نماد سایت ایوسی

۱۰ نوع رسانه اجتماعی برای تبلیغ برند شما

انواع رسانه های اجتماعی

انواع رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی شامل انواع مختلفی از شبکه ها برای افرادی است که درگیر علایق مختلف هستند. بازاریابی و تبلیغات در رسانه های اجتماعی مقرون به صرفه و موثر هستند و به شما کمک می کنند تا با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنید. یادگیری در مورد انواع محبوب رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا کمپین‌های بازاریابی هدفمندتری را ایجاد کنید.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که چرا رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ کالاها یا خدمات برند شما مهم هستند و انواع مختلف پرکاربرد و بسیار محبوب را مورد بحث قرار می‌دهیم.

آگاهی از برند و رسانه های اجتماعی

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا آگاهی از نام تجاری خود را ایجاد کنید ، با مشتریان ارتباط برقرار کنید، مخاطبان خاص خود را ایجاد کنید و فروش خود را بدون صرف هزینه‌های بیش از حد از بودجه بازاریابی خود افزایش دهید. محتوای مفید می تواند مشتریان احتمالی بیشتری را جذب کند و به آنها کمک کند تا برند شما را به خاطر بسپارند. ایجاد یک برند ثابت در چندین وب سایت رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که ضمن تعامل با مشتریان، حضور موفقی ایجاد کنید. می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای پاسخ‌گویی به سؤالات مشتریان، عیب‌یابی مشکلات و اطلاع‌رسانی آنها از رویدادهای ویژه یا فروش استفاده کنید.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

۱۰ نوع رسانه اجتماعی

دانستن تفاوت‌های بین انواع رسانه‌های اجتماعی و نحوه تعامل کاربران با آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با مشتریان احتمالی تعامل مؤثرتری داشته باشید.

در زیر تعدادی از محبوب ترین انواع رسانه های اجتماعی آورده شده است.

۱. شبکه های اجتماعی

سایت های شبکه های اجتماعی به افراد کمک می کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و راه های زیادی را برای برندهای مختلف برای جذب افراد ارائه می دهند. کاربران می‌توانند افکار خود را به اشتراک بگذارند، گروه‌هایی را بر اساس علایق خود تشکیل دهند، محتوا را مدیریت کنند، عکس‌ها و ویدیوها را آپلود کنند و در بحث‌های گروهی شرکت کنند. شما می توانید با تبلیغات به مخاطبان گسترده و متنوعی دست پیدا کنید و افراد تاثیرگذار را با معیارهای هدف گیری درست متقاعد کنید. شما همچنین می توانید بین برند خود و آن افراد ارتباط برقرار کنید، در مورد ترجیحات کاربران تحقیق کنید و مکالمات آنلاین در مورد کسب و کار خود را نظارت کنید. یادگیری آنچه که مردم در مورد برند شما در شبکه های اجتماعی پست می کنند می تواند به شما کمک کند تا از این اطلاعات برای ایجاد حضور مثبت و افزایش آگاهی از برند استفاده کنید.

نمونه هایی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی:

۲. انجمن های گفتگو

تالارهای گفتگو افراد را تشویق می کنند به سؤالات یکدیگر پاسخ دهند و ایده ها و اخبار را به اشتراک بگذارند. بسیاری از این سایت‌های رسانه‌های اجتماعی بر طرح پرسش‌هایی برای دریافت بهترین پاسخ تمرکز می‌کنند. پاسخ صحیح و صادقانه به آنها می تواند اعتبار شما را در انجمن افزایش دهد. و این اعتبار و احترام می تواند منجر به افزایش بازدید از وب سایت تجاری یا محصول شما شود. همچنین می‌توانید از انجمن‌های گفتگو برای انجام تحقیقات بازار استفاده کنید و از مردم بپرسید که درباره محصولات و برند شما چه فکری می‌کنند. این می تواند به شما کمک کند کمپین های بازاریابی متمرکزتری ایجاد کنید.

نمونه هایی از انجمن های گفتگو:

۳. شبکه های اشتراک گذاری تصویر

این سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به افراد اجازه می‌دهند عکس‌ها و محتوای مرتبط را به اشتراک بگذارند. آنها بستری را برای شروع گفتگو، الهام بخشیدن به خلاقیت، جذاب‌تر جلوه دادن محصولات و تشویق مشتریان به صحبت در مورد برند شما ارائه می‌دهند. برای مثال، یک شرکت پوشاک می‌تواند به هر کسی که عکسی را در لباس خود در شبکه اشتراک‌گذاری تصویر پست می‌کند، فرصتی برای برنده شدن یک گواهی هدیه بدهد.

نمونه هایی از شبکه های اشتراک گذاری تصویر:

۴. نشانک گذاری شبکه ها

شبکه های نشانک گذاری پلتفرم هایی هستند که کاربران ایده ها، مقالات، پست ها و سایر مطالب مختلف را برای استفاده بعدی ذخیره می کنند. بسیاری از افراد همچنین پیوندهایی را به فهرست منابع آنلاین به اشتراک می گذارند. هدف این وب سایت ها کشف محتوای جدید بر اساس علایق مشترک و بحث در مورد روندها است. شما می‌توانید از این شبکه‌ها برای هدایت افراد به وب‌سایت خود استفاده کنید و با به اشتراک گذاشتن محتوای خود در نشانک‌گذاری، با آن‌ها تعامل داشته باشید و بر نظرات آنها تأثیر بگذارید.

نمونه هایی از شبکه های نشانه گذاری:

مطالب مرتبط: ۸ گام برای بهبود شبکه خود با رسانه های اجتماعی

۵. شبکه های وبلاگ نویسی و نشر

این شبکه های اجتماعی به شما مکانی می دهند تا افکار خود را در مورد شغل، رویدادهای جاری، سرگرمی ها و موارد دیگر منتشر کنید. شما می توانید از بسیاری از مزایای داشتن وبلاگ خود بدون نیاز به میزبانی آن در وب سایت خود بهره مند شوید. همچنین می‌توانید خوانندگان جدیدی را از میان افرادی که به دنبال محتوای جالب از شبکه بازدید می‌کنند جذب کنید. نوشتن پست های وبلاگ در مورد نحوه استفاده از محصول خود به روش های خلاقانه را در نظر بگیرید یا اخبار مربوط به صنعت خود را برای جذب ترافیک بیشتر به حساب خود ارسال کنید.

نمونه هایی از شبکه های وبلاگ نویسی و انتشار:

۶. شبکه های بررسی مصرف کننده

این سایت‌ها نظرات مشتریان را از کسب‌وکارها نمایش می‌دهند و به کاربران دیدگاه کاملی از نوع خدمات و محصولات ارائه‌شده و میزان رضایت کلی ارائه می‌دهند. بررسی‌های مشتریان می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات رایجی را که بسیاری از افراد به اشتراک می‌گذارند شناسایی کنید و به شما امکان می‌دهد تجارب خود را در طول زمان بهبود ببخشید. ترویج نظرات مثبت و مدیریت سنجیده نظرات منفی می تواند کسب و کار شما را محبوب تر کند و آگاهی از برند را افزایش دهد.

نمونه هایی از شبکه های بررسی مصرف کننده:

۷. شبکه های مبتنی بر علاقه

از این شبکه های تخصصی برای به اشتراک گذاشتن سرگرمی ها و علایق منحصر به فرد خود با دیگران استفاده کنید. سایت‌ها و برنامه‌های مرتبط با صنعت شما نیز می‌توانند با علاقه مشترک به شما در ایجاد شبکه کمک کنند. به عنوان مثال، یک سایت مبتنی بر علاقه می‌تواند به افراد اجازه دهد تا درباره کتاب‌های مورد علاقه خود بحث کنند و توصیه‌هایی در مورد مطالب بعدی دریافت کنند. نویسندگان می توانند صفحات نمایه را برای تبلیغ کار خود ایجاد کنند و به سؤالات خوانندگان پاسخ دهند.

نمونه هایی از شبکه های مبتنی بر علاقه:

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای کمک به شما در شبکه سازی مانند یک حرفه ای

۸. به اشتراک گذاری شبکه های اقتصادی

این سایت‌ها با تشویق مردم به اشتراک‌گذاری کالاها و خدمات، به منابع دسترسی پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، یک سایت اقتصادی اشتراک گذاری متمرکز بر حیوانات خانگی می تواند به کاربر کمک کند کسی را پیدا کند که مایل است در تعطیلات از سگ خود مراقبت کند. هزینه کمتری نسبت به لانه و برای حیوان خانگی راحت تر خواهد بود. اگر شرکت شما اسباب‌بازی یا غذای حیوانات خانگی می‌فروشد، می‌توانید با تبلیغات، شاید با ارائه تبلیغات محصولات یا خدمات خود به کاربران، مشتریان جدیدی به دست آورید.

نمونه هایی از شبکه های اقتصادی اشتراک گذاری:

۹. شبکه های خرید اجتماعی

این شبکه‌ها به مردم کمک می‌کنند تا روندها را شناسایی کنند، یافته‌های عالی را به اشتراک بگذارند، خرید کنند و برندهای مورد علاقه خود را دنبال کنند. آنها بر تجارت الکترونیک تمرکز می کنند و عنصر اجتماعی آن را جذاب و سرگرم کننده می کند. این سایت های خرید اجتماعی برای ایجاد آگاهی در مورد برند شما و فروش به مخاطبان وسیع تری ایده آل هستند.

بسیاری از آنها به علاقمندان و صاحبان مشاغل کوچک اجازه می دهند هنر، جواهرات، صنایع دستی و سایر اقلام خود را بفروشند. فروشندگان می توانند به مشتریانی دست یابند که به دنبال محصولات منحصر به فرد و دست ساز هستند. سایر شبکه‌های خرید اجتماعی محصولات مرتبط با خانه را همراه با محتوایی در مورد بهبود خانه ارائه می‌دهند و آنها را به شبکه‌های مبتنی بر علاقه نیز تبدیل می‌کنند.

بسیاری از شبکه های اجتماعی در حال حاضر شامل عناصر خرید اجتماعی نیز می شوند. مردم می توانند اقلامی را به دوستان، فالوورها و سایر خریداران نزدیک خود بفروشند و خلاص شدن از شر وسایل و اثاثیه قدیمی بسیار آسان تر می شود.

نمونه هایی از شبکه های خرید اجتماعی:

مطالب مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

۱۰. پلتفرم های میزبانی ویدیو

پلتفرم‌های میزبانی ویدیو به فیلمسازان مستقل، روزنامه‌نگاران و سایر سازندگان راهی برای پخش سریع و آسان فیلم‌ها در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. برندها می توانند از تبلیغات پولی برای دستیابی به مشتریان جدید استفاده کنند، می توانند از اینفلوئنسرها بخواهند که از محصولات آنها استفاده کنند و در مورد آنها صحبت کنند یا می توانند محتوای ویدیویی خود را فیلمبرداری کنند.

نمونه هایی از پلتفرم های میزبانی ویدیو:

خروج از نسخه موبایل