نماد سایت ایوسی

نحوه فروش به مشتریان فعلی (با نکات)

واقعا هوشمند باشید قبل از اینکه به دنبال سرنخ های جدید باشید، بیشتر به مشتری فعلی بفروشید

واقعا هوشمند باشید قبل از اینکه به دنبال سرنخ های جدید باشید، بیشتر به مشتری فعلی بفروشید

حفظ مشتریان و تلاش برای فروش به آنها مزایای زیادی دارد. مشتریان فعلی کسب و کار شما منبع بسیار ارزشمندی برای بازاریابی هستند زیرا فروش آنها آسان تر است و می توانند به تولید سرنخ های جدید کمک کنند. دانستن اینکه چگونه از این بخش از مخاطبان هدف خود استفاده کنید، می تواند درآمد را افزایش دهد، تجارت شما را گسترش دهد و برند شرکت شما را تثبیت کند.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت فروش به مشتریان فعلی، گام‌هایی برای کمک به تشویق مجدد کسب‌وکار و نکاتی در مورد نحوه فروش به مشتریان فعلی‌تان را مورد بحث قرار می‌دهیم.

چرا فروش مشتریان موجود مهم است؟

فروش از مشتریان فعلی به اندازه فروش و به دست آوردن مشتریان جدید مهم است. کسب‌وکارها می‌توانند از مشتریان فعلی خود برای معرفی مشتریان جدید، بهبود برند شرکت و ارائه بازخورد در مورد نحوه خدمات بهتر به مشتریان استفاده کنند. مشتریان موجود نیز منبع ارزشمندی برای فروش بیشتر هستند. اگر شخصی از یک کسب و کار خرید کرده باشد و خدمات و محصول به مشتری راضی کننده باشد، این مشتری اغلب احتمالاً دوباره از آن کسب و کار خرید می کند.

مزایای فروش به مشتریان فعلی

فروش به مشتریان فعلی مزایای زیر را برای یک تجارت ارائه می دهد:

بازاریابی کم هزینه

وقتی به مشتریان فعلی می فروشید، کسب و کار شما می تواند در بازاریابی صرفه جویی کند. وقتی مشتری از قبل با برند و محصولات شما آشنا باشد، برای ایجاد تبلیغات یا متقاعد کردن مشتری برای تبدیل شدن به مشتری پول خرج نمی کنید. در عوض، کسب‌وکار شما می‌تواند چند تعامل داشته باشد یا یک پیشنهاد ویژه به مشتری فعلی ارائه دهد که برای کسب‌وکار شما هزینه کمی دارد یا بدون آن است.

یک مشتری فعلی، به شرطی که تجربه ای خوشایند با کسب و کار شما داشته باشد، ممکن است در مورد برند شما به صورت آنلاین صحبت کند، که می تواند تبلیغات رایگان به کسب و کار شما ارائه دهد. مشتریان فعلی نیز با ارجاع نام تجاری شما به دوستان یا خانواده خود، دلارهای تبلیغاتی یک کسب و کار را پس انداز می کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه برای رونق کسب و کار خود درخواست معرفی کنیم

صرفه جویی در زمان

کسب و کار شما می تواند در زمان فروش به مشتریان فعلی صرفه جویی کند زیرا تیم بازاریابی نیازی به زمان برای تحقیق در مورد بازار یا شناسایی و یافتن مخاطب هدف ندارد. برای مشتریان فعلی، شما از قبل می‌دانید که چه کسانی هستند و اطلاعات جمعیتی عمومی آنها، مانند سن، وضعیت اقتصادی و جنسیت. این می تواند به تعیین اینکه مشتریان فعلی شما ممکن است در مرحله بعدی چه چیزی بخرند یا اینکه کسب و کار شما چه پیشنهاداتی می تواند به آنها بدهد تا خرید دیگری را تشویق کند، کمک کند.

تمرکز بر روی آوردن مجدد مشتری موجود به خرید ممکن است زمان و تلاش کمتری نسبت به یافتن مشتری بالقوه جدید و هدایت آنها به نقطه خرید نیاز داشته باشد. مشتریان فعلی برند شما را می شناسند، بنابراین نیازی به اطلاع رسانی به آنها ندارید، و آنها از کسب و کار شما خرید کرده اند تا زمانی را برای متقاعد کردن آنها برای خرید محصول صرف نکنید.

برند شرکت را تبلیغ کنید

یک کسب و کار می تواند از مشتریان موجود برای کمک به ترویج و رشد برند خود استفاده کند که می تواند منجر به افزایش درآمد شود. بسیاری از مردم به نظر یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بیشتر از یک تبلیغ اعتماد دارند. شما می توانید از مشتریان فعلی برای کمک به تبلیغ برند خود به این ۳ روش استفاده کنید:

بیشتر بخوانید: ۱۰ نوع رسانه اجتماعی برای تبلیغ برند شما

مراحل فروش به مشتریان فعلی

فروش به مشتریان فعلی و حفظ معاملات تجاری آنها با شرکت شما شبیه به سفر خرید مشتری جدید است. برای فروش به مشتری فعلی می توانید این چهار مرحله را دنبال کنید:

۱. کمپین طراحی

علاقه مند نگه داشتن مشتریان فعلی به کسب و کار شما مهم است. یک کمپین بازاریابی به طور خاص برای مشتریانی که قبلاً از برند شما خرید کرده اند ایجاد کنید. اهدافی را برای کمپین خود تعیین کنید تا اطمینان حاصل کنید که رابطه با مشتری را حفظ می کنید و فعالانه تجارت را تشویق می کنید. کمپین شما همچنین می‌تواند مشتریانی را هدف قرار دهد که در معرض خطر ترک کسب‌وکارتان هستند، مانند مشتریانی که شکایتی را ایمیل کرده‌اند. کسب و کار شما می تواند با انجام کارهای زیر مشتریان فعلی را در معرض خطر قرار دهد:

۲. ارتباط را حفظ کنید

حفظ ارتباط با مشتریان بخش مهمی از ارائه خدمات عالی به مشتریان است. اطمینان حاصل کنید که مشتری حتی پس از خرید از کسب و کار شما مراقبت می کند. در اینجا ایده هایی برای حفظ ارتباط با مشتریان وجود دارد:

بیشتر بخوانید: ۷ راه برای جلب اعتماد مشتری (و چرا مهم است)

۳. پیشنهادات اضافی ایجاد کنید

ایجاد پیشنهادهای اضافی به افزایش فروش و جذب مشتریان به خدمات شما کمک می کند. هنگام تهیه پیشنهادات برای مشتریان، این گزینه ها را در نظر بگیرید:

بیشتر بخوانید: ۱۵ هدیه قدردانی از مشتری برای ابراز قدردانی

۴. ارزش ثابتی را ارائه دهید

ارائه ارزش ثابت به مشتریان برای حفظ مشتریان، راضی نگه داشتن مشتریان و حفظ شهرت برند شما مفید است. ارزش ثابت به ساخت برندی کمک می کند که مشتریان به آن اعتماد کنند و از خرید مجدد آن خوشحال شوند. در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید به طور مداوم به مشتریان خود ارزش بدهید:

نکاتی در مورد نحوه فروش به مشتریان فعلی

مهم است که به یاد داشته باشید مشتریان فعلی شما چقدر برای کسب سود و ایجاد برند شرکت شما ارزشمند هستند. حفظ مشتریان و ارائه ارزش ثابت به آنها برای ایجاد یک کسب و کار موفق مفید است. در اینجا نکات اضافی برای کمک به فروش به مشتریان فعلی وجود دارد:

حساب های مشتری ایجاد کنید

حساب های مشتری ایجاد کنید که مشتریان را بر اساس عواملی مانند عادات مصرف کننده و جمعیت شناختی دسته بندی و جدا می کند. با حساب‌های مشتری، می‌توانید راه‌هایی برای رسیدگی بهتر به نیازهای مشتری خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، ایجاد حساب‌های کاربری برای مشتریانی که به احتمال زیاد تجارت را تکرار می‌کنند، به تیم بازاریابی شما کمک می‌کند تا استراتژی‌هایی را برای تشویق آن مشتریان به خرید مجدد و ایجاد پیشنهادات انحصاری برای آنها اتخاذ کند. به طور مشابه، حساب های مشتریان همچنین به شناسایی مشتریان در معرض خطر که ممکن است برای حفظ آنها نیاز به توجه ویژه داشته باشند، کمک می کند.

حواستان باشد

مراقب مشتریان فعلی خود باشید. این شامل تماشای رقابت برای اطمینان از ارزشمند بودن پیشنهادات شما برای مشتریان، برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و درخواست بازخوردی است که استفاده می کنید. برای توجه بیشتر به مشتریان خود، نظرسنجی هایی برای سنجش رضایت آنها ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: ایجاد نظرسنجی رضایت مشتری و سوالات: بهترین روش ها و نمونه ها

از بازاریابی خودکار استفاده کنید

ابزارهای بازاریابی خودکار سیستم‌هایی برای انجام فعالیت‌های بازاریابی منظم، مانند ارسال در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ارسال ایمیل و جمع‌آوری اطلاعات مشتری هستند. استفاده از ابزارهای بازاریابی خودکار و استفاده از ورودی هایی مانند رفتار مشتری، به برقراری ارتباط بهتر با مشتریان و حفظ رابطه با همه مشتریان شما کمک می کند. نمونه ای از بازاریابی خودکار، ربات های چت هستند که می توانند به سرعت پاسخ هایی را برای مشتریان ارائه دهند.

خروج از نسخه موبایل