در این مقاله از ایوسی، نیازهای خاص سازمان‌های بزرگ‌تر را پوشش می‌دهیم، با متخصصان این حوزه در مورد پلتفرم صحبت می‌کنیم و به دلایل زیادی که چرا وردپرس برای کسب‌وکار سازمانی شما مناسب است، نگاه می‌کنیم. ما همچنین در حین حرکت به رقبا و اسطوره‌های مربوط به پلتفرم خواهیم پرداخت. بیایید با تعاریف و پیشینه مختصر شروع کنیم.

منظور ما از شرکت چیست؟

خود “تشکیلات” بدیهی است که یک اصطلاح عمومی است، اما وقتی در زمینه نوع خاصی از کسب و کار به کار می رود، به طور کلی به معنای یک سازمان بزرگ و معمولا چند ملیتی است. این لباس ها معمولاً از واحدهای سازمانی فردی با بودجه و اهداف خاص خود تشکیل می شوند.

تعاریف دقیق افراد از اینکه چه چیزی یک کسب و کار سازمانی را تشکیل می دهد، به طور قابل توجهی متفاوت است، اما، از آنجایی که به فناوری وب مربوط می شود، یک وب سایت سازمانی معمولاً به توانایی مدیریت ترافیک قابل توجه نیاز دارد – به خصوص اگر یک سایت رسانه ای باشد.

همچنین اغلب این مورد پیش می‌آید که سایت‌های سازمانی باید  محلی‌سازی ، محتوای چند زبانه و بسیاری از میکروسایت‌های کوچک‌تر را در خود جای دهند. راه‌حل‌های سازمانی نیز اغلب با الزامات دسترسی پیچیده به دست می‌آیند که شامل نیاز به نقش‌ها و مجوزهای مشخص شده است.

وردپرس به‌عنوان محبوب‌ترین CMS جهان با بیش از ده سال توسعه فعال (و ایجاد یک شرکت میلیارد دلاری در قالب Automattic )، برای رسیدگی به این نیازها به اندازه کافی بالغ است.

ما تاریخچه وردپرس را  پوشش داده‌ایم، بنابراین مراحل خود را در آن بخش دنبال نخواهیم کرد. نگاهی گذرا به مشتریان شرکتی با چیپ آبی که هم توسط WordPress.com و هم WordPress.org ارائه می‌شوند باید برای ایجاد اعتبار فعلی پلتفرم در آن فضا کافی باشد.

شرکت ها در مورد وردپرس چه می دانند؟

کوین اوهاشی (Kevin Ohashi) یک مشاور مشهور در واشنگتن دی سی است. او به عنوان مشاور با مشتریان برای طراحی، معمار و ساخت وب سایت ها و نرم افزارهای کاربردی همکاری می کند. او همچنین سایت محبوب بررسی میزبانی وب ReviewSignal را اجرا می کند . از او پرسیدیم که مشتریان سازمانی در مورد وردپرس چه می دانند.

س: هر زمان که یک مشتری سازمانی نظر شما را در مورد گزینه های CMS می پرسد، اغلب چه چیزی را می پرسد؟ اولویت های آنها چیست؟

بزرگترین سؤالاتی که من با آن روبرو هستم این است: آیا می تواند کاری را که من می خواهم انجام دهد؟ هزینه آن چقدر خواهد بود ؟ چرا باید از X بر Y یا Z استفاده کنیم؟

بزرگترین نگرانی همیشه تحویل و هزینه است. فقط اگر آنها از چیزی در گذشته استفاده کرده باشند یا شنیده باشند که کسی از چیز دیگری استفاده می کند، سوال سه همیشه مطرح می شود.

این نیز بر عهده مشاور است که مکالمه را شکل دهد. هدف یک مشاور خوب این است که مشتری را متقاعد کند که بتواند چیزی با ارزش به او ارائه دهد. فناوری زیربنایی مورد استفاده برای رسیدن آنها به هدفشان تقریباً مهم نیست. من ابزاری را به آنها ارائه می کنم که فکر می کنم به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد.

س: وقتی وردپرس به عنوان یک راه حل احتمالی CMS برای شرکت ها زیر سوال می رود، اولین واکنش ها چیست؟ آنها در مورد وردپرس چه می دانند و آیا حاضرند وردپرس را برای پروژه های خود انتخاب کنند؟

من فکر می کنم تقریباً همه در این مرحله نام وردپرس را شنیده اند. من دیگر به ندرت نیاز به معرفی آن دارم. واکنش‌ها به طور کلی در دسته‌های «شنیده‌ام»، «قبلاً از آن استفاده کرده‌ام» و «دوست نداشتم» قرار می‌گیرند.

اگر قبلاً از آن استفاده کرده اند و دوستش داشته اند، از قبل ذکر شده است و به طور کلی می خواهند به استفاده از آن ادامه دهند. من فکر نمی کنم که اکثر مشتریان نظر زیادی در مورد CMS داشته باشند، این واقعاً به مشاور بستگی دارد که به آنها کمک کند تا بفهمند چه چیزی می تواند راه حل خوبی برای مشکل آنها باشد.

س: به نظر شما وردپرس از چه جنبه هایی باید بهبود یابد تا برای بخش سازمانی جذاب تر باشد؟

من فکر می کنم مشاورانی که به مشتریان سازمانی رسیدگی می کنند باید متقاعد شوند. در نهایت، آنها اغلب افرادی هستند که از طرف مشتریان توصیه ها و تصمیم گیری می کنند. همچنین هنوز این تصور وجود دارد که وردپرس فقط برای وبلاگ ها است. من واقعاً مطمئن نیستم که چگونه این تصور را تغییر دهم.

دروپال چطور؟

حتی با وجود موفقیت خیره‌کننده‌اش، وردپرس تنها راه حل CMS موجود برای شرکت‌ها نیست. دو محبوب ترین جایگزین منبع باز جوملا و دروپال هستند  و از این دو، دروپال به طور سنتی به عنوان نامزد برتر برای شرکت ها در نظر گرفته می شد.

با این حال آیا هنوز هم همینطور است؟ اگرچه دروپال  سایت های بسیار بزرگی مانند The Economist را تقویت کرده است ، چند سال اخیر برای این پلتفرم عالی نبوده است.

به عنوان یک راه‌حل منبع باز، دروپال در چند سال گذشته از مشکلات امنیتی نسبتاً بالایی برخوردار بوده است، اما شاید بزرگترین ضربه در برابر آن، پیشرفت یخبندان بین نسخه‌های اصلی منتشر شده باشد. مشکلات ارتقاء همراه نیز به بسیاری از کاربران ضربه وارد کرده است . وقتی این روزها به دو پلتفرم در کنار هم نگاه می‌کنیم، واضح است که وردپرس در حال حرکت است. در راهنمای مقایسه دقیق ما وردپرس در مقابل دروپال بیشتر بخوانید – کدام یک بهتر است؟ (مزایا و معایب)

همچنین، طبق W3Techs ، وردپرس ۶۵.۱ درصد از سهم بازار CMS را در اختیار دارد.

افسانه های رایج در مورد وردپرس

متأسفانه، تصورات نادرست در مورد وردپرس از مدت ها پیش زیاد شده است و بسیاری از آنها به دلیل مناسب بودن آن به عنوان یک راه حل سازمانی، بی جهت به پرونده آسیب می رسانند.

بیشتر این افسانه‌ها بر اساس نسخه‌های قدیمی‌تر نرم‌افزار است، زمانی که سطح کلی صیقل و عملکرد آن با آنچه امروز ارائه می‌شود فاصله زیادی داشت. بیایید قبل از اینکه جلوتر برویم، چند مورد از واضح‌تر را از سر راه برداریم.

افسانه ۱: وردپرس فقط برای وبلاگ ها است

وردپرس به طور موجهی به ریشه های خود در دنیای وبلاگ نویسی افتخار می کند و هدف اعلام شده این پلتفرم – دموکراتیزه کردن انتشار – به نظر می رسد که به طور محکم بر روی این آغازها بنا شود.

