بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۲ ابزار تجزیه و تحلیل SEO که می توانید برای بهبود عملکرد وب سایت استفاده کنید

ابزار تجزیه و تحلیل SEO

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

متخصصان بازاریابی اغلب مسئول ارتقاء ترافیک وب سایت شرکت و شناسایی مشتریان بالقوه هستند. ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو به این متخصصان کمک می کند تا کارایی کمپین های بازاریابی دیجیتال خود را درک کنند و در سایت های مربوطه ترافیک ایجاد کنند. یادگیری در مورد برخی از ابزارهای موجود تجزیه و تحلیل سئو می تواند به شما در انتخاب ابزار مناسب برای تلاش های تبلیغاتی خود کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، ابزارهای آنالیز سئو را تعریف کرده و لیست مفصلی از ۱۲ ابزار تحلیل سئو را که می توانید پیاده سازی کنید، ارائه می دهیم.

مطالب مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی سئو

ابزارهای تحلیل سئو چیست؟

ابزارهای تحلیل سئو منابعی هستند که متخصصان برای اهداف بهینه سازی موتورهای جستجو از آنها استفاده می کنند. این ابزارها اغلب به تیم های بازاریابی کمک می کنند تا مسائل خاص را شناسایی کرده و عملکرد وب سایت را از طریق تجزیه و تحلیل معیارهای مهم ارزیابی کنند. کسانی که در این زمینه کار می کنند ممکن است از ابزارهای تجزیه و تحلیل SEO برای دستیابی به بازخورد واضح در مورد حضور آنلاین یک تجارت استفاده کنند. این برای افزایش ترافیک به وب سایت سازمان و ایجاد یک مخاطب معتبر از مصرف کنندگان علاقه مند مهم است. ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای بهبود رتبه و ارتباط وب سایت یک شرکت مفید هستند.

مطالب مرتبط: ۱۵ مهارت بازاریابی دیجیتال (با نکات و اهمیت)

۱۲ ابزار تحلیل سئو

در اینجا ۱۲ ابزار تجزیه و تحلیل سئو وجود دارد که می توانید پیاده سازی کنید و ممکن است به شما در بهبود تکنیک های بازاریابی کمک کند:

۱. Ahrefs

Ahrefs یک ابزار تجزیه و تحلیل SEO است که چندین ویژگی را برای بهبود دسترسی وب سایت ها به کاربران ارائه می دهد. شما می توانید از این ابزار برای شناسایی مناطقی از یک وب سایت که نیاز به بهبود دارند استفاده کنید و کلمات کلیدی را که مشتریان موثرتر می دانند را تعیین کنید. Ahrefs همچنین ممکن است به شما کمک کند تا وب سایت یک شرکت را در مقایسه با رتبه بندی و عملکرد رقبای آن ارزیابی کنید. هر کسب و کار یا حرفه ای با حضور آنلاین ممکن است به این ابزار برای یادگیری در مورد تجزیه و تحلیل SEO خود اعتماد کند.

مرتبط: نحوه حذف لینک‌های ناخواسته وب‌سایت با Ahrefs

۲. SEOquake

SEOquake یک افزونه مرورگر است که به کاربران کمک می کند قابلیت های SEO صفحه وب را ارزیابی کنند. ویژگی هایی برای مقایسه دامنه، صادرات فایل داده و بررسی لینک های داخلی و خارجی ارائه می دهد. همچنین می‌توانید از SEOquake برای صادرات نتایج تجزیه و تحلیل بهینه‌سازی موتور جستجو به گزارشی استفاده کنید تا تیم بازاریابی یک شرکت تجزیه و تحلیل کند و بر اساس یافته‌های آن تصمیم بگیرد.

۳. HubSpot Website Grader

HubSpot Website Grader به متخصصان این امکان را می دهد که وب سایت های سازمان های استخدام کننده خود را ارزیابی کرده و تلاش های SEO خود را پیش ببرند. این ابزار بینش هایی در مورد عملکرد یک وب سایت و توصیه هایی در مورد چگونگی بهبود تجربه کاربر ارائه می دهد. هر حرفه ای که می خواهد نحوه بهینه سازی یک وب سایت را یاد بگیرد، ممکن است از HubSpot Website Grader استفاده کند.

۴. SEMrush

SEMrush یک شرکت نرم افزاری است که ابزارهای تحلیل سئو را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. شما ممکن است از این ابزار برای شناسایی کلمات کلیدی استفاده کنید که می توانند مصرف کنندگان ملی و محلی را جذب کنند. همچنین قابلیتی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد محتوایی ایجاد کنید که به طور مداوم تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو را در نظر می گیرد. حرفه ای هایی که می خواهند به شرکت استخدام کننده خود در رقابت با سازمان های مشابه کمک کنند، می توانند از این ابزار تجزیه و تحلیل SEO استفاده کنند.

مرتبط: ۹۶ ابزار بازاریابی دیجیتال برای کمک به موفقیت شما (با انواع)

۵. گزارش کارت سئوی رایگان UpCity

شرکت UpCity به حرفه ای ها یک گزارش کارت سئو رایگان ارائه می دهد که به آنها کمک می کند عملکرد یک وب سایت را تجزیه و تحلیل کنند. گزارش تحلیلی شامل اطلاعاتی در مورد رتبه یک وب سایت، سایر صفحات وب که به آن لینک می دهند و سطح اعتماد یا اعتبار یک وب سایت است. هر حرفه ای بازاریابی که به دنبال اطلاعاتی در مورد کارایی و اثربخشی یک وب سایت باشد، ممکن است کارت گزارش SEO رایگان UpCity را مفید بیابد.

مرتبط: یک متخصص سئو شوید

۶. Seobility

متخصصان بازاریابی می توانند از این ابزار تجزیه و تحلیل SEO برای ارزیابی انطباق وب سایت با دستورالعمل های فعلی بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنند. Seobility ویژگی هایی را ارائه می دهد که ممکن است به شما در حل مسائل سئو کمک کند تا از کاهش ترافیک وب سایت جلوگیری کنید. شما همچنین می توانید از این ابزار تجزیه و تحلیل سئو برای شناسایی زمینه های بهبود در مورد سرعت و کیفیت یک وب سایت استفاده کنید.

۷. Moz Pro

Moz Pro یک ابزار تجزیه و تحلیل SEO است که ویژگی های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. شما می توانید از این ابزار برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی و رتبه بندی نتایج ردیابی وب سایت استفاده کنید. Moz Pro به مشتریان خود اجازه می دهد تا خطاهایی را که بر رتبه وب سایت آنها تأثیر می گذارد، شناسایی و برطرف کنند. حرفه‌ای‌هایی که می‌خواهند برای کسب‌وکارهایی که در آن کار می‌کنند وب‌سایت‌های مؤثر ایجاد کنند، ممکن است با این ابزار ارزش پیدا کنند.

مرتبط: تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ (و نحوه انجام آن)

۸. SpyFu

این ابزار تجزیه و تحلیل سئو به متخصصان توانایی مشاهده میزان جستجوی کلمات کلیدی خاص را می دهد. همچنین می توانید از SpyFu برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی که رقبای یک سازمان استفاده می کنند استفاده کنید. این ابزار به کسانی که در صنعت بازاریابی هستند کمک می کند تا میزان بازدید کاربران از یک وب سایت را در هر ماه درک کنند.

۹. Internet Marketing Ninjas

نینجاهای بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing Ninjas) شرکتی است که ابزارهای مختلفی را با محوریت سئو به متخصصان ارائه می دهد. شما می توانید از این ابزار برای مقایسه یک وب سایت با صفحات وب رقبای یک تجارت و بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. Ninjas بازاریابی اینترنتی همچنین به شما امکان می دهد محتوای یک صفحه وب مانند اطلاعات متا و پیوندهای داخلی آن را ارزیابی کنید.

۱۰. KW Finder

KW Finder یک ابزار تجزیه و تحلیل SEO است که به شرکت ها اجازه می دهد کلمات کلیدی مهم برای برندهای خود را شناسایی کنند. با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی که رقبای یک کسب و کار استفاده می کنند را جستجو کنید و هر کلمه کلیدی زیان آور را از یک وب سایت حذف کنید. کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های معتبر ممکن است از KW Finder برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنند که به آنها کمک می‌کند تأثیر آنلاین خود را به حداکثر برسانند.

۱۱. Ubersuggest

Ubersuggest به متخصصان کمک می کند کلمات کلیدی مهم برای وب سایت ها را شناسایی کنند. شما می توانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل استراتژی هایی که دیگران در همان بازار برای تلاش های بهینه سازی موتور جستجو استفاده می کنند استفاده کنید. این ممکن است به شما کمک کند تا یاد بگیرید که از چه روش های SEO برای افزایش ترافیک حضور آنلاین یک شرکت استفاده کنید.

مطالب مرتبط: چرا سرعت صفحه برای سئو مهم است؟

۱۲. SEOlyzer

این ابزار تجزیه و تحلیل سئو به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بفهمند وب‌سایت‌هایشان در نتایج موتورهای جستجو چگونه عمل می‌کنند. شما می توانید از SEOlyzer برای شناسایی و حل مشکلات مربوط به زمان پاسخگویی ضعیف وب سایت و حجم کاربر استفاده کنید. این ابزار همچنین ممکن است به شما کمک کند تعیین کنید کدام صفحات یک وب سایت بیشترین بازدیدکننده را دارند و تاثیر تلاش های یک کسب و کار در سئو را درک کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *