ایوسی

۴ مرحله برای ساختن یک برند

نکاتی برای متمایز کردن برند خود از سایرین

برند شما شهرت شماست و می تواند منعکس کننده رابطه بین کسب و کار شما و مشتریان فعلی یا احتمالی شما باشد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا ساختن یک نام تجاری مهم است و به دنبال آن رویکردی گام به گام که تیم بازاریابی شرکت شما می‌تواند در هنگام ساختن یک برند دنبال کند، می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:  چگونه مهارت های توسعه کسب و کار را ایجاد کنیم

چرا ساختن یک برند مهم است؟

روشی که یک شرکت برند خود را ایجاد می کند، نحوه درک عمومی از تجارت و محصولات آن را تعیین می کند. برندهای موفق می توانند بر نحوه درک افراد از نام، داستان، لوگو و کمپین های بازاریابی تأثیر بگذارند. در بسیاری از موارد، برند به اندازه کیفیت و قیمت یک محصول مهم است. وقتی مردم محصولی را می خرند، به سبک زندگی ای که محصول نشان می دهد نیز خرید می کنند.

اگر یک شرکت یک نام تجاری هیجان انگیز و به یاد ماندنی ایجاد کند، عموم مردم محصولات یا خدمات آن را راحت تر می شناسند و درک روشنی از ارزشی که کالاها می توانند به زندگی خود بیافزایند، خواهند داشت. برندسازی نیز یکی از موثرترین راه ها برای جلب اعتماد مشتریان است.

چگونه یک برند بسازیم

اگر بخشی از یک تیم بازاریابی هستید که وظیفه ساخت برند شرکت خود را دارد، می توانید این چهار مرحله را دنبال کنید:

  1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

  2. موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید.

  3. شخصیت شرکت خود را تعریف کنید.

  4. یک لوگو و شعار انتخاب کنید.

۱ . مخاطب هدف خود را مشخص کنید

اولین قدم در ساختن یک برند، تعیین مخاطب هدف شماست. برای ایجاد پایگاه مشتری دلخواه خود:

بعد از اینکه در مورد مخاطب هدف تصمیم گرفتید، می توانید شروع به ایجاد برندی کنید که آنها را جذب کند.

مطالب مرتبط:  آشنایی با فرآیندها و مراحل مدیریت پروژه

۲ . موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید

موقعیت‌یابی یک کسب‌وکار شامل تصمیم‌گیری در مورد نحوه تمایز محصولات یا خدمات آن از سایر پیشنهادات مشابه در بازار است. برای انجام این کار، ابتدا باید تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رقابت مستقیم شرکت خود جمع آوری کنید، مانند جزئیات مربوط به محصولات، قیمت ها و بازارها و همچنین استراتژی های بازاریابی آنها. سعی کنید کاستی‌های احتمالی در محصولات، خدمات یا حوزه‌های موجود در بازار را که رضایت‌بخش نیست، مشخص کنید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید.

پس از بررسی رقابت خود، باید یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کنید. USP یک بیانیه مختصر است که به مشتریان می گوید که شرکت چه چیزی ارائه می دهد. USP شما باید ویژگی های محصول شما را برجسته کند که آن را منحصر به فرد می کند و برای مشتریان ارزش اضافه می کند.

۳ . شخصیت شرکت خود را تعریف کنید

یک برند تا حد زیادی هویت کسب و کار را منتقل می کند. بنابراین، یک گام مهم در ساخت یک برند، شامل تعیین شخصیت شرکت است. جدا از محصولات و خدمات یک شرکت، مخاطبان هدف آن نیز به تثبیت شخصیت آن کمک خواهند کرد. اگر مخاطبان هدف شما علاقه مندان به دوچرخه سواری هستند، به احتمال زیاد یک شخصیت فعال می خواهید.

تصمیم گیری در مورد شخصیت شرکت شما مستلزم طوفان فکری خلاقانه با سایر اعضای تیم برندسازی است. شما می توانید این فرآیند را با در نظر گرفتن شرکت به عنوان یک شخص شروع کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت یک کوله گرد است، می توانید توصیف کنید که این شخص چگونه به نظر می رسد و چگونه رفتار می کند. استفاده از کلمات توصیفی مانند “مسافر”، “مستقل”، “انقلابی” یا “سرگرم کننده” به شما و تیم برندینگ کمک می کند تا افکار انتزاعی خود را به صورت شفاهی بیان کنید.

همچنین می توانید سعی کنید محصول یا شرکت خود را با هر تصویر یا ایده ای که فکر می کنید مرتبط کنید. به عنوان مثال، اگر شرکتی کفش های مخصوص دویدن تولید می کند، ممکن است به فکر یک غزال باشید و از این تصویر برای ایجاد ایده های بیشتر استفاده کنید.

این نوع از فرآیندهای فکری خلاق به شما و تیمتان اجازه می‌دهد تا صدای متمایزی را به شرکتتان ارائه دهید.

۴ . یک لوگو و شعار انتخاب کنید

یک لوگوی موثر می تواند برند شما را از نظر بصری جذاب کند، در حالی که یک شعار موفق می تواند به مشتریان کمک کند محصول شما را به خاطر بسپارند.

برند شما باید  فرهنگ شرکت شما را آگاه کند. شما می توانید با هماهنگ کردن کد لباس، رفتار حرفه ای و صدای خود با تصویر، برند خود را به صورت داخلی بازاریابی کنید. رفتار شما معیاری را برای سایر کارکنان تعیین می کند که می تواند به فرهنگ شرکت شما تبدیل شود.

اصول برندسازی

خروج از نسخه موبایل