این جنبه‌ای از تاریخچه وردپرس است که باعث شده برخی از لباس‌های بزرگتر این پلتفرم را چیزی بیش از یک موتور وبلاگ‌نویسی پیشرفته رد کنند – موقعیتی که این روزها بسیار دور از ذهن است . وردپرس در حال حاضر بیش از ۴۳.۳ درصد از کل وب سایت ها را تامین می کند . روزهایی که در درجه اول یک راه حل وبلاگ نویسی است، در این مرحله راه زیادی در آینه دید عقب است.

افسانه ۲: وردپرس در مسائل امنیتی ضعیف است

افسانه دیگر در مورد وردپرس این است که سابقه امنیتی آن ضعیف است. مطمئناً وردپرس از این نظر کمتر از سال‌های درخشان متحمل آسیب شده است – سال ۲۰۰۹ نقطه پایینی بود – اما سابقه اخیر آن به ویژه با توجه به اندازه هدفی که نشان می‌دهد، قوی است.

بهترین اقدامات برای قفل کردن پلت فرم معمولا شناخته شده است، نسخه های امنیتی اولویت بندی شده و سریع هستند، و  تیم امنیتی وردپرس  اکنون شامل ۲۵ متخصص از جمله توسعه دهندگان اصلی و محققان امنیتی است.

مضامین و پلاگین های شخص ثالث به عنوان بردار حمله احتمالی باقی می مانند ، اما نرم افزار اصلی هرگز ایمن تر نبوده است. برای راهنمایی های بیشتر در مورد نحوه ایمن سازی سایت وردپرس خود، لطفاً راهنمای عمیق ما را در مورد این موضوع بررسی کنید:  راهنمای نهایی در مورد امنیت وردپرس .

افسانه ۳: منبع باز یک مخالف است، نه یک طرفدار

افسانه نهایی ما در مورد وردپرس خیلی ها را شوکه خواهد کرد، اما هنوز در برخی از بخش های دنیای شرکت ها یک واقعیت ناگوار است – این ایده که نرم افزار منبع باز را نمی توان در سطح سازمانی مورد اعتماد قرار داد .

در سال ۲۰۱۵، این واقعاً بحثی است که مدت ها پیش باید حل می شد، اما شما هنوز هم هر از گاهی آن را خواهید دید. لینوکس علاوه بر قدرت بخشیدن به اکثریت قریب به اتفاق وب، به طور پیوسته کنترل خود را بر فضای سازمانی نیز افزایش می دهد . شرکت های بزرگی مانند فیس بوک و گوگل نیز منبع باز را در قلب مطلق پشته های فناوری خود دارند.

وضعیت وردپرس به عنوان یک پروژه منبع باز واقعاً نباید مشکلی باشد و تعهد آن به GPL یک مزیت بزرگ است ، نه یک منفی. دقیقاً همین زیربنای منبع باز جامد است که به نرم افزار امکان شکوفایی را می دهد و در عین حال به هزاران کسب و کار بستری محکم برای ارائه خدمات در اطراف می دهد.

مزایای فنی استفاده از وردپرس برای سازمانی

ما برخی از افسانه‌هایی را که مانع پذیرش وردپرس توسط شرکت‌های سازمانی می‌شوند پوشش داده‌ایم، اما فهرست بسیار محکمی از دلایل فنی نیز وجود دارد که آن را به یک کاندیدای عالی برای لباس‌ها در هر مقیاسی تبدیل می‌کند. بیایید از طریق موارد اصلی قدم برداریم.

وردپرس قابل گسترش، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه است

تصمیم اولیه وردپرس برای توسعه پلتفرم از طریق افزونه ها در قلب موفقیت آن است. این به تیم اصلی این امکان را می دهد که بخش عمده ای از پلتفرم را نسبتاً ساده نگه دارد و در عین حال دری را برای ظهور صنایع کاملاً جدید  با برآورده کردن تقاضای مصرف کنندگان در قالب افزونه های اختصاصی باز می کند.

این خبر خوبی برای مدیران سازمانی است، زیرا آنها کنترل کاملی بر آنچه که در نصب خود به پلتفرم پایه اضافه می‌شود را دارند – علاوه بر چارچوبی به راحتی قابل درک برای ایجاد کد سفارشی خود در صورت لزوم. این به تیم های داخلی کوچک اجازه می دهد تا از نظر نمونه سازی و استقرار واقعی به سرعت حرکت کنند.

وردپرس از توسعه واکنشگرا پشتیبانی می کند

در دنیایی که بسیار فراتر از مرزهای تلفن همراه است ، پشتیبانی بومی برای طراحی واکنشگرا این روزها به سادگی یک امر ضروری است.

قالب‌های پیش‌فرض و مدیریت وردپرس به‌طور پیش‌فرض واکنش‌گرا هستند و توسعه‌دهندگان فرانت‌اند می‌توانند طرح‌های خود را بر اساس هر یک از بسیاری از چارچوب‌های قالب پاسخ‌گوی فرانت‌اند موجود برای وردپرس قرار دهند یا راه‌حل‌های خود را ارائه کنند.

وردپرس مقیاس پذیر است

یکی دیگر از نکات کلیدی فروش فنی وردپرس، مقیاس پذیر بودن آن است. وردپرس با فناوری های اصلی وب ساخته شده است که در طول سال ها خود را ثابت کرده اند و در مقیاس قابل درک هستند.

وردپرس چه از نظر تنظیم پایگاه داده ، بهینه سازی وب سرور یا استراتژی های ذخیره سازی پیشرفته باشد، وردپرس در وسط یک پشته به طور کلی قابل درک قرار می گیرد، بنابراین توسعه دهندگان نیازی به اختراع مجدد چرخ هنگام کار در مقیاس سازمانی ندارند.

موفقیت شرکت‌هایی مانند Automattic و Incsub نشان می‌دهد که این پلتفرم می‌تواند تقریباً با هر چیزی که شما می‌توانید با شماره‌گیری صحیح به آن پرتاب کنید، مدیریت کند.

وردپرس سئو دوستانه است

یکی دیگر از مزیت های فنی وردپرس این است که سئو پسند است . در حالی که ممکن است نیاز به نصب یک افزونه داشته باشید تا مدیریت سئوی روی صفحه کمی آسان‌تر شود (افزونه Yoast SEO و All-In-One SEO Pack دو راه‌حل محبوبی هستند که به ذهن شما خطور می‌کند)، وردپرس به طور طبیعی در این زمینه عملکرد خوبی دارد. در زمینه سایت های سازمانی با حجم عظیمی از محتوا، این یک نقطه فروش عمده است.

وردپرس به طور مداوم به روز می شود

یکی دیگر از مزایای بزرگ وردپرس این است که به طور مداوم به روز می شود. وردپرس در سال جاری ۲۰ بار به روز شده است  – به طور متوسط ​​تقریباً دو به روز رسانی در ماه.

وردپرس از قابلیت چند سایتی و چند زبانه پشتیبانی می کند

وردپرس از نسخه ۳.۰ چندین سایت را پشتیبانی کرده است . کاربران سازمانی برای رسیدگی به نیازهای پیچیده از یک نصب وردپرس آزادند ، به این معنی که از نظر زمان و منابع سرور هزینه کمتری وجود دارد. راه حل های چند زبانه را نیز می توان به راحتی فعال کرد و افزونه های تخصصی مانند WPML  برای مدیریت هر جنبه ای از ترجمه و استقرار محتوا وجود دارد. این راهنمای راه اندازی چند زبانه وردپرس را بررسی کنید .

WordPress REST API آن را به یک دنیای برنامه‌نویسی گسترده‌تر باز می‌کند

WordPress REST API این پتانسیل را دارد که پلتفرم را برای همیشه تغییر دهد و به آرامی راه خود را به هسته نرم افزار باز می کند .

هنگامی که در نهایت فرود آمد، REST API توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به صورت برنامه نویسی با نرم افزار به روشی کاملاً جدید تعامل داشته باشند. برای کوتاه کردن یک داستان طولانی، وردپرس به طور فزاینده ای یک چارچوب برنامه کاربردی است که برای استفاده سازمانی آماده است.

وردپرس شرکت ها را مجبور به کار با یک فروشنده نمی کند

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی در مورد وردپرس این است که ماهیت منبع باز آن، پذیرندگان سازمانی را به راه‌حل‌های سخت برای سفارشی‌سازی و جعبه سیاه که ارتقای آن‌ها گران است و شما را مجبور می‌کند تنها با یک فروشنده کار کنید، گره نمی‌زند. مشتریان سازمانی طیف گسترده ای از ارائه دهندگان راه حل را برای انتخاب دارند.

وردپرس کاربر پسند است

یکی از اصلی‌ترین نکات فروش وردپرس در طول زمان، دوستی رابط کاربری مدیریت آن بوده است. پیمایش در اطراف باطن وردپرس حتی برای تازه کارها نیز بصری است. همه اینها هم در زمینه کاربران داخلی (که ممکن است همه آنها فنی نباشند) و هم در ارائه نرم افزار به مشتریان سازمانی یک نقطه فروش بزرگ است.

وردپرس مدیریت نقش آسان را برای سطوح مختلف دسترسی ارائه می دهد

وردپرس به مدیران این امکان را می‌دهد تا سطوح مختلف دسترسی را از طریق یک سیستم نقش‌ها و قابلیت‌های کاربر به راحتی توسعه دهند . تیم‌های فناوری اطلاعات می‌توانند از نقش‌های از پیش تعریف‌شده وردپرس برای پوشش بسیاری از موارد استفاده رایج استفاده کنند و این گزینه را در هر زمان که بخواهند برای رسیدگی به نیازهای سفارشی گسترش دهند.

وضعیت فعلی وردپرس در سطح سازمانی

برای دریافت اطلاعات بیشتر که چرا وردپرس انتخاب خوبی برای شرکت ها است، از پیتر اسلوتسکی  – مدیر خدمات پلتفرم در Automattic و WordPress.com VIP – در مورد وضعیت فعلی وردپرس در سطح سازمانی پرسیدیم .

تعداد زیادی از وب سایت های سازمانی و پربازدید در وردپرس VIP میزبانی می شوند و بازخوردهای زیادی از مشتریان خود دریافت می کنند، بنابراین ما تصمیم گرفتیم کمی بیشتر بدانیم.

س: وضعیت فعلی وردپرس در سطح سازمانی چگونه است؟

برای چند سال اول وردپرس، فقط به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی دیده می شد و به دلیل آن برنامه برجسته شد. با این حال، وردپرس در چند سال گذشته تغییر کرده است و پیشرفت های زیادی داشته است و اکنون اکثریت گسترده ای از کاربران از وردپرس به عنوان یک CMS کامل استفاده می کنند و نه فقط یک وبلاگ.

امروزه وردپرس ۴۳.۳ درصد از اینترنت را در اختیار دارد و از این ۴۳.۳ درصد، اکثر کاربران از وردپرس به عنوان یک CMS کامل استفاده می کنند. در این ترکیب، نمونه‌های زیادی از سایت‌های سطح سازمانی در تمام صنایع بزرگ از جمله رسانه، امور مالی، آموزش عالی، سرگرمی، سیاست، دولت وجود دارد – این فهرست همچنان ادامه دارد.

س: مزایای خاص استفاده از وردپرس برای سازمانی چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا وردپرس یک راه حل نرم افزاری جذاب در فضای سازمانی است. وردپرس مقیاس پذیر، انعطاف پذیر، مقرون به صرفه (در بیشتر موارد، رایگان!) و منبع باز است.

وردپرس می تواند وبلاگ گربه مادر شما یا قطعات بزرگی از وب سایت های مرسدس بنز ، سونی موزیک ، بی بی سی آمریکا ، نیویورکر و تایم را تقویت کند . پست ما را در مورد ۴۰+ سایت برتر دانشگاهی وردپرس که بر وب مسلط هستند، بررسی کنید . وردپرس دارای به‌روزرسانی‌های تکراری است که نسخه‌های قبلی را خراب نمی‌کنند – ما آن را سازگاری به عقب می‌نامیم، به این معنی که برخلاف، مثلاً دروپال، برای به‌روزرسانی نرم‌افزار، نیازی به بازسازی سایت از ابتدا ندارید.

وردپرس همچنین هزاران افزونه و تم را ارائه می‌دهد و یک اکوسیستم و جامعه توسعه‌دهنده/طراحی عظیمی وجود دارد که وردپرس را احاطه کرده است، بنابراین شما همیشه می‌توانید استعدادهای بزرگی برای کار در سایت خود در هر کجای دنیا پیدا کنید. در اینجا نحوه نصب قالب وردپرس آورده شده است .

ما از روزهای نرم افزار اختصاصی گران قیمت که در آن شرکت ها و سازمان ها در معاملات گران قیمت و بلندمدت برای سیستم های مدیریت محتوا که عالی نیستند قفل شده اند، گذشته ایم. آینده متعلق به منبع باز است و همانطور که اعداد نشان می دهند، وردپرس تقریباً در همه زمینه ها بر آن بازی تسلط دارد.

س. سایت های پربازدید بیشتری در وردپرس اجرا می شوند. برای ذکر یک مثال از بسیاری از آنها – نیویورکر به وردپرس مهاجرت کرده است. به نظر شما دلیل این موفقیت چیست؟

نیویورک تایمز در واقع برای مدت طولانی از وردپرس استفاده کرده است – آنها اخیراً به‌روزرسانی‌های بزرگی انجام داده‌اند و از وردپرس به روش‌های فوق‌العاده خلاقانه استفاده می‌کنند – این یک تکامل هیجان‌انگیز برای مشاهده است. در مورد واشنگتن پست هم همینطور است .

در حالی که وردپرس بر فضای رسانه ای بزرگ تسلط دارد، دیدن اینکه از آن در ظهور رسانه های مستقل نیز استفاده می شود، هیجان انگیز است. سایت هایی مانند FiveThirtyEight  و Re/code از Nate Silver  نیز توسط وردپرس پشتیبانی می شوند.

من اطلاعاتی در مورد نقشه راه محصول در Automattic و WordPress.com دارم – همراه با WordPress.org – و تنها چیزی که می توانم بگویم این است که چیزهای بسیار هیجان انگیزی در راه است که فکر می کنم به برداشتن وردپرس از یک راه حل نرم افزاری با اهرم ۴۳.۳٪ کمک می کند . از وب ، به یک راه حل نرم افزاری که توسط اکثریت وب در سال های آینده استفاده می شود.

س: آینده وردپرس را در سطح سازمانی چگونه می بینید؟

همانطور که اپرا وینفری یک بار گفته بود، “وقتی به آینده نگاه می کنم، آنقدر روشن است که چشمانم را می سوزاند.” خوب، این همان احساسی است که من در مورد آینده وردپرس، به ویژه در فضای سازمانی و دولتی دارم.

همانطور که در بالا ذکر کردم، نقشه راه محصول را دیده‌ام و می‌دانم که بیش از ۴۰۰ همکار من در Automattic سخت کار می‌کنند تا از طول عمر و قابلیت استفاده وردپرس برای سال‌های طولانی در آینده اطمینان حاصل کنند و چیزهای بسیار هیجان‌انگیزی است که از بین می‌روند.

در آینده نزدیک، مطمئناً شاهد نابودی آهسته نرم افزارهای گران قیمت و اختصاصی و در آن انتقال، ظهور منبع باز و وردپرس خواهیم بود. این هیجان انگیز است، آینده اینجاست!

لیست برندهایی که اسلوتسکی به آنها اشاره کرده است، فقط نوک کوه یخ است. هافینگتون پست ، زیراکس ، هاروارد بیزینس ریویو ، TurboTax و Spotify تنها تعدادی از دیگر لباس‌های مطرحی هستند که این روزها به وردپرس به عنوان CMS انتخابی خود روی آورده‌اند.

اکوسیستم وردپرس

یکی از مزایای بسیاری که وردپرس به شرکت ها ارائه می دهد، اجتماع کاربران ، توسعه دهندگان و تامین کنندگان پشتیبانی است که این پلتفرم ارائه می دهد. در مجموع، اینها یک اکوسیستم ارزشمند خود را تشکیل می دهند که شرکت ها می توانند برای حمایت به آن تکیه کنند.

هاست وردپرس سازمانی

این پلت فرم به طور پیش فرض به خوبی بهینه شده است، اما همچنان به یک  محیط میزبانی وردپرس سازمانی تخصصی برای اطمینان از عملکرد مطلوب نیاز دارد.

مشتریان سازمانی به طور سنتی بسیاری از کارهای سنگین را در اینجا انجام می دادند، اما محبوبیت و قدرت روزافزون راه حل های میزبانی وردپرس مدیریت شده، برون سپاری را این روزها به یک گزینه واقعی تبدیل کرده است.

راه اندازی سرور بسیار تخصصی، لایه های کش، پشتیبان گیری خودکار، و ترتیبات امنیتی در حال حاضر عادی هستند و پشتیبانی در سطح جهانی به مشتریان سازمانی اعتماد به نفس می دهد تا برای میزبانی مدیریت شده وردپرس به ارائه دهندگان شخص ثالث مراجعه کنند .

آژانس های تخصصی توسعه وردپرس به سرعت در حال ظهور هستند

در چند سال گذشته شاهد ظهور نسل جدیدی از آژانس‌های توسعه وردپرس با مشخصات بالا مانند ۱۰up ، Westwerk و HumanMade بوده‌ایم که همگی توانایی مدیریت مشتریان سازمانی را دارند.

ما با تراویس توتز  – استراتژیست ارشد وب در Modern Tribe – تماس گرفتیم  تا چند سوال بپرسیم.

س: Modern Tribe یک آژانس طراحی و توسعه وب معروف است. شما وب سایت های مبتنی بر وردپرس را برای شرکت های بزرگ بین المللی ایجاد می کنید. چرا وردپرس را انتخاب کردید، مزایای اصلی این CMS چیست؟

ما چند سالی بود که از وردپرس و سایر پلتفرم‌ها استفاده می‌کردیم و به سادگی متوجه شدیم که به سمت استفاده از وردپرس بر روی سایر پلتفرم‌ها و ابزارهای مدیریت محتوا ادامه می‌دهیم . این جامع ترین، جامعه محور و جامعه محورترین پلتفرمی بود که ما استفاده کرده بودیم.

وردپرس بر روی قابلیت استفاده ساده در پنل مدیریت متمرکز شده بود، و آن را به یک “برنده آسان” برای مشتریان تبدیل می کرد که آن را انتخاب و درک کنند. چیزی که وردپرس واقعاً برای ما در آن برتری داشت این بود که یک پلتفرم مقرون به صرفه و عالی بود که با همه آشفتگی ها و پیچیدگی های CMS سفارشی و راه حل های ساخت سازمانی همراه نبود.

س: بسیاری از مردم وردپرس را به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی می شناسند، اما بسیار بیشتر شده است. آیا فکر می کنید می تواند در محیط سازمانی نیز جایگاه خود را حفظ کند؟

قطعا. در نهایت، وردپرس یک پایگاه کد اصلی عالی برای ایجاد راه حل های شگفت انگیز برای مشکلات مشتری است. این امر به ویژه در محیط سازمانی صادق است. نیازهای تعاملی بی‌شماری از مشتریان در حوزه سازمانی وجود دارد، و با وردپرس می‌توانیم با یک پلتفرم عالی شروع کنیم و از آنجا بر روی آن بسازیم.

این امر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مشتری می شود و همچنین مجبور نیست یک سرور یا مجوز فوق العاده گران قیمت را برای استفاده از یک پلت فرم CMS «فقط سازمانی» خریداری کند – چیزی که می تواند آنها را برای سالها در یک مسیر قفل کند. ما مشتری را ملاقات نکرده ایم که به تنهایی با این ایده موافق نباشد.

وردپرس به طور قانونی قدرت انجام آنچه را که نیاز دارید را دارد، فقط باید خودتان را برای انجام کارها در منبع باز و با ذهن جامعه محور باز کنید.

س: نظر شما در مورد آینده وردپرس در سطح سازمانی چیست؟

ما احساس می کنیم که وردپرس راه حلی برای مشتریان و پروژه های سطح سازمانی است. این پلتفرم تقریباً ۴۳.۳ درصد از اینترنت را در حال حاضر پشتیبانی می کند که نشان می دهد به اینترنت و بسیاری از افرادی که از آن استفاده می کنند اختصاص داده شده است.

وردپرس ما را قادر می سازد تا پروژه های سطح بالا را با کارایی بیشتری انجام دهیم. بنابراین مشتریان سطح سازمانی پول اضافی را برای قرار گرفتن بر روی پلتفرم های CMS اختصاصی یا سرورهای بسیار گران قیمت صرفه جویی می کنند – یک برد-برد صادقانه برای همه درگیرها.

من تعجب نخواهم کرد که ببینم درصد کاربران در وردپرس همچنان در حال رشد هستند و درصد مشتریان در سطح سازمانی با جهش در چند سال کوتاه رشد می کنند.

حتی اگر مسیر آژانس را دنبال نمی کنید ، پیدا کردن توسعه دهندگان وردپرس آزاد و متخصص هرگز آسان تر نبوده است . در پنج سال گذشته همچنین شاهد ظهور نسل جدیدی از ارائه دهندگان راه حل های درخواستی بوده ایم که متخصص در خدمات پشتیبانی و نگهداری مانند WP Site Care و WP Buffs هستند.

بیشتر و بیشتر مشتریان سازمانی وردپرس

شرکت‌های بیشتری را می‌بینیم که تغییر می‌دهند و می‌خواهند با یک مثال واقعی همه چیز را در اینجا ببندند. ما از Evonne Young – معاون مدیر بنیاد خانواده Kaiser – پرسیدیم که چرا و چگونه از یک CMS سفارشی و قدیمی به وردپرس منتقل شدند.

س: چرا وردپرس را به جای دیگر گزینه های CMS انتخاب کردید؟

ما دروپال را در نظر گرفتیم، اما نگران سهولت استفاده و ارتقاءهای پرهزینه و کار فشرده بودیم. ما باطن بصری وردپرس را دوست داشتیم – درک و به روز رسانی محتوا برای یک سیاستمدار یا یک فرد ارتباطی آسان است.

توانایی استفاده از پلاگین ها به جای ساختن همه چیز از ابتدا نیز جذاب بود و محیط منبع باز به ما این امکان را می داد که ویژگی های جدید را به سرعت و با هزینه کمتر توسعه دهیم.

س: آیا انتقال سایت به وردپرس سخت بود؟ چقدر طول کشید؟

بله، مهاجرت یک چالش بود. هدف اصلی این پروژه ترکیب بسیاری از سیستم های مختلف در حال اجرا سایت های ایزوله در دامنه های مختلف در یک سایت بود که یک پایگاه کد واحد را اجرا می کرد.

ما محتوا را از شش سیستم مختلف استخراج کردیم – می‌دانم که توسعه‌دهنده ما مجبور شد یک اسکریپت سفارشی بنویسد و چندین بار مهاجرت را اجرا کند قبل از اینکه آن را درست انجام دهیم!

س: آیا وردپرس را برای سایر سایت های پربازدید مشابه توصیه می کنید؟

بله، وردپرس ثابت کرده است که فقط یک پلت فرم وبلاگ نویسی نیست.

نتیجه

وردپرس در نقطه شگفت انگیزی در تاریخ خود قرار دارد. مدتهاست که از ریشه های وبلاگ نویسی خود بیشتر شده است (اگرچه هنوز یک راه حل عالی وبلاگ نویسی است) و بی سر و صدا حجم خیره کننده ای از ترافیک کلی آنلاین را به خود اختصاص داده است.

تعدادی از عوامل در حال حاضر همگرا هستند که نشان می دهد شرکت عامل اصلی بعدی در گسترش ادامه وردپرس است. این پلتفرم دارای مجموعه‌ای از نسخه‌های نمونه‌ای اخیر، REST API در گوشه و کنار، و تعداد فزاینده‌ای از کاربران سازمانی راضی با استفاده از نسخه‌های تجاری و عمومی نرم‌افزار است.

همانطور که بینش های مختلف به اشتراک گذاشته شده توسط مصاحبه های ما نشان می دهد، هرگز زمان بهتری برای در نظر گرفتن آن برای نیازهای سازمانی خود وجود نداشته است.

ما دوست داریم نظرات شما را بشنویم. آیا وردپرس در فهرست نهایی ارتقای سطح سازمانی بعدی شما قرار دارد؟ از طریق نظرات با ما در تماس باشید و به ما اطلاع دهید!

و بخوانید: