بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

یک دستیار بازاریابی چه کاری انجام می دهد؟ (همراه با شرح شغل)

مشاور بازاریابی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دستیار بازاریابی یکی از اعضای حیاتی یک تیم بازاریابی است که به توسعه ابتکارات و محتوای تبلیغاتی برای یک برند کمک می کند. این موقعیت به پیشینه تحصیلی مرتبط و تجربه قبلی در آموزش در صنعت نیاز دارد. یادگیری در مورد نقش یک دستیار بازاریابی می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا این نقش با اهداف شغلی شما مطابقت دارد یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که یک دستیار بازاریابی چه کار می‌کند، در مورد تحصیلات و مهارت‌های مورد نیاز بحث می‌کنیم و یک نمونه شرح شغل ارائه می‌دهیم.

یک دستیار بازاریابی چه کاری انجام می دهد؟

دستیاران بازاریابی مسئولیت تحقیق، گردآوری و گزارش در مورد روندها و آمار خرید، کپی رایتینگ برای مواد بازاریابی و سایر پشتیبانی ها مانند:

مطالب مرتبط:  ۷ عنصر اصلی استراتژی بازاریابی صنعتی

الزامات دستیار بازاریابی

تبدیل شدن به یک دستیار بازاریابی ممکن است بسته به سطح شغلی که برای آن درخواست می کنید به شرایط خاصی نیاز داشته باشد، از جمله:

تحصیلات

دستیاران بازاریابی سطح مقدماتی ملزم به داشتن مدرک لیسانس در بازاریابی یا تبلیغات هستند. سایر موضوعات مطالعه که می تواند مهارت های شما را به عنوان دستیار بازاریابی افزایش دهد شامل رشته های تحصیلی مانند تجارت، تبلیغات، ارتباطات و مدیریت محصول است. برخی از کارفرمایان و صنایع ممکن است تحصیل در رشته های خاص صنعت مانند رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتورهای جستجو و توسعه وب سایت را ترجیح دهند. دوره های فنی، مانند تجزیه و تحلیل، کپی رایتینگ و فروش نیز برای ارائه یا افزایش مهارت های یک دستیار بازاریابی مفید هستند.

مطالب مرتبط: مدارک و مشاغل تبلیغاتی نحوه کار در تبلیغات

آموزش

دستیاران بازاریابی اغلب در حین خدمت به عنوان کارآموز یا دستیار اداری، شیوه های خاص مربوط به نقش خود را یاد می گیرند. برخی از آموزش ها ممکن است بخشی از فرآیند جهت گیری با یک شرکت جدید باشد و شما می توانید مهارت های بازاریابی را از طریق آموزش و تجربه در حین کار بیاموزید. دستیاران بازاریابی می توانند از تجربیات خود برای انتقال به یک نقش جدید مانند برنامه ریز رویداد یا نماینده روابط عمومی استفاده کنند.

گواهینامه ها

برنامه های صدور گواهینامه می تواند مهارت ها را بهبود بخشد و به شما کمک کند ارزش خود را به کارفرمایان فعلی و آینده نشان دهید. این گواهینامه ها می توانند به شما کمک کنند تا دانش بیشتری در مورد رشته آنها به دست آورید تا به پیشرفت شغلی آنها کمک کند. برخی از گواهینامه های این حرفه عبارتند از:

  • گواهینامه ها برای مهارت های خاص بازاریابی دیجیتال: دریافت گواهینامه در زمینه های خاص می تواند شما را در جریان آخرین به روز رسانی های بازاریابی دیجیتال قرار دهد. برخی از رایج ترین گواهینامه ها موضوعاتی مانند تجزیه و تحلیل، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی محتوا، بازاریابی ورودی و بازاریابی ایمیلی را پوشش می دهند.

  • گواهینامه مدیریت بازاریابی: با مدیریت انجمن بازاریابی آمریکا (AMA)، این اعتبار از شما می خواهد که گواهینامه خود را تمدید کرده و هر سه سال یکبار ۳۰ واحد آموزش مداوم کسب کنید. واحدهای آموزش مداوم ممکن است شامل شرکت در پخش‌های اینترنتی و شرکت در رویدادها، کنفرانس‌های مجازی و جلسات آموزشی باشد.

  • گواهی بنیاد IPA: این برنامه گواهینامه با مشارکت انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا و مؤسسه متخصصان تبلیغات ارائه شده است، این برنامه گواهی برای فارغ التحصیلان اخیر کالج و افراد بازاریابی سطح ابتدایی ایده آل است. این شامل ۳۵ ساعت دوره آنلاین قبل از شرکت در آزمون است.

بیشتر بخوانید: چگونه وارد بازاریابی شویم: راهنمای مبتدیان

مهارت ها

دستیاران بازاریابی برای موفقیت در این نقش به طیف گسترده ای از مهارت ها نیاز دارند. برخی از این مهارت ها عبارتند از:

  • سازماندهی: این مجموعه از مهارت ها شامل مهارت های فرعی مانند تمرکز، دقت، هماهنگی و وقت شناسی است. دستیاران بازاریابی از مهارت های سازمانی برای برنامه ریزی، اولویت بندی و دستیابی به نتایج دقیق به دنبال اهداف بخش استفاده می کنند.

  • مدیریت زمان: این مهارت شامل تکمیل وظایف روزانه، اولویت بندی مسئولیت ها و رعایت مهلت های زمانی است. دستیاران بازاریابی از مدیریت زمان برای حفظ بهره وری استفاده می کنند تا کمپین ها را در برنامه نگه دارند.

  • ارتباطات: دستیاران بازاریابی از ارتباطات برای هماهنگی رویدادها و جلسات، نوشتن محتوای بازاریابی واضح و مختصر و ارائه پیشنهادات، ارائه ها یا بیانیه های واضح به رسانه ها، مشتریان یا مدیریت استفاده می کنند.

  • مهارت‌های فنی: این مهارت‌ها به دستیاران بازاریابی اجازه می‌دهد تا کمپین‌های دیجیتالی اجرا کنند، تحقیقات و تحلیل بازار انجام دهند و از ایمیل و صفحات گسترده برای تکمیل کارهای روزانه استفاده کنند. مهارت‌های اضافی با استفاده از نرم‌افزار طراحی هنگام ایجاد محصولات تحویلی بازاریابی، مانند اینفوگرافیک، بروشور و علائم مفید هستند.

مطالب مرتبط: چگونه وارد تبلیغات شویم: راهنمای شغلی گام به گام

محیط کار دستیار بازاریابی

دستیاران بازاریابی به طور کلی در یک محیط اداری با ویژگی های زیر کار می کنند:

  • سطح بالایی از تعامل اجتماعی با مشتریان و همکاران

  • ارتباط با استفاده از تلفن، ایمیل و کنفرانس و تماس تصویری

  • محیط کار سرپوشیده، به اشتراک گذاری فضای اداری با همکاران

  • فضای رقابتی، رعایت ضرب الاجل های دقیق

  • وظایف تکراری

  • سفرهای گاه به گاه برای ملاقات با مشتریان

مهارت ها، کیفیت ها و تجربه دستیاران بازاریابی اغلب در صنایع مختلف قابل انتقال است. این افراد معمولاً پشتیبانی خود را به مدیران اجرایی و مدیران صنایع زیر ارائه می کنند:

مطالب مرتبط: ۱۷ شغل آنلاین برای انعطاف پذیری کار

چگونه یک دستیار بازاریابی شویم

در اینجا برخی از رایج ترین مراحل برای تبدیل شدن به یک دستیار بازاریابی آورده شده است:

۱. تحصیلات را دنبال کنید

دستیاران بازاریابی می توانند حداقل مدرک لیسانس در بازاریابی، ارتباطات یا تجارت داشته باشند. دوره های اضافی در شیوه های مالی و حسابداری، مدیریت، قانون تجارت و آمار، مهارت های مفیدی را به رزومه شما اضافه می کند و اغلب برای فارغ التحصیلی نیاز به گذراندن دوره کارآموزی است.

۲. کسب تجربه کاری مرتبط

شما می توانید تجربه کاری مرتبط را از طریق فروش یا پست های اداری و نقش های مربوط به تولید محتوا، هنر دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده ها به دست آورید. نقش هایی را در نظر بگیرید که از بازاریابی یا سایر افراد برای یادگیری در کار حمایت می کند. این نقش های حمایتی می تواند شامل کارآموزی یا موقعیت های موقت یا داوطلبانه باشد.

۳. گواهینامه های فنی کسب کنید

حرفه شما می تواند با کسب گواهینامه در نوشتن محتوای بازاریابی، بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی دیجیتال سود زیادی داشته باشد. همچنین می توانید برنامه های تجزیه و تحلیل و سئو را بررسی کنید تا شما را برای انجام مسئولیت های یک دستیار بازاریابی آماده کند.

۴. رزومه خود را آماده کنید

بالاترین سطح تحصیلات، گواهینامه های مرتبط و سوابق کاری خود را درج کنید. در قسمت تجربه کاری، نام شرکت، تاریخ استخدام و شرح مختصری از مسئولیت های روزانه خود را درج کنید. هر کمک و دستاورد قابل توجهی را ذکر کنید. ساختار رزومه خود به گونه ای که مهارت های ارائه شده را برجسته کند، می تواند به شما کمک کند شغل دستیار بازاریابی را که می خواهید پیدا کنید.

مطالب مرتبط: ۱۰ شغلی که به مهارت های تفکر خلاق نیاز دارد

۵. برای نقش های پشتیبانی بازاریابی اعمال کنید

هنگامی که مدرک، گواهینامه های حرفه ای و تجربه خود را به دست آوردید، موقعیت هایی را که بر اساس الزامات خاص کارفرما، مانند سال ها تجربه یا سطح تحصیلات، واجد شرایط آنها هستید، پیدا کنید و برای آنها درخواست دهید. این مرحله می تواند جستجوی شغلی شما را به موقعیت های مرتبط محدود کند و شانس شما را برای یافتن شغلی که از آن لذت می برید افزایش دهد. نامه ای ایجاد کنید که مهارت ها و دستاوردهای شما را مشخص کند، که از شایستگی شما برای آن نقش خاص حمایت می کند.

مطالب مرتبط:  ۸ سوال مصاحبه بازاریابی که باید انتظار داشت

۶. به سازمان های حرفه ای بپیوندید

سازمان های بازاریابی یک راه عالی برای قرار گرفتن در معرض، کسب تجربه و یافتن فرصت ها هستند. این سازمان های تجاری به اعضای خود کمک می کنند تا شغل پیدا کنند، با مربیان ملاقات کنند، در جامعه داوطلب شوند و نقش فعالی در صنعت بازاریابی ایفا کنند.

مطالب مرتبط: ۶ نوع مشاغل مالی (به علاوه مشخصات شغلی و حقوق)

مثال شرح شغل دستیار بازاریابی

در اینجا یک نمونه شرح شغل برای نقش دستیار بازاریابی آمده است:

Entertainment Marketing، LLC به دنبال یک دستیار بازاریابی تمام وقت برای توسعه و اجرای استراتژی ها و کمپین های بازاریابی برای مارک های مشتریان خود است. این نقش وظیفه تحقیق و شناسایی روندهای بازاریابی و فرصت های رشد را بر عهده دارد. همچنین شامل نوشتن مطالب بازاریابی، مانند مقالات سفید، وبلاگ ها و مطالعات موردی، و نمایش ارائه در مورد کمپین های در حال انجام است. سایر مسئولیت ها عبارتند از: 

  • نظارت بر ارتباط با مشتری

  • ردیابی، تجزیه و تحلیل و گزارش نتایج کمپین های بازاریابی در حال انجام 

  • هماهنگی پروژه های تحقیقات بازار

  • انجام تحلیل رقابتی

  • مدیریت محتوای وب سایت و حساب های شبکه های اجتماعی مشتریان

  • حصول اطمینان از برندسازی ثابت در تمام مواد ارتباطی بازاریابی

نامزد ایده آل ما دارای مدرک لیسانس در بازاریابی یا تجارت و سابقه کار قبلی در امور اداری، فروش یا بازاریابی است. مهارت‌های ارتباط نوشتاری و کلامی استثنایی و سطح بالای توجه به جزئیات برای دستیابی به موفقیت در این نقش بسیار مهم است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *