل مارکتینگ یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان به صورت شخصی اما گسترده برای به اشتراک گذاشتن اخبار، تبلیغات فروش، معرفی محصولات جدید یا هر چیزی است که به تبلیغ برند شما و در نهایت افزایش فروش کمک می کند. بازاریابی ایمیلی یک تکنیک محبوب است زیرا بیشترین بازدهی و بازگشت سرمایه را در بین هر استراتژی بازاریابی موجود ارائه می دهد.

مطالب مرتبط: ۱۳ نکته بازاریابی ایمیلی برای تقویت استراتژی شما

چگونه یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنیم

یک کمپین بازاریابی ایمیلی موثر دارای یک جریان منطقی از مراحل برای رسیدن به نتیجه نهایی است. برای شروع یک کمپین بازاریابی ایمیلی مراحل زیر را باید دنبال کنید:

  1. اهدافی را برای کمپین ایمیلی خود تعیین کنید
  2. نوع ایمیل ارسالی را انتخاب کنید
  3. مخاطبان هدف خود را تقسیم بندی کنید
  4. سرویس ایمیل مناسب را برای رفع نیازهای خود انتخاب کنید
  5. لیست مشتریان/مشترکین خود را بسازید
  6. ایمیل های خود را برنامه ریزی و طراحی کنید
  7. عملکرد کمپین ایمیل خود را تست و پیگیری کنید

۱. اهدافی را برای کمپین ایمیلی خود تعیین کنید

برخی از رایج ترین اهداف در بین بازاریابان که بازاریابی ایمیلی را پیاده سازی می کنند شامل موارد زیر است:

سایر اهداف رایج می تواند شامل رشد لیست، افزایش بازگشت سرمایه، نرخ کلیک بالاتر یا هر معیار دیگری باشد که در حال حاضر در لیست اولویت های شما قرار دارد.

۲. نوع ایمیلی را برای ارسال انتخاب کنید

احتمالاً می‌دانید چه نوع ایمیلی را می‌خواهید ارسال کنید، چه تبلیغاتی برای فروش تعطیلات، یک اعلامیه افتتاحیه یا یک پیشنهاد ویژه. هدف کمپین شما معمولاً تعیین می کند که ساختار ایمیل شما چگونه باشد. برخی از رایج ترین انواع ایمیل های مورد استفاده در بازاریابی ایمیلی عبارتند از:

۳. مخاطبان هدف خود را تقسیم بندی کنید

تقسیم بندی لیست های ایمیل مارکتینگ می تواند نرخ باز و کلیک را بهبود بخشد. این به این دلیل است که شما ایمیلی را ارسال می کنید که به طور خاص برای یک گروه سفارشی از افراد هدف قرار گرفته است. فهرست شما را می‌توان بر اساس:

تقسیم بندی، ایجاد خطوط موضوعی و پیام های مناسب را برای تشویق کاربر به باز کردن، خواندن و تعامل با کمپین های ایمیل شما بسیار آسان تر می کند.

۴. سرویس ایمیل مناسب را برای رفع نیازهای خود انتخاب کنید

همه پلتفرم های بازاریابی ایمیلی یکسان نیستند. پلتفرمی که انتخاب می‌کنید باید به بهترین شکل با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. خوشبختانه، انتخاب های زیادی وجود دارد، با ویژگی های بسیاری که ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شما نیاز دارید یا نباشید. تفاوت های اصلی در خدمات ایمیل مارکتینگ به شرح زیر است:

مرتبط: اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟ – راهنما

۵. لیست مشتریان/مشترکین خود را بسازید

افزایش لیست ایمیل شما می تواند مشکل باشد، اما یک قانون که همیشه باید رعایت کنید این است که از گیرندگان خود اجازه صریح برای ارسال مکاتبات به آنها داشته باشید. برای اینکه لیست خود را به صورت ارگانیک و محترمانه رشد دهید، راه های انتخاب کردن زیر را امتحان کنید:

برای اینکه آهنربای اصلی شما موثر باشد، مطمئن شوید که به راحتی و بلافاصله در دسترس است، مفید است، ارزش ارائه می دهد و برای مشتری مرتبط است.

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

۶. ایمیل خود را برنامه ریزی و طراحی کنید

وقتی نوبت به ایجاد ایمیل می رسد، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

با موضوع خود شروع کنید

ابتدا باید یک موضوع بنویسید که باعث شود مردم بخواهند ایمیل را باز کنند. برای نوشتن یک موضوع برجسته، موارد زیر را در نظر بگیرید:

همیشه به خاطر داشته باشید که اکثر مردم روزانه صدها ایمیل دریافت می کنند. نکته کلیدی این است که با متمایز شدن از دیگران چشم آنها را جلب کنید. فقط زمانی که آنها اغوا شوند که ایمیل را باز کنند، پیام شما تحویل داده می شود.

مطالب جالب و مرتبط را ارائه دهید

خط موضوع شما ممکن است خوانندگان شما را وادار کند که ایمیل را یکبار باز کنند. اگر محتوای داخل آن کم باشد، احتمال اینکه ایمیل‌های آینده شما را باز کنند کمتر است. حتی ممکن است اشتراک خود را لغو کنند. مرتبط، جالب و ارزشمند نگه داشتن محتوا، احتمال بیشتری برای پیش بینی پیام های آینده شما فراهم می کند. با ارائه ارزش آنها را علاقه مند نگه دارید. این می تواند یک کتاب الکترونیکی، یک مقاله مفید یا یک دعوت به یک فروش انحصاری باشد – هر چیزی که مشتریان شما احتمالاً برای آن ارزش قائل هستند.

از پوشه اسپم خودداری کنید

بدیهی است که اگر ایمیل شما به پوشه اسپم ارسال شود، گیرنده شما هرگز پیام شما را نخواهد دید. نکات زیر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که ایمیل شما از پوشه های هرزنامه خارج نمی شود:

از قالب بندی بهینه استفاده کنید

از آنجایی که بیش از نیمی از ایمیل ها با استفاده از دستگاه های تلفن همراه خوانده می شوند، مهم است که به قالب بندی ایمیل خود توجه کنید، زیرا خوانایی آن را تعیین می کند. اینجا نکاتی وجود دارد:

۷. عملکرد کمپین ایمیل خود را تست و پیگیری کنید

معیارهای مختلفی برای نظارت برای سنجش موفقیت کمپین شما وجود دارد. آنها عبارتند از:

مرتبط: نوشتن یک ایمیل سرد: راهنما و مثال

خروج از نسخه موبایل