ایوسی

چگونه از مشتریان نظر بخواهیم (با مزایا)

راه هایی برای درخواست نظر از مشتریان

نظرات می توانند ابزارهای قدرتمندی باشند که بر نظرات مشتریان تأثیر می گذارند و می توانند به کسب و کار کمک کنند تا دامنه خود را برای جذب مشتریان جدید گسترش دهد. درخواست بررسی می‌تواند بخشی جدایی ناپذیر از خدمات مشتری و تلاش‌های بازاریابی سازمان باشد و انجام موثر آن می‌تواند آگاهی از برند را افزایش دهد. یادگیری نحوه تماس با مشتریان و درخواست بازبینی می تواند به شما کمک کند تا فرآیندی را ایجاد کنید که پاسخ های بیشتری و بازخورد مثبت دریافت کنید.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که بررسی‌ها چیست، مزایایی که ارائه می‌دهند را شرح می‌دهیم، نحوه درخواست آن‌ها را توضیح می‌دهیم و راه‌های مختلفی برای پرسیدن پیشنهاد می‌کنیم.

بررسی چیست؟

بررسی ها نوعی بازخورد هستند که در آن مشتریان یک کسب و کار، محصول یا خدمات را بر اساس تجربه خود در هنگام خرید و استفاده از محصول یا خدمات ارزیابی می کنند. شرکت‌ها اغلب نظرات مشتریان را در وب‌سایت‌ها، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌های بررسی اختصاصی برای کمک به تبلیغ برند یا محصولات خود نمایش می‌دهند.

آنچه مشتریان در بررسی ها می گویند می تواند تأثیر زیادی بر نحوه درک سایر مشتریان بالقوه از یک نام تجاری یا محصول داشته باشد و آنها اغلب این گواهی ها را به عنوان توصیه های قابل اعتماد درک می کنند. مصرف کنندگان بینش هایی را از خریداران قبلی دریافت می کنند که به آنها کمک می کند تا در مورد یک محصول نظر دهند.

برای کسب‌وکارها، نظرات مثبت شهرت آنها را افزایش می‌دهد، در حالی که نظرات منفی، بازخوردهایی را در مورد زمینه‌هایی که می‌توانند بهبود بخشند، ارائه می‌کنند. بررسی‌ها همچنین باعث ایجاد اعتماد می‌شوند و مشتریان بالقوه اغلب تصمیم می‌گیرند که از یک سرویس استفاده کنند یا بر اساس نظرات خرید کنند.

برای کسب و کارها، کلید دریافت نظرات مثبت اغلب این است که در زمان مناسب از مشتریان بپرسید، به خصوص اگر مشتریان از خدمات راضی باشند. درخواست بررسی در اسرع وقت پس از پایان معامله یا مکالمه می تواند اطمینان حاصل کند که کسب و کار در ذهن آنها تازه است. در اینجا چند لحظه ایده آل برای درخواست بررسی وجود دارد:

مطالب مرتبط:  ۷۰ سوال نظرسنجی رضایت مشتری 

چگونه از مشتریان درخواست بررسی کنیم

برای درخواست نظرات مشتریان، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- اهداف خود را بشناسید

قبل از درخواست بررسی، سعی کنید درک قوی از آنچه می خواهید به دست آورید ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید در مورد خدمات مشتری بازخورد دریافت کنید، شهرت خود را افزایش دهید یا رتبه جستجوی خود را افزایش دهید.

شناسایی اهدافتان می‌تواند به شما کمک کند هنگام تصمیم‌گیری از چه کسی نظر بخواهید، چگونه از آنها بپرسید و از چه روش یا پلتفرمی استفاده کنید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید مشتریان محصولی را که خریداری کرده‌اند بررسی کنند یا به طور کلی کسب‌وکار.

مرتبط:  ۱۱ نمونه خدمات مثبت به مشتری

۲. تصمیم بگیرید که از چه کسی بپرسید

برای دریافت پاسخ بهتر، سعی کنید مشتریانی را که درخواست بازبینی کنند را با دقت انتخاب کنید و درخواست‌های بررسی خود را تکان دهید تا از غلبه بر آنها جلوگیری کنید. درخواست بررسی از مشتریان راضی ممکن است خطر دریافت نظرات ضعیف را کاهش دهد.

راه های خوب برای یافتن این مشتریان این است که از کارمندان خود بپرسید، سابقه فروش مشتریان خود را بررسی کنید و نظارت کنید که چه کسی در رسانه های اجتماعی چیزهای مثبتی در مورد تجارت شما می گوید. شاید بهتر باشد ابتدا از مشتریانی که کمتر راضی هستند بازخورد بخواهید قبل از اینکه از آنها نظر بخواهید تا مطمئن شوید که پاسخ مثبت دریافت می کنید.

مطالب مرتبط:  نحوه درخواست بازخورد از مشتریان

۳. انتخاب کنید که از کدام روش استفاده کنید

راه های مختلفی برای درخواست بررسی وجود دارد و موثرترین روش و پلتفرم ممکن است بر اساس کسب و کار متفاوت باشد. آزمایش چند روش برای یافتن بهترین روش برای کسب و کار شما ممکن است برای شما مفید باشد و به شما در ایجاد یک فرآیند قابل اعتماد کمک کند.

روشی که انتخاب می‌کنید نیز ممکن است بسته به اینکه از چه کسی درخواست بررسی می‌کنید متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است شما شخصاً به برخی از مشتریان نزدیک شوید، در حالی که ایمیل، پیامک، رسانه های اجتماعی یا نقطه فروش ممکن است روش های موثرتری برای مشتریان دیگر باشند.

مطالب مرتبط:  ۷ نکته برای تضمین و بهبود رضایت مشتری

۴. در مورد رویکرد خود تصمیم بگیرید

چه رویکردی انتخاب می‌کنید و چگونه درخواست بازبینی را آغاز می‌کنید، می‌تواند بر میزان پاسخ شما تأثیر بگذارد. راه های مختلفی برای درخواست بررسی وجود دارد، و انجام این کار به درستی می تواند به شما کمک کند نتایج بهتری بگیرید.

اگر مطمئن نیستید هنگام درخواست بررسی از چه عبارتی استفاده کنید، از الگوهایی استفاده کنید که برای سناریوهای مختلف به صورت آنلاین در دسترس هستند. استفاده از سوالات هنگام درخواست بررسی ممکن است یکی از تاکتیک های موثر باشد، و در اینجا چند مثال برای بررسی وجود دارد:

۵. درخواست بررسی

هنگامی که دلیل، چه کسی و چگونه درخواست بررسی را مشخص کردید، می توانید کمپین درخواست بررسی خود را راه اندازی کنید. داشتن چند استراتژی درخواست بازبینی که به طور همزمان اجرا می شوند، می تواند هجوم مداوم بررسی های به روز را تضمین کند. ایجاد سند یا صفحه‌گسترده‌ای را در نظر بگیرید که نظرات را برای چه کسانی ارسال می‌کنید، که می‌تواند به شما در سازماندهی بهتر آنها در زمان دریافت پاسخ و برنامه‌ریزی کمپین‌های آینده کمک کند.

مطالب مرتبط:  درک مشتری: تعریف و چگونگی بهبود آن

۶. به بررسی ها به سرعت پاسخ دهید

پاسخ دادن به نظرات مثبت و منفی می تواند به شما در ایجاد روابط با مشتریان کمک کند. سعی کنید از پاسخ خود برای تصدیق و ابراز قدردانی و در عین حال ایجاد تعامل و فعالیت استفاده کنید.

پاسخ سریع به نظرات، صرف نظر از محتوای آنها، می تواند به شما کمک کند به مشتریان اطمینان دهید که در حال تلاش برای حل مشکلات آنها هستید یا به سادگی از خدمات آنها قدردانی می کنید، که باعث می شود آنها احساس احترام کنند و احتمال بیشتری برای وفاداری به شما داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چگونه به نظرات مثبت پاسخ دهیم (با نکات و مثال ها)

۷. بر اساس آن تنظیم کنید

پس از اینکه همه نظرات خود را دریافت کردید، می توانید نحوه بهبود خود را تجزیه و تحلیل کنید، هم برای رفع هر گونه نگرانی مشتری و هم برای بهبود روش های خود برای جستجوی نظرات. سعی کنید رویکردها و روش های مختلف را آزمایش کنید، نتایج را زیر نظر بگیرید و برای بهبود نرخ پاسخ و کیفیت بازخورد تنظیم کنید. تعاملات مشتریان شما با کسب و کار شما ممکن است در طول زمان متفاوت باشد، بنابراین ممکن است بخواهید نحوه درخواست بازبینی را برای اطمینان از بازخورد منظم و به روز تنظیم کنید.

مزایای درخواست بازبینی

درخواست از مشتریان برای بررسی می تواند چندین مزیت داشته باشد، از جمله:

مرتبط: مدیریت تجربه مشتری چیست و چرا مهم است؟

چگونه از مشتریان برای نظرات گوگل بخواهیم

راه هایی برای درخواست نظر از مشتریان

راه های مختلفی برای درخواست بررسی وجود دارد و فناوری می تواند انجام آن را برای شما آسان کند. در اینجا چند روش متداول برای در نظر گرفتن وجود دارد:

به صورت حضوری

درخواست بررسی حضوری ممکن است برای صاحبان مشاغلی که روابط قوی دارند و به طور منظم با مشتریان خود در تعامل هستند ایده آل باشد. همچنین می‌تواند راه ساده‌ای باشد زیرا می‌توانید با پرسیدن تجربه‌شان در کسب‌وکار، گفتگو را با آن‌ها شروع کنید. سپس، بر اساس پاسخ آنها، می توانید تصمیم بگیرید که آیا زمان مناسبی برای درخواست بررسی است یا خیر.

مثال:

اگر تا زمانی که اینجا هستید یک دقیقه وقت دارید، امیدوارم بتوانید به من لطفی کنید. ما سعی می کنیم نظرات بیشتری را در صفحه خود دریافت کنیم، و اگر بتوانید آنچه را که گفتید را در یک بررسی سریع به اشتراک بگذارید، عالی خواهد بود. فقط کافی است این پیوند را در تلفن هوشمند خود قرار دهید یا صفحه ما را جستجو کنید، و ما واقعاً از آن قدردانی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:  چگونه در ۷ مرحله ساده “از بازخورد شما متشکرم” بگوییم

پست الکترونیک

کسب‌وکارها اغلب از کمپین‌های ایمیلی برای درخواست بررسی استفاده می‌کنند، زیرا می‌توانند مؤثر و آسان‌تر مقیاس شوند. قالب های ایمیل زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند که می توانید آنها را با نیازهای خود تطبیق داده و شخصی سازی کنید. ایمیل‌هایی که مدت کوتاهی پس از تراکنش ارسال می‌کنید اغلب مؤثرترین هستند، اما همچنین می‌توانید ایمیل‌های خودکار را برای همه مشتریان برتر خود ارسال کنید تا رضایت مشتری را اندازه‌گیری کنید.

مثال:

شایلا عزیز

با تشکر از شما که اخیراً با خدمات تحویل تاکو خرید کردید و امیدواریم از سفارش خود راضی بوده باشید.

مایلیم بدانیم تجربه استفاده از خدمات ما را چگونه به دست آورده اید و از شما دعوت می کنیم که به ما در feedback.website.com امتیاز دهید. فقط یک دقیقه طول می کشد و برای ما ارزشمند خواهد بود.

بسیار متشکرم،
تونی خوارز، مالک و بنیانگذار سرویس تحویل تاکو

مطالب مرتبط:  نحوه نوشتن ایمیل بازخورد مشتری (با الگو و مثال)

تلفن

اگر کسب و کار شما پشتیبانی تلفنی مشتری را ارائه می دهد، ممکن است فرصت های مکرری داشته باشید که از مشتریان نظر بخواهید. مشتریانی که مشکلات پیچیده ای دارند که حل آنها زمان بر است، ممکن است بهترین سوال نباشد. با این حال، اگر مشتری بعد از کمک به او در مورد مشکلی ابراز خرسندی کند، ممکن است فرصت خوبی برای بررسی باشد. درخواست بازخورد از آنها می تواند باعث شود که آنها احساس ارزشمندی و قدردانی کنند، که ممکن است باعث شود آنها به خدمات خود ادامه دهند.

مثال:

خوشحالم که امروز توانستیم به شما کمک کنیم. ما از کسب و کار شما قدردانی می کنیم و بسیار سپاسگزار خواهیم بود اگر این تجربه را در reviews.example.com به اشتراک بگذارید. بررسی‌های مشتریان فعلی باعث می‌شود دیگران راحت‌تر بدانند که در صورت بروز مشکل، پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

مرتبط: تفاوت بین روابط مشتری در مقابل خدمات مشتری

پیام متنی

اگر از طریق پیامک درخواست بررسی را برای مشتریان ارسال کنید، ممکن است روی پیوند کلیک کرده و فرمی را ارسال کنند زیرا انجام این کار ساده است. متن می تواند نرخ باز شدن بالایی داشته باشد و دسترسی آسان و فوری به مشتریان خود را به شما بدهد. سعی کنید درخواست های بررسی پیامک کوتاه و ساده نگه دارید تا به نرخ پاسخ بالا برسید.

مثال:

سلام دونوان، از اینکه با ما تجارت کردید متشکرم. آیا یک دقیقه فرصت دارید تا درباره تجربه خود با ما در review.website.com نظر بدهید؟ فقط اینجا کلیک کنید: review.website.com. با تشکر از کمک شما.

مرتبط:  ۱۰ نمونه بازاریابی پیامک برای کمپین پیامکی شما

از طریق وب سایت شما

بسیاری از کسب و کارها از داشتن صفحه بررسی یا گواهی در وب سایت خود سود می برند. این یکی از اولین صفحاتی است که مشتریان احتمالی زمانی که قصد انجام تجارت با شما را دارند از آن بازدید می کنند. سعی کنید در مکان‌های مختلف وب‌سایت خود یک تماس برای اقدام قرار دهید که مشتریان را به یک صفحه فرود اختصاصی برای جمع‌آوری نظرات می‌برد. به عنوان مثال، می‌توانید هنگامی که شخصی به صفحه اصلی شما می‌رود، صفحه‌ای را باز کنید، یا می‌توانید پس از تکمیل تراکنش در سایت شما، پیوندی به فرم بررسی ارائه دهید.

مثال:

از خرید شما خیلی سپاسگذاریم. تیم ما سخت در تلاش است تا سفارش شما را آماده کند، بنابراین ما می توانیم آن را در شرایط عالی به شما تحویل دهیم. در حالی که منتظر دریافت ایمیل ردیابی خود هستید، لطفاً نظر خود را برای ما ارسال کنید تا از احساس خود در مورد محصولات ما مطلع شویم. این اطلاعات می تواند به ما در ارائه بهترین خدمات ممکن به شما و مشتریانی مانند شما کمک کند. لطفاً برای ارائه نظرات خود روی پیوند زیر کلیک کنید و ما بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

خروج از نسخه موبایل